Przetargi.pl
Przebudowa ul. Rycerstwa Polskiego

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Wilanów ogłasza przetarg

  • Adres: 02-797 Warszawa, Franciszka Klimczaka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 50 00 , fax. 22 443 50 40
  • Data zamieszczenia: 2019-06-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Wilanów
    Franciszka Klimczaka 2
    02-797 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 50 00, fax. 22 443 50 40
    REGON: 15259663001540
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wilanow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Rycerstwa Polskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ul. Rycerstwa Polskiego wraz z połączeniem z ul. Kieślowskiego. 2. Przedmiot zamówienia został zakwalifikowany we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) jako: 45 23 31 40 – 2 – Roboty drogowe 3. Zakres przedmiotu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa wraz ze specyfikacjami. Roboty należy wykonać zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, dokumentacją przedmiotu zamówienia (projekty, STWiOR) oraz wzorem umowy, które stanowią odpowiednio Załączniki nr 5, 6 i 7 do SIWZ. Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje: I. CZĘŚĆ DROGOWA 1. Przedmiot i cel inwestycji Przedmiotem inwestycji jest budowa dróg wewnętrznych oznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jako 9KDD i 10KDD (ul. Rycerstwa Polskiego) zlokalizowanych w dzielnicy Wilanów m.st. Warszawa. Przedmiotowe drogi łączyć się będą z istniejącymi drogami wewnętrznymi będącymi pod zarządem Dzielnicy Wilanów – ul. Rycerstwa Polskiego oraz kontynuacją drogi 9KDD. Zakres inwestycji obejmuje jezdnię, wjazdy, chodniki, kanalizację deszczową, oświetlenie uliczne, wykonanie elementów małej architektury. Pas drogowy w którym realizowana jest inwestycja zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego ma szerokość 15m dla drogi 10KDD oraz 27m dla drogi 9KDD. Celem inwestycji jest wykonanie pełnowartościowych dróg wewnętrznych, co zapewni prawidłową obsługę komunikacyjną przyległych zabudowań mieszkalnych (istniejących i projektowanych). Po oddaniu inwestycji do użytkowania powstanie jedna droga wewnętrzna (ul. Rycerstwa Polskiego), która docelowo będzie drogą wewnętrzną pod zarządem Dzielnicy Wilanów. Inwestycja wykonywana jest w ramach zadania polegającego na budowie budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą. Projektowane drogi stanowić będą dojazd do tych budynków. Całość inwestycji jest zgodna z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego terenów Przedpola Pałacu Wilanowskiego zatwierdzonego przez Radę m. st. Warszawy uchwałą nr XXXV/199/92 z dnia 28.09.1992 r. 2. Stan istniejący W stanie istniejącym na odcinku projektowanej drogi brak jest zabudowań oraz infrastruktury technicznej. Teren porośnięty jest trawą z punktowymi krzewami oraz drzewami. Projektowane drogi włączać się będą w istniejące drogi wewnętrzne, tj. ul. Rycerstwa Polskiego oraz od strony północno-zachodniej drogę bez nazwy. Przyległe drogi, a także zabudowania wyniesione są w stosunku do terenu objętego inwestycją około 1m. Podstawowe parametry przyległych dróg wewnętrznych:  jezdnia z kostki betonowej szerokości 6m,  chodniki z kostki betonowe szerokości od 2m do 5m,  zatoki parkingowe z kostki betonowej oraz częściowo z płyt ażurowych (prostopadłe 5m oraz równoległe 2,5m). Na terenie objętym inwestycją brak jest urządzeń infrastruktury technicznej. Infrastruktura techniczna w postaci sieci elektroenergetycznej, sieci wodociągowej, sieci cieplnej, oświetlenia, sieci kanalizacyjnej zlokalizowana jest w przyległych pasach drogowych dróg wewnętrznych. W związku z budową układu drogowego nie będzie konieczności przebudowy żadnej z przyległych sieci. 4. Warunki gruntowo – wodne Teren pod inwestycję zlokalizowany jest w obrębie Niecki Warszawskiej wypełnionej osadami trzeciorzędu i czwartorzędu. Dla tego opracowania znaczenie mają jedynie utwory czwartorzędowe reprezentowane przez piaski wodnolodowcowe leżące pod nasypami. Podłoże budowlane na udokumentowanym terenie do głębokości wykonanych wierceń podzielono można rozróżnić w postaci następujących warstw: o Warstwa I – nasyp organiczny o miąższości od 0,6m do 1m, o Warstwa II – utwory piaszczyste wodnolodowcowe średnio zagęszczone w postaci piasków grubych i średnich, Id=0,6 zalegające jako przewarstwienia warstwy III na głębokości od 3m i miąższości od 0,3m do 0,6m, o Warstwa III – utwory piaszczyste wodnolodowcowe średnio zagęszczone w postaci piasków drobnych o Id=0,6 i Id=0,45-0,5, zalegające bezpośrednio pod wierzchnią warstwą nasypu organicznego o miąższości aż do głębokości odwiertów wykonanych na 6m, o Warstwa IV - Utwory morenowe w postaci glin w stanie twardoplastycznym Il=0,2 jako punktowe przewarstwienie pod warstwą I o miąższości 0,3m Poziom wód gruntowych występuje w postaci swobodnego zwierciadła na głębokości 2,2 2,3 m ppt. Zgodnie z opinią należy liczyć się ze zmianami poziomu wody gruntowej +0,5 0,7m w stosunku do opisanego powyżej stanu. Warunki gruntowe zostały zakwalifikowane jako proste. W oparciu o wykonane badania geotechniczne podłoże zostało zakwalifikowane do grupy nośności G1. Rozwiązania projektowe 4.1. Parametry techniczne projektowanych dróg wewnętrznych  Klasyfikacja drogi: droga wewnętrzna w docelowym zarządzie Dzielnicy Wilanów,  Kategoria drogi: droga dojazdowa (D),  Kategoria ruchu: KR2,  Szerokość linii rozgraniczających: 15m dla drogi 10KDD i 27m dla drogi 9KDD,  Szerokość jezdni na prostej: od 5m do 6,0m,  Szerokość chodnika: min. 2m,  Zatoki parkingowe równoległe: szer. 2,5m,  Zatoki parkingowe prostopadłe: szer. 5m,  Przekrój uliczny w krawężnikach o spadku daszkowym 2%,  Zjazdy do posesji: szerokość nie większa niż szerokość jezdni,  Całkowita długość ulicy: ~150m. 4.2. Zakres robót Projekt budowy dróg 10KDD i 9KDD obejmuje:  przygotowanie terenu w tym zdjęcie wierzchniej warstwy gruntów organicznych,  rozbiórkę istniejących nawierzchni dróg na styku z nowoprojektowanymi drogami w celu prawidłowego wykonania połączeń,  budowę nowego oświetlenia ulicy podłączonego do oświetlenia istniejącego w ul. Rycerstwa Polskiego i drodze wewnętrznej bez nazwy,  budowę kanalizacji deszczowej w celu odwodnienia całej nowoprojektowanej ulicy,  budowę nawierzchni nowoprojektowanej ulicy: jezdnia, wjazdy, zatoki parkingowe, chodniki,  budowę włączeń w drogi istniejące,  uporządkowanie terenu wraz z założeniem trawników i wykonaniem nasadzeń drzew i krzewów,  wykonanie elementów małej architektury (leżaki, stoliki betonowe). Konstrukcja nawierzchni drogowych Zaprojektowano następujące konstrukcje nawierzchni dla podłoża G1: JEZDNIA na odcinku prostym:  warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S PMB 45/80-55, grub. 4 cm,  warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 22W PMB 35/50, grub. 8 cm,  podbudowa z kruszywa kamiennego łamanego stabilizowanego mechanicznie wg PN S 06102, grub. 25cm (układane i zagęszczane warstwami),  warstwa pospółki, grub. 15cm, JEZDNIA na odcinku wyniesionym (przejścia dla pieszych, łuk):  kostka betonowa koloru czerwonego, prostokątna 10x20cm, grub. 8cm,  podsypka cementowo-piaskowa, grub. 4cm,  podbudowa z kruszywa kamiennego łamanego stabilizowanego mechanicznie wg PN S 06102, grub. 25cm (układane i zagęszczane warstwami),,  warstwa pospółki, grub. 20cm, CHODNIKI:  płyty betonowe 50x50x7cm, jasnoszare,  podsypka cementowo-piaskowa 1:4, grub. 4cm,  podbudowa z kruszywa kamiennego łamanego stabilizowanego mechanicznie wg PN S 06102, grub. 15 cm (układane i zagęszczane warstwami),  warstwa pospółki, grub. 10cm, ZJAZDY:  kostka betonowa koloru ciemnoszarego, prostokątna 10x20cm, grub.8cm,  podsypka cementowo –piaskowa 1:4, grub. 4cm,  podbudowa z kruszywa kamiennego łamanego stabilizowanego mechanicznie wg PN S 06102, grub. 25 cm (układane i zagęszczane warstwami),  warstwa pospółki, grub. 15cm. Nowobudowana jezdnia obramowana będzie wystającymi krawężnikami betonowymi 20x30cm na podsypce cementowo-piaskowej i ławie betonowej C12/15 z oporem. W rejonie zjazdów oraz na wysokości projektowanego łuku krawężniki będą obniżone. Na długości przejść dla pieszych ułożone zostaną obniżone krawężniki 30x30cm na podsypce cementowej i ławie betonowej C12/15 z oporem. Obramowanie zjazdów krawężnikami betonowymi wtopionymi 12x25cm na podsypce cementowo-piaskowej i ławie betonowej C12/15 z oporem. Obramowanie chodników obrzeżami betonowymi grub.6cm. W rejonie przejść dla pieszych zastosowane zostaną elementy ostrzegawcze dla osób niewidomych, tzn. płyty betonowe 25x25x7cm z wypustkami (kolor biały) oraz płyty betonowe 25x25x7cm z 4-rema elementami wypukłymi co 5cm (kolor biały). 4.3. Zieleń Działka w chwili obecnej jest porośnięta trawą z punktowymi nieuporządkowanymi krzewami oraz drzewami liściastymi. Teren przed przystąpieniem do wykonywania inwestycji należy uporządkować, tzn. dokonać niezbędnych wycinek zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W ramach inwestycji wykonane zostaną trawniki oraz nowe nasadzenia drzew oraz krzewów w miejscach wskazanych na planie sytuacyjnym. Projektowane nasadzenia drzew: 1. Acer platanoides 'Royal Red' - klon pospolity odmiana o purpurowych liściach, 2. Carpinus betulus 'Columnaris' - grab pospolity odmiana kolumnowa Pa (szczepiony na pniu), Projektowane nasadzenia krzewów: 3. Berberis thunbergii 'Green Carpet' - berberys Thunberga odm. 'Green Carpet', 4. Cotoneaster lucidus - irga lśniąca (żywopłot cięty). 4.4. Odwodnienie drogi Odwodnienie drogi zrealizowane będzie za pomocą wpustów deszczowych, a następnie system kanalizacji deszczowej. Odbiornikiem wody będzie Potok Służewiecki. 4.5. Oświetlenie drogi Projektowane drogi wewnętrzne zostaną w całości oświetlone. W tym celu wytyczona została trasa oświetlenia w której skład wchodzą słupy oświetleniowe z oprawami oraz linia kablowa. Projektowane oświetlenie będzie stanowić kontynuację istniejącej linii oświetleniowej na przyległych odcinkach dróg (ul. Rycerstwa Polskiego oraz droga wewnętrzna bez nazwy). Zastosowane słupy oświetleniowe i oprawy są identyczne jak istniejące. 4.6. Infrastruktura techniczna W ramach realizowanej inwestycji nie będzie konieczności przebudowy infrastruktury technicznej. Uzbrojenie podziemne zlokalizowane jest jedynie na odcinkach włączenia w istniejące odcinki dróg. W miejscach tych roboty należy prowadzić z zachowaniem szczególnej ostrożności. Konieczne tam będzie dokonanie regulacji wysokościowej istniejących włazów/pokryw/zaworów. 5. Wpływ obiektu budowlanego na środowisko i jego wykorzystywanie oraz na zdrowie ludzi i obiekty sąsiednie Nie przewiduje się żadnego negatywnego wpływu inwestycji na środowisko i jego wykorzystanie oraz na zdrowie ludzi i obiekty sąsiednie. Odpady powstałe w czasie robót należy zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami. II. KANALIZACJA DESZCZOWA 1. Zakres opracowania Zakres opracowania obejmuje projekt budowy kanalizacji deszczowej dla możliwości odwodnienia budowanego odcinków ul. 9KDD i ul. 10KDD. Opracowanie kończy się na włączeniu kanalizacji deszczowej Ø300mm do projektowanego separatora substancji ropopochodnych DN2,0m wg oddzielnego opracowania. Całość ścieków deszczowych przewiduje się odprowadzać do separatora kanałami o średnicy zewnętrznej Dz325x6,9mm, umieszczonymi w jezdni i chodniku powyższych ulic. Projektowana budowa kanalizacji deszczowej znajduje się w granicach inwestycji. Pod względem administracyjnym teren inwestycji znajduje się w Warszawie, w dzielnicy Wilanów. 2. Stan istniejący Brak odwodnienia na budowanych ulicach 9KDD i 10KDD. Na terenie objętym inwestycją brak jest urządzeń infrastruktury technicznej. Infrastruktura techniczna w postaci sieci elektroenergetycznej, sieci wodociągowej, sieci cieplnej, oświetlenia, sieci kanalizacyjnej zlokalizowana jest w przyległych pasach drogowych dróg wewnętrznych. W związku z budową układu drogowego nie będzie konieczności przebudowy żadnej z przyległych sieci 3. Warunki gruntowo-wodne Teren pod inwestycję zlokalizowany jest w obrębie Niecki Warszawskiej wypełnionej osadami trzeciorzędu i czwartorzędu. Dla tego opracowania znaczenie mają jedynie utwory czwartorzędowe reprezentowane przez piaski wodnolodowcowe leżące pod nasypami. Podłoże budowlane na udokumentowanym terenie do głębokości wykonanych wierceń podzielono można rozróżnić w postaci następujących warstw: o Warstwa I – nasyp organiczny o miąższości od 0,6m do 1m, o Warstwa II – utwory piaszczyste wodnolodowcowe średnio zagęszczone w postaci piasków grubych i średnich, Id=0,6 zalegające jako przewarstwienia warstwy III na głębokości od 3m i miąższości od 0,3m do 0,6m, o Warstwa III – utwory piaszczyste wodnolodowcowe średnio zagęszczone w postaci piasków drobnych o Id=0,6 i Id=0,45-0,5, zalegające bezpośrednio pod wierzchnią warstwą nasypu organicznego o miąższości aż do głębokości odwiertów wykonanych na 6m, o Warstwa IV - Utwory morenowe w postaci glin w stanie twardoplastycznym Il=0,2 jako punktowe przewarstwienie pod warstwą I o miąższości 0,3m Poziom wód gruntowych występuje w postaci swobodnego zwierciadła na głębokości 2,2 2,3 m ppt. Zgodnie z opinią należy liczyć się ze zmianami poziomu wody gruntowej +0,5 0,7m w stosunku do opisanego powyżej stanu. Warunki gruntowe zostały zakwalifikowane jako proste. W oparciu o wykonane badania geotechniczne podłoże zostało zakwalifikowane do grupy nośności G1. a. Parametry techniczne odwodnienia ulicy i. Kanały/przykanaliki deszczowe - średnica/długość - Ø200(Dz220,5x5,3mm)/L=46,0m, - Ø300(Dz325,0x6,9mm)/L=93m, - spadek dna - i = 0,35%÷12,7%; - materiał podstawowy - GRP SN 10000N/m2 typu CFW-GRP; - zagłębienie dna - wg profili w m p.p.t. proj.; ii. Betonowe wpusty deszczowe z betonu min. C35/45 (9 sztuk) - średnica - DN500x50,0mm; - głębokość odejścia z wpustów z osadnikiem - wg profili; - materiał podstawowy - beton min. C35/45, min. W-8, min. F-150; - głębokość całkowita - wg profili, osadnik min. 0.95m; - zwieńczenie wpustu – krata wpustowa typu ciężkiego D400 (600x400mm) żeliwna, w przypadku ścieku ulicznego dopuszcza się stosowanie kratki o wymiarach 300x500mm; iii. Betonowe studnie rewizyjne DN1,2m ) (5 sztuk) - średnica szachtu - DN1200x120-150mm, - materiał podstawowy - beton min. C35/45, min. W-8, min. F-150, - zagłębienie dna kinety - wg profili w m p.p.t. proj., - stopnie złazowe wg PN-EN 13101:2005 moc. co 30 cm lub zint. drabinka zejściowa; - właz z wypełnieniem betonowym przykręcany lub żeliwny ryglowany przeciwko kradzieży; III. CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA 2.1. Przedmiot opracowania Przedmiotem opracowania jest projekt budowy oświetlenia ulicznego w rejonie budowanych dróg oznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jako 9KDD i 10KDD (ul. Rycerstwa Polskiego) w dzielnicy Wilanów m.st. Warszawa. 2.2. Zakres opracowania Projekt budowy oświetlenia ulicznego obejmuje:  montaż słupów oświetleniowych,  montaż opraw oświetleniowych,  ułożenie rur ochronnych,  ułożenie kabli oświetleniowych,  demontaż kabla oświetleniowego. 2.3. Cel opracowania Celem opracowania jest sporządzenie kompletnej dokumentacji projektowej stanowiącej podstawę do rozpoczęcia robót budowlanych. 1. Rozwiązania techniczne 3.1. Opis stanu istniejącego W rejonie budowanych dróg (zgodnie z warunkami ZDM) należy zdemontować istniejącą linię kablową oświetlenia biegnąca pomiędzy latarniami nr 87500 i 87501 i przekazać ją do magazynu ZDM. 3.2. Klasyfikacja obiektów i określenie wymagań oświetleniowych. Oświetlenie w rejonie budowanej drogi dojazdowej zostało zaprojektowane w oparciu o racjonalne wymagania i zalecenia dotyczące właściwego oświetlenia dróg i ulic, opracowane przez Polski Komitet Oświetleniowy oraz Normę PKN-CEN/TR 13201-1. Budowana droga posiada następujące parametry oświetleniowe: • jezdnia:  klasa oświetlenia CE4;  natężenie oświetlenia średnie jezdni (eksploatacyjne minimum) 10 [lx];  równomierność natężenia oświetlenia całkowita (minimum) 0,4; • miejsca postojowe  klasa oświetlenia S3;  natężenie oświetlenia średnie jezdni (eksploatacyjne minimum) 7,5 [lx];  natężenie oświetlenia minimalne jezdni (eksploatacyjne) 1,5 [lx]; • chodnik  klasa oświetlenia S4;  natężenie oświetlenia średnie jezdni (eksploatacyjne minimum) 5 [lx];  natężenie oświetlenia minimalne jezdni (eksploatacyjne) 1 [lx];  Obliczenie parametrów fotometrycznych oświetlenia wykonano przy pomocy programu obliczeniowego DIALux. 3.3. Asortyment projektowanych urządzeń.  słupy oświetleniowe stylizowane, stalowe, okrągłe, posadowione na fundamencie prefabrykowanym, o wysokości 9 m, ocynkowane ogniowo obustronnie, z wysięgnikiem stylizowanym, malowane proszkowo w kolorze RAL 9005,  oprawy oświetleniowe uliczne stylizowane posiadające źródła światła wysokoprężne sodowe mocy 70W, malowane proszkowo w kolorze RAL 9005,  tabliczki bezpiecznikowe słupowe przystosowane do podłączenia trzech kabli o przekroju do 25 mm2,  kabel elektroenergetyczny YKYżo 5x16/1kV,  przewód elektroenergetyczny YLY 3x2,5/1kV,  rury ochronne typu RHDPE 110 i RDHPEk-S 110. Lokalizację projektowanych urządzeń pokazano na planie sytuacyjnym. 3.4. Oprawy oświetleniowe uliczne Obliczenia fotometryczne wykonano dla oprawy typu Albany Midi 70 W. Parametry techniczne zastosowanej oprawy:  Budowa oprawy – dwukomorowa (otwarcie komory osprzętu nie powoduje rozszczelnienia komory optycznej)  Materiał korpusu – wysokociśnieniowy odlew aluminium, malowane proszkowo w kolorze RAL 9005,  Materiał klosza – poliwęglan stabilizowany na oddziaływanie promieni UV,  Stopień odporności klosza na uderzenia mechaniczne – IK08  Szczelność komory optycznej – IP66  Szczelność komory elektrycznej – IP44  Montaż na wysięgniku,  Znamionowe napięcie pracy – 230V/50Hz  Moc maksymalna uwzględniające wszystkie straty – 80W  Ochrona przed przepięciami – 10kV  Zasilacz jest wyposażony w czujnik termiczny zapobiegający przypadkowemu przegrzaniu oprawy.  Klasa ochronności elektrycznej: I  Oprawa posiada deklarację zgodności WE i certyfikat akredytowanego ośrodka badawczego potwierdzający deklarowane parametry, np. ENEC  Zakres temperatury pracy oprawy od -30°C do +35°C  Wartości wskaźnika udziału światła wysyłanego ku górze (ULOR) zgodne z Rozporządzeniem WE nr 245/2009  Dane fotometryczne oprawy zamieszczone w ogólnodostępnym programie komputerowym pozwalającym wykonać obliczenia parametrów oświetleniowych  W przypadku zastosowania rozwiązań zamiennych należy dostarczyć źródłowe pliki obliczeniowe  Budowa oprawy pozwala na wymianę układu optycznego oraz modułu zasilającego. 3.5. Zasilanie oświetlenia Zgodnie z wydanymi warunkami prze ZDM, projektowane oświetlenie zostanie dołączone do istniejącego oświetlenia (pomiędzy latarnie 87500 i 87501) zasilanego z szafy oświetleniowej przy ul. Kieślowskiego (obwód 3). 3.6. Układanie kabli niskiego napięcia Kable elektroenergetyczne nN należy układana głębokości:  w ziemi - 0,70m,  pod chodnikami – 0,50m,  pod jezdniami i dojazdami do budynków – 1,0m. Kable należy układać w rurach ochronnych na warstwie piasku o grubości 10cm linią falistą z zachowaniem dopuszczalnego promienia gięcia, zasypać 10cm warstwą piasku, a następnie 15 cm warstwą gruntu rodzimego, a następnie przykryć folią PCV z tworzywa sztucznego koloru niebieskiego, o szerokości odpowiedniej do ilości kabli w ciągu. Odległość między kablami w ciągach wielokablowych - 15cm. Kable wyposażyć w oznaczniki wykonane w sposób trwały w odstępach nie większych niż 1 m. Kable nN w miejscach skrzyżowań i zbliżeń z urządzeniami podziemnymi - sieci technologiczne, woda, ciepło, kanalizacja teletechniczna, sieć gazowa itp. należy dobezpieczyć rurami typu RHDPEk-S 110, zachowując odpowiednie, wymagane normą odległości od krzyżowanych urządzeń. Przy przejściach pod jezdniami oraz dojazdami do posesji kable nN należy układać w przepustach z rur typu RHDPE 110. W miejscu przejścia kabla pod projektowaną jezdnią i dojazdami do budynków należy układać w rurze ochronnej RHDPE 110. W pozostałych przypadkach kable należy chronić rurami RHDPEk-S 110. Końce rur należy uszczelnić przed wilgocią lub zamuleniem za pomocą mas, taśm lub rur termokurczliwych. Uszczelnienia muszą być odpornych na warunki środowiskowe. Na końcówki kabli wprowadzanych do złącza i słupów oświetleniowych należy założyć oznaczniki faz. Po wykonaniu prac kablowych teren należy uporządkować (odtworzyć nawierzchnie). 3.7. Instalacja uziemienia Sieci elektroenergetyczne niskiego napięcia, dla prawidłowej pracy urządzeń elektroenergetycznych w warunkach normalnych oraz dla zapewnienia ochrony przeciwporażeniowej w warunkach zakłóceniowych, musza być wyposażone w uziemienie robocze. Uziemienie robocze należy wykonać:  na końcu każdej linii i na końcu każdego odgałęzienia,  wzdłuż trasy linii tak, aby długość przewodu ochronnego pomiędzy uziemieniem roboczym nie była większa niż 500 m. Rezystancja uziemienia roboczego słupów oświetleniowych nie powinna przekraczać 10 . Jako uziomy należy stosować uziomy sztuczne pionowe lub taśmowe. 3.8. Ochrona od porażeń prądem elektrycznym. Zastosowano poziom napięcia 3x230/400V, 50Hz oraz układ sieciowy TN-S po stronie sieci odbiorczych. Jako system dodatkowej ochrony od porażeń prądem elektrycznym przyjęto zgodnie z normą N SEP-E-001:  system uziemień i połączeń wyrównawczych,  ochrona przez szybkie wyłączenie zasilania,  ochrona przez zastosowanie samoczynnego wyłączania zasilania w układzie TN (zerowanie). Uziomy i połączenia wyrównawcze wykonać zgodnie z normą N SEP-E-001. Uziemienie słupów stanowi ochronę od bezpośrednich wyładowań atmosferycznych. Zaciski ochronne we wszystkich słupach oświetleniowych należy podłączyć trwale (zacisk śrubowy) do przewodu ochronnego. Zachować ciągłość uziemień i połączeń. 3.9. Ochrona antykorozyjna. Do zawieszenia opraw oświetleniowych zastosowano słupy stalowe ocynkowane ogniowo obustronnie, pomalowane proszkowo w kolorze RAL 9005. Części podziemne tj. fundamenty prefabrykowane zabezpieczyć przed wilgocią i wodą preparatem bazie masy bitumicznej np. Abizol. Słupy do wysokości 400 mm powyżej poziomu gruntu należy dodatkowo zabezpieczyć powłoką z elastomerem poliuretanowym odporną na uszkodzenia mechaniczne. Uwaga: - Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2) i ust. 3 ustawy, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy, Wykonawca dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. - Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazana zostanie nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, produktów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, produktów, urządzeń, itp. równoważnych. - Wykonawca jest zobowiązany przedstawić wraz z ofertą wykaz materiałów, produktów i urządzeń równoważnych, jakich użyje do realizacji przedmiotowego zadania. - Zamawiający anuluje wszelkie nazwy producenta itp. jeżeli występują na rysunkach, w opisach itp. (nie są one obowiązujące dla Wykonawcy). Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 ustawy, a mają jedynie za zadanie sprecyzowania oczekiwań jakościowych Zamawiającego. 4. Obowiązki wynikające z klauzuli społecznej 1. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, wymaga zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących prace ogólnobudowlane związane bezpośrednio z realizacją przedmiotu zamówienia z wyłączeniem kadry kierowniczej. 2. Prace ogólnobudowlane, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – to wszystkie czynności przy przebudowie ulicy określone w opisie przedmiotu zamówienia i dokumentacji projektowej wykonywane bezpośrednio na terenie budowy. 3. Wykonawca zobowiązuje się przedstawić dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób, o których mowa powyżej. Wykonawca w terminie 5 dni licząc od daty rozpoczęcia wykonywania przedmiotu umowy i na każde żądanie Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 2 dni robocze przedstawi oświadczenie o zatrudnieniu osób, o których mowa powyżej oraz oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 4. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dokumentów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych powyżej. 5. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa powyżej. 6. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę z pracownikami świadczącymi pracę, celem wykazania przez Wykonawcę wypełnienia obowiązku zatrudnienia, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników świadczących przy realizacji przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę. Postanowienia dotyczące kar umownych stosuje się odpowiednio.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy zł 00/100) najpóźniej do dnia, w którym upływa ostateczny termin składania ofert do godz. 12:00. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz 978 i 1240). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego (m.st. Warszawa Dzielnica Wilanów) nr 73 10301508 0000 0005 5001 6109 Bank Handlowy w Warszawie S.A., ul. Senatorska 16, 00-923 Warszawa z podaniem w tytule przelewu: „Przetarg nr 18/WIR/2019 – Przebudowa ul. Rycerstwa Polskiego” oraz dokładnej nazwy i adresu Wykonawcy. Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. UWAGA! Kasa Zamawiającego nie przyjmuje wpłat wadium w formie gotówki. 3. W przypadku wnoszenia wadium w innej dopuszczonej formie niż pieniężna, dokument wadium należy dołączyć do oferty w oryginale lub oryginał zdeponować w kasie Urzędu Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy w Wydziale Obsługi Mieszkańców, ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa, a kserokopię potwierdzenia złożenia wadium wraz z kserokopią dokumentu wadium należy dołączyć do oferty. Kasa urzędu czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 15.30. W przypadku dołączenia do oferty dokumentu wadium w oryginale, proszę kserokopię dokumentu wadium dołączyć do oferty, a oryginał dokumentu wadium w koszulce na dokumenty załączyć na końcu oferty (proszę nie łączyć trwale z ofertą oryginału dokumentu wadium). Dokument wadium winien zawierać niżej wymienione elementy: a. wskazanie Beneficjenta – Beneficjentem musi być m.st. Warszawa Dzielnica Wilanów, ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa, b. nazwę dającego zlecenie i jego siedzibę (adres), c. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, d. zobowiązanie banku/instytucji ubezpieczeniowej do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia całości kwoty zobowiązania na pierwsze pisemne żądanie zapłaty Zamawiającego wraz z oświadczeniem, że: • zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej • zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, e. zapisy odnośnie czasu jej trwania, f. zapisy odnośnie zasad wygaśnięcia, g. okres ważności, obejmujący przynajmniej cały okres związania ofertą. 4. Jeżeli wadium nie zostało wniesione do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, wówczas oferta Wykonawcy zostanie odrzucona. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga w niniejszym postępowaniu wypełnionego formularza oferty o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ. Ponadto do oferty należy załączyć: a) oświadczenie Wykonawcy o podwykonawcach, wraz ze wskazaniem części zamówienia których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz z podaniem firm podwykonawców lub informacją o samodzielnym wykonaniu zamówienia, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ, b) dokument (np. pełnomocnictwo, odpis z właściwego rejestru, np. Krajowego Rejestru Sądowego, informacja o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej lub umowa spółki cywilnej, itp.) potwierdzający, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty, w przypadku pełnomocnictwa, do oferty należy załączyć oryginał pełnomocnictwa lub kopię pełnomocnictwa potwierdzoną notarialnie; - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo, pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, Uwaga - Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii, c) kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem potwierdzenia wniesienia wadium, w przypadku wnoszenia wadium w innej dopuszczonej formie niż pieniężna, dokument wadium należy dołączyć do oferty w oryginale lub oryginał zdeponować w kasie Urzędu Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy w Wydziale Obsługi Mieszkańców, ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa, a kserokopię potwierdzenia złożenia wadium wraz z kserokopią dokumentu wadium należy dołączyć do oferty; d) w przypadku gdy Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ustawy, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów, potwierdzające oddanie do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, stanowiące Załącznik nr 11 do SIWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Nie podlega łączeniu doświadczenie Wykonawcy i doświadczenie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca. Inny podmiot, na zasobach którego polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy, musi wykazać samodzielnie, że spełnia warunek określony w III.A.1.2)c)c.1) SIWZ. UWAGA - Wykonawca zobowiązany jest wykazać ww. podmiot w oświadczeniu Wykonawcy o podwykonawcach, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ Wykonawca wykaże, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Powyższy dokument powinien zawierać informacje dotyczące w szczególności: i. zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu ii. sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia iii. zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia iv. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje czynności, których wskazane zdolności dotyczą (czy będzie brał udział w wykonaniu zamówienia). UWAGA W terminie 3 dni od dnia przekazania (zamieszczenia na stronie internetowej) informacji z otwarcia ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - wg wzoru określonego w pkt 1 Załącznika nr 8 do SIWZ. Wraz z przedstawieniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca, który nie przynależy do żadnej grupy kapitałowej, może złożyć ww. oświadczenie wraz z ofertą – należy wówczas złożyć ww. oświadczenie o treści określonej w pkt 2 Załącznika nr 8 do SIWZ. Inne dokumenty lub oświadczenia wymagane w postępowaniu W przypadku gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą dowodów, o których mowa w pkt VIIC SIWZ. Informacje dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy. 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, zgodnie z III.D.9 SIWZ. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca zobowiązany jest wykazać ww. podmiot w oświadczeniu Wykonawcy o podwykonawcach, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. 5. Nie podlega łączeniu doświadczenie Wykonawcy i doświadczenie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca. Inny podmiot, na zasobach którego polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy, musi wykazać samodzielnie, że spełnia warunek określony w III.A.1.2)c)c.1) SIWZ. 6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt III.D.1 SIWZ. 7. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w III.C.2.b. SIWZ. 8. W zakresie nieuregulowanym w SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126 ze zm.). 9. W przypadku gdy Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązania tych podmiotów, potwierdzającego oddanie do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca wykaże, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Powyższy dokument powinien zawierać informacje dotyczące w szczególności: v. zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, vi. sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, vii. zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, viii. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje czynności, których wskazane zdolności dotyczą (czy będzie brał udział w wykonaniu zamówienia). Powyższy dokument należy przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 11 do SIWZ. Informacje dla Wykonawców, którzy zamierzają powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą oświadczenie Wykonawcy o podwykonawcach, wraz ze wskazaniem części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz z podaniem firm podwykonawców lub informacją o samodzielnym wykonaniu zamówienia, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Oświadczenie należy złożyć w oryginale Niezłożenie przedmiotowego oświadczenia równoznaczne jest z deklaracją Wykonawcy o realizowaniu przedmiotowego zamówienia bez udziału podwykonawców. Powyższe dotyczy również podmiotu, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia. 2. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa wraz z ofertą oświadczenie, o którym mowa w III.C.2.b SIWZ wg wzoru określonego w załączniku nr 3 do SIWZ, w którym zamieszcza informację o tych podwykonawcach. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółka cywilna/konsorcjum) 1. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie: a) podmioty występujące wspólnie zobowiązane są do ustanowienia w formie pisemnej Pełnomocnika reprezentującego ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; b) pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem, podpisane przez wszystkie upoważnione do tego osoby wskazane w rejestrach właściwych dla poszczególnych wykonawców (KRS, informacja o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). W/w pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:  postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,  wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego,  ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania; c) kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego dotyczą lub Pełnomocnika; d) korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu oferty; e) Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę podmiotów występujących wspólnie; f) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, oraz o których mowa w pkt III.B.2 SIWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt III.A.1 SIWZ; g) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. III.C.2.a i b SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia; h) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności / braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt. III.C.4 SIWZ składa każdy z Wykonawców. i) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: - warunek określony w III.A.1.2)c)c.1) SIWZ musi być spełniony w całości przez co najmniej jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (jeden lub każdy z podmiotów musi posiadać samodzielnie wymagane doświadczenie, nie podlega sumowaniu doświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie). - warunek określony w III.A.1.2)c)c.2) SIWZ zostanie spełniony jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie potwierdzi, iż spełnia ww. warunek lub Wykonawcy wspólnie potwierdzą, że spełniają powyższy warunek. j) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt. III.C.7 SIWZ, przy czym: 1) dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt III.C.3.3.1. SIWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt III.A.1.2)c)c.1 SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach