Przetargi.pl
„Przebudowa istniejących przyłączy linii nN oraz budowa kablowej linii oświetlenia ulicznego wraz z budową monitoringu miejskiego w Al. M. Dąbrowskiej w Komorowie”

GMINA MICHAŁOWICE ogłasza przetarg

  • Adres: 05-816 Reguły, Aleja Powstańców Warszawy 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA MICHAŁOWICE
    Aleja Powstańców Warszawy 1
    05-816 Reguły, woj. mazowieckie
    REGON: 013269290
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.michalowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa istniejących przyłączy linii nN oraz budowa kablowej linii oświetlenia ulicznego wraz z budową monitoringu miejskiego w Al. M. Dąbrowskiej w Komorowie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa przyłączy napowietrznych i kablowych istniejącej linii nN oraz budowa kablowej linii oświetlenia ulicznego wraz z budową monitoringu miejskiego w Al. M. Dąbrowskiej w Komorowie, gmina Michałowice.2. Przedmiotem zamówienia objęte są:1) Zadanie 1: polegające na przebudowie 30 szt. przyłączy napowietrznych i 17 szt. przyłączy kablowych oraz układanie kabli na odcinku ok. 1100 m we współpracy z PGE.2) Zadanie 2: polegające na budowie kablowej linii oświetlenia ulicznego obejmującej m.in. układanie kabla ok. 3500 m, przewodu ok. 630 m i montaż 56 szt. słupów3) Zadanie 3: polegające na budowie monitoringu miejskiego obejmującego m.in. montaż 6 szt. kamer stacjonarnych, 5 szt. kamer obrotowych i układanie kabli ok. 670 m. 3. W Al. Marii Dąbrowskiej rosną drzewa pomniki przyrody objęte nadzorem Konserwatora Przyrody, w związku z tym Wykonawca realizujący przedmiot zamówienia zobowiązany będzie do wypełnienia postanowień Decyzji WZ.5142.4.2022.PK z dnia 18 05 2022 r. Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w zakresie prac prowadzonych w koronach drzew.4. Pełny zakres przedmiotu zamówienia określony jest:1) dla Zadania 1 w Dokumentacji projektowej, STWiOR i przedmiarze robót stanowiących załącznik nr 7 do SWZ, 2) dla Zadania 2 w Dokumentacji projektowej, STWiOR i przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ,3) dla Zadania 3 w Dokumentacji technicznej, STWiOR i przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.5. Oprócz wykonania zakresu prac określonych powyżej do obowiązków Wykonawcy należało będzie również:1) organizacja i zagospodarowanie miejsca prac,2) przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 699 ze zm.),3) zagospodarowanie ubytku we własnym zakresie,4) przestrzeganie przepisów BHP.6. Materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz spełniać wymogi określone w Ustawie z dnia 07.07.1994 r. - Prawo Budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.).7. Wykonawca, na żądanie Zamawiającego, okaże niezbędne atesty, świadectwa (certyfikaty) i inne dokumenty stwierdzające jakość zastosowanych urządzeń i materiałów.8. Wykonawca zobowiązuje się wykonać Przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa, obowiązującymi polskimi i europejskimi normami oraz zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i wszelkimi wymogami zawartej umowy na realizacje przedmiotowego zamówienia.9. Na odcinku prowadzenia prac Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć wszystkie drzewa i krzewy, które znajdują się w miejscach, gdzie może nastąpić ich uszkodzenie oraz prowadzić prace w sposób ograniczający do minimum zniszczenie powierzchni biologicznie czynnej.10. Wykonawca zobowiązany będzie do odtworzenia powierzchni biologicznie czynnej oraz do usunięcia uszkodzonych roślin i posadzenia nowych roślin w uzgodnieniu z Referatem Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Michałowice na swój koszt (jeżeli będzie taka potrzeba). 11. Wykonawca we własnym zakresie zabezpieczy odpowiedni sprzęt, który powinien być sprawny technicznie i niezawodny oraz odpowiednio przystosowany do realizowania zamówienia. Sprzęt powinien posiadać aktualne badania techniczne i świadectwo o dopuszczeniu do ruchu na drogach publicznych (jeżeli dotyczy).12. Wykonawca przez cały czas realizowania zamówienia jest zobowiązany do dysponowania odpowiednią liczbą personelu. Zamawiający nie będzie uwzględniał przedłużenia terminowego wykonania zamówienia z powodu niedyspozycyjności personelu (absencja pracownicza), jak również awarii sprzętu Wykonawcy. W takich sytuacjach Zamawiający będzie naliczał kary zgodnie z zawartą Umową.13. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia swoich pracowników i sprzętu w stosowne oznakowanie umożliwiające identyfikację Wykonawcy w czasie prowadzonych prac. 14. Personel Wykonawcy skierowany do realizacji zamówienia w terenie musi posiadać ubranie ochronne z logo (nazwą) firmy Wykonawcy i elementami odblaskowymi.15. Wykonawca realizujący zamówienie przejmie od Zarządcy drogi niezbędny do wykonania robót pas drogowy, składając z wyprzedzeniem odpowiednie dokumenty, pozwalające na wydanie stosownych decyzji.16. Wykonywane przez Wykonawcę roboty w pasie drogowym nie mogą utrudniać ruchu drogowego.17. Prowadzone roboty winny być oznakowane zgodnie z instrukcją organizacji ruchu przy robotach remontowych wykonaną przez Wykonawcę na swój koszt.18. Prace prowadzone muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, w szczególności dotyczącymi bhp, ppoż., i branżowymi, z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, a także wszelkimi z uzgodnieniami dokonanymi z Zamawiającym w trakcie realizacji prac.19. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinka, na którym wykonywane będą roboty, w czasie ich wykonywania odpowiedzialny jest Wykonawca.20. Wykonawca odpowiedzialny jest za zorganizowanie terenu prowadzonych prac zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia prac.21. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U z 2022 r. poz. 699 ze zm.).Wykonawca w trakcie realizacji Przedmiotu umowy ma obowiązek poddania odpadów budowlanych odzyskowi, a jeżeli z przyczyn technologicznych jest to niemożliwe lub nieuzasadnione z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych, to Wykonawca zobowiązany jest do przekazania na własny koszt powstałych odpadów do utylizacji. Wykonawca ma obowiązek przedstawienia dokumentów potwierdzających oddanie odpadów podmiotowi uprawnionemu do ich odbioru i przetwarzania. 22. Obowiązkiem wykonawcy jest prowadzenie prac w taki sposób, aby nie wystąpiły uszkodzenia istniejących obiektów, w tym infrastruktury technicznej istniejącej, zlokalizowanych na i poza terenem ich prowadzenia, a w przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury na własny koszt.23. Wymagania dotyczące zatrudnienia (klauzule społeczne) o ile nie będą wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej: 1) Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia;2) Wykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudni na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres trwania umowy, zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2022 poz. 1510) osobę/y wykonującą/e czynności: operatora podnośnika oraz czynności montażu urządzeń elektroenergetycznych, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510);24. TERMIN I WARUNKI GWARANCJI I RĘKOJMI1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości i rękojmi na wykonane roboty oraz zastosowane materiały na okres nie krótszy niż 48 miesięcy od daty odbioru Przedmiotu umowy. Ostateczny okres gwarancji i rękojmi zostanie podany przez Wykonawcę w złożonej ofercie (stanowi kryterium oceny złożonych ofert). 2) Okres gwarancji rozpoczyna swój bieg od daty odbioru każdego z zadań wykonanych w trakcie umowy.3) Szczegółowy opis dotyczący gwarancji i rękojmi znajduje się w „Projekcie umowy” stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45316110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest w terminie do składania ofert wnieść wadium w wysokości: 22 000,00 zł,
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej o ile podmiot ubiegający się o zamówienie publiczne prowadzi działalność gospodarczą. O zamówienie publiczne mogą również ubiegać się osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej, a więc nie posiadają wpisu ani do KRS, ani do CEIDG.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa:a) środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości: min 1. 000.000,00 złNa potwierdzenie spełnienie powyższego warunku należy złożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w wysokości wskazanej przez Zamawiającego; wystawionej w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;b) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia:odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 800.000,00. zł. W przypadku ustalenia limitu sumy gwarancyjnej ubezpieczenia na jedno zdarzenie suma ta nie może być niższa niż 800.000,00. zł.Na potwierdzenie spełniania powyższego warunku należy złożyć dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.3) Zdolność techniczna lub zawodowa:a) doświadczenie Wykonawcy:Wykonawca powinien wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat, przed terminem składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał:- co najmniej 3 roboty polegające na wykonaniu przebudowy przyłączy napowietrznych i kablowych o wartości min. 900.000,00 zł. łącznieUWAGA !!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa powyżej musi spełniać w całości przynajmniej jeden z Wykonawców.b) dysponowania osobami:Wykonawca potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że będzie w stanie skierować do realizacji zamówienia publicznego niżej wymienione osoby:1) min. 1 osobę (kierownik budowy) posiadający:a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci , instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,b) uprawnienia SEP w zakresie dozoru instalacji, sieci oraz urządzeń elektroenergetycznych i gazowych tzw. świadectwa kwalifikacji dozorowe „D”,c) zaświadczenie o ukończeniu kursu uprawnionego do pracy pod napięciem dla pracowników dozoru (PPN),2) min. 2 osoby posiadające uprawnienia kwalifikacyjne do 1 kV;3) min. 2 osoby - elektromonterów posiadające uprawnienia:a) uprawnienia SEP w zakresie eksploatacji instalacji, sieci oraz urządzeń elektroenergetycznych i gazowych tzw. świadectwo kwalifikacyjne „E",b) zaświadczenie o ukończeniu kursu uprawniające do pracy pod napięciem dla elektromonterów (PPN),c) upoważnienie wydane przez PGE Dystrybucja S.A. do samodopuszczeń do wykonywania prac pod napięciem przy urządzeniach NN eksploatowanych przez Rejon Energetyczny Pruszków.4) min. 1 osobę do obsługi podnośnika koszowego;5) min. 1 osobę do obsługi koparki posiadającą uprawnienia określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (t.j. Dz.U. z 2018 poz. 583) - uprawnienia do wykonywania zawodu operatora koparkiZamawiający dopuszcza wykonywanie przez jedną osobę uczestniczącą w realizacji zamówienia kilku funkcji wskazanych powyżej, jednak Wykonawca musi zapewnić przez cały czas realizacji zamówienia odpowiednią liczbę osób personelu zapewniającą terminowe wykonanie zamówienia.Na potwierdzenie spełniania powyższego warunku należy złożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.Do wykazu osób należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane.Informacje dodatkowe:W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych przez osobę wskazywaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez taką osobę uprawnień wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, o ile ich zakres odpowiada zakresowi wymaganych uprawnień mając na względzie zakres uprawnień niezbędny do realizacji zamówienia lub jest szerszy.Dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220 ze zm.) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117 ze zm.) zgodnie z którymi przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)c) dysponowania sprzętem:Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował w celu wykonania zamówienia narzędziami, wyposażeniem zakładu lub urządzeniami technicznymi w niżej wymienionym zakresie:1) samochodem ciężarowym co najmniej 1 szt.,2) dźwigiem lub HDS co najmniej 1 szt.,3) samochodem wyposażonym w podnośnik koszowy co najmniej 2 szt.,4) samochodem dłużycą do przewozu słupów co najmniej 1 szt.,5) koparką co najmniej 2 szt.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-12-19

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach