Przetargi.pl
Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach – etap I”

Powiat Tarnogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 42-600 Tarnowskie Góry, Karłuszowiec
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3813786, , fax. 32 3813727
  • Data zamieszczenia: 2019-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tarnogórski
    Karłuszowiec 5
    42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 32 3813786, , fax. 32 3813727
    REGON: 27628546000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tarnogorski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach – etap I”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach – etap I Etap I zamówienia obejmuje przebudowę pomieszczeń sanitarnych w budynku głównym szkoły na kondygnacji parter, I piętro, II piętro z pominięciem przebudowy pomieszczeń sanitarnych w łączniku pomiędzy budynkiem głównym a salą gimnastyczną. 2. Zakres przedmiotowy zamówienia: 1) roboty rozbiórkowe (m.in. demontaż białego montażu, skrzydeł drzwiowych, posadzek, ścianek działowych, okładzin ścian, istniejących instalacji), 2) powiększanie oraz wykonanie nowych otworów drzwiowych, 3) montaż nadproży, 4) wykonanie ścianek działowych, 5) wydzielenie pomieszczeń porządkowych, 6) wykonanie obudowy rur kanalizacyjnych, 7) płytkowanie ścian wraz z ościeżami, 8) wykonanie tynków wraz z malowaniem, 9) montaż sufitów podwieszanych, 10) montaż anemostatów oraz opraw oświetleniowych wraz z wykonaniem instalacji elektrycznych, 11) wykonanie nowej instalacji wod-kan, 12) wykonanie instalacji wentylacji pomieszczeń sanitarnych, 13) wykonanie warstwy wyrównawczej pod posadzki, 14) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i przeciwwodnej posadzek i ścian, 15) wykonanie posadzek z płytek z gresu, 16) montaż kabin systemowych wc, 17) montaż przegród pomiędzy pisuarami z profili aluminiowych, 18) montaż ubikacji, umywalek, pisuarów, 19) montaż akcesoriów łazienkowych, 20) montaż stolarki drzwiowej z ościeżnicami stalowymi, 21) demontaż i montaż drabinki wyłazowej na dach, 22) malowanie sufitów i ścian. 3. Szczegółowy zakres przedmiotowy zamówienia został opisany w: 1) projekcie budowlanym pn.: „Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w budynku Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących wraz z wykonaniem wewnętrznej instalacji wentylacji mechanicznej w zespole szatni – Architektura i Konstrukcja” (załącznik nr 6a), 2) projekcie budowlanym pn.: „Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w budynku Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących – Instalacje sanitarne” (załącznik nr 6b), 3) projekcie budowlano-wykonawczym pn.: „Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w budynku Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących – Instalacje elektryczne” (załącznik nr 6c), 4) przedmiar robót – parter – część budowlana - (załącznik nr 7a), 5) przedmiar robót – I piętro – część budowlana - (załącznik nr 7b), 6) przedmiar robót – II piętro – część budowlana - (załącznik nr 7c), 7) przedmiar robót – instalacje sanitarne - (załącznik nr 7d), 8) przedmiar robót – instalacje elektryczne - (załącznik nr 7e), 9) STWiOR „Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w budynku Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących – Architektura i Konstrukcja” (załącznik nr 8a), 10) STWiOR „Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w budynku Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących – Instalacje sanitarne (załącznik nr 8b), 11) STWiOR „Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w budynku Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących – Instalacje elektryczne” (załącznik nr 8c), 4. Warunki realizacji zamówienia: 1) przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o dokumentację przetargową i projektową, przedmiary robót, STWiOR. Dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz STWiOR stanowią załączniki nr 6a-c, 7a-e, 8a-c do SIWZ. Równocześnie Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej obiektu i terenu objętego zamówieniem. Wykonawca może zapoznać się dodatkowo z pełną dokumentacją projektową, w wersji papierowej, w siedzibie Zamawiającego (w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5, pokój 9). W razie stwierdzenia przez Wykonawcę, że dokumentacja przetargowa zawiera błędy lub braki winien on niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, 2) Wykonawca jest zobowiązany do: a) wygrodzenia, części czynnej obiektu od części, w której realizowane są prace i wyznaczenia stref niebezpiecznych, b) zapewnienia bezpiecznych dojść na plac budowy, c) urządzenia składowisk materiałów do montażu i materiałów z demontażu, d) należytego zabezpieczenia terenu i miejsc, na których prowadzone będą roboty, e) systematycznego porządkowania miejsc wykonania robót w tym systematycznego usuwania gruzu z rozbiórek, f) wykonania niezbędnych prób, badań i odbiorów, g) jako wytwarzający odpady – do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: - ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska ( tj. Dz. U. z 2019r., poz. 1396 z późniejszymi zmianami), - ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2019 r., poz. 701 z późniejszymi zmianami). Powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie, h) zabezpieczenia terenu wykonywania prac przed dostępem osób trzecich, i) po zakończeniu robót uporządkowania miejsca (terenu) wykonywania robót, j) naprawienia wszelkich szkód, które wystąpiły w trakcie prowadzenia robót, k) podczas prac w obrębie sieci i instalacji, urządzeń i obiektów infrastruktury podziemnej lub w jej bezpośrednim otoczeniu prowadzenia robót pod nadzorem właścicieli sieci, instalacji, urządzeń i obiektów infrastruktury podziemnej, 3) Wykonawca ponosi koszty zagospodarowania terenu budowy (w szczególności: zabezpieczenie warunków sanitarno-higienicznych dla pracowników, przyłącza roboczego wody i energii elektrycznej – w tym koszty wykorzystanych mediów lub użycie beczkowozów i agregatów prądotwórczych), 4) Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót oraz zgodność ich wykonania z prawem budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi normami, dokumentacją projektową i STWiOR, 5) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia prac remontowych w sposób zapewniający możliwość korzystania z pomieszczeń sanitarnych (ubikacje) użytkownikom budynku szkoły, a w przypadku braku zapewnienia takiej możliwości, zapewnienia na koszt własny ubikacji zastępczych w postaci toalet przenośnych wyposażonych w system spłukiwania czystą wodą, umywalkę z dozownikiem na mydło w płynie oraz podajnik na ręcznik. Miejsce ustawienia kabin przenośnych zostanie wskazane przez dyrekcję Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach. W przypadku konieczności zapewnienia ubikacji przenośnych przez Wykonawcę, Zamawiający wymaga zapewnienie ubikacji przenośnych w ilości min. 10 sztuk, 6) W przypadku konieczności zapewnienia toalet przenośnych Wykonawca ponosi koszty ich najmu, transportu, załadunku oraz rozładunku wraz z ich przygotowaniem do eksploatacji, serwisu (opróżnianie i odkażanie zbiornika na fekalia, mycie, i odkażanie kabiny, uzupełnianie wody w umywalce, mydła, papieru), 7) Prace przy realizacji zamówienia będą prowadzone: a) pod kierownictwem Kierownika budowy Wykonawcy, który musi posiadać odpowiednie uprawnienia wymagane prawem budowlanym, tj. uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 roku w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) prawa budowlanego lub odpowiadające wymaganym uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (zgodnie z zapisem art. 104 prawa budowlanego) oraz aktualne zaświadczenie Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa potwierdzające członkostwo i wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, b) przy udziale kierowników robót budowlanych posiadających uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz posiadających aktualny wpis na listę członków do właściwej izby samorządowej. 8) Kierownik budowy oraz Kierownicy robót budowlanych przed rozpoczęciem robót złożą odpowiednio oświadczenie o przyjęciu obowiązków kierownika budowy oraz oświadczenie o przyjęciu obowiązków kierowników robót budowlanych. 5. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań "równoważnych" w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych. 6. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normę w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. 7. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 8. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w prawie budowlanym, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych ( tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 266 ze zmianami ) oraz wymogom specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz SIWZ. Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać świadectwa dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie, a przy ich stosowaniu muszą być spełnione zasady określone w załącznikach do tych dokumentów. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania zgody zamawiającego na zastosowanie materiałów przed ich wbudowaniem. 9. Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało wykonane etapami w celu zapewnienia użytkownikom szkoły możliwości korzystania z pozostałych pomieszczeń sanitarnych podczas realizacji zamówienia. Kolejno wykonywane etapy zamówienia mają być wykonywane w sposób umożliwiający ich odbiór oraz ich użytkowanie po odbiorze przez użytkowników szkoły. Etapy należy uzgodnić z Zamawiającym oraz użytkownikiem. 10. Wykonawca przed przystąpieniem do robót przedstawi do zaakceptowania Zamawiającemu harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zamówienia, w którym zostanie przedstawiona planowana przez Wykonawcę kolejność przebudowy pomieszczeń sanitarnych w budynku szkoły uwzględniająca zapisy ujęte w ust. 9. 11. Zamawiający wymaga, aby prace rozbiórkowe, wyburzeniowe (szczególnie hałaśliwe i uciążliwe) były prowadzone w uzgodnieniu z dyrekcją Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach w sposób zapewniający jak najmniejszą uciążliwość w pracy szkoły. 12. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres minimum 4 lata (słownie: cztery lata), licząc od dnia podpisania przez Zamawiającego, Inspektora nadzoru inwestorskiego (w przypadku jego ustanowienia) i Wykonawcę bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót (za wyjątkiem gwarancji na urządzenia, na które obowiązują gwarancje fabryczne producentów, które winny wynosić minimum 2 lata). Gwarancje na urządzenia udzielone przez producenta będą liczone od dnia podpisanego przez Zamawiającego, Inspektora nadzoru inwestorskiego (w przypadku jego ustanowienia) i Wykonawcę bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót. 13. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks Pracy ( tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.) w zakresie realizacji zamówienia osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, robotami, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, 2) kosztorysy ofertowe sporządzone na podstawie załączonych przedmiarów robót (załącznik nr 7a-e do SIWZ). Zamawiający dopuszcza, aby kosztorysy ofertowe wykonane był metodą uproszczoną, 3) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, 4) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w ust. 1 pkt 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach