Przetargi.pl
Przebudowa oraz remont dróg gminnych zlokalizowanych na terenie Gminy Ładzice

Wójt Gminy Ładzice ogłasza przetarg

  • Adres: 97561 Ładzice, ul. Wyzwolenia
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 6821525, 6840820, 6840895 , fax. 446 840 822
  • Data zamieszczenia: 2017-03-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Ładzice
    ul. Wyzwolenia 36
    97561 Ładzice, woj. łódzkie
    tel. 044 6821525, 6840820, 6840895, fax. 446 840 822
    REGON: 55105900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa oraz remont dróg gminnych zlokalizowanych na terenie Gminy Ładzice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Opis przedmiotu zamówienia 3.1) Przedmiotem zamówienia jest przebudowa oraz remont dróg gminnych zlokalizowanych na terenie Gminy Ładzice. Część 1 zamówienia obejmuje: a) Przebudowę drogi gminnej zlokalizowanej na działce nr ewid. 398 obręb Wierzbica wraz z przebudową wlotu skrzyżowania w/w drogi gminnej z drogą powiatową nr 3927E oraz przebudową zjazdów – odcinek o długości 2135,11 m. Zakres robót: Korytowanie terenu pod warstwy konstrukcyjne jezdni, poboczy i zjazdów, Wykonanie podbudowy i warstwy odsączającej pod zaprojektowane nawierzchnie, Wykonanie poboczy utwardzonych o szerokości 0,75m i konstrukcji – warstwa ścieralna z mieszanki kruszyw frakcji 0-16mm grubości 3cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm grubości 7cm; warstwa odsączająca z pospółki grubości 10cm, Wykonanie podwójnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni jezdni o szerokości 5,0 m (dla kategorii obciążenia ruchem KR1) i konstrukcji – warstwa ścieralna w postaci powierzchniowego utrwalenia jezdni emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 2-5mm -0,5cm; warstwa ścieralna w postaci powierzchniowego utrwalenia jezdni emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 5-8mm – 0,8cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm grubości 5cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/63,0mm grubości 15 cm; warstwa odsączająca z pospółki grubości 10cm, b) Remont nawierzchni drogi gminnej zlokalizowanej na działce nr ewid. 87 obręb Ładzice – długość odcinka 156,17 m. Zakres robót: Wykonanie poboczy utwardzonych o szerokości 0,5 m i konstrukcji – warstwa ścieralna z mieszanki kruszyw frakcji 0-16mm grubości 3cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm grubości 7cm; warstwa odsączająca z pospółki grubości 10cm, Wykonanie podwójnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni jezdni o szerokości 3,0 m (dla kategorii obciążenia ruchem KR1) i konstrukcji – warstwa ścieralna w postaci powierzchniowego utrwalenia jezdni emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 2-5mm -0,5cm; warstwa ścieralna w postaci powierzchniowego utrwalenia jezdni emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 5-8mm – 0,8cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm grubości 5cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/63,0mm grubości 15 cm; warstwa odsączająca z pospółki grubości 10cm, Dla sporządzenia rzetelnej wyceny zamówienia Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia i w jego okolicy. Zamawiający wymaga skierowania do realizacji zamówienia samochodów samowyładowczych dowożących materiały na plac budowy spełniających normę emisji spalin minimum „EURO 5” lub równoważną. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w Rozdziale V SIWZ, na który składają się następujące dokumenty: 1) Dokumentacja projektowa dla Części 1 zamówienia 2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dla Części 1 zamówienia 3) Przedmiary robót dla Części 1 zamówienia Uwaga: Przedmiary robót zostały załączone w celach informacyjnych i służą jedynie do opisu przedmiotu zamówienia. Nie stanowią one podstawy do obliczenia ceny przez Wykonawcę. Część 2 zamówienia obejmuje: a) Przebudowę drogi gminnej zlokalizowanej na działce nr ewid. 1433 obręb Ładzice oraz działce nr ewid. 12 obręb Radziechowice Drugie – odcinek o długości 1187,49 m. Zakres robót: Korytowanie terenu pod warstwy konstrukcyjne jezdni i poboczy, Wykonanie podbudowy i warstwy odsączającej pod zaprojektowane nawierzchnie jezdni, Wykonanie poboczy utwardzonych o szerokości 0,75m i konstrukcji – warstwa ścieralna z mieszanki kruszyw frakcji 0-16mm grubości 3cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm grubości 7cm; warstwa odsączająca z pospółki grubości 10cm, Wykonanie podwójnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni jezdni o szerokości 5,0 m (dla kategorii obciążenia ruchem KR1) i konstrukcji – warstwa ścieralna w postaci powierzchniowego utrwalenia jezdni emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 2-5mm -0,5cm; warstwa ścieralna w postaci powierzchniowego utrwalenia jezdni emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 5-8mm – 0,8cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm grubości 5cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/63,0mm grubości 15 cm; warstwa odsączająca z pospółki grubości 15cm, Montaż rur osłonowych na istniejących urządzeniach niezwiązanych z funkcjonowaniem drogi (kable tp i En), Przestawienie hydrantu (szt. 1), b) Przebudowę wlotu skrzyżowania w/w drogi gminnej z drogą powiatową 1921E. Zakres robót: Korytowanie terenu pod warstwy konstrukcyjne jezdni i poboczy, Wymiana istniejącego przepustu betonowego na rurę polipropylenową karbowaną fi 400, Wykonanie ścianek czołowych na końcach przepustu jako betonowych elementów prefabrykowanych, Wykonanie podbudowy i warstwy odsączającej pod zaprojektowaną nawierzchnię zjazdu, Wykonanie poboczy utwardzonych o szerokości 0,75m i konstrukcji – warstwa ścieralna z mieszanki kruszyw frakcji 0-16mm grubości 3cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm grubości 7cm; warstwa odsączająca z pospółki grubości 10cm, Wykonanie podwójnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni jezdni o szerokości 5,0 m i konstrukcji – warstwa ścieralna w postaci powierzchniowego utrwalenia jezdni emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 2-5mm -0,5cm; warstwa ścieralna w postaci powierzchniowego utrwalenia jezdni emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 5-8mm – 0,8cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm grubości 5cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/63,0mm grubości 15 cm; warstwa odsączająca z pospółki grubości 15cm, Dla sporządzenia rzetelnej wyceny zamówienia Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia i w jego okolicy. Zamawiający wymaga skierowania do realizacji zamówienia samochodów samowyładowczych dowożących materiały na plac budowy spełniających normę emisji spalin minimum „EURO 5” lub równoważną. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w Rozdziale V SIWZ, na który składają się następujące dokumenty: 1) Dokumentacja projektowa dla Części 2 zamówienia 2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dla Części 2 zamówienia 3) Przedmiar robót dla Części 2 zamówienia Uwaga: Przedmiar robót został załączony w celach informacyjnych i służy jedynie do opisu przedmiotu zamówienia. Nie stanowi on podstawy do obliczenia ceny przez Wykonawcę. 3.2) Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp dla Części 1 i Części 2 zamówienia wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawców, osób wykonujących wszelkie roboty drogowe w trakcie realizacji zamówienia. Zastrzeżenie nie dotyczy osób wykonujących czynności: kierownika budowy, geodety oraz dostawców materiałów. 3.3) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.2) SIWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień i dokumentów w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.2) SIWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia - oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy – z wykorzystaniem wzoru stanowiącym załącznik do SIWZ (projektu umowy). 3.5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.2) SIWZ czynności, po złożeniu wymaganego przez Zamawiającego oświadczenia przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może żądać od Wykonawcy lub podwykonawcy: a) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 3.6) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę Dokumentów w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt 3.4), 3.5) SIWZ, bądź też przedstawienie Dokumentów, które nie będą potwierdzać spełnienia wymagań, o których mowa w pkt 3.2) SIWZ będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 3.7) Za niedotrzymanie wymogu zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 3.2) SIWZ na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisu Kodeksu Pracy – Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości 3.000,00 zł za każdy stwierdzony przypadek skierowania do wykonywania prac osoby nie zatrudnionej na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby, jeżeli Zamawiający podczas kolejnej kontroli stwierdzi, że nie jest ona zatrudniona na umowę o pracę). 3.8) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia ww. osób przez okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. 3.9) W przypadku uniemożliwienia Zamawiającemu kontroli spełniania przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w pkt 3.2) Zamawiającemu przysługuje kara umowna w wysokości 3.000,00 zł za każde uniemożliwienie przeprowadzenia takiej kontroli. 3.10) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9. Wymagania dotyczące wadium 9.1. Oferta składana na wykonanie Części 1 zamówienia musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 14.000,00 zł (słownie: czternaście tysięcy złotych). 9.2. Oferta składana na wykonanie Części 2 zamówienia musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 8.500,00 zł (słownie: osiem tysięcy pięćset złotych) 9.3. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju (Dz. U. z 2016r. poz. 359 ze zm.). 9.4. Termin wnoszenia wadium upływa wraz z terminem składania ofert. 9.5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Radomsku Oddział Ładzice Nr rachunku: 89 8980 0009 2005 0008 2006 0002 z dopiskiem: Wadium – „Przebudowa oraz remont dróg gminnych zlokalizowanych na terenie Gminy Ładzice Część ……… zamówienia” 9.6. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 9.7. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 9.8. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. 9.9. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 9.10. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.12. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt. 9.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9.13. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.14. W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP oraz wadium wniesionego w formie niepieniężnej, wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby zamawiającego. 9.15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9.17. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona w oparciu o art. 89 ust. 1 pkt 7b Pzp. 9.18. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach