Przetargi.pl
Przebudowa ulicy Komorowskiej w Pęcicach Małych

GMINA MICHAŁOWICE ogłasza przetarg

  • Adres: 05-816 Reguły, Aleja Powstańców Warszawy 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA MICHAŁOWICE
    Aleja Powstańców Warszawy 1
    05-816 Reguły, woj. mazowieckie
    REGON: 013269290
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.michalowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulicy Komorowskiej w Pęcicach Małych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie ulicy Komorowskiej położonej w miejscowości Pęcice Małe w gminie Michałowice w zakresie wykonania drogi dla pieszych.2. W ramach robót budowlanych objętych Przedmiotem zamówienia, Wykonawca wykona:1) drogę dla pieszych o nawierzchni z kostki betonowej o powierzchni 66m2 wzdłuż jezdni,2) pas bezpieczeństwa o nawierzchni z kostki betonowej o powierzchni 9m2,3) zjazdy zwykłe o nawierzchni z kostki betonowej o powierzchni 57m2,4) rozbiórkę i budowę elementów telekomunikacyjnej sieci napowietrznej,5) wycinkę dwóch drzew,6) humusowanie oraz obsianie trawą terenów zielonych.3. Pełny zakres Przedmiotu zamówienia został określony w załącznikach do SWZ:1) Dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 7;2) Szczegółowa Specyfikacja Techniczna (dalej: „SST”) stanowiącej załącznik nr 8.;3) Przedmiar, stanowiący załącznik nr 9.4. Materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia winny posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 07.07.1994 r. - Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.).5. Na terenie prowadzonych robót Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć wszystkie drzewa, krzewy oraz rośliny wieloletnie (ochrona również bryły korzeniowej), które znajdują się w miejscach, gdzie może nastąpić ich uszkodzenie oraz prowadzić prace w sposób ograniczający do minimum zniszczenie powierzchni biologicznie czynnej, zgodnie z zasadami określonymi w „Projekcie umowy” stanowiącym załącznik do SWZ. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do odtworzenia powierzchni biologicznie czynnej oraz do usunięcia uszkodzonych roślin i posadzenia nowych roślin w uzgodnieniu z Inspektorem ds. zieleni /Referatem Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Michałowice na swój koszt (jeżeli dotyczy).7. Obowiązkiem Wykonawcy jest prowadzenie prac w taki sposób, aby nie wystąpiły uszkodzenia istniejących obiektów, w tym infrastruktury technicznej istniejącej, zlokalizowanych na i poza terenem ich prowadzenia, a w przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury na własny koszt.8. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do ścisłej współpracy z Wykonawcą świadczącym usługi odbioru odpadów na terenie Gminy (m.in. pomocy przy odbiorze odpadów z nieruchomości, jeżeli będzie taka potrzeba).9. Wykonawca jest wytwórcą i posiadaczem odpadów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany jest do przekazania powstałych odpadów w tym materiały pochodzące z rozbiórek oraz nadmiar gruntu do unieszkodliwiania (utylizacji). Wykonawca zobowiązany jest udokumentować Zamawiającemu sposób gospodarowania tymi odpadami, jako warunek dokonania odbioru zrealizowanych części zamówienia.10. Wykonawca w czasie realizacji robót budowlanych zobowiązany będzie do pozostawienia przejezdnego odcinka drogi w celu umożliwienia dojazdu do posesji mieszkańcom, w sytuacji jeśli wykonywane roboty będą kolidowały z dostępem do posesji.11. Wykonawca zobowiązany będzie powiadomić mieszkańców o utrudnieniach w związku z robotami budowlanymi najpóźniej na 5 dni roboczych przed rozpoczęciem robót.12. Wykonawca po zakończeniu robót każdego dnia zobowiązany jest do uprzątnięcia zanieczyszczeń powstałych wskutek prowadzonych robót budowlanych pasa drogowego.13. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji powykonawczej - kompletowanej przez Wykonawcę sukcesywnie, zgodnie z postępem prac, dostępnej do wglądu na każde żądanie Zamawiającego14. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania tylko fabrycznie nowych materiałów posiadających wymagane atesty, świadectwa i certyfikaty oraz powinny odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w ustawie Prawo budowlane oraz STWiOR.15. Wykonawca zobowiązany będzie, na żądanie Zamawiającego, okazać niezbędne atesty, świadectwa i certyfikaty i inne równoważne dokumenty stwierdzające jakość oraz właściwości materiałów.16. Roboty, które składają się na Przedmiot zamówienia, będą prowadzone w terenie uzbrojonym, więc Wykonawca przed przystąpieniem do robót zobowiązany jest do powiadomienia właścicieli sieci o zamiarze prowadzenia robót. 17. W przypadku uszkodzenia zasuw, hydrantów, studni i innych urządzeń znajdujących się w pasie drogowym, Wykonawca zobowiązany jest do bezzwłocznej ich naprawy na koszt własny oraz powiadomienia o uszkodzeniu właściciela urządzenia.18. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinka, na którym wykonywane będą roboty, od chwili rozpoczęcia robót, aż do chwili ich zakończenia na danym odcinku, odpowiedzialny jest Wykonawca.19. Wykonawca zobowiązany będzie przed przystąpieniem do wykonywania robót na danym obszarze do oznakowania terenu zgodnie z instrukcją organizacji ruchu zatwierdzoną przez właściwy organ.20. Wykonawca realizujący Przedmiot zamówienia przejmie od Zarządcy drogi niezbędny do wykonania robót pas drogowy, łącznie z uzyskaniem stosownej decyzji administracyjnej oraz pokryje niezbędne koszty w tym zakresie.21. Pracownicy Wykonawcy wykonujący pracę w terenie muszą być wyposażeni w ubranie ochronne z logo (nazwą) firmy Wykonawcy oraz elementami odblaskowymi. 22. Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania sprzętu wykorzystywanego do realizacji zamówienia w terenie (nazwa firmy Wykonawcy z logo) umieszczone w widocznym miejscu umożliwiające identyfikację Wykonawcy w czasie prowadzonych prac. 23. Wykonawca, składając ofertę w niniejszym postępowaniu potwierdza i oświadcza, że posiada doświadczenie, wiedzę oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobowym posiadającym wymagane uprawnienia w zakresie niezbędnym do wykonania Przedmiotu zamówienia.24. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót objętych niniejszym postępowaniem z należytą starannością, z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi polskimi i europejskimi normami (lub równoważnymi) oraz przepisami prawa, zasadami sztuki budowlanej oraz uzgodnieniami dokonywanymi w czasie jej trwania.25. Wszelkie narzędzia, materiały, środki niezbędne do realizacji robót zapewnia sobie Wykonawca na koszt własny.26. Wykonawca oświadcza, iż po zakończeniu robót pozostawi miejsce wykonywania prac czyste, tj. wolne od śmieci, pozostałości budowlanych i innych elementów odpadowych powstających podczas realizacji robót. 27. W ramach realizacji Przedmiotu zamówienia Wykonawca przeniesie na Zamawiającego własność wybudowanych elementów.28. Odbiór wykonanych prac będzie odbywał się w dni robocze z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do jednostronnego sporządzenia i podpisania protokołu odbioru w przypadku, gdy Wykonawca nie będzie uczestniczył w odbiorze lub gdy Wykonawca odmówi podpisania protokołu. W przypadku prac wykonanych nieprawidłowo, sporządzony protokół odbioru będzie podstawą do rozliczenia wynagrodzenia i naliczenia kar umownych.29. Zasady odbioru Przedmiotu zamówienia zostały szczegółowo określone w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.30. Materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia, powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie oraz posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.)oraz wymagania dokumentacji technicznej.31. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę (klauzule społeczne): 1) Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia;2) Wykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudni na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres trwania umowy, zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1465) osoby wykonujące czynności operatora maszyn budowlanych oraz robotników budowlanych, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465);32. TERMIN I WARUNKI GWARANCJI I RĘKOJMI1) Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia gwarancji w rozumieniu art. 57 Kodeksu Cywilnego na cały zakres zamówienia.2) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane roboty oraz zastosowane materiały na okres nie krótszy niż 36 miesięcy liczony od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia (ostateczny termin gwarancji zostanie wskazany przez Wykonawcę w ofercie – stanowi kryterium oceny ofert). 3) W zakresie rękojmi i gwarancji koszty związane z wszelkimi naprawami oraz usuwaniem usterek ponosić będzie Wykonawca.4) Szczegółowy opis gwarancji i rękojmi znajduje się w Projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej SWZ.33. WIZJA LOKALNA1) W celu prawidłowego przygotowania oferty Zamawiający zaleca i rekomenduje dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacji co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą mieć wpływ na wykonanie Przedmiotu zamówienia.2) Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca.3) Zamawiający nie będzie odrzucał oferty Wykonawcy, który nie będzie uczestniczył w wizji lokalnej.4) Zamawiający zastrzega, iż Wykonawca składając ofertę bez przeprowadzenia wizji lokalnej nie może żądać od Zamawiającego podwyższenia umówionej wysokości wynagrodzenia powołując się na ryzyka i trudności i wszelkie inne okoliczności mogące wystąpić w trakcie realizacji umowy objętej niniejszym Przedmiotem zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest w terminie do składania ofert wnieść wadium w wysokości 700,00 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej o ile podmiot ubiegający się o zamówienie publiczne prowadzi działalność gospodarczą. O zamówienie publiczne mogą również ubiegać się osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej, a więc nie posiadają wpisu ani do KRS, ani do CEIDG.2. Zdolność techniczna lub zawodowa:a) doświadczenie Wykonawcy:Wykonawca powinien wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat, przed terminem składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał i/lub wykonuje należycie i zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz prawidłowo ukończył co najmniej:• 2 roboty polegające wykonaniu chodnika o nawierzchni z kostki brukowej o długości co najmniej 40,00m każda z nich.b) dysponowania osobami:Wykonawca potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że będzie w stanie skierować do realizacji zamówienia publicznego niżej wymienione:• min. 1 osobę (kierownik robót) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-03

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach