Przetargi.pl
Przebudowa przejścia żeglownego w moście kolejowym zwodzonym na rzece Regalicy km 733,7

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-030 Szczecin, ul. Tama Pomorzańska 13A
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4411200 , fax. 091 4411300
  • Data zamieszczenia: 2011-07-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie
    ul. Tama Pomorzańska 13A 13A
    70-030 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4411200, fax. 091 4411300
    REGON: 81193272400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczecin.rzgw.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa przejścia żeglownego w moście kolejowym zwodzonym na rzece Regalicy km 733,7
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót na zadaniu inwestycyjnym pod nazwą: Przebudowa przejścia żeglownego w moście kolejowym zwodzonym na rzece Regalicy km 733,7, oznaczonych kodem CPV: Kod główny: 45241500-3 Kody dodatkowe: a) 45243600-8 - roboty w zakresie ścianek szczelnych b) 44210000-5 - konstrukcje stalowe i części konstrukcji c) 34928320-7 - odbojnice d) 45442200-9 - konstrukcje stalowe. Przejście tworzą dwie prowadnice, składające się z podpór w postaci gródź ze ścianek szczelnych i opartych na nich ram stalowych, wyposażonych w system ślizgowo-amortyzujący. 2. Zakres robót budowlanych obejmuje: a. rozbiórkę konstrukcji istniejących prowadnic: a) demontaż znaków żeglugowych; b) demontaż stalowych ram prowadnic oraz ich zawiesi łańcuchowych na filarach mostu; c) demontaż przewiązek dalbowych; d) wyrwanie pali dalb (podpór). b. wykonanie konstrukcji nowych prowadnic: Każdą prowadnicę tworzą następujące, podstawowe elementy: a) podpory prostokątne w postaci gródz ze ścianek szczelnych, wypełnionych w dolnej części piaskiem, a w części głowicowej betonem; b) stalowe ramy nośne, oparte na podporach c) system ślizgowo-odbojowy (trzy poziome pasy z belek poliuretanowych) zamocowany na ramach, przyjmujący energię uderzenia kadłuba statku i prowadzący burtę jednostki pływającej d) elementy bezpośredniej ochrony filarów mostu: dwa przylegające do siebie poziome pasy z płyt poliuretanowych, zamocowane na sprężystych podkładkach (pierścienie poliuretanowe) do filarów, za pomocą kotew wklejanych. 3. Przedmiot zamówienia zostanie wykonany zgodnie z: 1) Projektem architektoniczno budowlanym i zagospodarowania terenu pn.: Przebudowa przejścia żeglownego w moście kolejowym zwodzonym na rzece Regalica km 733,7, sporządzonym przez Biuro Hydrotechniczne Samolong & Włodarczyk s.c. w listopadzie 2010r., 2) Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych sporządzoną przez Biuro Hydrotechniczne Samolong & Włodarczyk s.c. w listopadzie 2010r., 3) przedmiarem robót, 4) decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 18 kwietnia 2011roku znak: WGKiOŚ.II.GK-7691/24-8/10 wydana przez Prezydenta miasta Szczecin, 5) pozwoleniem wodno prawnym - Decyzja z dnia 31 maja 2011 roku znak: WGKiOŚ/II/GK/6341/22-2/11 wydana przez Prezydenta miasta Szczecin, 6) decyzją zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na roboty budowlane z dnia 01 lipca 2011r. znak: I.1.7840.158-2.2011.KS; 7) uzgodnieniem z PKP Polskie Linie Kolejowe w Szczecinie z dnia 15.04.2011r. znak: IZDK6-505-40.2/10/2011; 4. Uwagi do wykonawstwa 1) Roboty rozbiórkowe, kafarowe i montażowe muszą być wykonywane z wody. Nie przewiduje się zaplecza budowy na lądzie - brak dojazdu. 2) Do wyrywania pali skrzynkowych należy użyć wibromłota. Wibracje powodują, że pal zostaje wyciągnięty bez korka gruntowego, co jest korzystne z uwagi na nie pogorszenie parametrów podłoża. Stosowanie tylko sił dynamicznych (kafar) lub tym bardziej statycznych (żuraw) jest niedopuszczalne. 3) Wyrwane pale skrzynkowe G-62 mogą być wykorzystane jako pale technologiczne, (tymczasowe dalby osłonowe) lub/i wytyczające geometrię prowadnic. 4) Przygotowanie głównych elementów ram w warsztacie (belki zespolone poziome rura-ceownik) należy rozpoczynać sukcesywnie, po pogrążeniu kolejnych podpór i dokonaniu pomiarów inwentaryzacyjnych. 5) Przewidywane miejsce postoju w nocy i w czasie dłuższych przerw w pracy: baza Inwestora w Podjuchach (Nadzór Wodny Szczecin, ul. Szlamowa 4a). Odległość przejście żeglowne - nabrzeże bazy ok. 300 m. W uzgodnieniu z Inwestorem można będzie także składować, w miarę możliwości, materiały budowlane. 6) Wykonawca musi zapewnić ruch żeglugowy w przejściu żeglownym w określonych godzinach ustalonych przez RZGW w Szczecinie z PKP (schemat funkcjonowania przęsła zwodzonego mostu kolejowego w km 733,7 rzeki Regalica w okresie przebudowy przejścia żeglownego przedstawia załącznik H). Koszty związane z zapewnieniem ruchu żeglugowego w wyznaczonych godzinach pokryje Wykonawca. 7) Prace przy przebudowie prowadnic spowodują istotne utrudnienia w żegludze oraz mogą kolidować z ruchem pociągów. W celu zminimalizowania tych utrudnień oraz zagrożenia konstrukcji w fazie budowy: a. zaleca się Wykonawcy prowadzenie robót z wydłużonym czasem pracy. b. wymaga się od Wykonawcy zapewnienia sporządzenia Regulaminu Tymczasowego Prowadzenia Ruchu Pociągów podczas wykonywania robót. c. wymaga się od Wykonawcy zapewnienia na swój koszt asysty dodatkowych pchaczy barkowych, dla bezpiecznego przeprowadzania jednostek, nawet w najbardziej sprzyjających warunkach nawigacyjnych. 5. Wykonawca przed przystąpieniem do robót musi wykonać i uzgodnić z Zamawiającym, a następnie przekazać mu w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy Projekt oznakowania nawigacyjnego dla rejonu robót, oraz Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia oraz Regulamin Tymczasowego Prowadzenia Ruchu Pociągów podczas wykonywania robót. 6. Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia należy wykonać zgodnie z: a. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120, poz. 1126); b. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz. 401) 7. Celem sporządzenia Regulaminu Tymczasowego Prowadzenia Ruchu Pociągów podczas wykonywania robót, Wykonawca wystąpi do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Szczecinie przy ul. Korzeniowskiego 1, z wyprzedzeniem umożliwiającym realizację zamknięcia toru wg planu na 63 dni przed przystąpieniem do robót. Podstawą do sporządzenia w/w regulaminu jest przedstawienie przez Wykonawcę szczegółowego harmonogramu prowadzonych prac. (Na roboty, które wymagają przerw w ruchu pociągów bez względu na czas trwania robót, obowiązuje plan zamknięć torowych). Wszelkie koszty związane ze sporządzeniem Regulaminu Tymczasowego Prowadzenia Ruchu Pociągów podczas wykonywania robót oraz wynikającymi z niego ewentualnymi zamknięciami toru, zmianami w organizacji ruchu pociągów, bądź dodatkowymi otwarciami przęsła poza godzinami pracy obsługi mostu itp. ponosi Wykonawca 8. Wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy Zamawiającemu Szczegółowy harmonogram terminów wykonywania robót . 9. Przedmiot zamówienia zostanie wykonany w terminie nie dłuższym niż 100 dni kalendarzowych od podpisania umowy. W tym też terminie Wykonawca zgłosi Zamawiającemu do odbioru wykonany przedmiot zamówienia. 10. Wykonawca przed przystąpieniem do robót dokona oznakowania nawigacyjnego szlaku żeglownego zgodnie z uzgodnionym z Zamawiającym Projektem oznakowania nawigacyjnego dla rejonu robót. 11. Wykonawca przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia oraz przy usuwaniu jego ewentualnych wad, zobowiązany jest do przestrzegania szczegółowych zaleceń Zamawiającego. 12. Wykonawca do wykonania przedmiotu umowy użyje materiały własne i sprzęt własny. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zgłoszenia Zamawiającemu do akceptacji każdej partii materiałów oraz udokumentowania źródła ich pochodzenia i dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów i materiałów budowlanych przed ich wbudowaniem. 13. Wykonawca przekaże Zamawiającemu przy zgłoszeniu do odbioru wykonanego przedmiotu zamówienia następujące dokumenty: 1) projekt powykonawczy; 2) inwentaryzację geodezyjną powykonawczą wraz z dowodem jej złożenia do właściwego powiatowego ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej; 3) raport nurkowy (wykonany przez firmę posiadającą zezwolenie na wykonywanie prac podwodnych na obszarach wód śródlądowych będących w jurysdykcji Dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie) potwierdzający czystość dna w przejściu żeglownym i w okolicy 20,0m od przejścia, wykonany po zakończeniu prac; 4) raport nurkowy (wykonany przez firmę posiadającą zezwolenie na wykonywanie prac podwodnych na obszarach wód śródlądowych będących w jurysdykcji Dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie) potwierdzający szczelność ścianki szczelnej w podporach wyspowych; 5) sondaż głębokości wykonany w rejonie prowadzonych prac tj. w przejściu żeglownym i w okolicy 20,0m od przejścia; 6) dziennik budowy; 7) pozostałe dokumenty wymagane przepisami i związane z wykonanym przedmiotem umowy. 14. Wykonawca niezwłocznie przekaże Zamawiającemu inwentaryzację o której mowa w ust. 13 pkt 2 po potwierdzeniu jej przez właściwy powiatowy ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej. 15. Wykonawca będzie wytwórcą odpadów powstałych w ramach wykonywania zamówienia w myśl ustawy o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. z wyłączeniem materiałów odzyskanych z rozbiórki istniejących urządzeń i budowli - mających wartość handlową
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452415003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 100 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) w terminie do dnia 05.08.2011 r. do godziny 08:30. Decyduje data wpływu środków do Zamawiającego. 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu - przelewem na konto Zamawiającego - NBP O/O Szczecin - 58 1010 1599 0518 5513 9120 0000. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie Zamawiającego, w godz. 08:00 - 13:00. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 7 bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony a jego oferta odrzucona. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) spowodował, że zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie, 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w Rozdziale V pkt 5 niniejszej SIWZ, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw. Zamawiający zwróci wadium jeśli wykonawca udowodni, że nastąpiło to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 7 ppkt 2). 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 14. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szczecin.rzgw.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach