Przetargi.pl
Przebudowa pomieszczeń po bibliotece na pomieszczenia biurowe

Instytut Ogrodnictwa ogłasza przetarg

  • Adres: 96-100 Skierniewice, ul. Konstytucji 3 Maja 1/3
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 46 833 20 21 , fax. 46 833 32 28
  • Data zamieszczenia: 2011-12-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Ogrodnictwa
    ul. Konstytucji 3 Maja 1/3 1/3
    96-100 Skierniewice, woj. łódzkie
    tel. 46 833 20 21, fax. 46 833 32 28
    REGON: 10102334200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.inhort.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytut Badawczy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa pomieszczeń po bibliotece na pomieszczenia biurowe
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, polegające na wykonaniu przebudowy pomieszczeń po bibliotece na pomieszczenia biurowe. 2. Prace muszą być zrealizowane zgodnie z projektem budowlanym oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót stanowiącymi wraz z przedmiarem załącznik do SIWZ. 3. Zakres zamówienia obejmuje między innymi: a) roboty rozbiórkowe (zeskrobanie farby, rozebranie ścianek i krat, rozbiórka posadzek z deszczułek, rozbiórka parapetów wewnętrznych); b) wymianę stolarki drzwiowej; c) wykonanie prac remontowych i wykończeniowych wewnętrznych: - wykonanie ścianek działowych z bloczków (tynkowanie, gruntowanie gipsowanie jednokrotne, gruntowanie, malowanie dwukrotne) i pustaków szklanych, - wykończenie ścian (uzupełnienie ubytków, gruntowanie, dwukrotne gipsowanie, gruntowanie, dwukrotne malowanie ścian i sufitów, ułożenie glazury, wykonanie tynku kamyczkowego), - wykonanie posadzki (wykonanie wylewki betonowej, ułożenie folii, ułożenie pianki lub płyt, ułożenie paneli, ułożenie gresu); d) wymianę instalacji centralnego ogrzewania (wymiana grzejników, zaworów termostatycznych, zawory odcinające, ręczne odpowietrzniki); e) wymianę instalacji wod.-kan. (demontaż baterii, umywalki, rur, wykonanie nowych podejść wod.-kan., ułożenie nowych rur, itp.); f) wymianę instalacji elektrycznej (wymiana rozdzielni, wymiana osprzętu i przewodów elektrycznych, teletechnicznych); g) wykonanie instalacji wentylacyjnej i klimatyzacyjnej (centrala, agregat, czerpnie i wyrzutnie, automatyka, przewody, itp.). Wykaz robót do wykonania nie ujętych w dokumentacji projektowej lub odstępstw od projektu do wykonania w ramach zadania: 1. W pozycji przedmiarowej nr 11 należy przyjąć ułożenie folii, pianki lub płyt i ułożenie paneli. 2. W pozycji przedmiarowej nr 14 należy przyjąć gruntowanie oraz gładzie gipsowe dwuwarstwowe. 3. W pozycji przedmiarowej nr 20 należy przyjąć ułożenie posadzki z płytek i cokolika. 4. W pozycji przedmiarowej nr 117 należy przyjąć zawory grzejnikowe termoregulacyjne i zawory odcinające. 5. W pozycji przedmiarowej nr 118 należy przyjąć Grzejniki aluminiowe z ręcznymi odpowietrznikami. 6. Dziury, bruzdy w tynkach należy zatynkować. 7. W pomieszczeniu mokrym (podłogę i ścianę) zabezpieczyć folią w płynie. 8. Wykonawca dokona wymiany grzejników żeliwnych i stalowych na grzejniki aluminiowe przy czym ilość żeberek nowych grzejników zostanie zwiększona do 12. W pomieszczeniu 0.3 zostanie również zlikwidowane połączenie szeregowe dwóch grzejników, a nowy grzejnik zostanie indywidualnie podłączony do pionu c.o., na zasilaniu tego grzejnika zastosować dodatkowo odpowietrznik automatyczny poprzedzony zaworem kulowym. 9. Odcinki rur grzewczych pokryć farbą odporną na temperaturę (min 90 st C). 10. Centralę nawiewno wywiewną należy wyposażyć w automatykę umożliwiającą czasowe ograniczanie jej wydajności lub nawet czasowe wstrzymania jej pracy, w godzinach i dniach zaprogramowanych przez użytkownika. Układ sterujący powinien być wyposażony w programator zawierający zegar całoroczny uwzględniający święta oraz dni wolne od pracy. Programator powinien być dostępny dla użytkownika z poziomu panelu obsługi centrali. 11. Do sterowania oświetleniem korytarza należy zastosować łączniki bistabilne z wyłącznikiem czasowym (regulowanym). 12. Wykonawca dokona pomiaru poziomu hałasu wytwarzanego przez system wentylacji we wszystkich pomieszczeniach oraz pomiaru i regulacji (równoważenia) przepływów powietrza we wszystkich pomieszczeniach biurowych. 13. Wykonawca wykona próby szczelności instalacji klimatyzacji, a pomiary udokumentuje odpowiednimi protokołami. W przypadku gdy w zainstalowanym urządzeniu jako czynnik chłodzący zastosowano freon lub inny czynnik będący substancją kontrolowaną (zgodnie ustawą o substancjach zubożających warstwę ozonową), wykonawca dostarczy stosowne dokumenty wymagane przepisami prawa (w tym kartę obsługi technicznej i naprawy urządzenia). 14. Wykonawca wykona dodatkowo w pomieszczeniach 03, 04, 05 zestaw gniazd 1 x PEL. 15. Szafa IT 19 12 U, podwójnie otwierana. Zasilanie do szafy z zabezpieczeniem. Wyposażenie szafy: 6 pathpaneli 24 portowych, 4 komplety wieszaków 1U z uchwytami, 1 półka perforowana 19. 16. Wykonawca ułoży kabel telefoniczny 20 parowy od szafy IT do pomieszczenia telefonicznego (ok. 100 m). 17. Wykonawca wykona przepust ? 100. Przepust należy połączyć z szafą IT korytem kablowym natynkowym 90 x 60 (ok. 5 m). Wymagania dla materiałów: 1. Panele podłogowe drewniane - panele powinny posiadać klasę ścieralności i używalności AC5 (wysoko odporne na ścieranie), grubość panela: 8 mm, zawartość drewna >90%, odporne na żar, zabrudzenia, wilgoć, matowe, panele o strukturze drewna, wymagany atest higieniczny. Spód paneli - laminat przeciwprężny zapewniający stabilność wymiarową, płyta nośna panela HDF - gęstość >800kg/m3, warstwa górna ścieralna - bezbarwny laminat o dużej wytrzymałości HPL lub DPL. 2. Kafle podłogowe typu gres - nasiąkliwość wodna <0,5%, wytrzymałość na zginanie >40N/mm2, klasa ścieralności min. IV, odporne na plamienie, wymiar - 33,3 x 33,3 cm. Cokolik wykonany z tego samego materiału o wysokości 10 cm, typu Cersanit, Opoczno lub równoważne. 3. Płytki ścienne - glazurowane, nasiąkliwość wodna <0,5%, wytrzymałość na zginanie >40N/mm2, odporne na plamienie, wymiar - 25 x 20 cm, typu Cersanit, Opoczno lub równoważne. 4. Tynk mozaikowy (kamyczkowy) - przeznaczony na ściany wewnętrzne klatek schodowych, pomieszczeń użytkowych, holi, zmywalny i odporny na uszkodzenia mechaniczne. 5. Farby - farby emulsyjne akrylowe typu Dulux lub równoważne - odporne na zmywanie i tarcie na sucho. Wymagania dla farb: lepkość umowna: min. 50, gęstość: max 1,7 g/cm3, czas schnięcia powłoki w temp. 20oC i wilgotności powietrza 55% do osiągnięcia 5 stopnia wyschnięcia: max 2 godz., wygląd zewn. - gładka, matowa, bez pomarszczeń i zacieków, przyczepność do podłoża: I stopień, twardość względna: min. 0,1, odporność na uderzenie - masa 0,5 kg spadająca z wysokości 1,0 m nie powinna powodować uszkodzenia powłoki, odporność na działanie wody - po 120 godz. zanurzenia w wodzie nie może występować spęcherzenie powłoki. Farby powinny być pakowane zgodnie z PN-O/96-79601-2 w bębny lekkie lub wiaderka stożkowe wg PN-EN-ISO 90-2:2002 i przechowywane w temp. min. +5oC. 6. Gniazda/ włączniki - osprzęt firmy SIMON /OSPEL lub równoważne, kolorystykę oraz wzór ustalić z Zamawiającym. 7. Lampy oświetleniowe rastrowe ze statecznikiem elektronicznym, świetlówki barwy dzienna o wysokim współczynniku oddawania barw Ramin = 82, 4 x 18 W, np. SOLARIS firmy LENA lub MONZA firmy PLEXIFORM lub równoważne. 8. Baterie umywalkowe/zlewozmywakowe - baterie z mieszaczem z serii Basic, Armatury Kraków lub równoważne. 9. Osprzęt biały (umywalka) osprzęt firmy CERSANIT, Koło Kraków lub równoważny, umywalka o szerokości min. 50 cm zawieszane na ścianę z półpostumentem. 10. Grzejniki aluminiowe żeberkowe typu CALIDOR z powrotnymi zaworami odcinającymi oraz bocznym (ręcznym) odpowietrzaniem. 11. Zawory termostatyczne firmy Danfoss lub Herz lub równoważne z nastawą wstępną oraz głowicami umożliwiającymi ograniczenie zakresu regulacji głowicy. 12. Zawory kulowe firmy HERZ lub KFA lub równoważne z dławikiem, do współpracy z wodą o ciśnieniu do 1MPa i temp. min 90st C lub równoważne. 13. Odpowietrzniki automatyczne instalacji CO - mosiężne poprzedzone zaworami stopowymi firmy AFRISO lub równoważne. Wykonawca będzie zobowiązany do: 1. Wykonania robót zgodnie dokumentacja projektową, przedmiarem, Prawem Budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, zaleceniami nadzoru inwestorskiego Zamawiającego, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót oraz zasadami sztuki budowlanej. 2. Zastosowania fabrycznie nowych materiałów posiadających stosowne atesty, certyfikaty i świadectwa. 3. Zapewnienie stosowania odpowiednich zabezpieczeń podczas wykonywania prac. 4. Systematycznego porządkowania terenu wykonywanych robót. 5. Uporządkowania terenu robót po zakończeniu ich wykonywania. 6. Niezwłocznego wykonania robót koniecznych ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed zalaniem lub awarią. Jeśli konieczność wykonania tych robót wystąpi z winy Wykonawcy, to nie przysługuje mu prawo do otrzymania wynagrodzenia z tego tytułu. 7. Terminowej realizacji przedmiotu zadania. 8. Prowadzenia wszystkich rodzajów robót przez osoby uprawnione zgodnie ze sztuką budowlaną, wiedzą techniczną oraz obowiązującymi przepisami prawnymi. 9. Wyposażenia swoich pracowników oraz sprzętu w stosowne oznakowanie umożliwiające identyfikację w czasie prowadzenia robót. 10. Prowadzenia dokumentacji robót. 11. Prowadzenie robót zgodnie z przepisami BHP, a w szczególności za ochronę osób korzystających z budynku w trakcie realizacji robót oraz zgodnie z przepisami ppoż. 12. Terminowego przekazania Zamawiającemu przedmiotu niniejszej umowy w stanie technicznym nadającym się do użytkowania zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego wraz z wszelkimi dokumentami dopuszczającymi budynek do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem. 13. Wykonania oraz zapewnienia warunków bezpieczeństwa pracy. 14. Utrzymania terenu robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz składowania, usuwania materiałów, urządzeń pomocniczych, odpadów i śmieci oraz urządzeń prowizorycznych w miejscach do tego przeznaczonych. 15. W przypadku wystąpienia robót nieprzewidzianych Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego. 16. W przypadku wystąpienia błędów w projekcie budowlanym Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego. 17. Dostarczenia niezbędnych atestów, wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszej umowy. 18. Okazania na żądanie Zamawiającego (Inspektora Nadzoru) certyfikatu (deklaracji) zgodności z obowiązującymi normami lub w przypadku ich braku właściwą aprobatę techniczną w stosunku do wbudowanych materiałów. 19. Zgłaszania Zamawiającemu wykonania robót zanikowych lub ulegających zakryciu oraz przedmiotów odbioru. 20. Usuwania na bieżąco usterek stwierdzonych w trakcie realizacji robót. 21. Usuwania na bieżąco usterek stwierdzonych przez Inspektorów w trakcie realizacji robót. 22. Usuwania wszelkich usterek stwierdzonych podczas odbiorów w terminach technicznie i organizacyjnie uzasadnionych. 23. Po zakończeniu robót i przed przekazaniem zadania - uporządkowania pomieszczeń i zaplecza będącego jego własnością. 24. Umożliwienia wstępu na teren robót upoważnionym pracownikom Zamawiającego. 25. Zgłaszania Zamawiającemu wpisem do Dziennika Budowy wykonania robót zanikowych lub ulegających zakryciu oraz przedmiotów odbioru. 26. Wykonania BIOZ. 27. Przygotowania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej w 2 egz. 28. Przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu protokołów: - pomiary skuteczności ochrony przeciw porażeniowej instalacji elektrycznej oraz centrali wentylacyjno nawiewnej oraz prawidłowości działania zainstalowanych wyłączników RP, - pomiary rezystancji izolacji, - pomiary natężenia oświetlenia we wszystkich pomieszczeniach w tym również natężenia oświetlenia awaryjnego, - pomiary rezystancji uziemienia rozdzielni elektrycznych oraz centrali wywiewno - nawiewnej, - protokół drożności odcinka kanalizacji. Wszystkie użyte materiały i urządzenia do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być fabrycznie nowe. Wszystkie nazwy własne użyte w specyfikacji i dokumentacji technicznej oznaczają pożądany standard materiałów, a Zamawiający dopuszcza użycie materiałów równoważnych pod warunkiem, że posiadają parametry techniczne nie gorsze od wskazanych. Ciężar udowodnienia, że materiał jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca na wezwanie Zamawiającego musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające materiał do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Wykonawca zobowiązany będzie do ustanowienia kierownika budowy w branży budowlanej, oraz kierowników robót w branży sanitarnej i elektrycznej. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania zakresu robót objętych SIWZ, dokumentacją techniczną, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, wraz z pracami towarzyszącymi takimi, jak: przygotowanie terenu i zaplecza robót, uprzątnięcie terenu robót po zakończonych pracach, itp. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia korzystając z własnych maszyn i urządzeń, oraz pokryje we własnym zakresie koszty niezbędnych materiałów i usług. Wykonawca udzieli 36 miesięcznej gwarancji na wykonane zadanie. Wymaga się, aby Wykonawca dokonał oględzin pomieszczeń do remontu i pozyskał wszelkie informacje, które mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty oraz przy zawieraniu umowy na wykonanie robót. O terminie przeprowadzenia wizji lokalnej należy bezwzględnie powiadomić Zamawiającego. Koszty oględzin ponosi Wykonawca. Zamawiający zabezpieczy Wykonawcy nieodpłatnie wodę i energię elektryczną dla potrzeb budowy. Materiały z rozbiórki (grzejniki, termostaty, osprzęt oświetleniowy, itp.) należy zdemontować i pozostawić w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Materiały z rozbiórki typu: gruz, tynk, itp. należy wywieźć. Prace będą wykonywane w czynnych obiektach, co wymaga zachowania czystości, porządku oraz kultury osobistej. Wszystkie prace szczególnie uciążliwe należy wykonywać po godzinach pracy Zamawiającego (tj. od 15:30 do 22:00) oraz w soboty w godz. 7:00 - 22:00. Miejsce realizacji zamówienia: Instytut Ogrodnictwa, 96-100 Skierniewice, ul. Pomologiczna 18
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454530007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 3 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.inhort.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach