Przetargi.pl
Przebudowa obiektów oraz inne roboty budowlane w Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie

Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów ogłasza przetarg

  • Adres: 31-148 Kraków, Helclów
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 634 42 55 , , fax. 12 633 08 28
  • Data zamieszczenia: 2019-04-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów
    Helclów 2
    31-148 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 634 42 55 , , fax. 12 633 08 28
    REGON: 00029317200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dpshelclow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa obiektów oraz inne roboty budowlane w Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na terenie Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie (DPS), na nieruchomości położonej przy ul. Helclów 2, oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 116/14 obręb 116, jednostka ewidencyjna Śródmieście, w zakresie: 1) przebudowy Zespołu Pielęgnacyjno – Opiekuńczego Nr 2 (ZPO2), mieszczącego się w części środkowej na II piętrze budynku głównego DPS (budynek A), obejmującej przebudowę wszystkich pomieszczeń, tj. pokoi mieszkańców, sanitariatów, dyżurek i magazynów, wraz z wyprowadzeniem części instalacji z poziomu II piętra na wyższe kondygnacje, w tym w części: a) gwarantowanej, której zakres określono w ust. 1 Załącznika Nr 2 do Wzoru Umowy, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ, b) objętej prawem opcji, której zakres określono w ust. 3 Załącznika Nr 2 do Wzoru Umowy, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ, a także w ust. 3 poniżej; 2) Robót budowlanych w części gwarantowanej polegających na bieżącej konserwacji lub remoncie, których zakres określono w ust. 2 Załącznika Nr 2 do Wzoru Umowy, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ, w tym: a) pochylni technicznej; b) łazienki w Pawilonie Artysty Seniora DPS ; c) kuchni oddziałowej na II piętrze prawego skrzydła budynku A DPS d) prawej głównej klatki schodowej budynku A DPS i korytarza na II piętrze prawego skrzydła budynku A DPS wraz z korytarzykiem przy kuchni oddziałowej; e) składnicy akt; f) łazienki na II piętrze prawego skrzydła budynku A DPS. 2. Szczegółowy zakres i warunki realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone w załącznikach do niniejszej SIWZ, tj. w dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji technicznej Wykonania i Odbioru Robót, a przypadku braku dokumentacji projektowej w przedmiarach, a także we Wzorze Umowy stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ oraz Zakresie rzeczowym robót budowlanych, stanowiącym Załącznik Nr 2 do Wzoru Umowy, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ. UWAGA: 1) w przypadku rozbieżności pomiędzy treścią dokumentacji projektowej, a treścią Zakresu rzeczowego robót budowlanych (Załącznik Nr 2 do Wzoru Umowy), obowiązują zapisy z Zakresu rzeczowego robót budowlanych. Projektant wyraził zgodę na wprowadzenie zmian w stosunku do projektu. 2) Załącznikiem Nr 12 SIWZ jest zaktualizowana w 2019 r. dokumentacja projektowa ZPO2. Oprócz tego Zamawiający dołączył projekt przebudowy całego obiektu z 2016 r. (Załącznik Nr 13 do SIWZ) w celu umożliwienia sporządzenia oferty w zakresie prowadzenia pionów instalacyjnych pomiędzy piętrami oraz inwentaryzację (Załącznik Nr 14 do SIWZ) obrazującą aktualny układ pomieszczeń, w celu umożliwienia Wykonawcy przygotowania oferty w zakresie prac rozbiórkowych i demontażowych. W dokumentacji z 2016 r. zawiera się nieaktualny projekt ZPO2. Do obliczenia kosztów przebudowy w samym obszarze ZPO 2 oraz na poddaszu (prace związane z wentylacją i instalacją sygnalizacji pożaru) należy posługiwać się dokumentacją stanowiącą Załącznik Nr 12 do SIWZ oraz opisem robót stanowiącym Załącznik Nr 2 do Wzoru Umowy, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ, natomiast do obliczenia kosztów rozbiórek należy również posłużyć się inwentaryzacją stanowiącą Załącznik Nr 14 do SIWZ. Do obliczenia ceny robót wentylacyjnych należy również posłużyć się rysunkiem powykonawczym nr 6 instalacji wentylacji, stanowiącym Załącznik Nr 15 do SIWZ. 3. Część objęta prawem opcji, o której mowa w ust. 1 pkt 1) lit. b) obejmuje: 1) wykonanie sufitów podwieszanych w ZPO2, 2) malowanie ścian i sufitów oraz montaż okładzin ściennych w pomieszczeniach ZPO2, 3) dostawę i montaż wyposażenia sanitariatów ZPO2 w pochwyty i stelaże do pochwytów, 4) roboty ogólnobudowlane roboty rozbiórkowe, naprawa i przygotowanie tynków na ścianach i sufitach, malowanie ścian i sufitów na korytarzu ZPO2 oraz malowanie grzejników i rur c.o. w korytarzach i pomieszczeniach ZPO2; 5) roboty posadzkarskie wraz z ułożeniem wykładziny na korytarzu ZPO2; 6) wykonanie instalacji wysokociśnieniowej mgły wodnej w pomieszczeniach i na korytarzu ZPO2 (HiFOG); 7) dostawę i montaż opraw oświetleniowych oraz opraw oświetlenia ewakuacyjnego i awaryjnego w ZPO2; 8) montaż 19 urządzeń aktywnych do instalacji Wi-Fi w ZPO2, 9) dostawę i montaż stolarki okiennej wraz z systemem jednego klucza i systemem bezprzewodowego otwierania drzwi przy pomocy karty, zamkami i klamkami, w tym drzwi do wszystkich pomieszczeń ZPO2, drzwi dymoszczelnych S2 i drzwi przeciwpożarowych DG EI30 w ZPO2 oraz drzwi EI30 RC3 do serwerowni w piwnicy, a także montażem przeniesionych 3 szt. drzwi zabytkowych z futrynami i ponownym montażem istniejących skrzydeł drzwiowych, 10) dostawę i montaż systemów kontroli dostępu, 11) dostawę i montaż pochwytów naściennych na korytarzu; zgodnie z Zakresem rzeczowym robót budowlanych stanowiącym Załącznik Nr 2 do Wzoru Umowy, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ oraz dokumentacją projektową. 4. Zamawiający, wedle swojego wyboru, będzie uprawniony do skorzystania z prawa opcji w całym zakresie wskazanym w ust. 3 powyżej, lub tylko w części zakresu wskazanego w ust. 3 powyżej (przy czym dla każdego z punktów 1) – 11) ujętych w ust. 3 powyżej Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w odniesieniu do całości lub tylko części robót wchodzących w zakres każdego z punktów) lub w ogóle nie skorzysta z prawa opcji w żadnym zakresie. W przypadku skorzystania z prawa opcji w części zakresu wskazanego w ust. 3 powyżej wynagrodzenie Wykonawcy zostanie ustalone w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 8 poniżej, na podstawie wyceny poszczególnych robót ujętej w kosztorysie ofertowym stanowiącym Załącznik do Oferty Wykonawcy. Zamawiający zastrzega, że ostateczna wysokość wynagrodzenia wypłaconego Wykonawcy zostanie ustalona na podstawie kosztorysu powykonawczego, zgodnie z warunkami określonymi w § 3 Wzoru Umowy, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ. 5. Skorzystanie z prawa opcji nie jest obowiązkowe po stronie Zamawiającego. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie z tego tytułu. Realizacja zamówienia objętego prawem opcji jest wyłącznie uprawnieniem Zamawiającego do żądania wykonania przez Wykonawcę zakresu objętego prawem opcji i odpowiadającemu mu obowiązkowi Wykonawcy do spełnienia tego żądania. 6. Nieskorzystanie Zamawiającego z prawa opcji nie wymaga podania przyczyn i nie stanowi podstawy jego odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, zgodnie z prawem opcji określonym w SIWZ. 7. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w przypadku pozyskania wystarczającej ilości środków finansowych do sfinansowania realizacji całego zakresu prawa opcji lub tylko jego części. 8. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli o skorzystaniu z prawa opcji i jego zakresie. 9. Przy ustalaniu terminu skorzystania z prawa opcji Zamawiający weźmie pod uwagę czasowe, techniczne i organizacyjne możliwości wykonania przez Wykonawcę w terminach wskazanych w Umowie zakresu robót budowlanych jaki Zamawiający zamierza powierzyć do wykonania w części objętej prawem opcji. 10. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje pełny proces robót budowlanych wraz z zakupem, montażem, dostawą, wbudowaniem materiałów i urządzeń oraz usunięciem z budynku DPS odpadów, materiałów z rozbiórki i demontażu oraz utylizacją materiałów, zgodnie z informacjami zawartymi w projektach budowlanych i wykonawczych, STWiOR, pozwoleniach na budowę, pozwoleniach Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz Załącznikiem Nr 2 do Wzoru Umowy (Zakres rzeczowy robót budowlanych)– wszystkie wymienione dokumenty stanowią Załączniki do niniejszej SIWZ. 11. Przedmiot Umowy dotyczy nieruchomości przy ul. Helclów 2 w Krakowie oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 116/14 obręb 116 jednostka ewidencyjna Śródmieście, powierzchnia działki 3,5976 ha w tym powierzchnia zabudowy obiektów na terenie nieruchomości: 7 448,26 m2. Budynek w którym i przy którym będą prowadzone roboty budowlane znajduje się w strefie objętej ochroną Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, został wpisany do rejestru zabytków pod Nr rej. 114 i znajduje się na obszarze układu urbanistycznego Kleparza, wpisanego do rejestru zabytków pod numerem A-648 oraz na obszarze uznanym za pomnik historii „Kraków – historyczny zespół miasta”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od każdego z Wykonawców wniesienia wadium (zgodnie z art. 45 ustawy Pzp.) 2. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert określonym w niniejszej SIWZ, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości zł brutto: 30000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 3. Wadium może być wnoszone w: 1) pieniądzu - przelewem wpłacane na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego PKO BP SA Depozyty nr 85102028920000550205898608 Tytułem „Wadium – przetarg nieograniczony: Przebudowa obiektów oraz inne roboty budowlane w Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie”, tak aby przed upływem terminu składania ofert, wadium znajdowało się na ww. rachunku. UWAGA: W przypadku wnoszenia wadium na rzecz Wykonawcy przez inny podmiot, w tytule przelewu należy wyraźnie wskazać na rzecz jakiego Wykonawcy wnoszone jest wadium. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Dopuszczalne jest złożenie wadium w więcej niż jednej formie. 5. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi: 1) musi być złożone w oryginale i wystawione na Dom Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów, 31-148 Kraków, ul. Helclów 2, 2) musi zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, 3) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia – musi obejmować zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań opisanych art. 46 ust. 4a i 5 ustawy każdego z tych wykonawców, 4) okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą. 6. Zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 10, 12. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. W przypadku niewskazania w ofercie rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, Zamawiający uzna, że wskazanym rachunkiem bankowym jest rachunek, z którego dokonano przelewu wpłaty wadium. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, 3) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dowód wniesienia wadium wraz ze wskazaniem rachunku bankowego, na który Zamawiający winien zwrócić wadium (w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu). 2. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie – (jeżeli dotyczy) a) W przypadku podpisywania oferty przez osoby niewymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia Umowy. b) W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 3. Pisemne Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy). 4. Formularz oferty z Formularzem Cenowym – według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ, wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. 5. Kosztorys ofertowy. 6. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach