Przetargi.pl
Przebudowa ul. Piastowskiej w miejscowości Ciemnice, Gmina Dąbie, woj lubuskie

Gmina Dąbie ogłasza przetarg

  • Adres: 66-615 Dąbie, ul. Szeroka 4
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 3835148 , fax. 068 3832148
  • Data zamieszczenia: 2014-09-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbie
    ul. Szeroka 4 4
    66-615 Dąbie, woj. lubuskie
    tel. 068 3835148, fax. 068 3832148
    REGON: 00053938300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dabie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Piastowskiej w miejscowości Ciemnice, Gmina Dąbie, woj lubuskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Celem przebudowy ulicy Piastowskiej w Ciemnicach jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, uporządkowanie układu komunikacyjnego oraz podniesienie komfortu jazdy użytkownikom drogi obecnie o nawierzchni gruntowej. Zadanie obejmuje odcinek gminnej ulicy Piastowskiej o długości 144,72m - od skrzyżowania z drogą powiatową 1147F do skrzyżowania z ulicą Krótką. Obecnie ulica Piastowska na przedmiotowym odcinku w Ciemnicach posiada nawierzchnię gruntową utwardzoną lokalnie kruszywem łamanym. Dojazd do posesji odbywa się zjazdami o nawierzchni gruntowej. Droga nie posiada odwodnienia wgłębnego oraz właściwych spadków poprzecznych. Teren na którym projektuje się przebudowę jezdni posiada charakter typowo siedliskowo-wiejski. Pobocza trawiaste o szerokości obecnie ok. 1-2m. Szerokość pasa drogowego waha się od 5,80 do 7,50m. A) PARAMETRY PROJEKTOWANYCH ULIC: Klasa dróg: gminne D, Vp=30km/h, Obciążenie ruchem: KR-1 - Droga km 0+000 do km 0+47.15 szer. 3.5m - Droga km 0+47.15 do km 0+67.80 - szer. 5m - mijanka - Droga km 0+128.0 do km 0+144.72, szer. zmienna od 3.5m do 5.0m B) Zestawienie powierzchni: Powierzchnia drogi o szer. 3,50 - 5,0 m: F=638m2 Powierzchnia zjazdów i dojść: F= 61m2 Odwodnienie - powierzchniowe za pomocą spadków w pobocze gruntowe i dalej w przylegający teren - do terenowych niecek chłonących. C) Ulice w planie: Na odcinku drogi objętym zakresem opracowania projektuje się nawierzchnię z betonowej kostki na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Szerokość projektowanej jezdni wynoszącą tylko 3,5m - determinuje wąski pas drogowy. Wąska jezdnia wskazuje na zasadność urządzenia ruchu jednokierunkowego. Dla zapewnienia możliwości przejazdu dwukierunkowego projektuje się poszerzenia jezdni do 5,0m na odcinku mijanki urządzonej pomiędzy dwoma zjazdami na posesję od km 0+47,15 do km 0+67,80. Łącznie ze zjazdami długość mijanki wyniesie L=33,6m. Dodatkowo planuje się pobocza o szerokości 1,00m umocnione kruszywem łamanym o uziarnieniu 0/31,5 mm i grubości 15cm. Trasę zbudowano na 6 wierzchołkach P-W1-W2-W3-W4-K, na których wpisano dwa łuki poziome o promieniu RW1=150m oraz RW4= 20m. Współrzędne punktów definiujące przebieg trasy podano na planie sytuacyjnym. Projektuje się przebudowę zjazdów do posesji jako trapezowe. Szerokość zjazdu przy jezdni min.6,5m, przy bramie - zgodnie z wymiarami na rysunku. D) Nawierzchnia w profilu podłużnym i odwodnienie. Projektuje się niweletę o pochyleniu od 1,05% do 3,65%. Odwodnienie drogi będzie się odbywało za pomocą spadków poprzecznych 2% i podłużnych niwelety do pobocza gruntowego i dalej do przyległego terenu do niecek chłonących - zgodnie z obecnie funkcjonującym sposobem odwodnienia ulicy. Dopuszcza się nieznaczne korekty niwelety dla lepszego dopasowania do bram, lub poprawy skuteczności odwodnienia, z warunkiem zachowania minimalnych pochyleń 0,5% i maksymalnych 5,0%. E) Droga główna - ruch KR 1, konstrukcja z kostki betonowej: -Warstwa ścieralna z kostki betonowej grub. 8cm (szara) -Podsypka cementowo-piaskowa 1:4, min. gr. 3cm -Podbudowa mineralna z kruszywa naturalnego łamanego o uziarnieniu 0/31.5 o grub. 20cm stabilizowanego mechanicznie; W przypadku pojawienia się podczas korytowania podłoża słabonośnego lub gorszego od G-1 należy zastosować wzmocnienie podłoża z gruntu stabilizowanego cementem (stabilizacja na miejscu) grub. 10cm, Rm=1,5MPa - dla podłoża G-2 F) Zjazdy do posesji: - Warstwa ścieralna kostki betonowej grub. 8cm (czerwona) -Podsypka cementowo-piaskowa 1:4, min. gr.3cm -Podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5mm grub.20cm Krawężniki uliczne o wymiarach 15*30cm - po całym obwodzie drogi i zjazdów ustawiono na ławie betonowej C12/16 z oporem do połowy wysokości krawężnika. G) Pobocza: Projektuje się pobocza umocnione kruszywem łamanym jak na podbudowę drogi o uziarnieniu 0/31,5mm i grubości 15cm - na szerokości 1,00m. Spadek poboczy 6% w kierunku od jezdni. H) Ochrona Środowiska. Przebudowa drogi według niniejszego projektu na długości 144,72m zgodnie z Rozporządzeniem RM z 9.11.2010r - w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko - nie zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie lub znacząco oddziaływać na środowisko i przez to nie jest objęta obowiązkiem uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia. Na przedmiotowym terenie objętym inwestycją nie ma obiektów podlegającej ochronie przyrody. Inne wymagania dotyczące środowiska: a) postępowanie z urobkiem -nadmiar ziemi z wykopów zostanie wykorzystany gospodarczo w miejscach położonych blisko terenu budowy lub złożony na składowiskach odpadów b) postępowanie z odpadami - powstające odpady (poza niewykorzystanym gruntem) stanowić będą odpady związane bezpośrednio z materiałami budowlanymi użytymi w przeszłości na miejscu projektowanej inwestycji. Odpady powinny zostać wywiezione na najbliższe składowisko odpadów. Jeśli zajdzie stosowna możliwość (ocenia Inspektor Nadzoru) można przyjąć alternatywnie, iż: -kruszywo mineralne z rozbiórki istniejących podbudów zostanie użyte do wbudowania w dolne warstwy podbudów lub na zjazdach -gruz bitumiczny zostanie ponownie wykorzystany podczas recyklingu; technologią recyklingu dysponują przedsiębiorstwa remontujące drogi, posiadające stosowne recyklery. c) Systemy korzeniowe drzew chronić przed uszkodzeniem. Kształtować płaszczyzny chodnika, poboczy, skarp wokół drzew w sposób umożliwiający dopływ opadowej wody do systemu korzeniowego. d) W trakcie wykonywania robót budowlanych emisja hałasu winna być ograniczona do niezbędnego minimum wyłącznie w porze dziennej. e) Wykonawca robót budowlanych musi posiadać uregulowaną stronę formalną w zakresie wytwarzania i gospodarowania odpadami stosownie do wymogów ustawy z 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. nr 62, poz. 628 ze zmianami). Odpady wywozić na składowiska odpadów w szczelnie zamkniętych pojemnikach lub pod plandeką (materiały masowe). f) Roboty prowadzić sprawnym sprzętem, bez wycieków oleju czy paliwa. C.d. opisu: patrz SIWZ z załącznikami
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331237
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dabie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach