Przetargi.pl
Przebudowa pałacu Radolińskich w Jarocinie” oraz „Wykonanie ekspozycji stałej Muzeum Regionalnego w Jarocinie” w ramach zadanie inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja, konserwacja, renowacja i adaptacja zabytkowego założenia pałacowo-parkowego w Jarocinie

Muzeum Regionalne w Jarocinie ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, Rynek-Ratusz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 747 34 49 , fax. 62 747 34 49
  • Data zamieszczenia: 2019-12-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Regionalne w Jarocinie
    Rynek-Ratusz
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. 62 747 34 49, fax. 62 747 34 49
    REGON: 12876760000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://muzeumjarocin.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Muzeum Regionalne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa pałacu Radolińskich w Jarocinie” oraz „Wykonanie ekspozycji stałej Muzeum Regionalnego w Jarocinie” w ramach zadanie inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja, konserwacja, renowacja i adaptacja zabytkowego założenia pałacowo-parkowego w Jarocinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    5.1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa Pałacu Radolińskich w Jarocinie (etap I) oraz wykonanie ekspozycji stałej Muzeum Regionalnego w Jarocinie (etap II). 5.1.1. Etap I - przebudowa Pałacu Radolińskich w Jarocinie: 1) adaptacja pomieszczeń piwnicznych, parteru oraz części piętra na sale muzealne, 2) zagospodarowanie części poddasza na salę lekcyjną dla szkoły muzycznej, 3) odtworzenie pierwotnej amfilady łączącej obecną aulę z pomieszczeniami znajdującymi się obok niej, 4) odtworzenie pierwotnego przejścia pomiędzy skrzydłami pałacu przy pomieszczeniu sejfu na parterze, 5) wbudowanie windy przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych, 6) montaż platform schodowy dla osób niepełnosprawnych, 7) przebudowa toalet na parterze, 8) wykonanie systemu wentylacji i klimatyzacji pomieszczeń przeznaczonych pod działalność muzeum, 9) wykonanie nowej instalacji elektrycznej w części budynku przeznaczonego pod działalność muzeum, 10) częściowa przebudowa instalacji wody użytkowej, kanalizacji sanitarnej, centralnego ogrzewania, wykonania nowych instalacji ciepła technologicznego, wentylacji i klimatyzacji, 11) remont pomieszczeń i aranżację wnętrza na potrzeby organizacji wystawy i siedziby muzeum, 12) wykonanie adaptacji akustycznej sali koncertowej (aktualnej auli pałacu) oraz montaż systemów multimedialnych, 13) wykonanie instalacji okablowania strukturalnego, telewizyjnego systemu dozorowego oraz systemu sygnalizacji włamania i napadu w części pałacu przeznaczonej pod działalność muzeum. 5.1.2. Etap II - wykonanie i uruchomienie ekspozycji stałej Muzeum Regionalnego w Jarocinie wg gotowego projektu wraz z dostawą niezbędnego sprzętu, wyposażenia i oprogramowania: 1) wykonanie robót remontowych, wykończeniowych i instalacyjnych (do sieci wykonanych w I etapie), 2) zakup, dostawa i montaż mebli, sprzętu oraz urządzeń i systemów AVi IT, instalacja artefaktów, modeli, inne instalacje artystyczne i interaktywne wg projektu, wraz z przeniesieniem praw autorskich majątkowych oraz udzielenie licencji także do materiałów źródłowych niezbędnych do przygotowania treści ekspozycji a nie będących częścią zbiorów Zamawiającego, 3) zakup, dostawa i instalacja oprogramowania ora systemów sterowania urządzeniami i zarządzania wystawą, 4) zaprojektowanie systemu informacji i identyfikacji wizualnej oraz wdrożenie go na etapie wykonywania poszczególnych elementów aranżacji i scenografii wystawy, wraz z przeniesieniem praw autorskich majątkowych oraz udzielenie licencji także do materiałów źródłowych niezbędnych do przygotowania systemu, a nie będących częścią zbiorów Zamawiającego, 5) opracowanie i wykonanie kontentu do urządzeń multimedialnych wg wytycznych opracowanych w scenariuszu wystawy, wraz z przeniesieniem praw autorskich majątkowych oraz udzielenie licencji także do materiałów źródłowych niezbędnych do przygotowania treści kontentu multimedialnego, a nie będących częścią zbiorów Zamawiającego, 5.1.3. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do: 1) sporządzenia dokumentacji powykonawczej, instrukcji obsługi i eksploatacji obiektu, ekspozycji stałej, instalacji i urządzeń powstałych i zamontowanych w ramach Zamówienia oraz przeszkolenie pracowników Zamawiającego, 2) dokonania skutecznego zgłoszenia zakończenia budowy oraz doprowadzenie do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu. 5.2. Kod i nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 5.2.1. Główny przedmiot: 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne 5.2.2. Dodatkowe przedmioty: 45262522-6 Roboty murarskie 45430000-0 Pokrywanie podłóg i ścian 45442100-8 Roboty malarskie 45323000-7 Roboty w zakresie izolacji dźwiękoszczelnych 45431000-7 Kładzenie płytek 45324000-4 Roboty w zakresie okładziny tynkowej 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45312000-7 Instalowanie systemów alarmowych i anten 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45331000-6 instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 30200000-1 Urządzenia komputerowe 32322000-6 Urządzenia multimedialne 39154000-6 Sprzęt wystawowy 39150000-8 Różne meble i wyposażenie 32417000-9 Sieci multimedialne 31611000-2 Zestawy instalacji elektrycznej 31500000-1Urządzenia oświetleniowe i lampy elektryczne 32321300-2 Materiały audiowizualne 48780000-9 Pakiety oprogramowania do zarządzania systemem, przechowywania i zawartością 48000000-8 Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne 51000000-9 Usługi instalowania 79930000-2 Specjalne usługi projektowe 79822500-7 Usługi projektów graficznych 72212520-0 Usługi opracowywania oprogramowywania multimedialnego 92110000-5 Produkcja filmów kinowych i wideo oraz podobne usługi 5.3. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia stanowi Tom III SIWZ Dokumentacja projektowa opracowana odrębnie dla dwóch etapów: 5.3.1. dla etapu I: przebudowa Pałacu Radolińskich w Jarocinie, składająca się z 5-ciu części: 1) branża budowalna, 2) branża sanitarna, 3) branża elektryczna, 4) branża akustyczna, 5) branża teletechniczna. 5.3.2. dla etapu II: wykonanie i uruchomienie ekspozycji stałej Muzeum Regionalnego w Jarocinie wg gotowego projektu wraz z dostawą niezbędnego sprzętu, wyposażenia i oprogramowania, składająca się z 4 części: 1) scenografia - opis założeń:  scenariusz wystawy,  scenografia rzuty. 2) oświetlenie, 3) system audiowizualny:  systemy audiowizualne – schematy,  rozmieszczenie stanowisk multimedialnych. 4) treści multimedialne – opis kontentu dla stanowisk multimedialnych. 5.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera również Tom IV SIWZ – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót. 5.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera ponadto Tom V SIWZ Kosztorysy ofertowe do każdej z poszczególnych części - branż dokumentacji projektowej, opracowane odrębnie dla dwóch etapów: 5.4.1. dla etapu I: 1) Kosztorys ofertowy roboty remontowe i renowacyjne 2) Kosztorys ofertowy instalacje sanitarne 3) Kosztorys ofertowy instalacje elektryczne 4) Kosztorys ofertowy adaptacja akustyczna 4a.) Kosztorys ofertowy nagłośnienie, systemy multimedialne 5) Kosztorys ofertowy instalacje niskoprądowe, teletechnika 5.4.2. dla etapu II: 1) Kosztorys ofertowy scenografia, 2) Kosztorys ofertowy oświetlenie, 3) Kosztorys ofertowy systemy audiowizualne, 4) Kosztorys ofertowy treści multimedialne. 5.6. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia zawiera Tom II SIWZ Wzór umowy. 5.7. Informacja nt. wymagań o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: 5.7.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę wszystkich osób wykonujących wszystkie prace i roboty będące przedmiotem niniejszej umowy w trakcie realizacji zamówienia. Wyżej wymienione prace obejmują: - roboty remontowe i wykończeniowe, - roboty instalacyjne elektryczne, - roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne, - instalowanie infrastruktury teletechnicznej, - montaż urządzeń i wyposażenia. Powyższy wymóg nie dotyczy osób odnośnie których Wykonawca wykaże, że ww. czynności nie będą w żadnym zakresie wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez Wykonawcę lub podwykonawcę oraz co do zasady nie ma on zastosowania do kierownika budowy, kierowników robót i kierownika projektu. Wymóg ten nie dotyczy także osób samozatrudnionych oraz wspólników spółki, którzy sami realizują prace związane z przedmiotem niniejszej umowy. 5.7.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.7.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5.7.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.7.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy, 5.7.4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.7.1. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 1.000,00 złotych za każdy stwierdzony przypadek naruszenia obowiązku określonego w pkt. 5.7.1. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie nie krótszym niż 7 dni, żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.7.1. czynności. 5.7.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 5.8. Przez rozwiązania równoważne należy rozumieć takie, które przedstawiają opis przedmiotu zamówienia o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniających minimalne parametry określone przez Zamawiającego, lecz oznaczoną innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Warunkiem stosowania rozwiązań równoważnych jest pisemne zatwierdzenie przez Zamawiającego. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich odpowiednikami muszą być dokładnie opisane przez Wykonawcę i przedłożone Zamawiającemu do zatwierdzenia. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 5.9. Podwykonawstwo: a) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia, b) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, c) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców, zgodnie z pkt. 10 Tomu I (IDW) SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 16.1 Wysokość wadium (przepisy art. 45. PZP). Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych, 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 16.2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 16.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium: 16.3.1. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy na nr konta: 35 1090 1131 0000 0001 3400 2690 z dopiskiem WADIUM - „Przebudowa pałacu Radolińskich w Jarocinie” oraz „Wykonanie ekspozycji stałej Muzeum Regionalnego w Jarocinie” w ramach zadanie inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja, konserwacja, renowacja i adaptacja zabytkowego założenia pałacowo-parkowego w Jarocinie”. Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale wraz z ofertą - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny. 16.3.2. Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny. 16.4. Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 16.5. Zwrot wadium 16.5.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 16.5.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 16.5.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 16.5.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w pkt. 16.5.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 16.5.5. W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp. 16.6. Utrata wadium 16.6.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16.6.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Ofertę stanowi prawidłowo wypełniony i podpisany formularz „Oferta” wraz z załącznikami: 1) Oświadczenia wymagane postanowieniami pkt 9.2 IDW; 2) Zobowiązania wymagane postanowieniami pkt 10.2. IDW, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 4) Pełnomocnictwo lub inny dokument, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty; o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą. 5) Kosztorys ofertowy (etap I, etap II). 6) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz. 7) Pokazowa aplikacja interaktywna przygotowana dla stanowiska 117.07 „Najdłuższa wojna nowoczesnej Europy”.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach