Przetargi.pl
„Przebudowa przedszkola w Syryni”

Gmina Lubomia ogłasza przetarg

  • Adres: 44-360 Lubomia, Szkolna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 4516614/ 4516128 , fax. 324 516 614
  • Data zamieszczenia: 2019-08-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubomia
    Szkolna 1
    44-360 Lubomia, woj. śląskie
    tel. 032 4516614/ 4516128, fax. 324 516 614
    REGON: 53737800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubomia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa przedszkola w Syryni”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Celem przedsięwzięcia jest wykonanie przebudowy Obiektu użytkowanego, Przedszkola w Syryni, poprzez zmniejszenie zespołu żywieniowego, ograniczonego do dystrybucji posiłków cateringowych i utworzenie dodatkowej sali pobytowej dla dzieci 25 dzieci. Przedmiotem dokumentacji jest przebudowa fragmentu parteru istniejącego budynku przedszkola z wprowadzeniem zmiany sposobu użytkowania części bloku żywieniowego na dodatkową salę dydaktyczną Całość zamierzenia mieści się w kubaturze istniejącej, przebudowa ograniczona jest do wyburzeń części ścian działowych i nośnych z wprowadzeniem belek nadprożowych, zamurowań zbędnych otworów w ścianach nośnych i działowych, wykonania nowych otworów drzwiowych i okiennych w ścianach nośnych, wzniesienia nowych ścianek działowych i przebudowy instalacji wewnętrznych. Forma architektoniczna i funkcja obiektu, technologia, sposób dostosowania obiektu do krajobrazu i otaczającej zabudowy oraz sposób spełnienia wymagań art. 5 ust. 1 prawa budowlanego Forma budynku istniejąca, bez zmian. Funkcja usługowa: przedszkole dla dzieci od lat 2. Technologia. Obiekt użytkowany, następuje zmniejszenie zespołu żywieniowego, ograniczonego do dystrybucji posiłków cateringowych i utworzenie dodatkowej sali pobytowej dla dzieci 25 dzieci. Zespół wejściowy, szatnie i biuro – bez zmian. Zespół żywieniowy. • Kuchnia (pom. przygotowania posiłków) pom. nr 0.5 o pow. 6,15 m2, wyposażona w atestowany do obróbki żywności zestaw blatów roboczych, szafek zamykanych, regałów, zlewozmywak dwukomorowy w blacie, urządzenia do podgrzewania posiłków w tym kuchenki MV, chłodziarki oraz umywalkę wyposażoną w ciepłą i zimną wodę bieżącą, z lustrem i zestawem dystrybutora mydła w płynie i dystrybutora ręczników, kosz zamykany na odpady komunalne. Dostawa posiłków cateringowa w pojemnikach dostarczanych odrębnym wejściem poprzez drzwi do komunikacji pom. nr 0.7 i dalej z zewnątrz (wejście niezależne od ruchu dzieci). Przez drzwi do korytarza wewnętrznego dostawa posiłków do sal w pojemnikach na wózkach typu kelnerskiego, porcjowanie na talerze w salach; • Zmywalnia pom. nr 0.4 o pow. 6,53 m2, wyposażona w blat roboczy z otworem do zsuwania resztek do pojemnika hermetycznego pod blatem, ze zlewem dwukomorowym oraz zmywarkę do naczyń gastronomiczną o wydajności 300 jedn./godzinę. Zwrot naczyń brudnych przez drzwi wejściowe od strony korytarza wewnętrznego, wydawanie naczyń do kuchni przez szafę przelotową; • Magazyn pom. nr 0.9 o pow. 3,26 m2 wyposażone w regały; • Pom. porządkowe nr 0.8 o pow. 1,88 m2, z półkami na środki czystości i ze zlewem o wysokości 45 cm, wyposażonym w zawór ze złączką do węża z przestrzenią umożliwiającą ustawienie urządzenia do sprzątania typu mop i odkurzacza typu obiektowego a w górnej części półki na środki czystości, dalej w opisie zamieszczono widok zlewu umieszczonego na wysokości 45 cm z zaworami wyposażonym w złączki do węży; • Pom. socjalne nr 0.10 i wc nr 0.11 – bez zmian, Zespół sanitarno-socjalny nauczycieli i opiekunów i gospodarczy – bez zmian, pozostawiono pomieszczenie konsultacyjne logopedy dostępne z korytarza wewnętrznego Zespół przedszkolny – rozszerzenie funkcji o dodatkową salę pobytową z zespołem wc. • Sala dydaktyczna nr 0.1 o pow. 60,07 m2 (dla 22 dzieci) wyposażone w meble dostosowane ergonomicznie do wagowzrostu dla dzieci w wieku przedszkolnym, zróżnicowane kolorystycznie, zapewniających pobyt w formie aktywnej (stoliki i krzesełka, tablice, zestawy tematyczne) oraz wypoczynek (leżaki, z regałem do ich przechowywania); • Pom. łazienki (koedukacyjna) z dwoma kabinami o wysokości ścianek 1,35 m z muszlami o zmniejszonych wymiarach, zamontowanymi na różnych wysokościach dostosowanych do wagowzrostu dzieci, 3 umywalki dla przedszkolaków mocowanych na różnych wysokościach (50 - 60 cm), wyposażoną w ciepłą i zimną wodę bieżącą, z centralnym mieszaniem wody; niski brodzik umożliwiający obmycie całego ciała przedszkolaka oraz półki na kubeczki do mycia zębów, dodatkowo uchwyty na ręczniczki indywidualne dla dzieci. .
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45245221-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu, dotyczącym kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do IDW; b) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z odpisu z właściwego rejestru (należy załączyć oryginał lub kserokopie, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza); c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego (należy załączyć oryginał lub kserokopię, poświadczoną za zgodność z oryginłem przez notariusza); d) Załącznik nr 2 do IDW - informacje wymagane do oceny oferty w kryterium „Doświadczenia Kierownika Budowy” e) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3A do IDW, f) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, sporządzone wg wzoru stanowiącego zał. nr 3B do IDW, g) (Jeżeli dotyczy) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów; h) Kosztorys ofertowy 3) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - sporządzone wg wzoru stanowiącego zał. nr 7 do niniejszej IDW (składane w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp); w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 10.2.2) IDW - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 4. Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt 10.3 IDW, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 10.3 IDW, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 10.4 IDW stosuje się. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Zgodnie z art. 24 ust. 8 ustawy Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub art. 24 ust. 5 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 7. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Pzp. (OPCJONALNIE) KORZYSTANIE Z ZASOBÓW PODMIOTU TRZECIEGO: a) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, b) Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postepowaniu polega na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu: – pisemne (oryginał) zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca będzie polegał w tym zakresie na potencjale innych podmiotów, według wzoru określonego w zał. nr 6 do niniejszej IDW; lub – inny dokument, z którego takie zobowiązanie wynika np. umowa itp. (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający). c) Pisemne zobowiązanie, o którym mowa powyżej, musi być załączone do oferty, podpisane przez osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentowania podmiotu użyczającego zasoby. Zamawiający zaleca, aby do oferty załączyć dokument, z którego takie upoważnienie będzie wynikało. d) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane e) Zamawiający bada, czy udostępniane wykonawcy (którego oferta została najwyżej oceniona) przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp f) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy, g) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt a) powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt a) powyżej h) W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: – zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, – sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, – zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, – czy podmiot, na zdolnościach, którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. i) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ppkt 1) powyżej oraz w pkt 2.1) poniżej; j) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt 10.2 ppkt 2) IDW poniżej (składane na wezwanie Zamawiającego).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach