Przetargi.pl
PRZEBUDOWA POMIESZCZEŃ SANITARNO-HIGIENICZNYCH W LATARNI MORSKIEJ W śWINOUJŚCIU PO-II-370/ZZP-3/6/2010

Urząd Morski w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-207 Szczecin, pl. Stefana Batorego 4
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4403423, 4403523 , fax. 091 4403441
  • Data zamieszczenia: 2010-04-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Morski w Szczecinie
    pl. Stefana Batorego 4 4
    70-207 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4403423, 4403523, fax. 091 4403441
    REGON: 00014501700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ums.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA POMIESZCZEŃ SANITARNO-HIGIENICZNYCH W LATARNI MORSKIEJ W śWINOUJŚCIU PO-II-370/ZZP-3/6/2010
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa pomieszczeń sanitarno-higienicznych zlokalizowanych na parterze Latarni Morskiej przy ul. Bunkrowej 1 w Świnoujściu-Warszów. SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH 1.PRZEDMIOT I ZAKRES SPECYFIKACJI 1.1. Nazwa zadania Nazwa inwestycji: Przebudowa sanitariatów w budynku zabytkowej Latarni Morskiej w Świnoujściu, na działce nr 56 obręb 11, 70 - 270 Świnoujście - Warszów, ul. Bunkrowa nr 1 1.2.Przedmiot i zakres robót Przedmiotem robót jest przebudowa istniejących toalet wraz z sąsiadującym pomieszczeniem magazynowym, zlokalizowanymi na parterze w północnej części budynku Latarni Morskiej przy ul. Bunkrowej w Świnoujściu . Zakres robót obejmuje wykonanie w miejscu istniejących pomieszczeń sanitarnych i magazynowych, sanitariatów męskich, damskich oraz dla osób niepełnosprawnych. Opisany on jest w kosztorysie inwestorskim, (do którego przedmiar robót stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ) opracowanym w grudniu 2009 roku. 1.2.1. Zgodność robót z dokumentacją projektową. Dokumentacja projektowa wymieniona w pkt 1.2. oraz dodatkowe dokumenty przekazane przez Inspektora nadzoru Wykonawcy stanowią część umowy, a wymagania wyszczególnione w choćby jednym z nich, są obowiązujące dla Wykonawcy, tak jakby zawarte były w całej dokumentacji. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w dokumentach kontraktowych, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Inspektora nadzoru, który dokona odpowiednich zmian i poprawek. Wszystkie wykonane roboty i dostarczone materiały będą zgodne z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną Dane określone w dokumentacji projektowej będą uważane za wartości docelowe, od których dopuszczalne są odchylenia w ramach określonego przedziału tolerancji. Cechy materiałów i elementów budowli muszą być jednorodne i wykazywać zgodność z określonymi wymaganiami, a rozrzuty tych cech nie mogą przekraczać dopuszczalnego przedziału tolerancji. W przypadku, gdy roboty nie będą w pełni zgodne z dokumentacją projektową lub specyfikacją techniczną i wpłynie to na niezadowalającą jakość elementów budowli, to takie roboty nie zostaną odebrane. A Wykonawca pociągnięty do odpowiedzialności zgodnie z zawartą umowa i Kodeksem cywilnym. 1.2.2. zakres rzeczowy i rodzaj robót budowlanych: 1.2.2.1. roboty rozbiórkowe - w zakresie burzenia - kod CPV 45111100 - 9 - w zakresie usuwania gruzu - kod CPV 45421134 - 2 1.2.2.2. instalacje kanalizacyjne z rur z tworzyw sztucznych - kod CPV 45332300 - 6 1.2.2.3. instalacje wodociągowe z tworzyw sztucznych - kod CPV 45332200 - 5 1.2.2.4. ścianki działowe w konstrukcji lekkiej - kod CPV 45421141 - 4 1.2.2.5. roboty w zakresie instalacji elektrycznych wewnętrznych - kod CPV 45310000 - 3 1.2.2.6. pokrywanie podłóg i ścian - CPV 45430000 - 0 1.2.2.7. układanie płytek na podłogach i na ścianach - kod CPV 45431000 - 7 1.2.3. Zabezpieczenie terenu budowy i warunki bhp Roboty należy organizować w sposób gwarantujący bezpieczeństwo wykonującym pracownikom i innym osobom w rejonie robót. Robotami mogą kierować oraz wykonywać osoby posiadające właściwe przeszkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Wykonujący prace winni być przeszkoleni w zakresie bezpiecznego wykonania robót. Przewidzieć należy szkolenie na stanowisku pracy. 1.2.3.1. Bezpieczeństwo i higiena pracy Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. W szczególności Wykonawca ma obowiązek zadbać, aby personel nie wykonywał pracy w warunkach niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia oraz nie spełniających odpowiednich wymagań sanitarnych. Wykonawca zapewni i będzie utrzymywał wszelkie urządzenia zabezpieczające, socjalne oraz sprzęt i odpowiednią odzież dla ochrony życia i zdrowia osób zatrudnionych na budowie oraz dla zapewnienia bezpieczeństwa publicznego. Uznaje się, że wszelkie koszty związane z wypełnieniem wymagań określonych powyżej nie podlegają odrębnej zapłacie i są uwzględnione w cenie umownej. 1.2.3.2. Ochrona i utrzymanie robót Wykonawca będzie odpowiedzialny za ochronę robót i za wszelkie urządzenia używane do robót od daty rozpoczęcia do daty zakończenia robót (do wydania potwierdzenia ich zakończenia przez Inspektora nadzoru). Wykonawca będzie utrzymywać roboty w niezmienionym stanie do czasu odbioru ostatecznego. 1.2.4. Zaplecze dla potrzeb Wykonawcy Organizacja placu budowy, wynajem terenu i pomieszczeń pod zaplecze placu budowy należy do obowiązków Wykonawcy, a koszt organizacji placu budowy winien mieścić się w kosztach pośrednich. 1.2.5. Ochrona środowiska w czasie wykonywania robót Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego. W okresie trwania budowy Wykonawca będzie podejmować wszelkie uzasadnione kroki mające na celu stosowanie się do przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska na terenie i wokół terenu budowy oraz będzie unikać uszkodzeń lub uciążliwości dla osób lub własności społecznej i innych, a wynikających ze skażenia, hałasu lub innych przyczyn powstałych w następstwie jego sposobu działania. 2. MATERIAŁY I URZĄDZENIA 2.1. Wymagania ogólne Materiały, które w sposób trwały są szkodliwe dla otoczenia, nie będą dopuszczone do użytku. Wszelkie materiały użyte do robót będą mieć aprobatę techniczną wydaną przez uprawnioną jednostkę, jednoznacznie określającą brak szkodliwego oddziaływania tych materiałów na środowisko. Materiały, które są szkodliwe dla otoczenia tylko w czasie robót, a po zakończeniu robót ich szkodliwość zanika (np. materiały pylaste) mogą być użyte pod warunkiem przestrzegania wymagań technologicznych wbudowania. Jeżeli wymagają tego odpowiednie przepisy Zamawiający powinien otrzymać zgodę na użycie tych materiałów od właściwych organów administracji państwowej. 2.2.Pochodzenie materiałów 1. Wszystkie materiały użyte do robót powinny być pobrane przez Wykonawcę ze źródeł przez niego wybranych. 2. Materiały mogą być pobierane tylko ze źródeł zaakceptowanych przez Przedstawiciela Zamawiającego. 3. Jeżeli materiały z zaakceptowanego uprzednio źródła są niejednorodne lub o niezadowalającej jakości, Wykonawca powinien zmienić źródło zaopatrzenia w materiały. 4. Wszystkie materiały miejscowe powinny być zaaprobowane przez Przedstawiciela Zamawiającego przed ich użyciem do budowy i spełniać adekwatne parametry techniczne materiału wymagane przepisami. 2.3.Kontrola materiałów 1. Wszystkie materiały przewidziane do użycia podczas budowy będą przed dopuszczeniem do robót podlegać inspekcji i ewentualnej dyskwalifikacji przy stwierdzeniu niezadowalającej jakości. 2. Jakiekolwiek roboty, do których użyto nie badanych materiałów, bez zgody Przedstawiciela Zamawiającego, będą traktowane jako wykonane na ryzyko Wykonawcy. Materiały o niewłaściwych cechach zostaną usunięte i wymienione na właściwe na koszt Wykonawcy. 3. Jeżeli nie wskazano inaczej, wszystkie odsyłacze do norm, instrukcji i wytycznych zawarte w Umowie dotyczą ich wydania aktualnego w dniu podpisania Umowy. 2.4. Przechowywanie materiałów 1. Materiały powinny być przechowywane w sposób zapewniający zachowanie ich jakości i przydatności do robót. Składowane materiały, jeżeli nawet były badane przed rozpoczęciem przechowywania, mogą być powtórnie badane przed włączeniem do robót. Składowanie powinno być prowadzone w sposób umożliwiający inspekcję materiałów. 2. Składowanie materiałów może odbywać się w granicach Placu Budowy. Dodatkowe powierzchnie, jeżeli okażą się konieczne, powinny być uzyskane przez Wykonawcę na jego koszt. 3. SPRZĘT I TRANSPORT Wykonawca jest zobowiązany do stosowania jedynie takiego sprzętu, który nie wpłynie niekorzystnie na jakość wykonywanych robót i właściwości materiałów. Ilość sprzętu i środków transportu będzie zapewniać prowadzenie robót zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji projektowej, wskazaniach inspektora nadzoru, w terminie przewidzianym umową. Wykonawca będzie usuwać na bieżąco, na własny koszt, wszelkie zanieczyszczenia spowodowane jego pojazdami na drogach publicznych oraz dojazdach do terenu budowy. 4. WYKONANIE ROBÓT 4.1.Kolejność wykonania robót ujęta jest w projekcie budowlanym oraz w kosztorysie inwestorskim. 4.2.Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z umową oraz za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót, za ich zgodność z dokumentacją projektową oraz poleceniami inspektora nadzoru. 4.3.Decyzje inspektora nadzoru dotyczące akceptacji lub odrzucenia materiałów i elementów robót będą oparte na wymaganiach sformułowanych w dokumentach umowy i dokumentacji projektowej. 4.4.Polecenia inspektora nadzoru dotyczące realizacji robót będą wykonywane przez Wykonawcę nie póżniej niż w czasie przez niego wyznaczonym, pod grożbą wstrzymania robót. Skutki finansowe z tytułu wstrzymania robót w takiej sytuacji ponosi Wykonawca. 5. KONTROLA JAKOŚCI ROBÓT Kontrola jakości, badania oraz odbiór poszczególnych etapów robót powinny przebiegać zgodnie z wytycznymi zawartymi w Warunkach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlano-Montażowych. 6. ODBIÓR ROBÓT Odbiór robót nastąpi w trzech etapach, z tym, że trzeci, jako odbiór końcowy Badania jakości i prawidłowości wykonanych robót należy przeprowadzać w czasie odbiorów częściowych i odbioru końcowego robót. W czasie odbioru częściowego należy dokonywać odbioru tych robót, do których późniejszy dostęp będzie niemożliwy. Na podstawie wyników badań należy sporządzić protokoły odbioru robót częściowych i końcowych. Jeżeli wszystkie badania dały wyniki dodatnie, wykonane roboty należy uznać za zgodne z wymaganiami normowymi. Jeżeli choć jedno badanie dało wynik ujemny, wykonane roboty należy uznać za niezgodne z wymaganiami norm i Umowy. W takiej sytuacji wykonawca obowiązany jest doprowadzić roboty do zgodności z normą i Umową oraz przedstawić je do ponownego odbioru. 7. PODSTAWA PŁATNOŚCI Podstawą płatności jest wartość skalkulowana przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym oraz kosztorysie powykonawczym. Wartość kosztorysowa będzie uwzględniać wszystkie czynności, wymagania i badania składające się na jej wykonanie, określone dla tych robót w dokumentacji projektowej wykonawczej i powykonawczej. Rozliczenie Wykonawcy z Zamawiającym nastąpi fakturami przejściowymi i fakturą końcową na podstawie protokołów odbiorów częściowych rozliczanych robót i odbioru końcowego. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty faktury w terminie 14 dni od daty dostarczenia przez Wykonawcę dokumentów rozliczeniowych. W przypadku zwłoki w zapłacie wynagrodzenia w ustalonym terminie, Zamawiający zapłaci Wykonawcy odsetki za opóźnienie, w wysokości ustawowej. 8.PRZEPISY ZWIĄZANE 8.1. dokumenty i instrukcje 1. Warunki techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - 2003r 2. Warunki techniczne wykonania i odbioru sieci i instalacji - 2001r 3. Warunki techniczne wykonania i odbioru robót budowlano - montażowych - 1989 - 1990r ( tom I do V ) 8.2. ustawy 1. Prawo budowlane - 2003r 2. Prawo zamówień publicznych - 2004r Zamawiający przewiduje spotkanie z wykonawcami mające na celu zapoznanie Wykonawców z obiektem będącym przedmiotem zamówienia. Termin spotkania ustala się na dzień : 16.04.2010 godz.: 10:00 na terenie Latarni Morskiej w Świnoujściu ul. Bunkrowa 1 Świnoujście-Warszów
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454300000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: BRAK

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ums.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach