Przetargi.pl
"Przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 1025S poprzez budowę chodnika w miejscowości Borowianka ul. Tartakowa, gmina Kłobuck" – odcinek od km 0 + 300,00 do km 0 + 900,00 - ETAP II”.

Gmina Kłobuck ogłasza przetarg

  • Adres: 42100 Kłobuck, ul. 11 Listopada
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 100 150 , fax. 343 172 661
  • Data zamieszczenia: 2018-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kłobuck
    ul. 11 Listopada 6
    42100 Kłobuck, woj. śląskie
    tel. 343 100 150, fax. 343 172 661
    REGON: 15139827300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaklobuck.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 1025S poprzez budowę chodnika w miejscowości Borowianka ul. Tartakowa, gmina Kłobuck" – odcinek od km 0 + 300,00 do km 0 + 900,00 - ETAP II”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Opis stanu istniejącego: Istniejąca droga powiatowa posiada nawierzchnię asfaltową w dobrym stanie technicznym o szerokości 5,50 m, klasie technicznej L i kategorii ruchu KR-2. Brak jest chodnika po obu stronach jezdni. Funkcję ciągów pieszych pełnią w chwili obecnej pobocza, które zlokalizowane są po obu stronach jezdni. Pobocza wykonane są z destruktu ale także posiadają nawierzchnię ziemną o szer. od 0,70 do 1,20 m. Taka szerokość przy dużym natężeniu ruchu samochodowego powoduje zagrożenie dla pieszych. Odwodnienie drogi odbywa się poprzez spływ powierzchniowy do rowów przydrożnych. Rowy są obustronne, płytkie i głębokie, ze skarpami wraz z przepustami pod zjazdami o różnych średnicach i materiale, w złym stanie technicznym. Po stronie planowanej budowy chodnika rowy są niedrożne, zamulone, zasypane a przepusty bez murków czołowych. Istniejące zjazdy na posesje posiadają zróżnicowaną nawierzchnię (z kostki brukowej, ziemną, betonową i asfaltobetonową), natomiast zjazdy na pola posiadają nawierzchnię ziemną. Wzdłuż drogi po stronie planowanej budowy chodnika występuje luźna zabudowa mieszkaniowa zabezpieczona ogrodzeniami, a także zabudowa z przeznaczeniem na prowadzenie działalności gospodarczej, inwentarskiej oraz służącej produkcji rolnej. W pasie drogowym planowanej inwestycji znajduję się następujące uzbrojenie podziemne: - wodociąg wA o śr. fi 200 mm wraz z przyłączami wB i średnicami fi 32, 40, 50 mm (zasuwy, hydranty), - kablowa sieć energetyczna eN, - sieć gazowa „g” 110 mm, - sieć kanalizacji sanitarnej „ks” 200 mm, - napowietrzna sieć energetyczna, teletechniczna, - kablowa sieć telekomunikacyjna „t” ze studniami, - przepusty drogowe pod drogą i zjazdami fi 300, 400, 500, 600 i 800 mm. 2) Przedmiot zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie wszelkich prac budowlanych i instalacyjnych niezbędnych przy realizacji zamierzenia inwestycyjnego polegającego na budowie chodnika wzdłuż ulicy Tartakowej w miejsc. Borowianka wraz z odwodnieniem korpusu drogowego a także udrożnieniem istniejących rowów i przepustów. Projekt budowlany stanowiący załącznik nr 11 do SIWZ przewiduje uporządkowanie obsługi komunikacyjnej ruchu pieszego przy drodze powiatowej nr 1025 S w ulicy Tartakowej w m. Borowianka po stronie południowej poprzez wykonanie chodnika o szerokości 1,50 m (z krawężnikiem) tj.: od km 0 + 300,00 do km 0 + 900,00 – chodnik szerokości 1,50 m (z krawężnikiem) – przyjezdniowy, zjazdy na posesje do granicy własności pasa drogowego, zjazdy na pola na szerokości chodnika tj. 1,50 m – zjazd zakończony kruszywem kamiennym na długości 2,0 mb. Ponieważ zakres dokumentacji projektowej, na podstawie której realizowane będzie niniejsze zamówienie, obejmuje zrealizowany już wcześniej ETAP I zadania inwestycyjnego, to Zamawiający zwraca Wykonawcy szczególną uwagę na zapoznanie się z opisem planowanych robót, których w szczególności mają być realizowane w podanym niżej zakresie obejmującym: 2.1) Wytyczenie punktów głównych linii krawężnika i ścieku (według krawędzi istniejącej jezdni); 2.2) Roboty przygotowawcze, rozbiórkowe – rozbiórka nawierzchni asfaltobetonowej wzdłuż krawędzi jezdni, opornika kamiennego, kostki brukowej, krawężników, ławy betonowej, ścianki czołowej z betonu i przepustów z transportem na odległość 10 km. Uwaga: Opornik kamienny Wykonawca ma przekazać zarządcy drogi; 2.3) Roboty ziemne poprzez wykonanie korytowania ziemi z transportem na odległość 5 km; 2.4) Wykonanie nasypu z piasku wraz z uformowaniem i zagęszczeniem na odcinku zaniżonym; 2.5) Wykonanie chodnika: od km 0 + 300,00 do km 0 + 900,00 - chodnik szer. 1,50 m (z krawężnikiem) – przyjezdniowy; 2.6) Nawierzchnie z kostki brukowej w kolorze czerwonym o gr. 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej gr. 3 cm i podbudowie z kruszywa kamiennego łamanego o frakcji 0/31,5 mm o gr. 15 cm, ze spadkiem jednostronnym poprzecznym 2% w kierunku jezdni; 2.7) Dojścia do furtek przy zjazdach indywidualnych szer. 1,5 m do granicy własności pasa drogowego z kostki brukowej (kolor czerwony) o gr. 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej gr. 3 cm i podbudowie z kruszywa kamiennego o frakcji 0/31,5 mm gr. 15 cm; 2.8) Chodnik ograniczony obrzeżem betonowym 6*20 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 – (0,048 m3/mb); 2.9) Zjazdy indywidualne do posesji do granicy własności pasa drogowego o szerokości zjazdu 5,0 m plus skosy 1,50m*1,50m o nawierzchni z kostki brukowej w kolorze grafitowym o gr. 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej gr. 3 cm i podbudowie z kruszywa kamiennego łamanego o frakcji 0/31,5 mm o gr. 20 cm; 2.10) Zjazdy indywidualne do pól na szerokości chodnika tj. 1,50 m, szerokości zjazdu 5,0 m plus skosy 1,50m*1,50m o nawierzchni z kostki brukowej w kolorze grafitowym o gr. 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej gr. 3 cm i podbudowie z kruszywa kamiennego łamanego o frakcji 0/31,5 mm o gr. 20 cm - za krawężnikiem najazdowym; 2.11) Utwardzenie zjazdów kruszywem kamiennym o frakcji 0/31,5 mm na długości 2,0 m o gr. 15 cm, wierzch utwardzenia zjazdu zaklinować i zamiałować tak, aby materiał nie był w stanie luźnym (dobrze zagęścić); 2.12) Zjazd od strony pasa zieleni ograniczony obrzeżem betonowym 8*30 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 – (0,052 m3/mb); 2.13) Zakończenia zjazdów przy bramach wykonać z krawężników najazdowych 15*22 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 – (0,061 m3/mb); 2.14) Spadki zjazdów zgodnie ze spadkiem chodnika – 2%; 2.15) Upłynnienie niwelety chodnika w rejonie zjazdów; 2.16) Pobocza między chodnikiem a skarpą rowu i terenu uzupełnić ziemią na szerokości 30 cm i zagęścić; 2.17) Po rozebraniu opornika przy krawędzi jezdni, na całej długości projektowanego chodnika wykonać ściek z dwóch rzędów kostki brukowej gr. 8 cm na szerokości 20 cm na podsypce cementowo – piaskowej gr. 3 cm i ławie betonowej z betonu C12/15 na głębokości 25 cm między nowo ułożonym krawężnikiem, a istniejącą konstrukcją jezdni – do spodu istniejącej podbudowy stosując przerwy dylatacyjne co 50 mb (dylatacja ławy o szer. 12 mm z wypełnieniem plastyczną masą zalewową mrozoodporną i wodoodporną); 2.18) Cięcie istniejącego asfaltobetonu gr. około 6 cm wraz z rozebraniem uszkodzonej nawierzchni bitumicznej na zmiennej szerokości i dokonanie naprawy poprzez skropienie emulsją szybkorozpadową wraz z ponownym ułożeniem warstwy asfaltobetonu gr. 6 cm - w uzgodnieniu z zarządcą drogi; 2.19) Na całej długości jezdni połączenie zabezpieczyć taśmą bitumiczną szerokości 5 cm i asfaltem D – 70 na szerokości 5 cm i zasypać drobnym kruszywem; 2.20) W miejscach spękania nawierzchni wykonać powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 5 – 8 mm w ilości 8,0 dm3/m2 – na połówce jezdni tj. 2,75 w uzgodnieniu z zarządcą drogi; 2.21) Ustawienie krawężników o wymiarach 15x30 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 zatrzyma możliwość odprowadzenia wód z nawierzchni jezdni na przyległy teren po stronie chodnika w związku z powyższym - przewiduje się wpusty uliczne jezdniowo – krawężnikowe z uchylną kratą i klapą odprowadzeniem wody do studni rewizyjnych, - przewiduje się ścieki pochodnikowe z korytek ściekowych o wymiarach 50*50*15 cm ułożonych podwójnie przez szerokość chodnika i półki za obrzeżem 1,8 – 2,0 m z odprowadzeniem do rowu lub na teren przylegający wody opadowe, ułożone na podsypce cementowo – piaskowej grubości 5 cm i ławie betonowej z oporem (0,09 m3/mb). Wylot zabezpieczyć płytami ażurowymi 1,20 m2 na wlot.; 2.22) Zabudowa krawężnika betonowego typu lekkiego 15*30 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 – (0,065 m3/mb) na całej długości chodnika, na zjazdach zastosować krawężniki najazdowe i skosowe; 2.23) Demontaż istniejącego oznakowania i ponowny montaż w nowym miejscu; 2.24) Przebudowa odwodnienia poprzez wymianę przepustów doprowadzających wody opadowe do rowu; 2.25) Montaż studni rewizyjnej fi 1000 mm w ilości 1 szt, dla odprowadzenia wód opadowych oraz połączenie wpustów ulicznych z odprowadzeniem wód do istniejących rowów;l 2.26) Ułożenie przepustu z rur PVC fi 300/9,7 mm typ ciężki S lub równoważne na zjazdach z zakończeniem ściankowym wraz z umocnieniem wlotu i wylotu płytami ażurowymi grubości 6 cm z wypełnieniem otworów humusem; 2.27) Oczyszczenie mechaniczne – WUKO istniejących przepustów: - fi 600 mm na długości L = 9,0 mb, - fi 400 mm na długości L = 16,0 mb i L = 65,5 mb; 2.28) Odprowadzenie wód opadowych rurami PVC fi 200/5,9 mm (typ ciężki – S typ S SN8); 2.29) Włączenie przykanalika o fi 200 mm do rowu zakończone obudową z płyt ażurowych grubości 6 cm – 1,44 m2; 2.30) Strona południowa – odprowadzenie wód opadowych z jezdni poprzez wpusty uliczne fi 400 mm z kratką jezdniowo – krawężnikową; 2.31) Odtworzenie rowu jednostronnego przydrożnego wraz z wyprofilowaniem dna i skarp na długości projektowanej przebudowy z zachowaniem ostrożności na istniejące uzbrojenie podziemne i nadziemne wraz z wywozem zbędnego urobku na odległość 5 km; 2.32) Rowy o głębokości 0,40 do 0,50 m, dno 0,40 m, skarpy o nachyleniu 1:1 i 1:1,5 – płytkie, chłonne i przelotowe; 2.33) Regulacja istniejącego uzbrojenia podziemnego: studnie telekomunikacyjne, włazy, zasuwy, hydranty; 2.34) Zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia : kabli energetycznych i sieci gazowej na zjazdach poprzez ułożenie rur ochronnych dwudzielnych fi 110 mm i fi 225 mm; 2.35) Zagospodarowanie terenu przyległego z rowami poprzez plantowanie powierzchni gruntu rodzimego, skarp, dna rowów z obsianiem trawy; 2.36) Humusowanie z obsianiem trawą terenu przy chodnikach. UWAGA: W porozumieniu z Powiatowym Zarządem Dróg w Kłobucku i Starostwem Powiatowym w Kłobucku rezygnuje się z frezowania i ułożenia nawierzchni asfaltobetonowej o gr. śr. 6 cm na odcinku od km 0 + 288,00 do km 0 + 680,00. W zamian zastosowano ścieki pochodnikowe w ilości 5 szt dla prawidłowego spływu wód opadowych z nawierzchni. Projektowaną trasę dostosowano ściśle do istniejącego przebiegu krawędzi drogi, gdzie szczegóły zostały przedstawione na rys. 1 i 2 – w projekcie zagospodarowania terenu. Przyjęte rozwiązania projektowe nie zmieniają dotychczasowych funkcji pasa drogowego tj. ciągu komunikacji kołowej. Technologię wykonania i inne wymagania technologiczne podano w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załącznik nr 9 do SIWZ. 3) Podstawą do opracowania opisu przedmiotu zamówienia oraz jego zakresu (ilościowo – rzeczowego) są następujące dokumenty: a) projekt budowlano-wykonawczy wykonany przez Firmę „TOM” Tomasz Banaśkiewicz z Częstochowy pn.: „Przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 1025S poprzez budowę chodnika w miejscowości Borowianka ul. Tartakowa gm. Kłobuck” (w części odnoszącej się do planowanego zakresu prac objętego niniejszym zamówieniem) - załącznik nr 11 do SIWZ. b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót) – załącznik nr 9 do SIWZ. c) ponadto Zamawiający załączył Przedmiar robót (załącznik nr 10 do SIWZ), który stanowi materiał pomocniczy w celu ułatwienia Wykonawcy obliczenia ceny oferty, a podane w przedmiarze robót podstawy wyceny należy traktować jako orientacyjne. Sposób obliczenia ceny oferty został określony przez Zamawiającego w Rozdz. XII SIWZ (Opis sposobu obliczania ceny). 3.3 Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy: 1) opracowanie i wprowadzenie organizacji ruchu na czas budowy, 2) zabezpieczenie i wygrodzenie terenu robót zgodnie z projektem organizacji ruchu i przepisami BHP; 3) wykonywanie robót, odbiorów częściowych oraz organizację na terenie prowadzonych robót w oparciu o aktualne normy i przepisy; 4) zapewnienie obsługi geodezyjnej inwestycji przez cały czas trwania robót budowlanych a po całkowitym wykonaniu robót objętych niniejszym zamówieniem wykonanie pomiarów geodezyjnych powykonawczych (dokumentację geodezyjną powykonawczą); 5) opracowanie dokumentacji powykonawczej, Ponadto do wykonania pozostają wszystkie prace, usługi, dostawy towarzyszące robotom głównym. 4. Gwarancja i rękojmia 4.1 Na przedmiot zamówienia ustala się okres gwarancji jakości – zgodnie z deklaracją ofertową, który dla robót budowlanych i instalacyjnych wynosi minimalnie 60 miesięcy a maksymalnie 84 miesiące licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych. 4.2 Okres gwarancyjny nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną usunięte przez Wykonawcę wady i usterki zgłoszone do czasu upływu terminu gwarancyjnego oraz nie wygaśnie bieg gwarancji zgodnie z art. 581 par.1 KC a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół odbioru pogwarancyjnego. 4.3 Wykonawca odpowiada względem Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i zakres tej odpowiedzialności Wykonawca rozszerza na okres udzielonej gwarancji, o której mowa w ust. 1, licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotowych robót budowlanych (podstawa prawna: art. 558 ust. 1 Kodeksu Cywilnego). 4.4 Uprawnienia Zamawiającego wynikające z rękojmi za wady będą egzekwowane niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. 4.5 Jeżeli Wykonawca nie usunie wad lub usterek w okresie gwarancji lub rękojmi w wyznaczonym na piśmie przez Zamawiającego terminie, Zamawiający po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy, może zlecić ich usunięcie osobie trzeciej na koszt Wykonawcy 4.6 Oświadczenie Gwarancyjne stanowi załącznik do projektu umowy. Uwaga: a) termin gwarancji jakości stanowi kryterium oceny ofert zgodnie z opisem w Rozdz. XIII SIWZ, b) termin gwarancji Wykonawca podaje w miesiącach, określając deklarowany termin jako 60, 72 lub 84 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlanych, c) określenie terminu gwarancji poniżej wymaganego minimum tj. 60 miesięcy skutkować będzie odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. W przypadku deklaracji terminu gwarancji powyżej określonego maksimum, do porównania złożonych ofert, przyjęty zostanie 84 miesięczny termin gwarancji, natomiast w treści umowy wpisany zostanie zgodnie z deklaracją zawartą w ofercie. 5. Podwykonawcy 5.1 Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 5.2 Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia, o którym mowa w art. 36a ust. 2 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych. 5.3 Zlecenie zamówienia podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonanie tej części zamówienia. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawcy i jego pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników. 5.3 Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w realizację przedmiotu zamówienia. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a. ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 6. Materiały równoważne 6.1 Jeżeli wykonawca stwierdzi, że użyte w SIWZ i w załącznikach do SIWZ parametry, mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to oznacza, że parametry techniczne tak wskazanych produktów, określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. 6.2 Wykonawca jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SIWZ i w załącznikach do SIWZ. Na Wykonawcy spoczywa ciężar wskazania „równoważności”. 6.3 Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 6.4 Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ. 6.5 Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. 7. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę 7.1. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby wszyscy robotnicy budowlani bezpośrednio związani z wykonywaniem przedmiotu zamówienia pod kierownictwem Kierownika budowy lub Kierowników robót, między innymi brukarze, zatrudnieni byli przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 108 tekst jedn.). 7.2. Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia, z wyłączeniem czynności realizowanych przez Kierownika Budowy lub Kierowników robót a także geodetę wykonywane były przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o prace. 7.3. Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 2 ust. 7 i 8 projektu umowy, który stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. 8. Ochrona środowiska 8.1 Wykonawca w czasie wykonywania robót budowlanych lub w czasie usuwania ewentualnych wad, jest zobowiązany podjąć niezbędne działania w celu ochrony środowiska i przyrody na terenie budowy i na terenach przyległych; 8.2 Wykonawca, jest zobowiązany postępować z odpadami z terenu budowy z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2018r, poz. 992 tekst jedn.); 8.3 Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu konieczności uiszczenia opłat, kar lub grzywien, przewidzianych w przepisach dotyczących ochrony środowiska lub przyrody i przepisach regulujących gospodarkę odpadami; 8.4 Wykonawca zobowiązuje się do podjęcia czynności prawnych zmierzających do przejęcia odpowiedzialności z tytułu zobowiązań prywatnoprawnych lub publicznoprawnych, które mogą być dochodzone od Zamawiającego, z powodu naruszenia przez Wykonawcę przepisów z zakresu ochrony środowiska lub przyrody i ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą na wypadek podjęcia czynności niewystarczających dla uwolnienia Zamawiającego od takiej odpowiedzialności; 8.5 materiały budowlane odzyskane w trakcie prowadzonych robót rozbiórkowych, po oczyszczeniu należy dostarczyć, za pokwitowaniem ilości i asortymentu, w miejsce wskazane przez Zamawiającego; 8.6 odzyskane materiały i surowce nadające się do ponownego użytku (wskazane przez inspektora nadzoru), stanowią własność Zarządcy drogi tj. Powiatowego Zarządu dróg w Kłobucku. Po oczyszczeniu, Wykonawca dostarczy je za pokwitowaniem ilości i asortymentu, na inne miejsce wskazane przez Zamawiającego; 8.7 rozbiórkę materiałów przeznaczonych do odzysku, ich załadunek, transport i rozładunek, Wykonawca będzie prowadził z należytą starannością, w sposób wykluczający możliwość ich uszkodzenia, a składowanie materiałów będzie prowadził w sposób uporządkowany i właściwy dla danego asortymentu. 9. Ubezpieczenie Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu zamówienia musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji Umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233222-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępując do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 8000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 pkt 1-5 uPzp. 3. Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Kłobucku nr konta 55 8248 0002 1000 0000 0361 0004 z dopiskiem: „Wadium – przebudowa ul. Tartakowej w Borowiance - etap II”. 4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. Oznacza to, że jeżeli z wyciągu z rachunku bankowego Zamawiającego wynika, iż kwota wadium została zaksięgowana po terminie składania ofert, zamawiający ma podstawy do odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust 1 pkt. 7b uPzp. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, czyli jako gwarancje lub poręczenia, to mogą być wnoszone na dwa sposoby: 6.1. oryginały winny być zdeponowane przed upływem terminu składania ofert w sekretariacie Zamawiającego tj. Urząd Miejski w Kłobucku, ul. 11 Listopada 6, 42-100 Kłobuck, I piętro pok. nr 25 natomiast do oferty załączone ich kserokopie; 6.2. załączane do ofert i składane w jednej kopercie z ofertą. 7. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z uPzp, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w specyfikacji. 8. Zwrot wadium - zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 9. Zatrzymanie wadium - zgodnie z art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 ustawy Pzp. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli osoba/osoby podpisujące ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to powinno zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Pełnomocnictwo nie jest wymagane jeśli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeśli są wymienieni z nazwiska w odnośnym dokumencie rejestrowym; 2. zaleca się załączenie dowodu wniesienia wadium zgodnie z Rozdziałem VIII SIWZ; 3. Dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z treści których musi wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 4. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wybrana, Zamawiający żąda złożenia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, która musi zawierać: 1) dla oferty składanej przez konsorcjum: a) jednoznaczne określenie celu gospodarczego konsorcjum, b) zobowiązanie do złożenia oferty wspólnej i realizacji zamówienia publicznego w przypadku wyboru oferty i solidarnej odpowiedzialności, c) oznaczenia czasu trwania konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, d) określenie sposobu reprezentacji wszystkich podmiotów, w tym wskazanie podmiotu wiodącego, uprawnionego do podpisania oferty, umowy oraz bezpośredniego kontaktowania się i współdziałania z Zamawiającym. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem. Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej lub umowy pod warunkiem zawieszającym. Wyklucza się możliwość wprowadzania zmian do umowy konsorcjum bez zgody Zamawiającego. 2) dla oferty składanej przez spółkę cywilną: – złożenia umowy spółki, z której musi wynikać sposób reprezentacji wspólników. Jeżeli z umowy spółki nie będzie wynikać sposób reprezentacji Zamawiający zażąda od wspólnika/wspólników podpisującego/podpisujących umowę stosownego umocowania od pozostałych osób tworzących spółkę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach