Przetargi.pl
Przebudowa, odbudowa mienia Gminy Mrocza uszkodzonego w wyniku nawałnicy z 11/12 sierpnia 2017 roku

Gmina Mrocza ogłasza przetarg

  • Adres: 89-115 Mrocza, Plac 1 Maja
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 386 74 10 , fax. 52 385 62 41
  • Data zamieszczenia: 2019-06-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mrocza
    Plac 1 Maja 20
    89-115 Mrocza, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 386 74 10, fax. 52 385 62 41
    REGON: 92350889000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mrocza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa, odbudowa mienia Gminy Mrocza uszkodzonego w wyniku nawałnicy z 11/12 sierpnia 2017 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie: przebudowy, odbudowy mienia Gminy Mrocza uszkodzonego w wyniku nawałnicy z 11/12 sierpnia 2017 roku Część I: Odbudowa drogi gminnej nr 090166C relacji Orle - Orle Cmentarz, na odcinku od km 0+000 do km Niniejsze opracowanie stanowi projekt remontu - odbudowy drogi gminnej Orle – Orle do cmentarza nr 090166C od km 0+000 do km 0+390. Droga na przebudowywanym odcinku posiada zniszczoną nawierzchnię bitumiczną. Podstawowe parametry: Kategoria ruchu - poniżej KR1 – mniej niż 4 pojazdy o nacisku osi 10 t dziennie. Klasa drogi - D. Prędkość projektowa - 30 km/h. Szerokość podstawowa jezdni 4,0 m. Kategoria drogi - gminna. Długość odcinka - 390 mb. Konstrukcja jezdni: Dla całego odcinka – warstwa profilowa z MMA grubości zmiennej jak w tabeli profilowania (108 kg/m2 średnio, grubość w-wy min.3 cm). W-wa ścieralna gr.3 cm. Rozwiązania techniczne: Trasa w planie – odcinek prosty. Trasa w przekroju poprzecznym – spadek dwustronny – 2 % na całej długości. Odwodnienie – powierzchniowe – na pobocza i do odmulonych rowów. Roboty ziemne - przy poboczach, przy wykonaniu zjazdu, przy odmuleniu rowów. Na przebudowywanym odcinku nie występują obiekty inżynierskie. Oznakowanie - bez zmian. Część II: Odbudowa wewnętrznej drogi gminnej w Witosławiu, na odcinku od km 0+000 do km 0+425 oraz od km 0+563 do km 1+131, zlokalizowanej na działce nr 20/3 i 21/11 Przedmiotem zamówienia jest odbudowa wewnętrznej drogi gminnej w Witosławiu, na odcinku od km 0+000 do km 0+425 oraz od km 0+563 do km 1+131 zlokalizowanych na działce 20/3 i 21/11. Obszar zadania obejmuje odcinki pasów drogowych wewnętrznych dróg gminnych. Stanowią one część układu komunikacyjnego msc. Witosław z włączeniem do drogi powiatowej DP 1905C. Są to drogi z jezdnią o nawierzchni bitumicznej o zmiennej szerokości. Trasy odcinków dróg nawiązują do istniejących jezdni bitumicznych na których planowana jest nowa nawierzchnia bitumiczna. Projektowane pochylenie poprzeczne nawierzchni jednostronne i dwustronne – 2% wg kierunku pokazanego na planie sytuacyjnym. Pochylenie podłużne normatywne wg wartości niwelety. Zadanie polega na: wyrównaniu istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową AC11W, mechanicznym rozścieleniu i zagęszczeniu oraz wykonaniu warstwy ścieralnej z mieszanek mineralno-asfaltowych, grysowych AC8S – po zagęszczeniu grubość 5 cm. Ponadto w ramach zamówienia należy wykonać odbudowę przepustu pod drogą na wysokości działki nr 18/11 polegającą na wymianie istniejącej rury przepustu na rurę z tworzywa sztucznego do przepustów o średnicy 400 mm wraz ze znajdującą się w rowie studnią do której podłączona jest rura przepustu. Należy także wymienić istniejące bariery ochronne na nowe (po 3 szt. barier U12a dl. 2mb na jedna stronę) w kolorze biało-czerwonym. Część III: Odbudowa rowów melioracyjnych będących własnością Gminy Mrocza, nr R-R12, R-R25, R-R26, R-R26a wraz z przepustem w drodze gminnej nr 090170C, km 0+535 1) Rów melioracyjny odwadniający „R-R12” dł. 2500 mb (działka nr 1267, 372, 382). Zadanie obejmuje: - wykoszenie roślin z dna oraz brzegów rowu; - usunięcie roślin pływających i korzeniących się w dnie rowu; - usunięcie powalonych drzew i krzewów porastających dno oraz brzegi rowu; - usunięcie przeszkód naturalnych oraz wynikających z działalności człowieka; - udrożnienie rowu przez usunięcie zatorów utrudniających swobodny przepływ wód oraz usuwanie namułów; - rozbiórka tam bobrowych oraz zasypywanie nor bobrów lub nor innych zwierząt; - plantowanie skarp i dna rowu; - odbudowa przepustu w drodze gminnej 090170C zgodnie z załączonym szkicem konstrukcyjnym. Zakres szczegółowy prac został określony w załączonym przedmiarze robót. 2) Rów melioracyjny odwadniający „R-R25” dł. 180 mb (działka nr 788/2). Zadanie obejmuje: - wykoszenie roślin z dna oraz brzegów rowu; - usunięcie roślin pływających i korzeniących się w dnie rowu; - usunięcie powalonych drzew i krzewów porastających dno oraz brzegi rowu; - usunięcie przeszkód naturalnych oraz wynikających z działalności człowieka; - udrożnienie rowu przez usunięcie zatorów utrudniających swobodny przepływ wód oraz usuwanie namułów; - plantowanie skarp i dna rowu. Zakres szczegółowy prac został określony w załączonym przedmiarze robót. 3) Rów melioracyjny odwadniający „R-R26” dł. 400 mb (działka nr 784). Zadanie obejmuje: - wykoszenie roślin z dna oraz brzegów rowu; - usunięcie roślin pływających i korzeniących się w dnie rowu; - usunięcie powalonych drzew i krzewów porastających dno oraz brzegi rowu; - usunięcie przeszkód naturalnych oraz wynikających z działalności człowieka; - udrożnienie rowu przez usunięcie zatorów utrudniających swobodny przepływ wód oraz usuwanie namułów; - rozbiórka tam bobrowych oraz zasypywanie nor bobrów lub nor innych zwierząt; - plantowanie skarp i dna rowu. Zakres szczegółowy prac został określony w załączonym przedmiarze robót. 4) Rów melioracyjny odwadniający „R-R26a” dł. 550 mb (działka nr 369). Zadanie obejmuje: - wykoszenie roślin z dna oraz brzegów rowu; - usunięcie roślin pływających i korzeniących się w dnie rowu; - usunięcie powalonych drzew i krzewów porastających dno oraz brzegi rowu; - usunięcie przeszkód naturalnych oraz wynikających z działalności człowieka; - udrożnienie rowu przez usunięcie zatorów utrudniających swobodny przepływ wód oraz usunięcie namułów; - rozbiórka tam bobrowych oraz zasypywanie nor bobrów lub nor innych zwierząt; - plantowanie skarp i dna rowu. Zakres szczegółowy prac został określony w załączonym przedmiarze robót. Uwagi dotyczące wykonawstwa robót: - Bezwzględnie należy wyznaczyć projektowany obiekt w terenie przez uprawnionego geodetę (wyznaczenie trasy oraz granic), - Roboty ziemne należy rozpocząć od zdjęcia warstwy ziemi urodzajnej (humusu), którą należy spryzmować w niedalekiej odległości, aby na końcu wykorzystać do humusowania skarp. - Wszelkie roboty budowlano-montażowe, związane z realizacją zadania należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP, normami i wymogami technicznymi oraz przepisami prawa budowlanego i wodnego, pod nadzorem osoby uprawnionej w zakresie budownictwa wodno-melioracyjnego. Część IV: Przebudowa drogi gminnej nr G090151C relacji Kaźmierzewo – Orzelski Młyn, na odcinku od 0+504 do km 1+180 Celem niniejszej inwestycji jest poprawa warunków ruchu pojazdów w szczególności osobowych i rolniczych dojeżdżających od strony Matyldzina do siedzib ludzkich i pól uprawnych w miejscowości Kaźmierzewo. Istniejąca jezdnia jest nawierzchnią gruntową, nieulepszoną w stanie technicznym złym. Przedmiotowe opracowanie ma zapewnić przebudowę drogi z gruntowej, nieulepszonej na twardą ulepszoną – z betonu asfaltowego. Podstawowe parametry: Kategoria ruchu - poniżej KR1 - mniej niż 4 pojazdy o nacisku osi 10 t dziennie. Klasa drogi - D. Prędkość projektowa - 40 km/h. Szerokość jezdni - 3,5 m. Szerokość poboczy ziemnych - 1,5 m w tym 0,75 m utwardzonych. Długość odcinka - 1 680 mb. Konstrukcję jezdni zaprojektowano jak dla KR1 jednak z uwagi na faktycznie mniejsze natężenie ruchu (w perspektywie 20 lat) niż KR1 zmniejszono grubość warstw bitumicznych do 4 cm dla w-wy wiążącej i 3 cm ścieralnej. Podłoże – przyjęto wysadzinowe. Z uwagi, iż szerokość pasa drogowego nie jest wystarczająca aby wykonać rowy przydrożne co w wypadku gruntu wysadzinowego ma kluczowe znaczenie zdecydowano iż konstrukcja drogi musi zostać wyniesiona w oparciu o istniejącą niweletę tak aby zapewnić nowej konstrukcji tak wymaganą odporność na wysadziny (większa odległość spodu konstrukcji od poziomu wody gruntowej) jak i zapewnić w miarę sprawne odwodnienie korpusu drogowego. Istniejącą warstwę jezdną przed ułożeniem zasadniczej podbudowy należy wyrównać do spadków jak projektowana jezdnia starając się w jak najmniejszym stopniu ograniczyć jej naruszanie. Konstrukcja zjazdów i skrzyżowań Geometria, wymiary i lokalizacja jak PZT i na Zestawieniu Zbiorczym. Profil podłużny nie odzwierciedla wszystkich zjazdów z uwagi na dodatkowe konsultacje społeczne. W km: 0+000-0+260 należy wykonać koryto na całej szerokości projektowanej jezdni. Na odcinku 0+260-0+820 koryto występuje jedynie na szerokości 2,0 m jak na szkicu pomocniczym – następuje przesunięcie jezdni w stronę lewą. Pozostały odcinek bez koryta. Zaprojektowano spadek daszkowy - 2% na całym odcinku drogi za wyjątkiem łuku poziomego w km: 0+439-0+489 – spadek jednostronny 3%. Obustronne pobocze ziemne o szerokości 1,5 m w tym 0,75 m utwardzonych kruszywem naturalnym lub destruktem asfaltowym. Odwodnienie - powierzchniowe, niezorganizowane na całym odcinku. Rowów drogowych brak z uwagi na niewystarczającą szerokość pasa drogowego oraz cenne zadrzewienie - dęby Urządzenia techniczne drogi – nie występują. Obiekty inżynierskie – nie występują. Infrastruktura nie związana z drogą - występuje. Warunki prowadzenia robót w obrębie kolizji jak w uzgodnieniach branżowych. Elektroenergetyczna linia napowietrzna SN nie koliduje z przebudową drogi. Projekt stałej organizacji ruchu stanowi integralną część dokumentacji projektowej przebudowy drogi. Wpływ inwestycji na środowisko: Zgodnie z aktualnymi regulacjami prawnymi planowane roboty budowlane zgłoszono do oceny pod względem ich oddziaływania na środowisko i posiadają decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia. W ramach tej decyzji aby zmniejszyć po przebudowie drogi prawdopodobieństwo kolizji pojazdów z wartościowym zadrzewieniem – dęby – należy na ich obwodzie założyć opaski odblaskowe na wysokości 1-2 m nad poziomem jezdni. Poza tym należy wziąć pod uwagę fakt, iż skrajnia pionowa po przebudowie drogi wynosi tylko 3,5 m oraz może wystąpić konieczność zastosowania dodatkowego sprzętu tak aby nie uszkodzić dębów podczas realizacji inwestycji. Należy uwzględnić to przy sporządzaniu kalkulacji - jakiekolwiek zabiegi przy dębach nie wchodzą w grę – zalecana lustracja. Projekt posiada specyfikację drzew przeznaczonych do wycinki. Część V: Odbudowa i remont zniszczeń budynków Szkoły Podstawowej w Mroczy powstałych wskutek wystąpienia nawałnicy Przedmiotem zamówienia jest naprawa attyk, elementów dachu i kominów w starej części budynku Szkoły Podstawowej w Mroczy. Naprawa kominów, obróbek blacharskich dachu i jego elementów oraz naprawa tynków zewnętrznych i elewacji w nowej części szkoły. Ponadto należy dokonać wymiany okien w nowszym budynku Szkoły Podstawowej w Mroczy od strony ul Piłsudskiego zgodnie z ponizszą specyfikacją. Zakres prac określony został w załączonym obmiarze. Specyfikacja okien będących przedmiotem zadania: - powinny być wyposażone w podwójną szybę zespoloną 4/16/4 z „ciepłą„ ramką eliminującą mostki termiczne i kondensację pary wodnej, - współczynnik przenikania ciepła powinien wynosić U= 1.1 W (m² x K) - profil okienny - 5 - komorowy - powinny zachować podziały istniejących okien, - okucia obwiedniowe z mikrowentylacją - minimum dwie uszczelki, - kolor ram, skrzydeł, słupków – orzech – zewnątrz, od wewnątrz kolor biały, - ciśnieniowe nawiewniki, Oferowane okna muszą posiadać zewnętrzne walory estetyczne i funkcję użytkową oraz odpowiednią izolacyjność akustyczną, cieplną i powietrzną, niezbędną w pracy dydaktycznej. Zamontowanie stolarki na kotwy stalowe w murze. Okna rozwieralne oraz rozwieralno – uchylne (zgodnie przedstawionym rysunkiem). Uwaga: Wymiary okna są orientacyjne, przed dostawą i montażem Wykonawca OBOWIĄZKOWO musi wykonać pomiary, na podstawie których nastąpi realizacja zamówienia Wykonanie robót budowlanych: Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w dokumentacji technicznej) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach. Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne, zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo. W miejscu gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik do SIWZ, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności zgodnie z ustawą prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.). UWAGA: Celem ułatwienia przygotowania oferty przetargowej, Zamawiający (pomocniczo), jako załącznik do SIWZ, załącza przedmiar robót, który określa niezbędne podstawowe roboty do wykonania zamówienia. Zwraca się uwagę, że dokument ten, ma jedynie ułatwić dokonanie wyceny, nie może jednak być podstawą do dokonywania rozliczenia całego zamówienia, na które zawarta umowa będzie miała charakter UMOWY RYCZAŁTOWEJ Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (w rozumieniu kodeksu pracy – co dotyczy tzw. pracowników fizycznych, wymóg nie dotyczy np. osób kierujących budową) osób wszędzie tam, gdzie wykonywanie czynności wynikających z SIWZ, w tym z opisu przedmiotu zamówienia, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). Przedmiotowy wymóg dotyczy zwłaszcza osób wykonujących czynności związane: - z obsługą rozściełacza – dot. części I, II i IV, - z obsługą koparko - odmularki, - z montażem stolarki okiennej – dot. części V, Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkie osoby które wykonują pracę w sposób określony w art. 22 § 1 kp. 2) Wykonawca składa wykaz osób (zgodny z Załącznikiem nr 9 do SIWZ), o których mowa w pkt 1) wraz z oświadczeniem, że są one zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w terminie 7 dni od podpisania umowy, ale przed przystąpieniem do wykonywania robót. 3) Zamawiający nie przekaże Wykonawcy placu budowy do momentu otrzymania wykazu, o którym mowa w pkt 2). Wynikłe z tego opóźnienie w realizacji przedmiotu zamówienia będzie traktowane, jako opóźnienie z winy Wykonawcy. 4) Każdorazowa zmiana wykazu osób, o którym mowa w pkt 2) nie wymaga aneksu do umowy (Wykonawca przedstawia korektę tego wykazu do wiadomości Zamawiającego). 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania przedmiotu umowy w celu zweryfikowania, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę w wykazie o którym mowa w pkt 2). 6) Wykonawca jest zobowiązany nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wezwania przez Zamawiającego przedstawić dowody zatrudnienia na umowę o pracę osób wskazanych w wykazie, o którym mowa w pkt 2), jeżeli Zamawiający o to wystąpi. Dowodem takim jest kopia umowy/umów, która powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniu i dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Zaakceptowane „Istotne postanowienia umowy”. 2) Umowę konsorcjum/spółki cywilnej – jeżeli dotyczy 4) Dokument w którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w oryginale lub uwierzytelnionej notarialnie kopii) – jeżeli dotyczy. 5) Kosztorys ofertowy – dla celów poglądowych Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach