Przetargi.pl
Przebudowa ulic gminnych na terenie uzdrowiska Uniejów

Gmina Uniejów ogłasza przetarg

  • Adres: 99210 Uniejów, ul. Błogosławionego Bogumiła
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 632 888 192 , fax. 632 888 192
  • Data zamieszczenia: 2017-10-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Uniejów
    ul. Błogosławionego Bogumiła 13
    99210 Uniejów, woj. łódzkie
    tel. 632 888 192, fax. 632 888 192
    REGON: 31101957900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uniejow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulic gminnych na terenie uzdrowiska Uniejów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową drogi i ulicy zlokalizowanych na terenie miasta Uniejów w strefie uzdrowiskowej, tj. ul. Błogosławionego Bogumiła i drogi wewnętrznej zlokalizowanej na dz. nr 138/5 i 141/3 obręb 1 m. Uniejów. 2. Przedmiot zamówienia składa się z dwóch części. 3. Część 1 przedmiotu zamówienia obejmuje przebudowę ulicy Błogosławionego Bogumiła. 4. Ulica Błogosławionego Bogumiła w stanie istniejącym posiada nawierzchnię asfaltową o zmiennej szerokości od 5,6 m do 6,8 m. Szerokość pasa drogowego jest zmienna od 8,5 m do 17, 0m. 5. Długość przebudowywanej drogi wynosi ok. 441,0 m. 6. Zakres prac na ul. Bł. Bogumiła obejmuje: a) Rozbiórkę istniejącej (zniszczonej) nawierzchni warstwy ścieralnej; b) Wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej o długości około 0,441 km c) Naprawa nawierzchni przejść dla pieszych z kostki granitowej d) Regulacja położenia studzienek e) Wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu. 7. Część 2 przedmiotu zamówienia obejmuje przebudowę drogi wewnętrznej. 8. Droga wewnętrzna w istniejącym stanie posiada nawierzchnię gruntową o zmiennej szerokości od 4,0 m do 5,0 m. 9. Długość przebudowywanej drogi wynosi ok. 320,0 m. 10. Zakres prac na drodze wewnętrznej obejmuje: a) Wykonanie robót ziemnych b) Budowę konstrukcji wraz z jednostronnym krawężnikiem betonowym c) Budowę kanalizacji deszczowej. 11. Zamówienie w ramach części 2 nie obejmuje wykonania warstwy ścieralnej nawierzchni bitumicznej 12. Z uwagi na lokalizację inwestycji w obszarze stanowiska AZP 62-45/176, Uniejów stanowisko 27 – remont i przebudowę dróg w centrum Uniejowa należy prowadzić pod nadzorem archeologicznym przy stałej obecności archeologa (dotyczy ulicy Błogosławionego Bogumiła). 13. Zapewnienie nadzoru archeologicznego po stronie Wykonawcy. 14. Uwaga! Przed przystąpieniem do wyceny robót zaleca się dokonania wizji lokalnej w terenie. 15. Przedmiary załączone do postępowania należy traktować pomocniczo. 16. Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać porządek na terenie budowy, na bieżąco i systematycznie likwidować wszelkie zagrożenia. 17. Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od oferentów bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. 18. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu operat kolaudacyjny zawierający dodatkowo potwierdzenie złożenia w Ośrodku Geodezjno – Kartograficznym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej 19. Zaleca się oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dokonanie wizji lokalnej w terenie, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie dokumentacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach. 20. Teren prac budowlanych winien być zabezpieczony przed dostępem osób postronnych, a po zakończeniu realizacji robót Wykonawca zobowiązany jest doprowadzić teren budowy do stanu sprzed realizacji inwestycji. 21. Materiały z prac rozbiórkowych nadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca zobowiązany jest złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 22. Materiały z prac rozbiórkowych nienadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca zobowiązany jest usunąć na własny koszt na teren wysypiska. 23. W przypadku uszkodzenia nawierzchni terenu działki bądź terenu poza obszarem realizacji robót Wykonawca zobowiązany jest doprowadzić do stanu pierwotnego. 24. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji stanowiącej załącznik do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 25. Roboty budowlane stanowić będą całość praz związanych z przebudową dróg, określoną w opisie przedmiotu zamówienia, na podstawie dokumentacji projektowej –, zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, pozwoleniem na budowę (zgłoszeniem robót) oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami. 26. Po wyborze oferty, przed podpisaniem umowy Oferent przedłoży kosztorys ofertowy, na podstawie którego skalkulował cenę oferty. 27. Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać porządek na terenie budowy, na bieżąco i systematycznie likwidować wszelkie zagrożenia. 28. Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od oferentów bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia. 29. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. 30. Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do przedstawienia dla organu nadzoru budowlanego w celu zgłoszenia zakończenia robót, w tym dokumentację powykonawczą zatwierdzoną przez Inspektora Nadzoru. 31. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu operat kolaudacyjny zawierający dodatkowo potwierdzenie złożenia w Ośrodku Geodezjno – Kartograficznym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej 32. Wykonawca w terminie 2 miesięcy od dnia zakończenia realizacji robót zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu zarejestrowaną w państwowym zasobie geodezyjno – kartograficznym inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą. 33. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przy odbiorze robót (w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia) kosztorys powykonawczy z realizacji przedsięwzięcia. Kosztorys powykonawczy stanowi załącznik do protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 34. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp informuje, że jeżeli w SIWZ i jej załącznikach wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie materiałów lub urządzeń, nazwy ich producentów i dystrybutorów, nazwy własne produktów, pochodzenie urządzeń itd. mają one charakter przykładowy. Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów technicznoużytkowych przedmiotu zamówienia. 35. Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo i technologicznie równoważnych. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia. 36. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały czy urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z powyższym, w przypadku zaoferowania materiałów i urządzeń równoważnych do materiałów i urządzeń określonych w dokumentacji, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty szczegółowy opis oferowanych materiałów i urządzeń wskazując, że zaproponowane rozwiązania są równoważne pod względem technicznym, jakościowym i funkcjonalnym. Nie wykazanie materiałów i urządzeń równoważnych traktowane będzie, jako deklaracja zastosowania materiałów i urządzeń wymienionych w dokumentacji projektowej. 29. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. 30. Zadanie realizowane przy udziale środków pochodzących z budżetu państwa w 2017 roku na realizację zadań własnych związanych z zachowaniem funkcji leczniczych uzdrowiska 31. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 32.1.zapewnienia kierowania robotami budowlanymi przez pracowników Wykonawcy, posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz kwalifikacje zawodowe, 32.2.uzyskania każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany kierownika budowy w stosunku do osoby wskazanej w ofercie, 32.3.uzyskania na własny koszt ubezpieczeń i zabezpieczeń należytego wykonania umowy, 32.4.wykonania i ustawienia tablic informacyjnych wynikających z Prawa Budowlanego, 32.5.oznaczenia terenu budowy, odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp, 32.6.zagospodarowania terenu budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 32.7.utrzymania porządku na terenie budowy w czasie realizacji inwestycji, 32.8.zgłaszania Inspektorowi nadzoru robót ulegających zakryciu lub zanikających, 32.9.przeprowadzania niezbędnych badań laboratoryjnych, 32.10. wywozu i utylizacji odpadów i gruzu. 32. Kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Główny przedmiot: 45233120 - 6 Roboty w zakresie dróg 45100000 – 8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233141 - 9 Roboty w zakresie konserwacji dróg 45233200 – 1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45000000-7 Roboty budowlane 45233140-2 Roboty drogowe 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 33. Wykonawca udzieli gwarancji (minimum 60 miesięcy, maksymalnie 78 miesięcy) na wykonany przedmiot zamówienia. Gwarancja jest udzielana na warunkach określonych we wzorze umowy. Na okres gwarancji wykonawca wydłuża termin rękojmi 34. Zamawiający przewiduje zamówienia, o których mowa w art.67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy Pzp polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych o wartości do 20% zamówienia podstawowego (dla części 2 przedmiotu zamówienia) 35. Powtórzenie podobnych robót budowlanych w zamówieniu podstawowym, tj. robót budowlanych związanych z przebudową drogi wewnętrznej. 36. Części zamówienia: Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ 1. Wadium należy wnieść w wysokości: 2. Dla części 1 przedmiotu zamówienia: 3 000,00 zł 3. Dla części 2 przedmiotu zamówienia: 2 000,00 zł 4. Wadium może być wniesione w pieniądzu, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym oraz w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz. U. z 2016 r. Nr 359) 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 18 8557 0009 2005 0200 0130 0026 w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - określonym w pkt XI SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek. 6. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy złożyć w oryginale w kasie Urzędu Miasta w Uniejowie przed upływem terminu składania ofert w kopercie oznaczonej w następujący sposób: ”Wadium - przetarg na wykonanie robót budowlanych dla zadnia: „Przebudowa ulic gminnych na terenie uzdrowiska Uniejów – dla części……” nie otwierać przed 25.10.2017 godz. 1030. 7. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): a) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Uniejów b) określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ) c) określać termin ważności (wynikający z SIWZ) d) być gwarancją nieodwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. Uwaga! Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium, jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych), w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Do wadium wniesionego w formie poręczenia wymagania opisane w pkt. 5 stosuje się odpowiednio 7. W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt. 1-4 Wykonawca zostanie wykluczony z dalszego postępowania, a złożona przez niego oferta zostanie odrzucona. 8. Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych Oferent zobowiązany jest podać w ofercie dokładną informację odnośnie zwrotu wadium tj. adres banku, numer konta itp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia następujących dokumentów: 1) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu 2) Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania 2. Pozostałe dokumenty składane przez Wykonawcę wraz z ofertą. 1) Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez wykonawcę 3.W przypadku jeżeli Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów: zobowiązanie (oświadczenie) innych podmiotów do oddania do dyspozycji zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (złożone w formie pisemnej w oryginale). Powyższe zobowiązanie winno wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu – wskazywać jego rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (tj. zdolności techniczne i zawodowe takie jak wiedza i doświadczenie, potencjał osobowy) – taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia w charakterze podwykonawcy. 4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy mogą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich, w tym składania oświadczeń woli w ich imieniu. Pełnomocnictwo winno być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w tym osób fizycznych nie będących pracownikami wykonawcy, lub zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcom na zdolnościach których polega, na potrzeby realizacji tej części, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuję się na ich zasoby, warunków udziału w postepowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczeniu dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu w częściach B. 6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, lub na zasadach określonych w pkt 4 niniejszego rozdziału. 7. Jeżeli Wykonawca zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcy, niebędącym podmiotem, na którego zasoby powołuje się Wykonawca, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania w części C. 8. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust 5. PZP przekazuje Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożonym oświadczeniem, wykonawca może przedstawić dowody, że powiazania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postepowaniu o udzielnie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach