Przetargi.pl
Przebudowa systemu ppoż. - budynek przy ul. Robotniczej 4 - zaprojektuj i wybuduj (5)

Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych ogłasza przetarg

  • Adres: 44-100 Gliwice, Ul. Zwycięstwa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 238 55 30 , fax. 32 238 55 27
  • Data zamieszczenia: 2020-08-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych
    Ul. Zwycięstwa 21
    44-100 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 32 238 55 30, fax. 32 238 55 27
    REGON: 27625533500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gliwice.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa systemu ppoż. - budynek przy ul. Robotniczej 4 - zaprojektuj i wybuduj (5)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I - Przedmiot zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: "Przebudowa systemu ppoż. - budynek przy ul. Robotniczej 4 - zaprojektuj i wybuduj (5) tj: - wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej w zakresie projektu budowlanego i Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, dla zadania: „Przebudowa systemu ppoż. - budynek przy ul. Robotniczej 4 - zaprojektuj i wybuduj (5)” - uzgodnienie i zatwierdzenie projektu budowlanego ze Śląskim Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach; - złożenie w imieniu Zamawiającego właściwemu organowi kompletnego wniosku o pozwolenie na budowę oraz uzyskanie decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenie robót budowlanych dla projektowanego zadania wraz z uzyskaniem akceptacji tego zgłoszenia przez organ, pozyskanie wszelkich materiałów wyjściowych oraz pozyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, zezwoleń decyzji, zgłoszeń itp. aktów niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych; - wykonanie nasadzeń zastępczych zgodnie z decyzją Marszałka Województwa Śląskiego [decyzja nr 1436/OS/2018 z dnia 07-05-2018 r. wraz z prolongatami terminu wykonalności przedmiotowej decyzji (decyzja nr 00011/OS/2019 z dnia 02.01.2019 r. oraz decyzja nr 1361/OS/2020 z dnia 20.05.2020 r.)] oraz z usunięciem pni i korzeni po wykonanej przez Zamawiającego wycince, do dnia 31.05.2021 r.; - sprawowanie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót budowlanych na podstawie dokumentacji wykonanej przez Wykonawcę; - zrealizowanie na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej wszystkich robót budowlanych wraz z wykonaniem dokumentacji powykonawczej; - uzyskanie decyzji na użytkowanie, o ile będzie ona wymagana. II. Zakres zadania w systemie zaprojektuj i wybuduj obejmuje: 2.1. Wykonanie kompleksowej inwentaryzacji w zakresie niezbędnym do opracowania dokumentacji projektowej dla przedmiotowego zadania; 2.2. Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych. Obejmuje zaprojektowanie i wybudowanie systemu ochrony przeciwpożarowej w zakresie dostosowania budynku I Szkoły Społecznej w Gliwicach przy ul. Robotniczej 4 do spełnienia przepisów prawa dotyczących warunków ochrony ppoż. budynku szkoły zgodnie z decyzjami Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach: a) - decyzją nr 37/2013/MZ z dnia 06.11.2013; - decyzją nr 56/2015/MZ z dnia 14.10.2015; - decyzją nr 12/2018/MZ z dnia 25.01.2018; wraz z prolongatą terminu wykonalności przedmiotowej decyzji z dnia 25.01.2019 r. oraz decyzji z dnia 30.12.2019 r.: zapewnienie dopuszczalnej długości dojścia ewakuacyjnego wynoszącej 30 m z najdalej położonej sali lekcyjnej na III piętrze do wyjścia na zewnątrz budynku, z występującym jednym kierunkiem dojścia, poprzez: - obudowanie klatki schodowej elementami budowlanymi o klasie odporności ogniowej co najmniej REI 60; - zamknięcie obudowanej klatki schodowej na każdej kondygnacji drzwiami o klasie odporności ogniowej co najmniej EI 30 z samozamykaczem; - wyposażenie klatki schodowej w urządzenia zapobiegające zadymianiu lub służące do usuwania dymu. b) - decyzją nr 38/2013/MZ z dnia 06.11.2013; - decyzją nr 55/2015/MZ z dnia 14.10.2015; - decyzją nr 13/2018/MZ z dnia 25.01.2018; wraz z prolongatą terminu wykonalności przedmiotowej decyzji z dnia 25.01.2019 r. (wystąpiono z wnioskiem o prolongatę terminu wykonalności decyzji nr 38/2013/MZ z dnia 6.11.2013 r.; po otrzymaniu niniejszej prolongaty zostanie ona przekazana Wykonawcy po podpisaniu umowy): - wyposażenia budynku szkoły na każdej kondygnacji oraz stołówki wraz z kuchnią w hydranty wewnętrzne 25 z wężem półsztywnym, zapewniając zasięg hydrantów wewnętrznych w poziomie obejmujący całą powierzchnię chronionego budynku; - spowodowanie, by droga pożarowa, przebiegająca wzdłuż dłuższego boku budynku szkoły (budynku średniowysokiego) od strony wejścia głównego do budynku, umożliwiała dostęp do elewacji za pomocą podnośników i drabin mechanicznych; wycinka drzew rosnących w pasie pomiędzy budynkiem szkoły, a ulicą Odlewników umożliwia wspomniany wyżej wymagany dostęp (w trakcie czynności kontrolnych PSP stwierdzono, że drogą pożarową dla budynku głównego jest ulica Odlewników, przebiegająca równolegle w odległości 15,20m od ściany budynku, zapewniając przejazd bez cofania); 2.3. W zakresie dokumentacji projektowej, jak i robót budowlanych spełnienie obowiązujących wymagań ochrony przeciwpożarowej budynku, poprzez wykonanie zastępczych rozwiązań technicznych określonych w załączonej do przedmiotowego Programu Funkcjonalno Użytkowego „Ekspertyzy technicznej stanu ochrony przeciwpożarowej budynku I Szkoły Społecznej w Gliwicach przy ul. Robotniczej 4”, oraz w razie konieczności również innych rozwiązań zastępczych; na rozwiązania zastępcze należy uzyskać odstępstwa od obowiązujących przepisów prawa, zgodnie z § 2 ust. 3a Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie; 2.4. Spełnienie wymogów opisanych w decyzji nr 38/2013/MZ z dnia 06.11.2013, nr 55/2015/MZ z dnia 14.10.2015 i 13/2018/MZ z dnia 25.01.2018 należy poprzedzić wykonaniem inwentaryzacji istniejącej instalacji hydrantowej (rurarzu) i ocenić jej stan techniczny wraz z wykonaniem pomiarów w zakresie ciśnienia i wydajności wody w instalacji hydrantowej, a w razie niespełnienia obowiązujących wymogów i przepisów należy zaprojektować instalację hydroforową w celu osiągnięcia obowiązujących parametrów w zakresie wydajności i ciśnienia. Ponadto należy dokonać rozdziału instalacji wodociągowej przeciwpożarowej /hydrantowej/ względem instalacji wodociągowej bytowej z uwzględnieniem zabudowy zaworu pierwszeństwa. Przy doborze hydroforu należy uwzględnić spadek ciśnienia na wymaganych prawem elementach uzbrojenia instalacji wodociągowej; Biorąc powyższe pod uwagę, w trakcie realizacji zadania „Przebudowa systemu ppoż. – budynek przy ul. Robotniczej 4 – zaprojektuj i wybuduj (5)" może zajść konieczność zabudowania urządzenia do podnoszenia ciśnienia. W przypadku braku konieczności zabudowy hydroforu Zamawiający wyłączy ujęty w niniejszym zamówieniu zakres związany z jego zabudową. Dlatego też Zamawiający wskazuje, by Wykonawca uwzględnił w harmonogramie terminowo - rzeczowo – finansowym prace związane z zabudową hydroforu wraz z jego zakupem i dostosowaniem pomieszczenia hydroforu do obowiązujących obecnie przepisów; 2.5. W ramach zadania należy opracować dokumentację i wykonać: - przebudowę istniejącej instalacji elektrycznej w niezbędnym zakresie, - nową instalację Systemu Sygnalizacji Pożaru (SSP), w zakresie zgodnym z „Ekspertyzą techniczną stanu ochrony przeciwpożarowej budynku I szkoły Społecznej w Gliwicach przy ul. Robotniczej 4” oraz niezbędnym do spełnienia wymogów ww. decyzji Komendanta Miejskiego PSP w Gliwicach lub uzyskać odstępstwa od obowiązujących przepisów uzgodnionych ze Śląskim Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach; 2.6. Uzgodnienie dokumentacji projektowej z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych; UWAGA: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został opisany w programie funkcjonalno - użytkowym o treści ZAŁĄCZNIKA NR 6 do SIWZ. Opis wymagań dla dokumentacji projektowej zawarto w punkcie II programu funkcjonalno-użytkowego oraz we wzorze umowy. Wykonawca sporządzi pliki w formacie PDF zgodnie z wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.1. (WCAG 2.1.) na poziomie aa. III. Inne wymagania Zamawiającego: 3.1. Wykonawca uwzględni specyfikę pracy w czynnych obiektach oświatowych i dostosuje do niej sposób realizacji robót budowlanych. 3.2. Roboty budowlane wykonywane na terenie i w budynku czynnej placówki oświatowej wiąże się każdorazowo z koniecznością uzgodnienia terminu prac oraz sposobu zabezpieczenia placu budowy z dyrekcja szkoły. 3.3. Prace głośne, pylące itp. prace uciążliwe będą prowadzone na terenie budowy po zakończeniu zajęć lekcyjnych (po godzinach pracy placówki oświatowej); w dni wolne od nauki szkolnej: soboty, niedziele: w terminie przerw w pracy placówki oświatowej: ferie zimowe, wakacje letnie. Odstępstwo od tych zasad możliwe jest po uzyskaniu pisemnych uzgodnień z umocowanym przedstawicielem Użytkownika i właściwym inspektorem nadzoru reprezentującym Zamawiającego oraz uzyskaniu pisemnej zgody umocowanego przedstawiciela Użytkownika. 3.4. Obowiązkowe jest prowadzenie dziennika budowy jako dokumentu budowy z realizacji zadania. IV. Wynagrodzenie: Wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonanych prac w 2020 r. zostanie zrealizowane w roku 2021. Wymagany okres gwarancji: minimum 36 miesięcy, maksimum 60 miesięcy - licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu umowy, przy czym termin gwarancji musi być równy terminowi rękojmi; Wymagany okres rękojmi: minimum 36 miesięcy, maksimum 60 miesięcy - licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu umowy, przy czym termin rękojmi musi być równy terminowi gwarancji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 - o treści ZAŁĄCZNIKA NR 3. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Przykładowy wzór zobowiązania podmiotu trzeciego stanowi ZAŁĄCZNIK NR 9 do SIWZ. Pisemne zobowiązanie lub inne dokumenty muszą zawierać informacje dotyczące co najmniej: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu. b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą; w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane, wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w pkt. III.3-III.6

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach