Przetargi.pl
Przebudowa obiektu mostowego w ciągu drogi powiatowej nr 2224G Wiślina- Krzywe Koło w Lędowie;

Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 83-000 Pruszcz Gdański, ul. Wojska Polskiego 16
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6834999 , fax. 058 6834899
  • Data zamieszczenia: 2016-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego
    ul. Wojska Polskiego 16 16
    83-000 Pruszcz Gdański, woj. pomorskie
    tel. 058 6834999, fax. 058 6834899
    REGON: 19168640800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-gdanski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa obiektu mostowego w ciągu drogi powiatowej nr 2224G Wiślina- Krzywe Koło w Lędowie;
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa obiektu mostowego w ciągu drogi powiatowej nr 2224G Wiślina- Krzywe Koło w Lędowie; 2. Podstawowe parametry techniczno - użytkowe obiektu: Przekrój drogowy na obiekcie (klasa drogi L, droga powiatowa) - balustrada 0,25 m - ciąg pieszo - rowerowy 2,5 m - bariera mostowa podatna H2/W3/A 0,6 m - pas bezpieczeństwa na zabudowie chodnikowej 0,25 m - pas ruchu z opaskami ( jezdnia) 2x3+2x0,5 = 7 m - pas bezpieczeństwa na zabudowie chodnikowej 0,25 m; - barieroporęcz mostowa podatna H2/W1/A 0,65 m; Razem szerokość całkowita: 11,5 mb -Kąt skosu obiektu (oś obiektu w stosunku do osi podpór) : 0 stopni -Kąt skrzyżowania obiektu z ciekiem wodnym : 85 stopni -Promień łuku pionowego niewelety na obiekcie : R = 2500 m; -Spadki: jezdnia - obustronny 2%, chodnik ze ścieżką rowerową - jednostronny 2,5% -Spadki płyty pomostu: 2% daszkowy pod jezdnią, 3% pod kapami chodnikowymi, -Rozpiętość teoretyczna obiektu: Lt = 26,50 m; -Długość ustroju nośnego: Lu= 27,70 m; -Całkowita długość obiektu ze skrzydełkami: Lc= 33,70 m, -Szerokość całkowita obiektu z gzymsami : 11,50 m; -Nośność obiektu: klasa A wg PN-S-10030:1985 [9]; -Podpory skrajne : ściany podporowe przyczółka uciąglone w ramę przęsłem. 3. Zakres robót: W ramach przebudowy należy wykonać m.in następujące roboty budowlane: - wycinka drzew i krzewów; - rozbiórka istniejącego obiektu wraz z wywiezieniem i utylizacją gruzu; - wykonanie ścianek szczelnych; - odwodnienie wykopu; - wykonanie pali fundamentowych ; - wykonanie przyczółków; - wykonanie skrzydełek zawieszonych ; - wykonanie płyt przejściowych; - montaż dźwigarów strunobetonowych typu T27; - wykonanie płyty głównej pomostu; - wykonanie kap chodnikowych ; - wykonanie izolacji przeciwwilgociowej; - ułożenie dylatacji z taśmy dylatacyjnej; - wykonanie odwodnienia obiektu; - wykonanie nawierzchni bitumicznej ; - montaż elementów zabezpieczenia obiektu w tym : krawężniki kamienne, barieroporęcz mostowa H2/W1/A, bariera mostowa typu H2/W3/A, balustrada mostowa H=120; - zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych; - wykonanie nawierzchni bitumicznej dojazdów wraz z barierami drogowymi i ściekami betonowymi; - wykonanie ciągu pieszo - jezdnego z kostki brukowej betonowej; - wykonanie zabezpieczenia pod mostem; - inne roboty towarzyszące niezbędne do realizacji zamówienia; UWAGA- w przypadku natrafienia w czasie robót na nie zinwentaryzowane urządzenia obce należy bezwzględnie przerwać roboty, wezwać Inspektora Nadzoru, Projektanta i właściciela urządzenia w celu uzgodnienia dalszego toku postępowania. Przed rozpoczęciem robót należy powiadomić wszystkich właścicieli działek, na których przewidziane jest wykonywanie robót w terminie i sposób określony w uzgodnieniach załączonych do dokumentacji projektowej. Wszelkie prace muszą być wykonywane w sposób zapewniający, iż wody cieku naturalnego nie zostaną zanieczyszczone. Dotyczy to szczególnie pracy sprzętu zmechanizowanego. W przypadku stwierdzenia zamulenia, należy wykonać roboty odmuleniowe. Po zakończeniu prac należy oczyścić koryto rzeki w obrębie mostu. Rzędne mostu należy dowiązać do państwowej sieci punktów wysokościowych w poziomie odniesienia Kronsztad. Szczegółowy projekt technologii i organizacji robót winien być przygotowany przez Wykonawcę w oparciu o założenia i warunki podane w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Przed wykonaniem zewnętrznych warstw zabezpieczenia powierzchniowego wszystkich elementów obiektu należy uzgodnić z Inwestorem kolorystykę obiektu. Wskazane jest, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej w terenie w celu zapoznaniu się ze stanem technicznym oraz uwarunkowaniami terenowymi. 2.2 Informacje uzupełniające: Ponadto wykonawca zobowiązany jest do: -sporządzenia i dostarczenia Zamawiającemu harmonogramu rzeczowo-finansowego z uwzględnieniem płatności częściowej (w terminie 4 dni po ogłoszeniu wyboru najkorzystniejszej oferty); -przestrzegania terminów odbioru częściowego i końcowego zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji robót ; -protokolarnego przejęcia placu budowy wraz z dziennikiem budowy w terminie wskazanym w umowie; -prowadzenia dziennika budowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; -Wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu i oznakowania na czas prowadzenia robót, wdrożenia i utrzymania tego projektu w trakcie prowadzenia robót oraz demontaż tymczasowego oznakowania pionowego i poziomego po zakończeniu wykonywania robót; -Zapewnienie obsługi geodezyjnej, saperskiej, geologicznej i archeologicznej podczas prowadzenia robót (jeśli zajdzie taka konieczność); -zabezpieczenia placu budowy z zachowaniem najwyższej staranności i z uwzględnieniem specyfiki robót; -terminowego wykonania robót; -wykonania robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami prawa; -zapewnienia przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy; -przygotowania planu BIOZ, z przekazaniem jednego egz. Zamawiającemu; -przestrzegania zatwierdzonego planu BIOZ; -zgłaszania przedstawicielowi Zamawiającego do sprawdzenia lub odbioru wykonanych robót ulegających zakryciu bądź zanikających, zgodnie z postanowieniami § 7 umowy; -zgłoszenie przedstawicielowi Zamawiającego do odbioru wykonanych robót częściowych zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym oraz uczestniczenie w czynnościach odbioru i zapewnienie usunięcia stwierdzonych wad, zgodnie z postanowieniami § 7 umowy; -zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru końcowego oraz uczestniczenie w czynnościach odbioru i zapewnienie usunięcia stwierdzonych wad, zgodnie z postanowieniami § 7 umowy; -utrzymywania porządku w trakcie prowadzenia robót a w szczególności, niedopuszczenia do zanieczyszczeń poza wyznaczony teren prac; -doprowadzenia do należytego stanu i porządku placu budowy po zakończeniu prac; -ponoszenia odpowiedzialności za szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie realizacji przedmiotu umowy; -zorganizowanie terenu budowy i jej zaplecza, w tym wykonania - własnym staraniem i na własny koszt - tymczasowych obiektów i urządzeń na terenie budowy, w szczególności: a) punktu poboru energii elektrycznej; b) punktu poboru wody; c) zaplecza socjalno-magazynowego; d) kontenera na wywóz nieczystości stałych i płynnych; e) ogrodzenia terenu budowy wraz z niezbędnym oznakowaniem (tablice informacyjne, tymczasowe urządzenia, znaki, światła ostrzegawcze itp.); -pokrywania wszelkich kosztów wynikłych z wykonania, utrzymywania i zorganizowania placu budowy; -użycia wszelkich kroków zapobiegawczych niezbędnych do zabezpieczenia praw właścicieli posesji przylegających do terenu budowy; -Wykonawca zobowiązany jest w czasie realizacji przedmiotu umowy do należytego utrzymania dróg dojazdowych do placu budowy oraz po zakończeniu robót objętych niniejszą umową do przywrócenia ich do stanu pierwotnego; -Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu na odbiór końcowy: a) dokument potwierdzający złożenie w Zespole Uzgadniania Dokumentacji Projektowej inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wraz z kopią inwentaryzacji powykonawczej; b) komplet dokumentacji powykonawczej z naniesionymi zmianami zaakceptowanymi przez uczestników procesu inwestycyjnego, zgodnej z Ustawą Prawo Budowlane; c) oryginał Dziennika Budowy; d) oświadczenie Kierownika Budowy zgodnie z art.57 ust.1 pkt.2 lit. a i b Prawa Budowlanego; e) rozliczenie końcowe - kosztorys powykonawczy zatwierdzony i podpisany przez Inspektora Nadzoru; f) oświadczenie autora projektu o zgodności wykonanych robót z projektem; g) wszelkie atesty na materiały, wyniki badań, protokoły badań i sprawdzeń itp.; h) inne dokumenty niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu ; -dostarczenia zarejestrowanej w ZUDP dokumentacji, niezwłocznie po jej otrzymaniu, nie później jednak niż 1 m-c od dnia wykonania zamówienia; 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: dokumentacji projektowej, przedmiarach oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (zał. nr 10 do SIWZ). 4. Zamawiający z uwagi na specyfikę obiektu i jego przeznaczenia zastrzega na podst. art. 36 a ust 1 pkt.1 Ustawy Pzp, że Wykonawca zrealizuje samodzielnie roboty branży mostowej z wykluczeniem dostaw i zakupu materiałów, pozostałe roboty może powierzyć podwykonawcom. 5. W przypadku zatrudnienia podwykonawcy/dalszych podwykonawców, w oparciu o art. 36b ust.1 Ustawy Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom/ dalszym podwykonawcom. Do oferty należy załączyć informację na ten temat (wzór zał. nr 7 do SIWZ). 6. Do zawarcia umowy przez Wykonawcę z Podwykonawcami /dalszymi Podwykonawcami jest wymagana pisemna zgoda Zamawiającego pod rygorem nieważności. Wprowadzenie na budowę Podwykonawcy/ dalszych Podwykonawców bez zgody Zamawiającego może skutkować rozwiązaniem umowy z winy Wykonawcy. Umowy pomiędzy Wykonawcą i Podwykonawcami/ dalszymi Podwykonawcami muszą być dostarczone do Zamawiającego przed rozpoczęciem przez Podwykonawców/ dalszych Podwykonawców robót i zawierać przedmiot i zakres robót jakie wykona Podwykonawca/ dalszy Podwykonawca, ich wartość, termin płatności co najmniej o 9 dni wcześniejszy niż terminy płatności Zamawiającego na rzecz Wykonawcy, wskazanie konta bankowego Podwykonawcy/ dalszych Podwykonawców, zapis o obowiązku złożenia przez podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę niezwłocznie po otrzymaniu należnego wynagrodzenia za wykonane roboty budowlane oświadczenia, że otrzymał należne mu wynagrodzenie za wykonane roboty (Wykonawca dostarczy oświadczenie Zamawiającemu), a w przypadku braku zapłaty wynagrodzenia w terminie w całości lub części o obowiązku niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o tym fakcie wraz z kopiami niezapłaconych faktur. 7. Wykonawca zamierzający zawrzeć lub zmienić umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy. Obowiązek ten dotyczy także Podwykonawcy i dalszych Podwykonawców, przy czym Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie lub zmianę umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. 8. Zamawiający może zgłosić pisemne zastrzeżenia do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane lub projektu jej zmian - w przypadkach określonych w art. 143b ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, w terminie 14 dni od przedłożenia projektu. 9. Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. Zamawiający w terminie 14 dni od przedłożenia kopii tej umowy może zgłosić pisemny sprzeciw w przypadkach określonych w art. 143b ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Niezgłoszenie sprzeciwu w tym terminie jest jednoznaczne z akceptacją umowy przez Zamawiającego. 10. Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz umów o podwykonawstwo, których przedmiot został wskazany przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jako niepodlegający niniejszemu obowiązkowi. Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca przedkłada Zamawiającemu umowę o podwykonawstwo o wartości powyżej 50 000 zł, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w każdym przypadku. 11. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w umowie o podwykonawstwo obowiązki Podwykonawcy opisane w pkt 6 w stosunku do dalszych Podwykonawców. To samo dotyczy przypadków dalszego podwykonawstwa. 12. Niedochowanie terminu płatności na rzecz Podwykonawcy przez Wykonawcę i brak oświadczenia, o którym mowa w pkt. 6 spowoduje przelanie przez Zamawiającego wynagrodzenia należnego Wykonawcy na rzecz Podwykonawcy, do wysokości wynagrodzenia należnego Podwykonawcy od Wykonawcy. 13. Kwestie dotyczące podwykonawców określa wzór umowy - ( zał. nr 4 do SIWZ). 14. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową oraz robót dodatkowych, w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu zamówienia. 15. Wprowadzenie robót zamiennych jest możliwe jeśli: - stały się konieczne na skutek ujawnienia przeszkód w gruncie, istniejących obiektach budowlanych lub błędów w dokumentacji projektowej, - wystąpiła niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie, dokumentacji projektowej, - w wyniku porozumienia stron w przypadku stwierdzenia, iż zastosowanie danego materiału będzie korzystniejsze pod względem ekonomicznym i funkcjonalnym. 16. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - w zakresie wskazanych norm/aprobat/specyfikacji technicznych/ systemów odniesienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełnią wymagania określone przez Zamawiającego. 17. W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopisuje wyrazy /lub równoważny/. Wskazanie przykładowych znaków towarowych, patentów lub pochodzenia ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia i stanowi wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. 18. Analogicznie do powyższego jeżeli Zamawiający posługuje się opisując przedmiot zamówienia zgodnie z art. 30 ust. 2 ustawy, za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, dopuszcza również równoważność. Wskazane normy, aprobaty i specyfikacje techniczne oraz systemy odniesienia mają charakter poglądowy i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy. 19. W trakcie prowadzenia robót należy przestrzegać przepisów BHP zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 roku (Dz. U. z 2003 roku, Nr 47 poz. 401) w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) najpóźniej w dniu składania ofert przed godz. 11.30 dnia 30.06.2016 r. W przypadku jeżeli do godz. 11:30 dnia 30.06.2016 r. nie wpłynie wymagana kwota wadium na konto Zamawiającego, będzie to oznaczało, że wadium nie zostało wniesione.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin wykonania zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-gdanski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach