Przetargi.pl
Przebudowa obiektu przy ul. Legionów dla potrzeb MZDiT

Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie ogłasza przetarg

  • Adres: 42-217 Częstochowa, Popiełuszki
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (34)3664337 , fax. (34)3664337
  • Data zamieszczenia: 2017-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie
    Popiełuszki 4/6
    42-217 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. (34)3664337, fax. (34)3664337
    REGON: 150309847
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mzd.czest.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa obiektu przy ul. Legionów dla potrzeb MZDiT
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przebudowa obiektu przy ul. Legionów dla potrzeb MZDiT obejmuje między innymi: 1. Roboty wewnętrzne piwnica: - wykucie otworów drzwiowych. - poszerzenie otworów drzwiowych, - zamurowanie otworów drzwiowych, - demontaż krat przy schodach (po obu stronach), - wykonanie ścianek działowych z płyt gipsowo-włóknowych na stelażu metalowym, - wymiana okien, - wymiana drzwi wraz z ościeżnicami, - ułożenie płytek ceramicznych na podłodze i ścianach w pomieszczeniu technicznym z podłączeniem centralnego ogrzewania, w pomieszczeniu technicznym z zestawem hydroforowym, sanitariatach, pomieszczeniu porządkowym, - uzupełnienie ubytków tynków i skucie odspajających się, - malowanie ścian i sufitów po uprzednim oczyszczeniu i zagruntowaniu, - ułożenie płytek gresowych na schodach, parter, I i II piętro: - wyburzenie części ścian działowych, - w klatkach schodowych bocznych w oknach przy schodach oraz w klatce centralnej w oknach istniejące parapety przyciąć równo ze ścianą, - wykucie otworów drzwiowych, - poszerzenie otworów drzwiowych, - wymiana drzwi wraz z ościeżnicami (demontaż starych i montaż nowych), - wymiana drzwi zewnętrznych (wejście główne i ganki przy klatkach bocznych), - nowe drzwi zewnętrzne w przebudowywanym wejściu głównym (na poziomie pochylni dla niepełnosprawnych), - wymiana przeszkleń na okna w centralnej klatki schodowej i podmurowanie otworu, - montaż okna podawczego oraz kraty w pomieszczeniu kasy na parterze, - zamurowanie otworów okiennych z demontażem okien w gankach - wejścia do klatek bocznych na poziomie parteru, - zamurowanie otworów wentylacyjnych (niewykorzystanych do nowego systemu wentylacji), - demontaż okładzin słupów i ścian w centralnej klatce na I piętrze, - demontaż elementów stalowych w podłodze w centralnej klatce na I piętrze, - obudowa kanałów wentylacyjnych i rur instalacyjnych oraz sufitów podwieszanych z płyt gipsowo-włóknowych na stelażu metalowym, - montaż nowych ścian działowych płyt gipsowo-włóknowych na stelażu metalowym, - montaż mineralnych sufitów podwieszanych na systemowym stelażu metalowym w korytarzach, - montaż drzwi ppoż. w klatkach schodowych, - przebudowa istniejących sanitariatów wraz z wymianą urządzeń i okładzin ściennych i podłogowych na nowe, - wykonanie systemu podłogi podniesionej w pomieszczeniu centrali telefonicznej i serwerowni, - montaż mat wejściowych w strefie głównego wejścia przy centralnej klatce schodowej oraz w klatkach bocznych, - montaż nowych wykładzin na wylewce samopoziomującej po demontażu istniejących w korytarzach i pokojach biurowych, - montaż płytek gresowych w klatkach schodowych, - montaż nakładek renowacyjnych PCV na istniejące parapety, - zaizolowanie wyjść na dach, - skucie odspajających się tynków (ok. 35% powierzchni ścian), - tynkowanie oraz uzupełnienie ubytków tynków, - gruntowanie tynków, - wykonanie gładzi gipsowej, - malowanie ścian i sufitów po uprzednim zagruntowaniu - wszystkie pomieszczenia, - montaż żaluzji okiennych w pokojach biurowych itp. Ponadto demontaż istniejących balustrad oraz wykonanie i montaż nowych balustrad w klatkach schodowych. 2. Roboty zewnętrzne i konstrukcyjne szyb windowy, schody zewnętrzne itp.: - wyburzenie ścian wejścia głównego wraz ze schodami zewnętrznymi i stropem, - wymurowanie nowych ścian zewnętrznych wejścia głównego wraz ze schodami zewnętrznymi, - wykonanie stropu z warstwami izolacyjnymi i wykończeniowymi wejścia głównego, - wykonanie podłogi na gruncie wraz z warstwami - wejście główne, - wykonanie nowego szybu windowego wraz z dźwigiem osobowym oraz wyburzenie fragmentu ściany centralnej klatki schodowej, - wykonanie pochylni - mury oporowe z balustradami oraz nawierzchnia, - wykonanie i montaż balustrad na schodach wejścia głównego oraz wejść bocznych, ściany: - demontaż konstrukcji dachu przed wejściem głównym, - skucie odspajających się tynków (ok. 35% powierzchni ścian), - ocieplenie ścian, - tynkowanie ścian, - wykonanie i montaż balustrad zewnętrznych, - wykonanie i montaż nowego daszku nad wejściem głównym, - wykonanie i montaż krat okiennych, - demontaż istniejących płyt betonowych wokół budynku (opaska), - ułożenie płytek chodnikowych z obrzeżem jako opaski wokół budynku, dach: - ocieplenie istniejącego dachu poprzez wdmuchnięcie do przestrzeni wentylowanej granulowanej wełny mineralnej, - demontaż istniejących czap kominowych, - wyrównanie poziomów kominów - nadmurowanie lub demontaż warstwy cegły, - wykonanie nowych czap kominowych, - montaż wentylatorów dachowych, - montaż klap dymowych na nowych ściankach żelbetowych, - wymiana obróbek blacharskich, - wymiana rynien i rur spustowych, - ułożenie nowej warstwy papy termozgrzewalnej wierzchniego krycia, - ocieplenie dachów wejść bocznych i szybu windowego wraz z ułożeniem pap podkładowych i wierzchniego krycia, Roboty instalacyjne sanitarne i elektryczne zostały przedstawione w projektach branżowych, w tym system wentylacji z nawiewnikami okiennymi i wentylatorami dachowymi, wymiana hydrantów itp. Zamawiający wymaga udzielenia 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia. Zamawiający określa następujące wymagania odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności: murarzy, zbrojarzy, tynkarzy, malarzy, dekarzy, operatora maszyn budowlanych, montera instalacji wod-kan, montera instalacji teletechnicznej, montera instalacji elektrycznej. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy.) Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 4) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia – klauzula społeczna Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający będzie wymagał, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu zamówienia zatrudnione były co najmniej 2 osoby bezrobotne na podstawie skierowania powiatowego urzędu pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn. zm.) lub na postawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnych do pracodawcy, wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do: - zatrudnienia co najmniej 1 osoby bezrobotnej, zgodnie z wymaganiami wskazanymi w niniejszym punkcie specyfikacji - w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty podpisania umowy nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy, - przedłożenia zamawiającemu zgłoszeń ofert pracy przedstawionych powiatowemu urzędowi pracy, odpisu skierowań osób bezrobotnych przez powiatowy urząd pracy do pracodawcy oraz umów o pracę - w terminie do 21 dni od daty podpisania umowy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego lub przez pracodawcę (z winy bezrobotnego), wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego bezrobotnego w terminie do 14 dni od ustania stosunku pracy ze zwolnionym bezrobotnym. Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania ww. osób. Na żądanie zamawiającego, wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania ww. osób. W przypadku nie zatrudniania w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wymaganej przez zamawiającego liczby osób bezrobotnych, wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia zamawiającemu kary umownej, w wysokości iloczynu kwoty przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres bezpośrednio poprzedzający moment zakończenia umowy oraz liczby miesięcy w okresie realizacji zamówienia - za każdego niezatrudnionego bezrobotnego poniżej liczby wymaganej przez zamawiającego, chyba że wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie oferty pracy powiatowemu urzędowi pracy albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a nie zatrudnienie osób bezrobotnych nastąpiło z przyczyn nie leżących po jego stronie. Za przyczynę nie leżącą po stronie wykonawcy będzie w szczególności uznany brak osób bezrobotnych zdolnych do wykonania zamówienia na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 100.000,00 PLN (słownie: sto tysięcy 00/100 PLN).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od określenia warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy-Pzp: 1. Oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Załącznik nr 3. Inne wymagane dokumenty: 1. DRUK OFERTA - Druk oferta należy wypełnić i podpisać przez osoby (osobę) uprawnioną. Załącznik nr 7. 2. ZESTAWIENIE KOSZTORYSÓW - Zestawienie należy wypełnić, podpisać przez osoby (osobę) uprawnioną i w oryginale złożyć wraz z ofertą w dniu składania ofert. Załącznik nr 8. 3. KOSZTORYSY OFERTOWE - Należy przedłożyć kosztorysy ofertowe w formie uproszczonej wraz z odrębnym wykazem czynników cenotwórczych (R, Kp, Z, M, S) wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, które powinny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione i złożone wraz z ofertą w dniu składania ofert. 4. PEŁNOMOCNICTWO DLA OSOBY/OSÓB PODPISUJĄCEJ OFERTĘ - Pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej ofertę, jeżeli nie figurują one w odpisie z właściwego rejestru - przedstawiciel Wykonawcy. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza i złożone wraz z ofertą w dniu składania ofert. 5. PEŁNOMOCNICTWO z art.23 ust.2 Pzp. - Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia przedkładają pełnomocnictwo do reprezentowania ich zgodnie z art.23 ust.2 Prawa Zamówień Publicznych. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza i złożone wraz z ofertą w dniu składania ofert. 6. Oświadczenie o zatrudnianiu osób na podstawie umowy o pracę - Oświadczenie o zatrudnianiu osób na podstawie umowy o pracę należy podpisać przez osoby (osobę) uprawioną i w oryginale złożyć wraz z ofertą w dniu składania ofert. Załącznik nr 9 . 7. OŚWIADCZENIE W ZAKRESIE KLAUZUL SPOŁECZNYCH - Oświadczenie w zakresie klauzul społecznych należy podpisać przez osoby (osobę) uprawnioną i załączyć do oferty w oryginale. Załącznik nr 10.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach