Przetargi.pl
Przebudowa, nadbudowa i rozbudowa istniejącego budynku remizy strażackiej wraz ze zmianą sposobu użytkowania części budynku na świetlicę środowiskową – etap I.

Gmina Miasto i Gmina Radzyń Chełmiński ogłasza przetarg

  • Adres: 87-220 Radzyń Chełmiński, pl. Towarzystwa Jaszczurczego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 6886087, 6886001 , fax. 566 886 087
  • Data zamieszczenia: 2019-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto i Gmina Radzyń Chełmiński
    pl. Towarzystwa Jaszczurczego 9
    87-220 Radzyń Chełmiński, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 6886087, 6886001, fax. 566 886 087
    REGON: 87111865500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.radzynchelminski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa, nadbudowa i rozbudowa istniejącego budynku remizy strażackiej wraz ze zmianą sposobu użytkowania części budynku na świetlicę środowiskową – etap I.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa, nadbudowa i rozbudowa istniejącego budynku remizy strażackiej wraz ze zmianą sposobu użytkowania części budynku na świetlicę środowiskową – etap I, w Radzyniu Chełmińskim w tym: - rozbudowa parteru o klatkę schodową z dźwigiem osobowym oraz podjazdem dla osób niepełnosprawnych, pomieszczenie świetlicy i pomieszczenie gospodarcze, taras i miejsce postojowe; - rozbudowa piętra o klatkę schodową i małą salę oraz roboty budowlane w części istniejącej na piętrze budynku. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z załączoną do SIWZ dokumentacją projektową, ograniczając zakres robót do I etapu, wykonując w pełnym zakresie następujące pozycje: a) branża ogólnobudowlana: roboty ziemne i fundamentowe, izolacje fundamentów; roboty murowe- parter budynku, posadzki parteru; roboty murowe – piętro, posadzki piętro, stropodach ocieplenie i pokrycie; stolarka zewnętrzna; elewacje rozbudowy budynku od ul. Tysiąclecia; wykończenie wewnętrzne – rozbudowa, dostawa i montaż windy dla osób niepełnosprawnych; remont i przebudowa pomieszczeń na piętrze budynku; budowa podjazdu i tarasu oraz remont schodów zewnętrznych. Parametry techniczne dla windy: wysokość wznoszenia - od 0,5 do 3,7m (1 piętro); prędkość podnoszenia – 0,15m/sek., maksymalny udźwig – od 400 do 1000kg; zasilanie - 230 lub 400V; wymiary zewnętrzne szybu max. 175 x 175 cm. , minimalny wymiar kabiny – 110 x 140 cm; winda z własnym, pełnym szybem samonośnym; 1 drzwi otwierane na bok o szerokości co najmniej 90 cm i wysokości min. 200 cm. Ściany platformy zabudowane, przeszklone. Winda dostosowana dla osób niepełnosprawnych. b) wewnętrzne instalacje sanitarne: wewnętrzna kanalizacja sanitarna; wewnętrzna instalacja wodociągowa; wewnętrzna instalacja centralnego ogrzewania; wentylacja mechaniczna. c) instalacje elektryczne wewnętrzne: rozdzielnica ,,RG,, ; ,,TP-1,, ; ,,TK,, ; linie wlz ; ,,Wył. P.Poż,,; instalacja elektryczna – parteru; instalacje elektryczne – piętra; instalacja odgromowa; instalacja oddymiania i przewietrzania; demontaże. Uwaga: Załączona dokumentacja budowlana obejmuje kompleksowe wykonanie zadania pn: ”Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa budynku remizy strażackiej oraz zmiana sposobu użytkowania części pomieszczeń na świetlicę środowiskową – etap I”. Do przetargu przyjęto wykonanie prac I Etapu”. Załączone do SIWZ przedmiary robót należy traktować poglądowo. Wykonawca na podstawie załączonej dokumentacji projektowej w I etapie ma obowiązek w ofercie przewidzieć i wycenić cały zakres prac koniecznych dla kompleksowej realizacji zadania etapu I. 2. Zakres zamówienia obejmuje również: 1) Geodezyjne wytyczenie obiektów w terenie. 2) Rozruch i odbiór dźwigu osobowego przez Urząd Dozoru Technicznego, w tym poniesienia kosztów opłaty przez UDT oraz pozwolenia na jego użytkowanie. 3) Nieodpłatne wykonywanie przez Wykonawcę w okresie gwarancji udzielonej przez producenta na urządzenie dźwigowe obowiązkowych przeglądów i konserwacji urządzenia dźwigowego, zgodnie z wymaganiami producenta urządzenia oraz zgodnie ze wszystkimi przepisami i wymaganiami dotyczącymi urządzeń podlegających kontroli przez Urząd Dozoru Technicznego. 4) Wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzeń prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania i odbioru robót budowlanych (z przekazaniem Zamawiającemu odpowiednich protokołów). 5) Organizację terenu budowy z zasilaniem w niezbędne media, obsługę geodezyjną w trakcie budowy, ogrodzenia, bariery tymczasowe, pomosty przejściowe, uzyskanie decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego (jeśli zajdzie taka konieczność wraz z wniesieniem opłat). Zamawiający nie zapewnia dostaw wody, energii elektrycznej, odprowadzenia ścieków w trakcie realizacji zadania. Wykonawca winien jest zapewnić je sobie własnym kosztem i staraniem. Wykonawca sporządzi Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia i uporządkuje teren po zakończeniu prac budowlanych. 6) Usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji projektowej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót i dokumentacją. 7) Wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej w tym skompletowanie i przekazanie Zamawiającemu pełnej dokumentacji budowlanej, techniczno – użytkowej windy oraz wszelkie potrzebne atesty, certyfikaty itp. dla wbudowanych materiałów celem m.in. uzyskania pozwolenia na użytkowanie. 8) Przygotowanie i dostarczenie Zamawiającemu inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, z potwierdzeniem o przyjęciu do zasobów geodezyjnych. 9) Roboty rozbiórkowe - materiał nie nadający się do ponownego wykorzystania Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie. 2) Szczegółowy opis zakresu robót oraz technologie ich wykonania określają następujące dokumenty stanowiące załączniki do SIWZ: 1) Wzór umowy (zał. Nr 4) 2) Projekty budowlane (zał. Nr 5) 3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (zał. Nr 6) 4) Przedmiary robót (zał. Nr 7) Zamawiający dysponuje przedmiarem robót, który załącza do SIWZ jako materiał pomocniczy i uzupełniający w stosunku do dokumentacji budowlanej. Wykonawca sporządzi zestawienie rzeczowo – finansowe (zał. nr 8 do SIWZ), które będzie załącznikiem do umowy i dostarczy je do Zamawiającego najpóźniej w dniu podpisania umowy. Zamawiający dodatkowo wyjaśnia, że ewentualnie występujące w niniejszej SIWZ, w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w przedmiarze robót oraz projekcie budowlanym, nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, urządzeń i produktów oraz innych użytych do wykonania wyrobów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Materiał, urządzenie, produkt, wyrób równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji materiału, urządzenia, produktu, wyrobu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany materiał, urządzenie, produkt, wyrób. Wymagany minimalny okres gwarancji: 36 miesięcy licząc od daty protokolarnego odbioru przedmiotu zamówienia. Wykonawca odpowiada za obsługę geodezyjną na etapie realizacji zamówienia oraz wykonanie inwentaryzacji powykonawczej. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i należytego wykonania zamówienia. 3) Wymagania Zamawiającego. 1. Wyznaczenie objęcia kierownictwa budowy (robót) przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności. 2. W składanej ofercie Wykonawca winien uwzględnić koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z dokumentacji budowlanej, jak również nie ujęte w niej , a niezbędne do wykonania zadania, w szczególności : koszty materiałów budowlanych, zagospodarowanie placu budowy, koszty oznakowania robót na czas budowy, obsługę geodezyjną robót, koszt dokumentacji powykonawczej. Dla potrzeb realizacji zamówienia Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie zaplecze techniczne. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozeznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany ustalonego wynagrodzenia . 3. Roboty będą prowadzone w obiekcie czynnym. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć plac budowy i uwzględnić bezpieczeństwo użytkowników. 4. Wykonawca ma obowiązek usunięcia na własny koszt zbędnych materiałów, odpadów i śmieci (zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami). 5.W rejonie istniejącego uzbrojenia, roboty ziemne należy wykonywać ręcznie pod nadzorem gestorów sieci. 6. Naprawa zinwentaryzowanych jak i niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót w zakresie i na koszt wykonawcy. 7. Na Wykonawcy ciąży obowiązek dokonywania uzgodnień z właścicielami terenu w przypadku wejścia z robotami, minimalizacji szkód oraz ponoszenia kosztów z tym związanych. 8. Na Wykonawcy ciąży obowiązek zawarcia odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku ze zdarzeniami losowymi, a w szczególności od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji robót objętych umową. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, a powstałe w związku z prowadzonymi robotami. 9. Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody powstałe w trakcie realizacji zamówienia. Wymagania jakościowe i materiałowe 1. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów I gatunku, gwarantujących jakość techniczną nie gorszą niż określone w dokumentacji technicznej i przedmiarze robót. 2. Zabrania się stosowania materiałów nie odpowiadających wymaganiom polskich norm oraz innym normom określonym w prawie Unii Europejskiej. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości itp.). Materiały stanowiące przedmiot zamówienia muszą posiadać aprobatę techniczną lub deklarację zgodności i posiadać znak CE. 3. Wykonawca zapewnia wszelkie materiały niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. 4) Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy: 1. Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga, by wszystkie czynności w zakresie robót ogólnobudowlanych oraz robót instalacji sanitarnych i elektrycznych objętych przedmiotem zamówienia (o ile nie są /nie będą wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej) były wykonywane prze osoby zatrudnione przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, pracowników obsługi geodezyjnej. 2. Sposób dokumentowania zatrudnienia: Oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie robót ogólnobudowlanych oraz robót instalacji sanitarnych i elektrycznych objęte przedmiotem zamówienia. Oświadczenie wykonawcy, podwykonawcy powinno zawierać w szczególności: - dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, - wskazanie liczby osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę, - wymiaru etatu i określeniu czynności wykonywanych przez poszczególne osoby - podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 3. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie robót ogólnobudowlanych oraz robót instalacji sanitarnych i elektrycznych objęte przedmiotem zamówienia (o ile nie są /nie będą wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej), na podstawie umowy o pracę. Pierwsze oświadczenie Wykonawca składa bez oczekiwania na wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni, licząc od dnia przekazania terenu robót, kolejne w terminie 3 dni od otrzymania wezwania. Nieprzedłożenie wymaganych dokumentów uznane zostanie przez Zamawiającego jako uchylanie się od obowiązku zatrudniania osób na umowę o pracę i skutkować będzie nałożeniem sankcji przewidzianych w § 9 umowy. Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy w sytuacji, gdy poweźmie wątpliwości, co do sposobu zatrudnienia osób wykonujących czynności określone przez Zamawiającego. Powyższe obowiązuje również w przypadku wykonania części zamówienia przez podwykonawców. 5) Na podstawie art. 36 b ust. 1a ustawy Pzp zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa wyżej, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych Podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Warunki i zasady realizacji zamówienia: Zamówienie będzie realizowane na zasadach i warunkach określonych w SIWZ, w tym w załącznikach do SIWZ, a zwłaszcza zawartych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy zł 00/100). 2) Forma wniesienia wadium Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z późn. zm.). 3) Termin i miejsce wniesienia wadium. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Łasin o/Radzyń Chełmiński Nr 77950000080000081120000006 tytułem: „Wadium – Przebudowa, nadbudowa i rozbudowa istniejącego budynku remizy strażackiej wraz ze zmianą sposobu użytkowania części budynku na świetlicę środowiskową – etap I”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formach innych niż pieniądz, należy złożyć w formie oryginału w zamkniętej osobnej kopercie w siedzibie Zamawiającego /w Urzędzie Miasta i Gminy w Radzyniu Chełmińskim, ul. Pl. Tow. Jaszczurczego 9, 87-220 Radzyń Chełmiński/ w sekretariacie, pok. Nr 1 z dopiskiem „dokument wadialny” oraz nazwą przedmiotu zamówienia. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. Uwaga: Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni tj. termin związania ofertą. Oferta zabezpieczona na okres krótszy niż wymagany zostanie odrzucona. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 oraz 4a ustawy Pzp. 4) Zatrzymanie i zwrot wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Do oferty wykonawca dołącza: 1. Pełnomocnictwo osoby/osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów /jeżeli dotyczy/. 2. W przypadku, gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, stosownie do art. 23 ust.2 ustawy Pzp. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej składa każdy z Wykonawców. 4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego (pisemne – w oryginale), o którym mowa w pkt. 5.7. 1) niniejszej SIWZ (jeżeli dotyczy). 5.W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, Wykonawcy muszą udokumentować, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1b ustawy Pzp oraz każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi wykazać brak podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach