Przetargi.pl
„Przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania części budynku Archikatedry pod wezwaniem Chrystusa Króla w Katowicach na potrzeby instytucji kultury – Panteonu Górnośląskiego w Katowicach”

Panteon Górnośląski w Katowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 40-041 Katowice, Plebiscytowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48324008272, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-09-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Panteon Górnośląski w Katowicach
    Plebiscytowa 49a
    40-041 Katowice, woj. śląskie
    tel. +48324008272, , fax. -
    REGON: 386409224
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://panteongornoslaski.bip.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania części budynku Archikatedry pod wezwaniem Chrystusa Króla w Katowicach na potrzeby instytucji kultury – Panteonu Górnośląskiego w Katowicach”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Zamawiającego robót budowlanych polegających na przebudowie oraz zmianie sposobu użytkowania części budynku Archikatedry pod wezwaniem Chrystusa Króla w Katowicach na potrzeby instytucji kultury – Panteonu Górnośląskiego w Katowicach. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę i zmianę sposobu użytkowania piwnic, wykonanie szybu windowego, tarasu widokowego na dachu, wykonanie instalacji wewnętrznych budynku: elektrycznej, CO, wentylacji mechanicznej, chłodzenia, instalacji wod.-kan., sap, wraz z zewnętrznym zagospodarowaniem terenu (wyrzutnia powietrza z wentylacji mechanicznej), przyłącze wody. Archikatedra pod wezwaniem Chrystusa Króla w Katowicach ma szczególną wartość historyczną, ukazuje rolę, jaką na Górnym Śląsku odegrał Kościół Rzymskokatolicki, będąc przez lata nośnikiem polskich tradycji, kultury i języka. Jest symbolem powrotu Górnego Śląska do odrodzonej Polski. Ze względu na wyjątkową, uniwersalną wartość i znaczenie Archikatedry pod wezwaniem Chrystusa Króla w Katowicach wpisanej do rejestru zabytków oraz na listę Pomników Historii RP, realizacja niniejszego przedmiotu zamówienia musi opierać się na maksymalnym poszanowaniu oryginalnej substancji zabytkowej. W związku z powyższym wymaga się, aby Wykonawca posiadał najwyższe kwalifikacje oraz doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, jak również zachowywał szczególną staranność przy jego realizacji. 2. Zakres zamówienia obejmuje min.: 2.1. Roboty przygotowawcze. - zabezpieczenie terenu budowy, wyznaczenie i oznaczenie nowych, tymczasowych dróg ewakuacyjnych. 2.2. Roboty ziemne - wykopy pod fundamenty windy w budynku - wykopy pod fundamenty ścian -wykop pod kanał wentylacyjny wywiewny i wyrzutnię zewnętrzną powietrza 2.3. Roboty rozbiórkowe. -rozbiórka ścian pomiędzy pomieszczeniami piwnicznymi -rozbiórka ścianek działowych -wykucie otworów w ścianach nośnych na kanały wentylacyjne -wykuwanie stropu na windę oraz kanały wentylacyjne -rozbiórka 3 klatek schodowych -rozbiórka i niwelowanie poziomów posadzek -demontaż dźwigu osobowego relacji przyziemie parter -rozbiórka pokryć dachowych i deskowań 2.4. Roboty murarskie -wykonanie ścian działowych -wymurowania ścian nośnych -wymurowanie szybu windy 2.5. Roboty zbrojarskie -zbrojenie fragmentów stropów nad piwnicą -zbrojenie elementów żelbetowych szybu windy -zbrojenie ław fundamentowych -zbrojenie klatek schodowych 2.6. Roboty betoniarskie -betonowanie fragmentów stropów nad piwnicą -betonowanie elementów żelbetowych szybu windy -betonowanie ław fundamentowych -betonowanie klatek schodowych 2.7. Roboty spawalnicze - montaż podestów komunikacyjnych, klatki schodowej w przestrzeni pomiędzy sklepieniem katedry, a dachem -spawanie elementów konstrukcji dzwonnicy -spawanie elementów konstrukcji stropów półpiętra piwnicy -spawanie dźwigarów dachowych 2.8. Roboty montażowe - montaż elementów stalowych konstrukcji nadproży - montaż stolarki drzwiowej i okiennej - montaż ślusarki drzwiowej - montaż sufitów podwieszanych monolitycznych i rastrowych - montaż ścianek działowych gipsowych - montaż ustrojów akustycznych sali widowiskowej, w holach - montaż elementów wyposażenia wnętrz w holach - montaż ścianki przesuwnej - wymiana i montaż dźwigarów dachowych - montaż dźwigu osobowego - montaż platform dla osób niepełnosprawnych 2.9. Roboty instalacyjne: - instalacyjne roboty elektryczne - instalacyjne roboty sanitarne - instalacja SAP,DSO - instalacyjne roboty sanitarne grzewcze, chłodnicze, wentylacyjne, wodno-kanalizacyjne, 2.10. Roboty izolacyjne - wykonanie termoizolacji izolacji wewnętrznej ścian, posadzek i stropów - wykonanie izolacji stropodachu, ścian zewnętrznych - wykonanie pokryć dachowych 2.11. Roboty tynkarskie -wykonanie tynków wewnętrznych, gładzi na ścianach , tynków strukturalnych, okładzin termoizolacyjnych 2.12. Roboty wykończeniowe -układanie płytek gresowych -roboty stolarskie -roboty malarskie -pokrywanie konstrukcji stalowej farbami pęczniejącymi -układanie posadzek betonowych 2.13. Roboty porządkowe -uporządkowanie pomieszczeń po wykonaniu robót 3. Informacja na temat gwarancji i rękojmi: 3.1. Wykonawca udzieli: minimum 60 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane. 3.2. Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane jest równy okresowi rękojmi. 3.3. Okres przedłużenia gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane stanowi pozacenowe kryterium oceny ofert – w przypadku zaoferowania dłuższego niż minimalny wymagany okres gwarancji i rękojmi, oferta Wykonawcy otrzyma dodatkowe punkty, zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale 19 SIWZ. 3.4. Bieg terminów gwarancji i rękojmi rozpoczyna się z chwilą podpisania protokołu odbioru końcowego. 3.5. Na zastosowane materiały, urządzenia itp., Wykonawca udzieli gwarancji co najmniej zgodnie z gwarancją producenta. Dla zastosowanych urządzeń Zamawiający wymaga zapewnienia autoryzowanego serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego na terenie kraju.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości: 100 000,00 zł 2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: 2.1. w pieniądzu, na rachunek Zamawiającego: 43 1020 2313 0000 3902 0643 3850 2.2. w poręczeniach bankowych lub w poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy oszczędnościowo – kredytowej jest zawsze poręczeniem pieniężnym lub 2.3. w gwarancjach bankowych lub 2.4. w gwarancjach ubezpieczeniowych lub 2.5. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j . Dz. U. z 2020 r. poz. 299 z późn. zm.). 3. Za datę wniesienia wadium przelewem uważa się datę uznania rachunku bankowego Zamawiającego. Wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert (t.j. przed upływem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin składania ofert) 4. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń: 4.1. nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty beneficjentowi/wierzycielowi (Zamawiającemu) należności, w przypadku, gdy: a) zleceniodawca/dłużnik (Wykonawca) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 lub 3a ustawy – Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; b) oferta zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy) została wybrana, a zleceniodawca/dłużnik(Wykonawca) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie zleceniodawcy/dłużnika(Wykonawcy); d) zleceniodawca/dłużnik (Wykonawca) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 4.2. zobowiązanie gwaranta/poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie beneficjenta/wierzyciela(Zamawiającego), 4.3. gwarancja/poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach. Powyższe warunki muszą wynikać z gwarancji lub poręczenia 5. Wadium, bez względu na sposób jego wniesienia, musi obejmować cały okres związania ofertą 6. W przypadkach, o których mowa w rozdziale 20.3 SIWZ, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, do wniesienia nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Wykonawca dokonuje przedłużenia okresu ważności wadium samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego zgodnie z przepisem art. 85 ust. 2 ustawy Pzp albo na wezwanie Zamawiającego, zgodnie z przepisem art. 184 ustawy Pzp (w trakcie toczącego się postępowania odwoławczego). 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. W przypadku wniesienia wadium w formie niepieniężnej należy: 8.1. w przypadku wadium w formie pisemnej (oryginał) - złożyć wraz z ofertą w miejscu składania ofert w osobnej kopercie, natomiast kopię tego dokumentu, poświadczoną „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę, należy dołączyć do oferty; 8.2. w przypadku wadium w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym – przesłać na adres e-mail Zamawiającego: kopiecryszard@panteon-gornoslaski.pl, przed upływem terminu składania ofert (t.j. przed upływem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin składania ofert) 8.3. Dokument stwierdzający wadium w formie innej niż pieniężnej, w którego treści nie zostaną wymienieni, jako zobowiązani wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia jest dopuszczalny pod następującymi warunkami: - dokument ten zostanie wystawiony po zawiązaniu Konsorcjum, - dokument zostanie wystawiony na Pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 9. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu na rachunek Zamawiającego zaleca się, aby Wykonawca dołączył do oferty kopię dowodu dokonania przelewu. 10. Kopertę z wadium wniesionym w formie niepieniężnej należy opisać w następujący sposób (dotyczy wadium w formie pisemnej (oryginał) : Nazwa i adres Wykonawcy Panteon Górnośląski w Katowicach ul. Plebiscytowa 49a, 40-041 Katowice Wadium w formie niepieniężnej Przetarg nieograniczony pn. „Przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania części budynku Archikatedry pod wezwaniem Chrystusa Króla w Katowicach na potrzeby instytucji kultury – Panteonu Górnośląskiego w Katowicach” Oznaczenie postępowania…. 11. Zwrot wadium - zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 12. Zatrzymanie wadium - zgodnie z art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW DO WYKLUCZENIA ORAZ INNYCH DOKUMENTÓW SKŁADANYCH WRAZ Z OFERTĄ: 1.1. Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu. 1.1.1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu wstępnym. 1.1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie wstępne składa odrębnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw do wykluczenia i spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu. 1.1.3. Zamawiający nie wymaga wykazania się brakiem podstaw do wykluczenia w stosunku do podwykonawcy, któremu Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia w rozumieniu art. 25a ust. 5 ustawy Pzp, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp; 1.2. Potwierdzenie wniesienia wadium. 1.2.1. W przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium; 1.2.2. W przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu. 1.3. Pełnomocnictwo jest wymagane, jeżeli ofertę w postępowaniu składa w imieniu Wykonawcy pełnomocnik. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 1.4. Wykonawca, który powołuje się na potencjał podmiotu trzeciego zobowiązany jest załączyć do oferty dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca, będzie polegał w trybie art. 22a „ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z treści których musi wynikać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. Przykładowy wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. 2. GRUPA KAPITAŁOWA: 2.1. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności do grupy kapitałowej stanowi załącznik nr do 3 SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach