Przetargi.pl
Przebudowa ul. Łysinowej w Bieruniu Starym I etap (od przejazdu kolejowego do zbiornika Łysina)

Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń ogłasza przetarg

  • Adres: 43-150 Bieruń, Rynek 14
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3242439 , fax. (032) 2164035; 2164777
  • Data zamieszczenia: 2012-01-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń
    Rynek 14 14
    43-150 Bieruń, woj. śląskie
    tel. 032 3242439, fax. (032) 2164035; 2164777
    REGON: 27150489700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bierun.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Łysinowej w Bieruniu Starym I etap (od przejazdu kolejowego do zbiornika Łysina)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej - ul. Łysinowej w Bieruniu Starym na odcinku od przejazdu kolejowego do zbiornika Łysina o długości 824,0 m wraz z budową kanalizacji deszczowej, przebudową oświetlenia ulicznego i sieci elektroenergetycznej, przebudową sieci i kabli teletechnicznych. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013. Kody Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg 45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45233123-7 Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych 45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45233223-8 Wymiana nawierzchni drogowej 45233252-0 Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45315300-1 Instalacje zasilania elektrycznego 45232210-7 Roboty budowlane zakresie budowy linii napowietrznych 45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego A. ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA OBEJMUJE: 1. Roboty geodezyjne. 2. Roboty drogowe - rozbiórkowe, ziemne i nawierzchniowe: - droga klasy L, jezdnia z betonu asfaltowego - pow. 5029,20 m2, - chodniki z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm - pow. 1304,0 m2, - zjazdy z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm - pow. 909,0 m2, - rekultywacja terenu - nawierzchnia tłuczniowa gr. 20 cm - pow. 340,0 m2, 3. Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu. 4. Zieleń (w tym wycinka drzew). 5. Odwodnienie: - budowa kanalizacji deszczowej z rur PCV-U: fi 315 mm - dł. 389,0 m, fi 400 mm - dł. 435,0 m wraz z zabudową studzienek kanalizacyjnych betonowych Dn: 1200 mm i 1500 mm oraz studzienek z PE Dn 425 mm, - przykanaliki z rur PCV-U fi 200 mm - dł. 183,0 m, wraz z zabudową wpustów ulicznych betonowych Dn 500 mm, - wylot kanalizacji deszczowej do rowu odbierającego - przepust betonowy z klapowym zaworem burzowym fi 400 mm. 6. Przebudowa sieci nN: - demontaż i montaż 6 słupów, - przekładka przewodów linii 3 i 4-przewodowej - dł.0,28 km, - demontaż i montaż opraw oświetleniowych - 22 kpl., - przebudowa linii kablowej nN - dł. 55,0 m, - przebudowa przyłączy energetycznych do budynków - 10 kpl. 7. Przebudowa przyłącza telekomunikacyjnego: - demontaż i montaż kabli - dł. 577,0 m, - montaż słupów - 20 kpl. 8. Zakres zamówienia obejmuje również: 1) wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, wniesienie pomiarów do dokumentacji powykonawczej, uzupełnienie wynikami pomiaru powykonawczego zasobu mapowego Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Bieruniu i przekazanie jej w 5 egz. (oryginały) Zamawiającemu nie później, niż w terminie zakończenia przedmiotu umowy. Powykonawczy operat geodezyjny powinien zawierać oryginały: szkiców, kart studni, map. 2) wykonanie dokumentacji powykonawczej i przekazanie jej w 3 egz. Zamawiającemu nie później, niż w terminie zakończenia przedmiotu umowy. UWAGA! - na każdym dokumencie, na którym naniesiono zmiany w trakcie realizacji robót powinny widnieć oryginały podpisów: kierownika budowy, projektanta oraz inspektora nadzoru - 1 egz. dokumentacji powykonawczej musi zawierać oryginały wszystkich dokumentów. 3) wykonanie tymczasowej organizacji ruchu uzyskanie uzgodnień i zatwierdzeń projektu organizacji ruchu oraz uzyskanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego na czas prowadzenia robót (1egz. zatwierdzonego projektu należy przekazać Zamawiającemu przed odbiorem oznakowania). 4) prawidłowe oznakowanie miejsca robót oraz zapewnienia warunków bezpieczeństwa na drodze w okresie ich wykonywania. 5) Bieżące utrzymanie oraz czyszczenie dróg, z których będzie korzystał Wykonawca w czasie realizacji zadania. 6) naprawę szkód wyrządzonych osobom trzecim w toku realizacji robót. 7) wznowienie zniszczonych w trakcie prowadzenia robót kamieni granicznych. 8) wykonanie tymczasowej drogi dojazdowej do przepustu i drogi technologicznej. 9) przywrócenie terenu zajętego w czasie realizacji zadania do stanu pierwotnego wraz z uzyskaniem oświadczeń właścicieli terenu o braku zastrzeżeń do granic i stanu terenu po wykonaniu robót. 10) zabezpieczenie dojść i dojazdów do poszczególnych nieruchomości w okresie prowadzenia robót. 11) zabezpieczenie możliwości dojazdu pojazdów uprzywilejowanych (straż, pogotowie itp.). 12) bieżące utrzymanie oraz czyszczenie dróg, z których będzie korzystał wykonawca w czasie budowy (dojazd). 13) zlecanie nadzorów specjalistycznych właścicielom lub gestorom urządzeń uzbrojenia terenu, w pobliżu których będą prowadzone roboty. 14) udział w przekazaniu wykonanych robót wraz z wymaganą dokumentacją poszczególnym gestorom urządzeń uzbrojenia terenu na warunkach określonych przez nich w trakcie uzgadniania dokumentacji. 15) dowóz (pobór) brakujących mas ziemnych i odwóz nadmiaru mas ziemnych na odkład. 16) składowanie materiałów rozbiórkowych. 17) wykonanie dokumentacji fotograficznej z datami wykonania zdjęć wszystkich obiektów kubaturowych, ogrodzeń innych obiektów sąsiadujących z przebudowywanymi drogami gminnymi, którą należy wykonać przed przystąpieniem do robót, w trakcie oraz po zakończeniu robót (szczególnie elementy ulegające zakryciu). 18) zagospodarowanie i ochrona placu budowy; wykonanie zasilania placu budowy w energię elektryczną i wodę. 19) wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) wg wytycznych zawartych w projekcie; zamknięć, wyłączeń instalacji elektrycznych. 20) zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej; wznowienia ewentualnie zniszczonych w trakcie robót budowlanych kamieni granicznych. 21) wykonanie wszystkich niezbędnych badań i sprawdzeń wynikających ze STWIORB, nie ujętych w przedmiarze robót; 22) w przypadku uszkodzenia urządzeń - usunięcie awarii oraz koszty poniesionych strat eksploatacyjnych. B. INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE W celu dokonania prawidłowej wyceny przedmiotu zamówienia, do obowiązku Wykonawcy należy dokładna analiza dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót jak oraz przedmiaru robót. Wszystkie roboty prowadzone w pobliżu urządzeń obcych typu: wodociąg, gazociąg, linie energetyczne itp. należy prowadzić przy użyciu sprzętu lekkiego, aby nie doprowadzić do ich uszkodzenia. Należy informować na bieżąco właścicieli posesji o wszelkich utrudnieniach oraz przerwach w dostawie energii elektrycznej, spowodowanych realizacja przedmiotu zamówienia. Roboty objęte umową winny być wykonane w taki sposób, aby nie zakłócać w stopniu większym niż to konieczne ruchu na drogach publicznych, przejściach oraz terenach należących do Zamawiającego lub innych osób. Obowiązkiem wykonawcy jest zapewnienie kadry kierowniczej - kierownika budowy oraz obsługi geodezyjnej. W trakcie realizacji inwestycji należy zlecić nadzory branżowe, w szczególności: - RPWiK Tychy S.A. (ze względu na wymieniany wodociąg w ul. Łysinowej w IV kw. 2011 r.), - TP (firma ELTEL Networks SA) na 2 tyg. przed planowanym rozpoczęciem robót, - Spółki Vattenfall Network Services Poland Sp. z o.o. - PKP PLK S.A. na 2 tyg. przed planowanym rozpoczęciem robót, - Śląskiemu Zarządowi Melioracji i Urządzeń Wodnych O/Bieruń. Wybrany w przetargu wykonawca przedstawi zamawiającemu w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy: - szczegółowy harmonogram realizacji robót, - plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), - kopie zgłoszeń nadzorów branżowych, - świadectwa dopuszczenia do stosowania dla materiałów i wyrobów do zabudowy na zadaniu inwestycyjnym - do akceptacji przez inspektora nadzoru. - dokumentację fotograficzną wraz z datami wykonania fotografii, wykonaną przed rozpoczęciem robót. Jeżeli w dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz SIWZ określone zostały materiały i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach i spełniających wymogi podane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art.29 i art.7 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu jakościowego, technologicznego i estetycznego, określonych w SIWZ i STWOiR. Zabudowane i dostarczone materiały budowlane muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne. Zamawiający nie przewiduje: udzielenia zamówień uzupełniających, zaliczek na poczet wykonania zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów w rozumieniu ustawy oraz stosowania wymagań określonych w art.29 ust.4 ustawy. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych , wariantowych. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu ( EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zasady wnoszenia wadium Wadium w wysokości 50 000,00 zł ( słownie: pięćdziesiąt tysięcy 00/100 zł) musi być wniesione w terminie, który został podany w punkcie Terminy. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem tzn. przelać z rachunku bankowego wykonawcy na rachunek bankowy zamawiającego. w BS O/Tychy numer konta: 26 84350004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją: Wadium - nr sprawy: ZP.271.8.2012 -Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy zamówienia p.n. Przebudowa ul. Łysinowej w Bieruniu Starym I etap (od przejazdu kolejowego do zbiornika Łysina). Określenie - wniesienie wadium w pieniądzu- oznacza uznanie kwoty wadium, wpłaconego przelewem,na rachunku zamawiającego (nie później niż do godz. 12:00 dnia wyznaczonego na składanie ofert ). Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu, nie później niż do godz. 12:00 dnia wyznaczonego na składanie ofert. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) w pieniądzu przelewem, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz.1158 z późniejszymi zmianami). Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku wniesienia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie nin. zamówienia, należy wskazać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib. Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 2. Zasady zwrotu wadium Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 1) Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp, zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 2) Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp , jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione w terminie określonym przez zamawiającego. 3. Utrata wadium Zgodnie z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Ponadto zgodnie z art.46 ust.5 ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeliby wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bierun.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach