Przetargi.pl
Przebudowa odcinka drogi wewnętrznej w Makowicach – Etap I

Gmina Skoroszyce ogłasza przetarg

  • Adres: 48-320 Skoroszyce, ul. Powstańców Śląskich
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4318505 w. 36, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Skoroszyce
    ul. Powstańców Śląskich 17
    48-320 Skoroszyce, woj. opolskie
    tel. 77 4318505 w. 36, , fax. -
    REGON: 53141294100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.skoroszyce.pl www.bip.skoroszyce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa odcinka drogi wewnętrznej w Makowicach – Etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy odcinka drogi wewnętrznej w miejscowości Makowice gmina Skoroszyce. Projektowana droga zlokalizowana jest na działce drogowej nr 400 obręb Makowice w zakres którego wchodzi : I. BRANŻA DROGOWA : Przebudowa drogi na odcinku od działki 401/1 (powiązanie ze stanem istniejącym) do końca działki nr 401/7 – odcinek 100 mb. W zakresie odwodnienia drogi należy wykonać pełen zakres, czyli zarurowanie rowu na odcinku od działki nr 401/1 do działki 396/7 II. BRANŻA TELETECHNICZNA : Pełny zakres zgodnie z projektem od działki 401/1 do działki 401/7. III. OZNAKOWANIE PIONOWE : Docelowa organizacja ruchu na odcinku od działki 401/1 do działki nr 399/2. 2) Przedmiotowa droga wewnętrzna zlokalizowana jest w miejscowości Makowice. Planowana do przebudowy droga stanowi układ obsługujący dojazd do gruntów rolnych oraz terenów zabudowy mieszkaniowej i zagrodowej. Droga w stanie istniejącym posiada nawierzchnię gruntową. Odwodnienie drogi odbywa się za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych do przyległego terenu oraz przyległych rowów drogowych. 3) W zakresie przebudowy i modernizacji drogi planuje się wykonanie następującego zakresu prac: 1. Roboty pomiarowe i przygotowawcze. 2. Rozbiórka istniejącej nawierzchni i podbudowy. 3. Roboty ziemne – wykop. 4. Warstwy technologiczne pod ziemią: a) Profilowanie i korytowanie podłoża pod nawierzchnię i zagęszczenie ich do współczynnika Is- min 1.0 b) Wykonanie warstwy technologicznej wzmacniającej z gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 2.5 Mpa i grubości w-wy 30cm 5. Elementy drogowe – krawężniki, obrzeża a) Wykonanie krawężników betonowych 15/22 na ławie betonowej z betonu C 12/15. 6. Wykonanie warstwy podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 3/31.5 mm grubość w-wy 20 cm 7. Wykonanie nawierzchni zjazdów z kostki betonowej szarej gr. 8 cm. 8. Nawierzchnie jezdni bitumicznej: a) Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego AC 11S gr. 5 cm – warstwa ścieralna b) Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego AC 11S gr. 7 cm – warstwa wiążąca 9. Opracowanie projektu organizacji ruch zastępczego wraz z uzgodnieniem i zatwierdzeniem, wyniesienie, konserwacja w trakcie prowadzenia robót budowlanych, demontaż. Wyniesienie organizacji ruchu docelowego zgodnie z zatwierdzonym projektem. 10. Roboty towarzyszące – regulacja skrzynek zaworów wodociągowych. 4) Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w kosztach między innymi: 1. koszty sporządzenia Planu BIOZ, 2. koszty ubezpieczenia budowy w czasie trwania robót, 3. koszty organizacji zaplecza budowy /placu budowy wraz z kosztami energii, wody itp., 4. koszty dozoru budowy, 5. koszty wywozu odpadów, 6. opłaty za ewentualne zajęcie pasa drogowego, 7. przywrócenie pasa drogowego do stanu pierwotnego, 8. odszkodowania, 9. wykonanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej (w 4-ch egz.) zgodnie z art. 57 ustawy Prawo budowlane, wraz z zestawieniem ilości podstawowych robót (m.in. powierzchnia i długość wykonanych dróg, wjazdów, parkingów, sieci kanalizacji deszczowej, przyłącza, ilości studni w podziale na średnice i inne) 10. inne koszty, które pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. 5) Warunek równoważności. Wszystkie wskazane z nazwy materiały i przyjęte technologie użyte w SIWZ lub wskazane w załączonych dokumentach należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych dla nazwanych materiałów i urządzeń, oraz użytych nazw własnych, znaków towarowych patentów lub pochodzenia lub sformułowań lub źródeł lub szczególnych procesów, które zostaną wskazane w dokumentacji projektowej lub zostały już użyte w SIWZ i dokumentach stanowiących załączniki do SIWZ, zaznaczając, że przedstawione parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę oceny ewentualnych materiałów równoważnych. Materiały przed wbudowaniem będą przedstawione Zamawiającemu do akceptacji. W przypadku przywołania w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego wyposażenie i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. 6) Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień - CPV: 45000000-7 Roboty budowlane 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45233320-8 Fundamentowanie dróg 45233226-9 Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych 45220000-5 Roboty inżynieryjne i budowlane 7) Osoby zdolne do wykonywania zamówienia. 1. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający określa, iż czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia polegające na przebudowie dróg - mają być wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub jego podwykonawców na podstawie umowy o pracę. Wymóg nie dotyczy kierownika budowy, kierowników robót, dostawców materiałów budowlanych oraz innych osób, w stosunku do których Wykonawca wykaże, że czynności przez nich realizowane nie polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.). 2. W związku z powyższym Wykonawca przed rozpoczęciem wykonywania przedmiotu umowy zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu oświadczenie wystawione odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę o zatrudnieniu pracowników o których mowa w pkt. 1) na podstawie stosunku pracy oraz aktualizować taką informację w trakcie realizacji zamówienia składając Zamawiającemu przed skierowaniem pracownika do wykonywania prac każdorazowo oświadczenie o zatrudnieniu pracownika na podstawie stosunku pracy wraz ze wskazaniem pracodawcy będącego Wykonawcą lub podwykonawcą. 3. Pracownicy skierowani do realizacji przedmiotu zamówienia w stosunku do których Wykonawca nie oświadczył, że są zatrudnieni na podstawie stosunku pracy nie będą wpuszczani na teren budowy, a więc nie będą mogli wykonywać pracy z winy Wykonawcy. 4. Zamawiający na każdym etapie prac uprawniony jest do kontrolowania, czy osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia na terenie budowy pozostają w stosunku pracy z Wykonawcą lub podwykonawcami. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania na podstawie stosunku pracy ww. osób i przedłożyć niezwłocznie do wglądu kopie umów o pracę, o które zawnioskuje Zamawiający lub kopie druku ZUS RCA. Wykonawca przedstawiając dokumenty powinien przekazać je w sposób nie naruszający przepisów dot. ochrony danych osobowych (tj. dokumenty powinny mieć odpowiednio zakryte, wymazane dane, niezbędne do potwierdzenia formy zatrudnienia np. w zakresie adresu osoby fizycznej, jej wynagrodzenia itp.). 5. W razie powzięcia wątpliwości co do prawdziwości informacji zawartych oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 2, Zamawiający uprawniony jest do wystąpienia do Państwowej Inspekcji Pracy z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli w zakresie prawidłowości podstawy zatrudnienia pracownika. 6. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne za niedopełnienie wymogu zatrudniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę pracowników świadczących przedmiot zamówienia w zakresie wskazanym w SIWZ, na podstawie Umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, w wysokości 2000 zł – za każdy stwierdzony przypadek. 8) Gwarancja i rękojmia wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę min. 36 miesięcznej, a max. 60 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane, a na zamontowane materiały i urządzenia Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji producenta licząc od daty odbioru końcowego. Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi przez okres 48 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego robót. 9) Przed złożeniem oferty należy dokonać wizji lokalnej w terenie i uwzględnić roboty, które mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia, a nie są ujęte w dokumentacji projektowej i przedłożonych przedmiarach robót. 10) Zasady dotyczące podwykonawstwa: 1. Zamawiający nie zastrzega, że Wykonawca ma obowiązek osobistego wykonania kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom, Zamawiający żąda, wskazania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 3. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo podane zostały w projekcie umowy (zał. nr 3 do SIWZ). 4. Podwykonawcy w swoich umowach z dalszymi podwykonawcami obowiązani są do zamieszczania zapisów § 5 projektu umowy dotyczących podwykonawców. 5. W umowach o podwykonawstwo wartość przewidzianych do wykonania robót, usług lub dostaw nie może być większa od wartości wynikającej z umowy zawartej z Wykonawcą. 6. W umowach o podwykonawstwo termin wykonania przedmiotu umowy lub jej etapu nie może być dłuższy od terminów wynikających z umowy zawartej z Wykonawcą. 11) Szczegółowy zakres robót jest ujęty w projekcie budowlano wykonawczym oraz przedmiarze robót. Wykonanie zadania obejmuje również: - organizację i zagospodarowanie placu budowy, - wykonanie dokumentacji powykonawczej z pełnymi i niezbędnymi pomiarami, certyfikatami zgodności, aprobatami technicznymi, deklaracjami zgodności i innymi dokumentami dopuszczającymi do stosowania na zastosowane materiały i urządzenia wraz z ich wykazem, - przygotowanie wszystkich niezbędnych dokumentów potrzebnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie, w tym wszystkie próby i sprawdzenia (straż pożarna, sanepid), jeśli przepisy tego wymagają, - wywóz materiałów porozbiórkowych nie nadających się do odzysku na miejsce składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, - przywrócenie terenu w rejonie prowadzonych robót do stanu pierwotnego. Załączony przez Zamawiającego przedmiar jest elementem pomocniczym opisu przedmiotu zamówienia i nie jest podstawą do sporządzenia wyceny, a ma jedynie charakter informacyjny, służący wycenie zadania do realizacji. W celu prawidłowego sporządzenia kosztorysu ofertowego zaleca się dokonania wizji lokalnej w terenie. Szczegółowy zakres robót jest ujęty w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. 12) Kosztorysy ofertowe Wybrany do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przed podpisaniem umowy kosztorys ofertowy, który należy sporządzić zgodnie z przedmiarem robót, zachowując kolejność pozycji przedmiaru. Kosztorysy ofertowe muszą być sporządzone jako wypełnienie przedmiaru, z tym, że dopuszcza się zastosowania innej katalogowej podstawy wyceny niż podana w przedmiarze – zakres i technologia wycenionych robót musi odpowiadać zakresowi i technologii robót określonych w danej pozycji przedmiaru. W przypadku wystąpienia robót dodatkowych obowiązkiem Wykonawcy jest zgłoszenie tego faktu Zamawiającemu poprzez przedłożenie protokołu konieczności, kosztorysu ofertowego wykonanego zgodnie z obowiązującymi zasadami z uwzględnieniem składników cenotwórczych i upustów zgodnych z ofertą przetargową. Po zatwierdzeniu przez Zamawiającego tych robót jako koniecznych do wykonania, prace te zostaną zlecone Wykonawcy zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Można stosować upusty cenowe do całego kosztorysu. W przypadku zastosowania upustu do całego kosztorysu należy to wyraźnie zaznaczyć na stronie tytułowej kosztorysu. Koszty utylizacji ziemi i gruzu na składowisku odpadów należy udokumentować poprzez przedłożenie inspektorowi nadzoru i pracownikowi wyznaczonego przez Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcą, oryginałów faktur. W przypadku braku udokumentowania utylizacji ziemi i gruzu z wykopu na wysypisko śmieci zgodnie ze wskazaniem w przedmiarze robót, Wykonawca otrzyma zapłatę za wywóz ziemi i gruzu na odległość do 1,0km bez kosztów utylizacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233226-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana będzie w oparciu o załączone oświadczenie,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Kompletna oferta musi zawierać: a) Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej SIWZ, b) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, c) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, d) dokumenty wymienione w pkt 10 niniejszej SIWZ, 2. Nie później niż w terminie składania ofert, w odniesieniu do dokumentów zawierających informację stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca może zastrzec, że informację te nie mogą być udostępniane. Zastrzeżone informacje, powinny stanowić oddzielną część składanej oferty. Wykonawca nie może zastrzec informacji o których mowa w art. 86 ust. 4 Ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach