Przetargi.pl
Przebudowa targowiska miejskiego w Gozdnicy

Urząd Miejski w Gozdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 68-130 Gozdnica, Ceramików
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 601 076 , fax. 683 601 076
  • Data zamieszczenia: 2019-03-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Gozdnicy
    Ceramików 2
    68-130 Gozdnica, woj. lubuskie
    tel. 683 601 076, fax. 683 601 076
    REGON: 52511600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gozdnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa targowiska miejskiego w Gozdnicy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane p.n.: „Przebudowa targowiska miejskiego w Gozdnicy” W sytuacji, gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów budowlanych, które są wymienione w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i szczegółowych specyfikacjach technicznych pod warunkiem, że materiały równoważne będą posiadały, co najmniej takie same parametry techniczne jak materiały wymienione w w/w dokumentach. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotowego zamówienia w zakresie rzeczowym ujętym w szczególności w projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarze (przedmiar należy traktować, jako element pomocniczy). 3.1 Opis stanu istniejącego na terenie miasta Gozdnica wg poniższego zestawienia : Projektuje się przebudowę istn. targowiska miejskiego. Nazwa targowiska miejskiego : Mój Rynek. Adres obiektu Gozdnica ul. Ceramików , dz. Nr 600. Działka jest zagospodarowana jako targowisko miejskie. Nie zmienia się sposobu użytkowania działki , nowy sposób zagospodarowania pokazano na rys. zagospodarowania terenu który stanowi załącznik do niniejszej SIWZ 3.2 Zakres prac budowlanych 1. Przebudowa polegać będzie na : - wykonaniu nowych zadaszeń w postaci wiat nad miejscami sprzedaży. - wykonaniu utwardzenia placu na bazie istniejących rzędnych z kostki bet. Polbruk –zgodnie z aneksem, - dostosowaniu istniejącego W-C do aktualnych przepisów, - wykonaniu nowego ogrodzenia( zgodnie z aneksem) wraz panelem wejściowym, - wykonaniu nowego oświetlenia ekologicznego w postaci lamp solarnych, - rozbiórce ist. zadaszeń, - rozbiórce nawierzchni placu - rozbiórce ist. ogrodzenia od strony ulicy, - rozbiórka ist. Ogrodzenia od strony działki nr 598 wraz z przekazaniem Zamawiającemu zdemontowanych przęseł. Adres obiektu Gozdnica ul. Ceramików , dz. Nr 600. Uwaga: do dokumentacji projektowej opracowany został aneks który łącznie z dokumentacją podstawową określa przedmiot zamówienia. 3.3.FUNDAMENTY. Projektowane fundamenty wykonać zgodnie z rysunkiem „Rzut fundamentów „ i rysunkami szczegółowymi . Fundamenty zaprojektowano z betonu B-20 dla stóp zastosować Beton B-20 W8 ( z dodatkiem uszczelniaczy zapewniające odporność betonu na wody gruntowe). Po wykonaniu wykopów wykonawca dokona na własny koszt sprawdzenia parametrów technicznych podłoża gruntowego przez uprawnionego geologa i w przypadku natrafienia na grunty słabsze niż : - gliny o stanie gruntu In=0.25 ; - żwiry , pospółki i piaski o stopniu zagęszczenia ID=0,6. należy dokonać wymiany gruntu na piasek zagęszczony do ID=0.7, głębokość do gruntu nośnego , szerokość wymiany po 10cm szerzej niż szerokość fundamentów. Poziom posadowienia fundamentów nie może być jednak mniejszy niż 0,8m od projektowanego poziomu terenu . Przy wykonywaniu fundamentów ułożyć bednarkę na uziom otokowy i połączyć ze zbrojeniem fundamentów. Następnie uziom połączyć ze słupami zgodnie z wymaganiami normowymi. 3.4. Konstrukcja zadaszeń . Konstrukcję zadaszeń wykonać z godnie z rysunkami. Połączenia konstrukcji zadaszeń spawane spoinami czołowymi ciągłym grubości łączonych elementów z wyjątkiem połączenia słupa S1 i kraty KR , którą pokazano na rysunku szczegółowym. Na rysunkach szczegółowych pokazano również połączenia płatwi i stężeń połaciowych ST1 i ST2. Pozostałe połączenia spawane jak opisano powyżej. W zakresie wykonawcy wykonanie projektów warsztatowych. Elementy metalowe malowane raz farbą podkładową i 2 razy farbę nawierzchniową. 3.5. Utwardzenie placu . Utwardzenie placu opisano na rysunku szczegółowym. Powierzchnia placu powinna zapewniać swobodny odpływ wody do wpustu burzowego. Zabrania się wykonania placu w sposób , który będzie powodował odpływ wody na sąsiednie działki i sąsiednie budynki. Ewentualna naprawa wpustu burzowego w kosztach wykonawcy. Należy zdemontować ist. hydrant na terenie targowiska i zaślepić przewód doprowadzający wodę do hydrantu. 3.6 INNE. Na terenie budowy mogą znajdować się niezinwentaryzowane sieci . Przed rozpoczęciem robót wykonawca powinien u wszystkich dostawców sieci jakie występują na terenie gminy Gozdnica uzyskać informację o sieciach na terenie budowy. Wszelkie uszkodzenia sieci obciążają wykonawcę robót. Należy opracować taki program robót aby był ciągły dojazd do posesji do której prowadzi służebność drogowa. Roboty należy prowadzić w sposób taki aby nie uszkodzić budynków , ogrodzeń itp. sąsiadujących z targowiskiem. Wykonanie punktów poboru wody i energii elektrycznej wraz z koniecznymi przyłączeniami na okres robót w zakresie wykonawcy. W razie konieczności wykonawca opracuje na własny koszt projekt organizacji ruchu. Wykonawca pozyska wszelkie konieczne : dokumenty , opinie , badania, ekspertyzy , itp. konieczne do odbioru targowiska. Zabrania się wbudowywania : materiałów , urządzeń i innych elementów , które nie spełniają wymogów i norm dla tego typu obiektu. Zatrudnienie kierownika budowy leży po stronie Wykonawcy. Ewentualny nadzór archeologiczny w zakresie wykonawcy. Przed wykonaniem sprawdzić wymiary i ilość elementów z natury. Wszystkie prace należy prowadzić zgodnie przyjęta dla nich technologią producenta, obowiązującymi przepisami, Normami branżowymi i w zgodności ze sztuką budowlaną Dokładny opis zakresu i technologii wykonania znajduje się w załączonej dokumentacji , przedmiarze robót oraz opracowanej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Zgodnie z załączoną do SIWZ dokumentacja projektową. Załączone kosztorysy ofertowe ( ślepe) nie stanowią podstawy rozliczenia i należy je traktować jako dokumenty pomocnicze przy ustalaniu zakresu robót do złożenia oferty cenowej. Wymaga się, aby Wykonawcy na wykonane roboty udzielili minimum 36-miesięcznej –maksimum 48 miesięcznej gwarancji i rękojmi na okres 48 miesięcy jakości, natomiast na zainstalowane urządzenia zgodnie z gwarancją udzielaną przez producenta, jednak na okres nie krótszy niż 36 miesięcy licząc od daty odbioru ostatecznego. Podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz we wszystkich dokumentach stanowiących załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót) wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako przykładowe i należy je rozpatrywać z wyrazem „lub równoważne” albo „nie gorsze niż”. 3.7 Wykonanie robót budowlanych. 1. roboty budowlane 1) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (dalej STWiOR), wytycznymi określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej SIWZ), z wiedzą, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż., oraz poleceniami Inspektora Nadzoru. 2) Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do zgłoszenia o zakończeniu robót. 3) Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone – odbiór końcowy, jeżeli odbiór nastąpi bez stwierdzonych usterek. 4) W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające takie jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały, itp., zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych. Wykonawca zapewni stałe warunki widoczności w dzień i w nocy tych zapór i znaków, dla których jest to nieodzowne ze względów bezpieczeństwa. 5) Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie. 6) Użyte w dokumentacji nazwy materiałów i urządzeń nie są obowiązujące. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno – użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w projektach. 7) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). 8) Wykonawca wykona i przygotuje oraz złoży w formie trwale spiętej wszelkie dokumenty za wykonany przedmiot zamówienia, a zwłaszcza : a) instrukcje (w języku polskim) użytkowania zamontowanych urządzeń, b) dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń, c) protokoły z badania materiałów i urządzeń, d) dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, e) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania, f) zmiany w dokumentacji i rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania wraz z uzyskanymi decyzjami odpowiednich organów. g) protokoły z przeprowadzonych prób i badań, h) powykonawcze pomiary geodezyjne. 9) Zabrania się stosowania materiałów nie odpowiadających wymaganiom odpowiedniej Normy oraz o innych parametrach niż określone w projekcie. 10) Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez Inspektora nadzoru. 11) Wykonawca jest odpowiedzialny za utylizację lub przekazanie do utylizacji materiałów pochodzących z rozbiórki dla innego podmiotu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji lub innego wykorzystania tych materiałów. 12) Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach : a)Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tj. Dz. U. z 2019 poz. 266 ) cyt.: Art. 4. Wyrób budowlany może być wprowadzony do obrotu lub udostępniany na rynku krajowym, jeżeli nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, w zakresie odpowiadającym jego właściwościom użytkowym i zamierzonemu zastosowaniu co oznacza, że jego właściwości użytkowe umożliwiają prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym, w których ma on być zastosowany w sposób trwały, spełnienie podstawowych wymagań, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. b) Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) cyt.: Art. 10. Wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały o właściwościach użytkowych umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie podstawowych wymagań, można stosować przy wykonywaniu robót budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu lub udostępnione na rynku krajowym zgodnie z przepisami odrębnymi, a w przypadku wyrobów budowlanych - również zgodnie z zamierzonym zastosowaniem. 3.8. Zgodnie z dyspozycją w art. 29 ust. 3 a ustawy Pzp : 1. Zamawiający wymaga, by czynności bezpośrednio związane z realizacją robót budowlanych we wszystkich zakresach wykonywane były przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.), o ile nie są one wykonywane przez dane osoby osobiście w ramach prowadzonej przez nie na podstawie wpisu do CEIDG działalności gospodarczej. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę wyżej wymienionych osób powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. /Adekwatnie do czasookresu wykonywania wymienionych przez Zamawiającego czynności w okresie jej trwania/ 2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności we wszystkich zakresach z wyłączeniem osób wymienionych w pkt 3.8. ppkt. 1. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu, potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia ( pkt 3.8. ppkt. 1) a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób (osoby) wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; lub b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności: bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników, wysokości ich wynagrodzenia). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; lub c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; lub d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników. 3.9. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia. 1) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności na budowie zgodnie z pkt 3.8 Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 5.000,00 zł. brutto za osobę która wykonuje czynności objętej wymogiem z pkt 3.8. SIWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.8 czynności. 2) W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w pkt 3.8 Zamawiający może odstąpić od umowy i naliczyć Wykonawcy dodatkowo karę umowną za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy w wysokości 1% wynagrodzenia umownego brutto. 3) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania obowiązków zatrudnienia zgodnie z pkt. 3.8 w tym również do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy 3.10. Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną wraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej ( 3 egz. wersja papierowa oraz wersja elektroniczna w formacie PDF ). 4. Podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza zlecenie części robót podwykonawcom. Powierzany im zakres robót do wykonania należy podać w ofercie. 1) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podanie przez Wykonawcę firm podwykonawców. (art. 36b ust 1 ustawy ) 2) Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu: a) zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o których mowa w art. 25a ust. 1 ustawy – jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy . 3) Wykonawca nie może bez pisemnej zgody, wyrażonej poprzez akceptację przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane powierzyć wykonania zakresu tych robót budowlanych, stanowiących przedmiot niniejszej umowy innemu Podwykonawcy niż wymienionemu w ust. 1 niniejszego paragrafu. 4) Wykonawca jest odpowiedzialny za działania lub zaniechania Podwykonawców, ich przedstawicieli lub pracowników, jak za własne działania lub zaniechania. 5) Zawarcie umowy przez Wykonawcę na wykonanie robót budowlanych przez Podwykonawcę - w części wskazanej przez Wykonawcę w złożonej ofercie - nastąpić może tylko i wyłącznie na zasadach i warunkach określonych w art. 647 1 Kodeksu cywilnego oraz w trybie niżej określonym. 6) Wykonawca wykazujący w ofercie zamiar wykonywania części zamówienia w zakresie robót budowlanych z udziałem Podwykonawców zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu projekt umowy z wykazanym w ofercie Podwykonawcą najpóźniej w dniu podpisania umowy z Zamawiającym. 7) Wykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszej umowy, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, jest obowiązany, do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy, lub projektu jej zmiany, w terminie 3 dni od dnia dostarczenia Zamawiającemu zgłoszenia zamiaru zawarcia umowy o podwykonawstwo, nie później jednak niż na 7 dni przed dniem zawarcia umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane. W przypadku konieczności dokonania zmian w projekcie umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu projektu zmian umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, najpóźniej w terminie 7 dni od dnia powstania konieczności dokonania zmian, nie później jednak niż na 7 dni przed dniem zawarcia umowy o podwykonawstwo. 8) Projekt umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane oraz umowa o podwykonawstwo, powinny spełniać następujące wymagania: a) mieć formę pisemną pod rygorem nieważności, b) w przypadku projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane oraz umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane - dokładnie określać zakres robót budowlanych powierzonych do wykonania podwykonawcy oraz termin ich wykonania, c) gdy przedmiotem umowy o podwykonawstwo jest wyłącznie wykonanie odpowiednio robót budowlanych, dostaw lub usług, - ściśle odpowiadać części zamówienia określonego umową zawartą pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą d) zawierać zapisy umożliwiające Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli sposobu realizacji umowy przez podwykonawcę, e) nie może zawierać terminu zapłaty dłuższego niż 14 dni od dnia doręczenia faktury lub rachunku potwierdzającego wykonanie przez podwykonawcę zleconych mu robót budowlanych, dostaw lub usług f) nie może wyłączać odpowiedzialności Wykonawcy przed Zamawiającym za wykonanie całości robót budowlanych, także tych wykonanych przez podwykonawców, g) zawierać warunek zaakceptowania jej przez Zamawiającego na zasadach wynikających z niniejszej umowy, h) nie może zawierać zapisów sprzecznych z niniejszą umową o roboty budowlane zawartą pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, i) nie może zawierać postanowień uzależniających uzyskanie przez podwykonawcę płatności od Wykonawcy od zapłaty przez Zamawiającego Wykonawcy wynagrodzenia obejmującego zakres robót wykonanych przez podwykonawcę lub uzależniających zwrot podwykonawcy kwot zabezpieczenia przez Wykonawcę, od zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez Zamawiającego Wykonawcy, j) zapewniać w umowach taki okres odpowiedzialności Podwykonawcy za wady, aby nie był on krótszy od okresu odpowiedzialności za wady przedmiotu umowy Wykonawcy wobec Zamawiającego k) zastrzegać w umowie obowiązek Wykonawcy i Podwykonawcy przedstawienia Zamawiającemu (równolegle - w terminie wystawienia faktury Wykonawcy) egzemplarz - potwierdzonej przez Podwykonawcę kserokopią faktury skierowanej do Wykonawcy 9) Zamawiający w terminie 14 dni od otrzymania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane lub projektu jej zmian, zgłasza pisemne zastrzeżenia do projektu umowy lub jej zmian, w szczególności w przypadku: a) niespełniania wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia b) gdy przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż określony w pkt. 8 ppkt. e. 10) Niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub projektu jej zmian, w terminie określonym w pkt 9, uważa się za akceptację projektu umowy lub projektu jej zmian przez Zamawiającego. 11) Wykonawca, po akceptacji projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane lub po akceptacji projektu jej zmian lub po upływie terminu na zgłoszenie zastrzeżeń do projektu umowy lub projektu jej zmian, przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, jednakże nie później niż na 3 dni robocze przed dniem skierowania Podwykonawcy do realizacji robót budowlanych 12) Zamawiający w terminie 14 dni od otrzymania umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane lub jej zmian, zgłasza pisemny sprzeciw do umowy o podwykonawstwo lub jej zmian, w szczególności w przypadku: a) niespełniania wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia b) gdy przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż określony w pkt.8 ppkt. e 13) Niezgłoszenie pisemnego sprzeciwu do przedłożonej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane lub jej zmian, w terminie określonym w pkt. 11, uważa się za akceptację umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane przez Zamawiającego. 14) Umowa o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane może nastąpić wyłącznie po akceptacji jej projektu lub projektu jej zmian przez Zamawiającego, a przystąpienie do realizacji przez Podwykonawcę robót budowlanych może nastąpić wyłącznie po akceptacji umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane. 15) Wykonawca, przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, jednakże nie później niż na 3 dni robocze przed dniem realizacji usługi lub dostawy przez Podwykonawcę, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo, o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy, oraz umów o podwykonawstwo, których przedmiot umowy o podwykonawstwo z tytułu dostawy lub usługi został wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia jako niepodlegający temu obowiązkowi. Wyłączeniu, o którym mowa w zdaniu pierwszym nie podlegają umowy o podwykonawstwo, których wartość przekracza 50 000 zł. 16) W przypadku zawarcia umowy o podwykonawstwo, o których mowa w pkt. od 6 do 14, których termin zapłaty jest dłuższy niż określony w pkt.8 ppkt e, Zamawiający wzywa Wykonawcę do wprowadzenia zmian w tej umowie w terminie 7 dni, pod rygorem wystąpienia o kary umowne, o których mowa w § 17 ust. 2 pkt 11 istotnych dla stron postanowień umowy. 17) Wykonawca wraz z kopią umowy z podwykonawstwo, przedłoży wydruk z Krajowego Rejestru Sądowego Podwykonawcy, bądź inny dokument właściwy z uwagi na status prawny Podwykonawcy potwierdzający, że osoby zawierające umowę w imieniu Podwykonawcy posiadają uprawnienia do jego reprezentacji. 18) Zamawiający może zażądać od Wykonawcy niezwłocznego usunięcia z Terenu budowy Podwykonawcy, z którym nie została zawarta umowa o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, zaakceptowana przez Zamawiającego, lub może usunąć takiego Podwykonawcę na koszt Wykonawcy. 19) Powierzenie realizacji zadań innemu Podwykonawcy niż ten, z którym została zawarta zaakceptowana przez Zamawiającego umowa o podwykonawstwo, lub inna istotna zmiana tej umowy, w tym zmiana zakresu zadań określonych tą umową, wymaga ponownej akceptacji Zamawiającego. 20) W przypadku zawarcia umowy o podwykonawstwo Wykonawca, jest zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia należnego Podwykonawcy z zachowaniem terminów określonych tą umową. 21) Zamawiający nie wyraża zgody na zawarcie umowy przez Podwykonawcę z dalszym Podwykonawcą. Podwykonawca oświadczy, że roboty budowlane są wykonywane przy zastosowaniu materiałów (urządzeń itp.), do których Podwykonawca posiada prawo własności, i że prawo to nie jest obciążone prawami osób trzecich, oraz że nie toczy się w związku z tym żadne postępowanie sądowe lub egzekucyjne 15. WYKONAWCY ZAGRANICZNI 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 14 ppkt 5 SIWZ 1.1 ppkt 5 lit. 5.1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 4. W przypadku Wykonawców z zagranicy są oni zobowiązani do podania w ofercie rejestrów publicznych danego kraju, w którym Zamawiający może pobrać bezpłatnie dokumenty dotyczące Wykonawców. Jeżeli Wykonawca zagraniczny nie wskaże danego rejestru, Zamawiający uzna, ze dany dokument nie jest dostępny bezpłatnie w rejestrze publicznym i Wykonawca będzie zobowiązany do jego przedłożenia. 5. Zamawiający żąda od Wykonawców przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45213140-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od daty składania ofert. FORMY WNOSZENIA WADIUM: 1) Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Iłowej konto nr: 70 9658 0006 0000 1283 2017 0001 z dopiskiem na blankiecie przelewu: Wadium przetargowe na „Przebudowa targowiska miejskiego w Gozdnicy” Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w terminie do dnia 10.04.2019 r. do godz. 10:00 rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium. 2) Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego najpóźniej w dniu 25.03.2019r. do godz. 10:00 (pok. 5) lub przesłać z ofertą w oddzielnej kopercie , a kopię załączyć do oferty. Z treści dokumentu winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy . 3) Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona 4)Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 1a. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 2. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 3. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 4a. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach