Przetargi.pl
Przebudowa pomieszczeń w budynku ZSP w Kaliskach na potrzeby przedszkolne

Gmina Kaliska ogłasza przetarg

  • Adres: 83-260 Kaliska, ul. Nowowiejska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 889 201 , fax. 585 889 206
  • Data zamieszczenia: 2019-05-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kaliska
    ul. Nowowiejska 2
    83-260 Kaliska, woj. pomorskie
    tel. 585 889 201, fax. 585 889 206
    REGON: 19167569800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kaliska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa pomieszczeń w budynku ZSP w Kaliskach na potrzeby przedszkolne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa pomieszczeń w budynku ZSP w Kaliskachna potrzeby przedszkolne. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest na terenie działki nr 288 w miejscowości Kaliska, obręb Kaliska, Gmina Kaliska. Prace będą miały miejsce w budynku Zespołu Szkół Publicznych w Kaliskach, ul. Długa 53, 83-260 Kaliska. W ramach zadania na parterze budynku, o którym mowa w pkt. 2, utworzone zostaną pomieszczenia służące do prowadzenia zajęć pedagogiczno – wychowawczych oraz opieki nad dziećmi w wieku przedszkolnym wraz z zapewnieniem odpowiednich warunków sanitarno – higienicznych, w zgodności z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i ochrony przeciwpożarowej. Po zakończeniu robót adaptacyjno – budowlanych powstaną dwie sale dydaktyczne, łazienka, szatnia (przebieralnia), WC dla personelu, pomieszczenie porządkowe oraz wydzielony od pozostałej części szkoły wewnętrzny korytarz stanowiący komunikację części przedszkolnej. Tym samym całość przebudowywanych pomieszczeń stworzy wydzieloną strefę ZL-II, oddzieloną od sąsiedniej strefy ścianą murowaną oraz drzwiami o odporności ogniowej E160, wyposażoną ponadto w odrębne wejście główne oraz drzwi ewakuacyjne w każdej z sal, prowadzące bezpośrednio na zewnątrz budynku. Zakres robót obejmuje w szczególności: 1) prace przygotowawcze: 2) roboty rozbiórkowe – demontaż urządzeń i wyposażenia, rozbiórka posadzek, ścian i sufitów podwieszanych, izolacji cieplnych, obróbek blacharskich; z sali 1.36 opisanej w projekcie sprzęt komputerowy, serwery i okablowanie zostały już usunięte; 3) roboty konstrukcyjne – wykonanie robót zbrojarskich, osadzenie belek i podciągów oraz roboty betoniarskie i murarskie, 4) stolarka zewnętrzna – montaż okien i drzwi zewnętrznych wraz z podokiennikami i wykończeniem z obróbek blacharskich 5) podłoża pod posadzki – wykonanie posadzek betonowych wraz z izolacjami przeciwwilgociowymi oraz cieplnymi i przeciwdźwiękowymi, 6) ścianki działowe i sufity podwieszane, 7) stolarka wewnętrzna – montaż stolarki wewnętrznej, 8) roboty wykończeniowe – tynki i malowanie, licowanie ścian płytkami ściennymi, 9) wykonanie podłóg – wykonanie podłóg z płytek (kamień sztuczny) oraz ułożenie paneli podłogowych wraz z listwami przyściennymi, 10) montaż daszka nad wejściem głównym, 11) wykonanie schodów zewnętrznych z obrzeży betonowych i kostki betonowej, 12) wykonanie schodów terenowych na zewnątrz budynku przy wyjściach ewakuacyjnych, 13) montaż przepierzeń w toaletach, 14) rozbiórka istniejącej instalacji elektrycznej, 15) wykonanie nowej instalacji elektrycznej wraz z osprzętem, 16) montaż oświetlenia wewnętrznego spełniającego normy dla pomieszczeń przedszkolnych, 17) montaż oświetlenia awaryjnego, 18) pomiary elektryczne i oświetlenia, 19) wykonanie instalacji wodociągowych wewnętrznych, 20) wykonanie instalacji sanitarnych wewnętrznych, 21) biały montaż w pomieszczeniach sanitarnych, 22) demontaż instalacji grzewczej, 23) wykonanie instalacji grzewczej i montaż grzejników, 24) wykonanie wentylacji dla utworzonych pomieszczeń, Całość prac należy wykonać zgodnie z projektem budowlano-wykonawczym pn. „Przebudowa pomieszczeń w budynku ZSP w Kaliskach na potrzeby przedszkolne”, Specyfikacją wykonania i odbioru robót, wymaganiami Zamawiającego i Inspektora Nadzoru oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami m.in.: Ustawą prawo budowlane, Prawo ochrony środowiska, Ustawą o odpadach, aktami wykonawczymi do tych ustaw, przepisami sanitarno – higienicznymi oraz z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Roboty budowlane koordynować z robotami elektrycznymi, sanitarnymi, technologicznymi i wykończeniowymi. Uwaga! Zamawiający w sali 1.36 dokonał demontażu wszystkich gniazd komputerowych wraz z instalacją i szafą teletechniczną. Zgodnie z projektem w pozostałych pomieszczeniach, za wyjątkiem sali 1.36, pozostawiono gniazda komputerowe. W związku z powyższym na etapie realizacji robót należy przewidzieć konieczność wykonania nowego gniazda w pomieszczeniu 1.36 (sala1). Instalację komputerową we wszystkich pomieszczeniach należy poprowadzić metodą podtynkową. Kierowanie i nadzorowanie robót mogą realizować wyłącznie osoby, które posiadają wymagane prawem uprawnienia. Po zakończeniu prac budowlanych do obowiązków Wykonawcy należy uporządkowanie terenu prac z doprowadzeniem podłoża do stanu możliwego do eksploatacji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: 1) Dokumentacji technicznej składającej się z: a) Projektu budowlano-wykonawczego – Załącznik nr 10 do SIWZ, b) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – Załącznik nr 11 do SIWZ, 2) Przedmiarach Robót – Załącznik nr 12 do SIWZ. Uwaga! Przedmiary robót pełnią rolę wyłącznie pomocniczą przy obliczeniu ceny ofertowej przez Wykonawcę. W przypadku, gdy jakieś prace nie zostały ujęte w przedmiarze, a są niezbędne do prawidłowego i kompletnego wykonania zamówienia Wykonawca winien je wycenić i uwzględnić w cenie ofertowej. Zakres zamówienia obejmuje także obsługę gwarancyjną wykonanych robót budowlanych. Minimalny okres gwarancji jakości dla przedmiotu zamówienia wynosi 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót – bez uwag. Oferowany okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert zgodnie z rozdziałem nr 18 SIWZ. W okresie trwania robót Wykonawca będzie: 1) utrzymywał teren robót w należytym porządku, 2) usuwał w sposób prawidłowy odpady – Wykonawcę uznaje się za wytwórcę odpadów powstałych w trakcie realizacji robót budowlanych. Usunięcie odpadów, ich wykorzystanie lub unieszkodliwianie są obowiązkiem Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie, że z tytułu unieszkodliwiania odpadów nie będzie ponosił żadnych kosztów, w tym z tytułu opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska. Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia do dokumentacji powykonawczej kart przekazania odpadów. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przejęcia do zmagazynowania niektórych elementów podlegających demontażowi. Elementy te wskazane zostaną na etapie realizacji zamówienia. 3) informował, na żądanie Zamawiającego o przebiegu realizowanych prac. Zastosowane materiały muszą być nowe, wolne od jakichkolwiek wad materiałowych, konstrukcyjnych, czy wykonawczych. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a w związku z art. 36 ust. 2 pkt.8a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie: pracownicy fizyczni wykonujący bezpośrednio roboty budowlane. Zamawiający sugeruje, lecz nie wymaga, aby przed złożeniem oferty każdy z Wykonawców ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia odbył wizję lokalną w celu oceny, na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko, wszystkich czynników koniecznych do przygotowania rzetelnej oferty, obejmującej wszelkie niezbędne prace przygotowawcze, zasadnicze i towarzyszące zarówno do prowadzenia robót budowlanych – montażowych, jak i przygotowania projektu. W przypadku chęci odbycia wizji lokalnej, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia pisemnego wniosku o ustalenie jej terminu. Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zbadanie z należytą starannością SIWZ i za zapoznanie się z każdą ewentualną modyfikacją jej zapisów, wydaną w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia oraz za uzyskanie informacji, które będą niezbędne do właściwego przygotowania oferty i należytego wykonania robót. Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawcy zapoznali się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową. UWAGA: Tam gdzie w SIWZ i dołączonej do niej załącznikach zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca itp.) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w ustawie, Zamawiający dopuszcza oferowanie sprzętu lub rozwiązań równoważnych zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp pod warunkiem, że zapewniają one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych niż wymagane przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej. Zamawiający informuje, że w takiej sytuacji przedmiotowe zapisy są jedynie przykładowe i stanowią wskazanie dla Wykonawcy jakie cechy powinny posiadać materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Materiały lub urządzenia równoważne pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, a także jakościowe jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający wskazując oznaczenie konkretnego producenta(dostawcy), konkretny produkt lub materiały przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy określonych norm, aprobat czy specyfikacji technicznej i systemów odniesienia , o których mowa w art. 30 ust. 1 i 3 ustawy Pzp, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanych. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygadniających te rozwiązania. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. Zamawiający żąda by Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem nazw firm tychże podwykonawców. Jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części przedmiotu zamówienia podwykonawcy, to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 7 do SIWZ. Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zbadanie z należytą starannością SIWZ i za zapoznanie się z każdą ewentualną modyfikacją SIWZ wydaną w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia oraz za uzyskanie informacji, które będą niezbędne do właściwego przygotowania oferty i należytego wykonania robót. Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawcy zapoznali się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową. Kody CPV: 450000000 – 7 Roboty budowlane 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 5.000,00 zł. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110 ze zm.) 3. W przypadku, kiedy wadium wnoszone jest w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem z dopiskiem: „Przebudowa pomieszczeń w budynku ZSP w Kaliskach na potrzeby przedszkolne” na następujące konto: Bank Spółdzielczy Skórcz o/Zblewo, nr 51 8342 0009 4000 0127 2000 0005 (ksero przelewu należy dołączyć do oferty) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej/ ubezpieczeniowej winna ona zawierać następujące elementy: a) wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy gwarancji, wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji, tj. Gmina Kaliska ul. Nowowiejska 2, 83-260 Kaliska; b) wskazanie Gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib; c) dokładną nazwę niniejszego postępowania i wskazanie sumy gwarancyjnej; d) określenie terminu ważności gwarancji; e) zobowiązanie banku/towarzystwa ubezpieczeniowego do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia pełnej sumy wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie poręczenia banku, spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej i podmiotów , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy o PARP winno ono zawierać następujące elementy: a) wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy poręczenia, wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta poręczenia, tj.: Gmina Kaliska ul. Nowowiejska 2, 83-260 Kaliska; b) wskazanie podmiotu udzielającego poręczenia; c) dokładną nazwę niniejszego postępowania oraz kwotę, do wysokości której poręczyciel będzie zobowiązany; d) wskazanie terminu, z którego upływem wygasa zobowiązanie, przy czy poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane; e) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie poręczyciela do zapłaty sumy wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust. 4a, 5 ustawy Pzp. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Wymaga się załączenia do oferty dokumentu wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – załącznik nr 3 do SIWZ, 3) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 do SIWZ, 4) zobowiązanie do oddania do dyspozycji zasobów – jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SIWZ, 5) Pełnomocnictwo(a) – w przypadku gdy oferta jest podpisywana przez ustanowionego pełnomocnika do oferty winien być dołączony oryginał lub poświadczona przez notariusza za zgodność z oryginałem kopia stosownego pełnomocnictwa, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach