Przetargi.pl
Przebudowa (modernizacja) drogi gminnej nr 108143 L w m. Piotrawin na odcinku km 0+000,00 ÷ km 0+504,79

Gmina Łaziska ogłasza przetarg

  • Adres: 24-335 Łaziska, Łaziska 76
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 0-81 827 69 20 , fax. 081 827 69 36
  • Data zamieszczenia: 2011-06-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łaziska
    Łaziska 76 76
    24-335 Łaziska, woj. lubelskie
    tel. 0-81 827 69 20, fax. 081 827 69 36
    REGON: 00053795800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalaziska.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa (modernizacja) drogi gminnej nr 108143 L w m. Piotrawin na odcinku km 0+000,00 ÷ km 0+504,79
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania Przebudowa (modernizacja) drogi gminnej nr 108143 L w m. Piotrawin na odcinku km 0+000,00 - km 0+504,79 Zakres zamówienia: a. Podstawowe parametry projektowe. Zaprojektowano drogę odpowiadającą parametrom klasy L- dwukierunkową o nawierzchni bitumicznej szerokości jezdni 3,0 m z mijankami i obustronnymi poboczami utwardzonymi mieszanką tłuczniową szerokości po 1,0 m. Podstawowe parametry wyjściowe: - prędkość projektowana 50 km/h - kategoria ruchu KR 1 - grupa nośności podłoża G 3. b. Plan sytuacyjny. Początek projektowanego odcinka drogi, wierzchołek PT usytuowana w km 0?+000 na krawędzi istniejącej jezdni bitumicznej drogi wojewódzkiej. Punkt zastabilizowano rurką stalową. Kąt włączenia projektowanego odcinka drogi do drogi wojewódzkiej zbliżony jest do 90 o. Nie projektowano przepustu na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką gdyż nie ma miejsca a przede wszystkim jest on zbędny. Szerokość wlotu projektowanej drogi na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką wynosi 5,5 m. Wyokrąglenia wlotu projektowanej drogi na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką wynoszą R - 6 m i R - 8 m. Na całej trasie są zaprojektowane 4 łuki poziome o promieniach 150 m, 90 m, 120 m i 800 m. Wszystkie wierzchołki łuków zostały zastabilozowane rurkami stalowymi z podanymi na planie sytuacyjnym domiarami. Na trasie zaprojektowano dwie mijanki o długości 25 m ze skosami. Szerokość jezdni bitumicznej na odcinku od km. 0+039 do końca trasy wynosi 3 m. Na trasie tej zaprojektowano trzy zjazdy publiczne oraz 10 zjazdów indywidualnych, szczegółowa lokalizacja załamań trasy oraz parametry łuków kołowych, zjazdów i mijanek przedstawiono na planie sytuacyjnym Rys. Nr 2. c. Profil podłużny. Projektowana droga przebiega w terenie równinnym. Niweletę zaprojektowano w niewielkim nasypie od 10 cm do 37 - 48 cm, w większości nasyp ten wacha się w granicach 28 cm. Na skrzyżowaniu niweletę dowiązano do istniejącej nawierzchni drogi wojewódzkiej. Załamania niwelety złagodzono łukami pionowymi o promieniach: - wypukle 300 m, 3000 m, 4000 m, 2000 m, 1000 m - wklęśle 1000 m, 3000 m, 2500 m. Minimalne pochylenie niwelety wynosi 0,24% zaś maksymalne 4%. W centralnej części projektowanej drogi ustalono reper roboczy Nr 1, zwór wodny o wysokości H=133,39 m. Lokalizacje reperu roboczego przedstawiono na planie sytuacyjnym rys. Nr 2 oraz na profilu Rys. Nr 3. d. Przekroje normalne. Zaprojektowano przekrój normalny szlakowy na prostej oraz na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką o następujących parametrach: - szerokość jezdni na prostej 3,0 m - szerokość jezdni przy skrzyżowaniu z droga wojewódzką 5,5 m na odległości 27,87 m - przekrój daszkowy o pochyleniu 2% - obustronne pobocza utwardzone, szerokości po 1,0 m o pochyleniu 6% - szerokość korony drogi z wyjątkiem odcinka od 0+000 do 0+027,87 i mijanek wynosi 5,0 m Szczegółowe rozwiązania przedstawiono na Rys. Nr 4. e. Konstrukcja nawierzchni. Konstrukcje nawierzchni przyjęto zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Dla ruchu KR1, grupy nośności podłoża G3 i dobrych warunków wodnych, zaprojektowano konstrukcje wzmocnienia nawierzchni drogi. - Warstwa projektowana; - warstwa ścieralna grubości 4 cm z betonu asfaltowego AC11 - warstwa wiążąca grubości 4 cm z betonu asfaltowego - AC16 - podbudowa zasadnicza 20 cm z kruszywa łamanego 0/31 - warstwa mrozochronna gruntowa cement Rm=2,5MPa na poszerzeniu i mijankach. - Warstwy istniejące: - warstwa utwardzona żużlem, kruszywem naturalnym i kruszywem łamanym zmiennej grubości od 8 do 25 cm. Warstwa ta stanowi dolną warstwę podbudowy (ulepszone podłoże). Razem grubość nawierzchni jest większa niż 50 cm (warunek mrozoodporności hm=0,5 hz) i ten warunek jest spełniony. Przekroje i konstrukcje nawierzchni na poszczególnych odcinkach drogi przedstawia Rys. Nr 4. f. Odwodnienie. Projektuje się na powierzchniowe odwodnienie korpusu drogowego - spływ wód z nawierzchni i poboczami na przylegający bezpośrednio do drogi teren i do istniejących naturalnych zagłębień terenu. Nie projektowano mimo wskazań przez Z.D.W. przepustu na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką ponieważ po prawej stronie drogi gminnej na drodze wojewódzkiej jest chodnik i krawężnik i nie ma miejsca na wykonanie przepustu. Przy drodze wojewódzkiej nie ma rowu a woda spływa po jezdni drogi wojewódzkiej przy krawężniku w stronę Wisły. W tej sytuacji budowa przepustu jest zbędna. Zaprojektowany układ odwodnienia pasa drogowego nie zmienia stosunków wodnych w rejonie drogi a dzięki podwyższeniu niwelety droga zabezpieczona została przed zalewaniem podczas intensywnego spływu powierzchniowego. g. Przekroje poprzeczne i roboty ziemne. Przekroje poprzeczne wykonano w miejscach pomierzonych przekrojów drogi i terenu. Na rysunkach przekrojów poprzecznych Rys. Nr 5 przedstawiono: - rzędne niwelety i rzędne terenu w osi przekroju - zakres poszerzeń - zakres robót ziemnych - istniejąca nawierzchnie stanowiąca dolną podbudowę h. Zjazdy. Zaprojektowano 3 zjazdy publiczne i 10 zjazdów indywidualnych. Lokalizację zjazdów przedstawiono na Rys. Nr 2. Parametry zjazdów przedstawiono na rysunkach i wynoszą: - zjazd publiczny - szerokość jezdni 3,5 m - szerokość poboczy po 0,75 m - promienie wyokrągleń R - 5 m - szerokość jezdni 3,0 m - szerokość poboczy po 0,75 m - promienie wyokrągleń R - 3 m Długość zjazdu licząc od krawędzi nawierzchni bitumicznej wynosi 5 m. Zaprojektowano konstrukcje nawierzchni na zjazdach: - nawierzchnia tłuczniowa grubości 15 cm z mieszanki 0/31 i. Roboty wykończeniowe. W celu wykończenia na czysto powierzchni robót ziemnych należy wykonać plantowanie nawierzchni skarp nasypów Rys. Nr 5 j. Urządzenia obce. Na projektowanym odcinku drogi występują istniejące uzbrojenia terenu: - napowietrzna linia energetyczna NN wraz z oświetleniem ulicznym - kablowa sieć telekomunikacyjna - wodociąg Zgodnie z uzgodnieniem z Zakładem Energetycznym Puławy przedstawionym w piśmie Ldz.2291/Z3-TU/11 z dnia 04.04.2011r. zostanie zlikwidowana kolizja istniejącego słupa narożnego poprzez jego przestawienie. Występuje kolizja z linią telekomunikacyjną i zgodnie z pismem Telekomunikacji Polska, Numer pisma: TOTTESBU/UP-k/15.04/11 z dnia 15.04.2011r. Projektuje się zabezpieczenie linii poprzez odkopanie i założenie rur dwudzielnych AROTA. Od km 0+019 do km 0+036 o dł. 17 m, od km 0+250 do km 0+376 o dł. 126 m i w km 0+160 na przejściu poprzecznym o dł. 6,0 m. W związku z tym że niweleta drogi jest podniesiona średnio o około 28 cm nie zachodzi obawa że kabel będzie położony mniej niż 60 cm od nawierzchni. W żadnym miejscu w obrębie kabla nie będzie obniżony teren. Kolizji z wodociągiem nie ma. k. Granice terenu objętego inwestycją. Projektowana droga mieści się w granicach istniejącego pasa drogowego. Nie zachodzi potrzeba zajęcia dodatkowych działek. l. Oznakowanie i urządzenia zabezpieczenia ruchu. Projekt stałej organizacji ruchu na drodze gminnej i skrzyżowaniu z droga wojewódzką opracowano oddzielnie. Na drodze wojewódzkiej przewidziano ustawienie 1 znaków C-8, 1 znaku B-1 oraz 1 urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego U-20 b. Na drodze gminnej w obrębie skrzyżowania znak b-20 STOP, dalej znak A-4 szt.1,A-3 szt.1, b-33 szt.2, A-30 szt.1. Na 3 słupach oświetleniowych ustawionych mniej niż 0,5 m od krawędzi korony ustawione zostaną tablice U-9b sz.3.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452337142
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga złożenia przez Oferentów wadium w kwocie 4000,00 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lublin.pl/laziska/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną