Przetargi.pl
Przebudowa ulic gminnych: Szkolna, Plac Zamkowy, ul. Zamkowa, Chojnicka i Gabrychów w Tucholi.

GMINA TUCHOLA ogłasza przetarg

  • Adres: 89-500 TUCHOLA, PLAC ZAMKOWY
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 56 42 500 , fax. 52 334 21 38
  • Data zamieszczenia: 2019-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA TUCHOLA
    PLAC ZAMKOWY 1
    89-500 TUCHOLA, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 56 42 500, fax. 52 334 21 38
    REGON: 09235115600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.miasto.tuchola.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulic gminnych: Szkolna, Plac Zamkowy, ul. Zamkowa, Chojnicka i Gabrychów w Tucholi.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia zamówienia jest przebudowa ulicy Szkolnej, Placu Zamkowego, ul. Zamkowej, ul. Gabrychów, części ul. Chojnickiej i cz. ul. Ogrodowej w Tucholi. Przedsięwzięcie polegające na realizacji zadania pn.: Przebudowa ulic gminnych: Szkol-na, Plac Zamkowy, ul. Zamkowa, Chojnicka i Gabrychów w Tucholi jest dofinanso-wane ze środków Funduszu Dróg Samorządowych. Planowane do przeprowadzenia roboty budowlane polegają na: 1. Przebudowie nawierzchni ulic – w tym: - wykonaniu nawierzchni ulic z mieszanki mineralno-asfaltowej, z tym że przejścia dla pieszych – z cegły klinkierowej, - wykonaniu chodników z cegły klinkierowej, - wykonaniu zjazdów z cegły klinkierowej, - wykonaniu nawierzchni parkingu z kostki granitowej (parking przy ul. Zamkowej); materiał pochodzić będzie z zasobów Zamawiającego, składowany w Przedsiębior-stwie Komunalnym Sp. z o.o. w Tucholi, do wyceny należy doliczyć dowóz materiału na miejsce budowy, 2. Przebudowie sieci oświetlenia drogowego o napięciu 0,4 kV oraz sieci elektroenerge-tycznych o napięciu 0,4 kV i 15 kV – w tym: - demontażu istniejącej sieci oświetlenia drogowego o nap. 0,4 kV (w ciągu ul. Zamko-wej i Gabrychów) – dł. łączna 108 m oraz 4 stanowiska słupowe, - budowie nowej sieci oświetlenia drogowego o nap. 0,4 kV (w ciągu ul. Zamkowej i Gabrychów) – dł. łączna 173 m oraz 7 stanowisk słupowych, - demontażu istniejącej linii kablowej (w ciągu ul. Zamkowej) o napięciu 0,4 kV – dł. łączna 56 m, - budowie nowej linii kablowej o napięciu 0,4 kV – dł. łączna 75 m, - zabezpieczeniu istniejących linii kablowych o napięciu 0,4 kV (rejon ul. Zamkowej i Chojnickiej) – łączna długość 77 m, - zabezpieczeniu istniejących linii kablowych o napięciu 15 kV (rejon ul. Zamkowej) – łączna długość 33 m; - pl. Zamkowy i ul. Szkolna: w wyniku nowego ukształtowania dróg i placów część ist-niejących kabli sn i n.n. musi zostać przełożona poza pas jezdni i zlikwidowana, prze-budowana na tych ulicach zostanie sieć oraz oświetlenie drogowe, nastąpi demontaż lamp. 3. Przebudowie sieci wod-kan – w tym: A. w zakresie sieci kanalizacji sanitarnej (ul. Zamkowa, ul. Gabrychów i cz. ul. Chojnickiej): a) budowa kolektora kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z rur wykonanych z poli-chlorku winylu, PVC SDR34 200/5,9mm SN8kN/m2 (lite), długości 72,50m; b) budowę studni rewizyjnych z kręgów betonowych DN1000 – 4szt.; c) unieczynnienie istniejących kolektorów sanitarnych z rur betonowych poprzez ich trwałe odłączenie i zamulenie; B. w zakresie sieci kanalizacji deszczowej (ul. Zamkowa, ul. Gabrychów i części ul. Chojnickiej) obejmuje: a) budowę kolektora kanalizacji deszczowej grawitacyjnej z rur wykonanych z polipro-pylenu PP DN/ID300 SN8kN/m2, długości 26,00m; b) budowę studni rewizyjnych z kręgów betonowych DN1000 – 2szt.; c) budowę przykanalików deszczowych do wpustów deszczowych z rur PVC 160/4,7mm SN8kN/m2 (lite), długości 8,00m; d) budowę odwodnienia liniowego o długości L=5m; e) budowę przyłączy kanalizacji deszczowej z rur PVC 160/4,7mm SN8kN/m2 (lite) do istniejących rynien spustowych z dachów istniejących budynków, długości 65,00m; f) budowę przyłączy kanalizacji deszczowej z rur PVC 20/5,9mm SN8kN/m2 (lite) do istniejących rynien spustowych z dachów istniejących budynków, długości 18,00m; g) budowę studni rewizyjnych PVC400 – 4szt.; h) unieczynnienie istniejących kolektorów i przykanalików deszczowych z rur betono-wych poprzez ich trwałe odłączenie i zamulenie; C. w zakresie sieci wodociągowej rozdzielczej (ul. Zamkowa, ul. Gabrychów i cz. ul. Chojnickiej) obejmuje: a) budowę sieci wodociągowej rozdzielczej wraz z armaturą odcinającą z rur PN10 PE100 160/9,5mm SDR17 o łącznej długości 62,00m; b) unieczynnienie istniejącej sieci wodociągowej z rur azbesto-cementowych AC DN150 poprzez ich trwałe odłączenie i zamulenie; 4. Ponadto w ramach zadania należy posadzić w ramach nasadzeń kompensacyjnych 2 szt. drzew z gatunku klon palmowy o minimalnym obwodzie pnia na wysokości 100 cm: od 8 do 15 cm. Drzewa należy posadzić na terenie działki 1843/9 (w załączniku graficznym obszar, na którym należy dokonać nasadzeń oznaczono kolorem żółtym). W dokumencie pomocniczym, którym jest przedmiar, brak pozycji dotyczącej w/w nasadzeń, jednak należy ją wkalkulować w cenę zamówienia. WAŻNE! Ze względu na zmianę koncepcji realizacji zadania, która to zmiana nie jest zawarta w załączonych dokumentacjach technicznych/przedmiarach, należy przedstawić ofertę biorąc pod uwagę poniższe zmiany (zmiany rodzaju nawierzchni /konstrukcji w po-szczególnych zakresach): 1. „Przebudowa i remont ulic Sępoleńskiej, Chojnickiej, Lipowej i Ogrodowej w m. Tu-chola”, w zakresie przebudowy ul. Ogrodowej: • na moście na rzece Kicz, zamiast planowanej kostki granitowej regularnej 8/11 cm (jezdnia mostu) należy skosztorysować wykonanie odpowiedniej warstwy podbudowy i nawierzchni wykonanej w technologii SMA, • należy zmienić kolor chodnika planowanego do wykonania na ul. Ogrodowej z kostki betonowej (poza chodnikiem na moście) na kolor szary z jednostronną czerwoną ob-wódką od strony jezdni o szerokości jednej kostki. • należy zmienić kolor zjazdu planowanego do wykonania na ul. Ogrodowej z kostki be-tonowej na kolor czerwony. 2. „Rewitalizacja średniowiecznego układu urbanistycznego miasta Tucholi - elementem europejskiego dziedzictwa kulturowego II część” w zakresie projektu zamiennego przygotowanego w roku 2017 przez firmę AMM-DROGI Projektowanie i Nadzór mgr inż. Andrzej Marchlewicz, przez projektanta mgr inż. Lotara Ziomka (ul. Zamkowa, ul. Ga-brychów, ul. Chojnicka). • zaprojektowaną nawierzchnię chodników „kostka bruk. bet. starobruk gr. 6 cm kolor (…) kolor czerwony” należy zmienić na „nawierzchnia z cegły klinkierowej 10/20/6.2 cm”. • zaprojektowaną nawierzchnię zjazdów „kostka bruk. bet. starobruk gr. 8 cm (…) kolor grafit” należy zmienić na „nawierzchnia z bruku kamiennego gr. 8/11 cm”. 3. „Rewitalizacja średniowiecznego układu urbanistycznego miasta Tucholi - elementem europejskiego dziedzictwa kulturowego II część” w zakresie projektu pierwotnego (ul. Szkolna, plac Zamkowy). • zaprojektowaną nawierzchnię jezdni z kostki kamiennej 15/17 należy wykonać w techno-logii SMA. Stosowne zmiany podbudowy i rodzaj nawierzchni przedstawiono na załączo-nych dodatkowo opracowaniach „Przekrój konstrukcyjny G-G”, „Przekrój konstrukcyjny E-E oraz F-F” i „Przekrój konstrukcyjny I-I oraz J-J” z 2016 r. (rysunki pomocnicze), • zaprojektowany układ drogowy, szczególnie w zakresie przebiegu chodników i zatok po-stojowych/parkingowych należy wykonać zgodnie z opracowaniem „Plan zagospodaro-wania terenu” z 2016 r.” (rysunek pomocniczy). Należy zwrócić uwagę, że plan ten wy-kracza zakresem poza obszar będący przedmiotem zamówienia, a także obejmuje obszar objęty projektem zamiennym przygotowanym w roku 2017 przez firmę AMM-DROGI Projektowanie i Nadzór mgr inż. Andrzej Marchlewicz, przez projektanta mgr inż. Lotara Ziomka (ul. Zamkowa, ul. Gabrychów, ul. Chojnicka). Szczegółowy przebieg granic tego zakresu zamówienia przedstawiono na mapach zatytułowanych „Granica rodzajów opra-cowań dotyczących projektu Rewitalizacji średniowiecznego układu urbanistycznego - skrzyżowanie placu Zamkowego z ul. Ogrodową/ skrzyżowanie placu Zamkowego z ulica Zamkową/skrzyżowanie ul. Szkolnej z ul. Sępoleńską” (rysunki pomocnicze). • zaprojektowaną nawierzchnię chodników na środku placu Zamkowego wykonać w kolorze żółtym, jednak od strony przeciwnej do jezdni nawierzchnia powinna być zakończona opa-ską z przynajmniej 2 rzędami małej szarej kostki kamiennej 8/11, z wyjątkiem dojść/dojazdów do nieruchomości, gdzie będzie tylko klinkier; zakręty z kostki układane muszą być w sposób ciągły, a nie łamany; a w miejscach, gdzie miejsce na chodnik zwęża się lub poszerza, szerokość nawierzchni z kostki klinkierowej powinna się zmieniać łagod-nie w sposób ciągły. Zamawiający informuje, że na powyższe posiada dokumentację zamienną złożoną do pozwolenia na budowę. Ponadto do wyceny oferty należy przyjąć następujące założenia kosztorysowe: - ul. Szkolna/plac Zamkowy – do wyceny doliczyć zestaw żółtych płytek wskaźnikowych i ostrzegawczych przy każdym z przejść dla pieszych (ilość przejść wskazana na PZT) – dodat-kowa pozycja kosztorysowa, - ul. Szkolna/plac Zamkowy poz. 12.1 do wyceny założyć słupki czarne z rur stalowych - sty-lizowane, malowane proszkowo na kolor czarny, - ul. Szkolna/plac Zamkowy – do wyceny założyć wymianę ziemi pod trawniki na gł. 10cm, nowe zieleńce (lub powiększone obszary istniejących zieleńców) - wymianę ziemi na min. 50cm, - ul. Szkolna/plac Zamkowy – do wyceny doliczyć skropienie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową C60 B3 ZM lub C60 B4 ZM w ilości 0,3kg/m2.- dodatkowa pozycja kosztorysowa, - ul. Szkolna, poz.12.5 do wyceny założyć: zamontowanie zestawu znaku D-6 i aktywnego panelu ostrzegawczego dołączonego do znaku – zestaw autonomiczny (sterowanie i zasilanie zintegrowane). Zestaw znaku D-6 i aktywnego panelu ostrzegawczego dołączonego do znaku składa się z: słupek, znak D-6, soczewka - 2 szt., światło żółte, soczewki migające wzbudzane czujnikiem ruchu, układ sterowniczy, akumulator, zasilanie - panel PV, komunikacja radiowa pomiędzy oboma zestawami oraz podłączenie sygnalizatora K-1 do wyjścia zasila-nia/sterowania znajdującego się u jego podstawy. Zarówno zasilanie, jak i sterowanie nie są przedmiotem zamówienia – zostaną wykonane przez podmiot zewnętrzny przed realizacją zamówienia. Na zestaw składa się: Sygnalizator K-1 (słupek, soczewka - 2 szt., światło czer-wone, fi 300), - na całości inwestycji założyć wpusty uliczne krawężnikowe. Materiały odzyskane z rozbiórek, w szczególności: - nawierzchnia z trylinki, - nawierzchnia z kostki betonowej, - nawierzchnia kamienna, - podbudowa kamienna, - metalowe włazy do studzienek oraz wpusty uliczne, - frezowiny z nawierzchni asfaltowych, - lampy uliczne metalowe wraz z oprawami, zostaną przekazane Zamawiającemu i przewiezione do Przedsiębiorstwa Komunalnego w Tucholi Sp. z o. o. – na ul. Świecką 68 w Tucholi, z wyjątkiem frezowin i lamp z oprawami. Miejsce złożenia frezowin Zamawiający wskaże w trakcie robót budowlanych (do 5 km). Lampy uliczne z oprawami są własnością ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. Wykonawca przygotuje spis demontowanych lamp z oprawami oraz protokół z utylizacji, który to dokument należy przekazać do ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. Kierownik budowy sporządza spis wywożonych materiałów, które są własnością Gminy Tuchola. Przy rozbiórce ewentualnych nawierzchni kamiennych (podbudowy kamiennej) konieczna jest obecność inspektora nadzoru inwestorskiego. Przygotowanie do wywożenia materiałów z rozbiórek wykonywać należy w obecności inspektora nadzoru inwestorskiego. Spis materiałów, który sporządza kierownik budowy potwierdza również inspektor nadzoru inwestorskiego. Rozbiórkę/ułożenie materiału odzyskanego na palety tj.: kostki szarej cegiełki 6'' (chodnik), kostki cegiełki 8'' grafitowej (zatoka), kostki szarej cegiełki (wjazd na boisko), krawężników betonowych, obrzeży na ul. Szkolnej oraz na całym zakresie inwestycji w miejscach głębszych wykopów, gdzie usunięty zostanie znajdujący się tam prawdopodobnie bruk kamienny należy wykonać ręcznie. Pozostała kostka betonowa / trylinka / krawężniki betonowe / włazy i studzienki / frezowanie - rozbiórka mechaniczna i wywóz na odległość do 5 km. Pozostałe materiały pochodzące z rozbiórki pasa drogowego przechodzą na własność Wykonawcy. 2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): a) kod podstawowy CPV: 45000000-7 Roboty budowlane, b) kody uzupełniające CPV: 45233140-2 Roboty drogowe, 45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni, 45233252-0 Roboty w zakresie nawierzchni ulic, 45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania, 45233300-2 Fundamentowanie autostrad, dróg, ulic i ścieżek ruchu pieszego, 45233142-6 Rozbiórka i odbudowa nawierzchni, 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania, ścieków, 45200000-9 Roboty w zakresie inżynierii ściekowej i wodnej, 45232410-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej, 45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych, 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych, 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, 45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego, 45232200-4 Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią następujące załączniki do niniejszej SIWZ: Załącznik nr 1. Dokumentacja projektowa – Zamienny opis i rysunki w ramach nieistotnych zmian do projektu budowlanego podstawowego branży drogowej „Rewitalizacja średniowiecznego układu urbanistycznego miasta Tucholi – elementem europejskiego dziedzictwa kulturowego w zakresie ulic: Szkolna, plac Zamkowy, Zamkowa, Gabrychów, Chojnicka”, nie wymagających uzyskania decyzji o zmianie pozwolenia na budowę; Załącznik nr 2. Dokumentacja projektowa – Budowa i przebudowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej oraz sieci elektroenergetycznej o napięciu 0,4 kV i oraz sieci oświetlenia drogowego o napięciu 0,4 kV i 15 kV w ramach zadania pn.: „Rewitalizacja średniowiecznego układu urbanistycznego miasta Tucholi elementem europejskiego dziedzictwa kulturowego w zakresie ulic: Szkolna, plac Zamkowy, Zamkowa, Gabrychów, Chojnicka”; Załącznik nr 3. Projekt budowlany – Rewitalizacja średniowiecznego układu urbanistycznego miasta Tucholi (załącznik do decyzji nr BD-7351/Tuch/59/10); Załącznik nr 4. Projekt budowlany – załącznik do decyzji Nr BD.6740.TUCH.191.2012 – Budowa kanalizacji deszczowej wraz z wpustami ulicznymi i przykanalikami na ul. Sępoleńskiej, ul. Szkolnej, ul. Kreffta i ul. Kolejowej, budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami na ul. Chojnickiej –branża sanitarna; Załącznik nr 5. Projekt budowlany – załącznik do decyzji nr BD.6740.TUCH.76.2015 – Przebudowa i remont ulic: Sępoleńskiej, Chojnickiej, Lipowej i Ogrodowej w m. Tuchola – branża drogowa; Załącznik nr 6. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – Budowa i przebudowa sieci wodociągowo – kanalizacyjnej w ramach zadania pn. „Rewitalizacja średniowiecznego układu urbanistycznego miasta Tucholi elementem europejskiego dziedzictwa kulturowego w zakresie ulic: Szkolna, plac Zamkowy, Zamkowa, Gabrychów, Chojnicka”; Załącznik nr 7. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – Przebudowa sieci oświetlenia drogowego o napięciu 0,4 kV oraz sieci elektroenergetycznych o napięciu 0,4 kV i 15 kV; Załącznik nr 8. Szczegółowe specyfikacje techniczne – Rewitalizacja średniowiecznego układu urbanistycznego miasta Tucholi - elementem europejskiego dziedzictwa kulturowego w zakresie ulic: Szkolna, plac Zamkowy, Zamkowa, Gabrychów, Chojnicka; Załącznik nr 9. Załącznik graficzny – nasadzenia kompensacyjne, Załącznik nr 10. Przekroje konstrukcyjne - „Przekrój konstrukcyjny G-G” oraz „Przekrój konstrukcyjny E-E oraz F-F” i „Przekrój konstrukcyjny I-I oraz J-J”; Załącznik nr 11. Załączniki graficzne „Granica rodzajów opracowań dotyczących projektu Rewitalizacji średniowiecznego układu urbanistycznego - skrzyżowanie placu Zamkowego z ul. Ogrodową/ skrzyżowanie placu Zamkowego z ulica Zamkową/ skrzyżowanie ul. Szkolnej z ul. Sępoleńską”; Załącznik nr 12. Plan zagospodarowania terenu z 2016 r.; Załącznik nr 13. Projekt budowlany – plac Zamkowy, ul. Szkolna; Załącznik nr 14. Uzgodnienia; Załącznik nr 15. Przedmiary robót – zawierające informacje pomocnicze. 4.W związku z tym, że realizacja zadania odbywać się będzie w strefie staromiejskiej, gdzie wszystkie ulice wokół zostały już wykonane Wykonawca zobowiązany jest do włą-czenia się z nawierzchniami budowanymi do istniejących. 5. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie dostarczyć (w 3 egz. papierowych) dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwenta-ryzacji powykonawczej oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub terenu, lub odstępstwach od tego projektu i ponieść wszelkie koszty z tym związane. 6. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót: - najpóźniej w dniu przekazania placu budowy, złoży wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę; - wskaże osoby funkcyjne budowy, wraz ze złożonymi przez nie oświadczeniami o podjęciu obowiązków kierownika budowy i kierowników robót; - przedstawi Zamawiającemu szczegółową specyfikację materiałową wraz informacjami o wyrobach (deklaracjami zgodności) w celu zatwierdzenia przez inspektora nadzoru. 7. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie opracować projekty organizacji ruchu na czas prowadzenia robót i uzyskać opinie, uzgodnienia i zezwolenia na ich wprowadzenie wraz z uzyskaniem zatwierdzenia od właściwego organu. Przy projektowaniu czasowej organizacji ruchu należy wziąć pod uwagę fakt, że prace będą toczyły się przy instytucjach tzw. wrażliwych, do których dostęp musi być zapewniony przez cały czas trwania robót budowlanych tj. Państwowa Straż Pożarna, Szkoła Podstawowa, Urząd Miejski, Urząd Skarbowy, Ośrodek Kultury. 8. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, który będzie realizował przedmiotową inwestycję, zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane. 9. Mimo rozliczenia ryczałtowego, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu dostarczył kosztorys ofertowy i powykonawczy, uwzględnia-jąc w nim wszelkie podziały i rozliczenia, wg których Zamawiający musi dokonać rozli-czenia inwestycji zgodnie z wymaganiami instytucji wdrażających. Szczegóły dotyczące wyglądu kosztorysu powykonawczego uzgodnione zostaną z Wykonaw-cą wybranym w niniejszym postępowaniu (z podziałem na ewentualne prace zamienne i za-niechane). Ewentualne zmiany, które wystąpią w kosztorysie powykonawczym, w stosunku do kosztorysu ofertowego, należy szczegółowo opisać w zakresie merytorycznym, obmiaro-wym i kosztowym. 10. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego. 11. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości) i okazać je na każde żądanie Zamawiającemu. 12. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SIWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania stawiane przez Zamawiającego. 13. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Materiały te muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym art. 10 ustawy Prawo budowlane. Potwierdzeniem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest podpisanie przez Zamawiającego protokołu odbioru robót. 14. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania podczas realizacji robót objętych niniejszą umową wyłącznie wyrobów i materiałów nowych w stanie kompletnym i nieuszkodzonym dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 – Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 266 ze zm.). 15. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843ze zm.) Zamawiający nakłada na Wykonawcę obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót będących przedmiotem zamówienia, w tym prac fizycznych (czyli tzw. pracowników fizycznych, natomiast nie dotyczy to między innymi osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych itp.) – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.). 16. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców lub dalszych podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 17. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia i utrzymania w należytym stanie terenu budowy w okresie trwania realizacji umowy, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. 18. W czasie wykonywania robót miejsce prowadzenia prac należy tak zabezpieczyć, aby uniknąć wszelkich przypadkowych uszkodzeń ludzi i mienia. 19. Wykonawca ma obowiązek unieszkodliwiania powstałych odpadów, jako wytwórca tych odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 3 pkt. 22 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz.U. z 2019 poz. 701 ze zm.). Wykonawca ma obowiązek uwzględnić koszt składowania, wywozu i utylizacji odpadów. 20. Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej: www.bip.miasto.tuchola.pl.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 90 000,00 zł, (słownie: trzydzieści tysięcy zł 00/100), z podaniem tytułu: „Wadium, nr postępowania ZP.271.2.35.2019.AK „Przebudowa ulic gminnych: Szkolna, Plac Zamkowy, ul. Zamkowa, Chojnicka i Gabrychów w Tucholi”. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2019 poz. 310 ze zm.). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tucholi Nr 15 8174 0004 0000 2163 2000 0005 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Tucholi, w Punkcie Obsługi Klienta, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty 6. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp. UWAGA: Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 4 a). Zgodnie z art.46 ust. 4a Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 14.Ponadto Wykonawca w ofercie składa: - formularz ofertowy na załączonym druku stanowiącym załącznik nr 16 do SIWZ, - dokument potwierdzający uprawnienia osoby (osób) do złożenia oferty, w przypadku, gdy prawo to nie wynika z innych złożonych dokumentów, - dokument potwierdzający wpłacenie lub wniesienie wadium, - zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia jako dowód polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów (przykład załącznik nr 21) – jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach