Przetargi.pl
Przebudowa infrastruktury wodociągowej na odcinku Czarna Dąbrówka - Unichowo

GMINA CZARNA DĄBRÓWKA ogłasza przetarg

  • Adres: 77-116 Czarna Dąbrówka, ul. Gdańska 5
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-01-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA CZARNA DĄBRÓWKA
    ul. Gdańska 5
    77-116 Czarna Dąbrówka, woj. pomorskie
    REGON: 770979507
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czarnadabrowka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa infrastruktury wodociągowej na odcinku Czarna Dąbrówka - Unichowo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Na przedmiot zamówienia składa się modernizacja sieci wodociągowej na odcinku Czarna Dąbrówka – Unichowo, zadnie dofinansowane jest z Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych – II edycja. 2) W ramach zadania zostanie wykonany w formie zaprojektuj i wybuduj odcinek sieci łączący stację uzdatniania wody w Czarnej Dąbrówce do stacji uzdatniania wody Nożyno, odcinek sieci łączący miejscowość Nożynko z miejscowością Unichowo oraz modernizacja dwóch stacji podnoszenia ciśnienia, a także budowa 2 zbiorników retencyjnych. Zmodernizowane zostaną stacje uzdatniania wody w Czarnej Dąbrówce oraz Nożynie. 3) Realizacja przedmiotu zamówienia została podzielona na: a) wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych bez sprzeciwu (w zależności od rodzaju wymaganego prawem dokumentu), wszelkich innych decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii w tym decyzji środowiskowych niezbędnych dla zrealizowania zadania inwestycyjnego. b) wykonanie robót budowlanych (na podstawie zatwierdzonej dokumentacji projektowej), geodezyjne wytyczenie zakresu inwestycji, wykonanie inwentaryzacji powykonawczej, przeprowadzenia wszystkich prób i badań związanych z przedmiotem zamówienia oraz przygotowanie dokumentacji odbiorowej, uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego od właściwego organu pozwolenia na użytkowanie lub potwierdzenia zgłoszenia o rozpoczęciu użytkowania sieci bez sprzeciwu.c) Wykonanie robót technologicznych na podstawie wykonanej przez Wykonawcę dokumentacji technologicznej niewymagającej pozwolenia na budowę ani zgłoszenia, po uprzednim uzyskaniu akceptacji Zamawiającego i inspektora nadzoru.4) Zakres przedsięwzięcia inwestycyjnego obejmuje zaprojektowanie wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych bez sprzeciwu (w zależności od rodzaju wymaganego prawem dokumentu) i wykonanie zadań polegających na:a) Budowie sieci wodociągowej na odcinku Czarna Dąbrówka – Nożyno o długości ≈ 5904 m. Wodociąg należy wykonać z rur i kształtek PE100-RC SDR17 PN10 dn110/160 typ 2. Sieć wodociągową należy wyposażyć w niezbędną armaturę, b) Budowa sieci wodociągowej na odcinku Nożynko – Unichowo o długości ≈ 2437 m. Wodociąg należy wykonać z rur i kształtek PE100-RC SDR17 PN10 dn110/160 typ 2. Sieć wodociągową należy wyposażyć w niezbędną armaturę,c) Modernizacja stacji uzdatniania wody wraz z budową stacji podnoszenia ciśnienia w miejscowości Czarna Dąbrówka. Modernizacja SUW w Czarnej Dąbrówce polegać będzie na:• budowie nadziemnego zbiornika wody pitnej o pojemności 100 m3, wraz z włączeniem w układ hydrauliczny SUW,• modernizacji ujęcia wody nr Sw2/74,• przebudowie układu technologicznego, wraz z montażem zestawu hydroforowego (pompownia),• odświeżeniu budynku (pomalowanie ścian zewnętrznych i wewnętrznych),• wymianie wyeksploatowanego ogrodzenia o długości ≈220 m,• utwardzeniu nawierzchni przy budynku SUW (plac manewrowy) o pow. 90m2.d) Modernizacja stacji uzdatniania wody wraz z budową stacji podnoszenia ciśnienia w m. Nożyno. Modernizacja SUW w Nożynie polegać będzie na:• rozbudowie istniejącego budynku stacji uzdatniania wody,• budowie nadziemnego zbiornika wody pitnej o pojemności 100 m3, wraz z włączeniem w układ hydrauliczny SUW,• modernizacji ujęcia wody nr Sw2/81,• budowie układu technologicznego, wraz z montażem zestawu hydroforowego (pompownia),• wymianie wyeksploatowanego ogrodzenia o długości 165 m,• utwardzeniu nawierzchni przy budynku SUW (plac manewrowy) o pow. 160 m2.5) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 9 - Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) na który składają się Program Funkcjonalno- Użytkowy (zarwane dalej: PFU) „Przebudowa Infrastruktury Wodociągowej na odcinku Czarna Dąbrówka- Unichowo”6) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi Polskimi Normami oraz przepisami prawa. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszelkich robót budowlanych niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy zgodnie z PFU, SWZ.7) Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2021 poz. 2351 z zm.), ustawą z dnia 11 września 2019 r. ustawy PZP i ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U z 2022 r. poz. 1360 ze zm.)8) Wykonawca wykonując przedmiot zamówienia uwzględni niezbędne warunki dla osób ze szczególnymi potrzebami o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2022 poz. 2240).9) Do obowiązków Wykonawcy należy przygotowanie terenu objętego pracami do możliwości realizacji prac budowlanych i zabezpieczenie mienia znajdującego się na terenie prowadzenia robót.10) Wykonawca ma obowiązek zapewnić w czasie trwania prac objętych niniejszą umową bezpieczeństwo i ochronę zdrowia dla pracowników własnych oraz pozostałych osób przebywających na terenie budowy.11) Na Wykonawcy spoczywa obowiązek prawidłowego wygrodzenia, zabezpieczenia i oznakowania placu budowy ze szczególną starannością.12) Wykonawca jest gospodarzem na terenie budowy od daty przekazania terenu budowy do czasu odbioru końcowego, a w szczególności zobowiązany jest do:a) ochrony mienia i zabezpieczenia przeciwpożarowego,b) nadzoru nad bhp,c) ustalania i utrzymywania porządku,d) odpowiedniej organizacji terenu budowy, zabezpieczenia magazynowego i dozoru mienia,e) dostarczenia atestów zastosowanych materiałów, wyników oraz protokołów badań, sprawozdań sprawdzeń i prób dotyczących realizowanego zamówienia (dołączyć do dokumentacji powykonawczej).15) W skład przedmiotu zamówienia wchodzi obowiązek Wykonawcy zagospodarowania i utylizacji, zgodnie z przepisami odrębnymi, wszelkich odpadów pozostałych w wyniku prowadzenia robót budowlanych przez Wykonawcę.16) Prace budowlane należy wykonywać przy użyciu materiałów, dla których Wykonawca posiada dokumenty potwierdzające dopuszczenie do stosowania w budownictwie i wcześniej zaakceptowanych przez zamawiającego.17) Jeżeli SWZ lub PFU wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający, zgodnie ustawą PZP, dopuszcza rozwiązania równoważne polegające na zastosowaniu innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że gwarantują one realizację robót w zgodzie z projektem oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. 18) Wszelkie wskazane (marki, znaki towarowe, normy) pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów / produktów / ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych.19) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał przez cały okres obowiązywania Umowy ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej w zakresie prowadzonej działalności obejmującej pełen zakres ryzyk związanych z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż wartość przedmiotu umowy 20) Termin gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia nie może być krótszy niż 36 miesięcy (licząc od daty prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia tj. od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego) i stanowi jedno z kryterium oceny ofert.21) Szczegółowy opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji zamówienia określają projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 3 do SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 60 000 zł. (słownie sześćdziesiąt tysięcy zł. 00/100) i utrzymuje je nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkami wskazanymi w ustawie PZP2) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 04.03.2023. r.3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy PZP.4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku Zjednoczony Bank Spółdzielczy w Rumii Oddział w Czarnej Dąbrówce numer rachunku 09 9324 1018 0020 0019 2000 0060 z dopiskiem „Wadium - Przebudowa infrastruktury wodociągowej na odcinku Czarna Dąbrówka UnichowoUwaga! Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Czarna Dąbrówka- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,- kwotę gwarancji/poręczenia,- termin ważności gwarancji/poręczenia,- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.6) W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy PZP.7) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy PZP.8) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, na podstawie art. 112 ustawy PZP dotyczące:• zdolności do występowania w obrocie gospodarczym- Zamawiający nie stawia warunków w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym• uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów- Zamawiający nie stawia warunków w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile nie wynika to z odrębnych przepisów.• sytuacji ekonomicznej lub finansowej- Wykonawca posiada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającą posiadanie środki lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem w wysokości co najmniej 2 000 000,0000 zł.• zdolności technicznej lub zawodowej- warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy to w tym okresie, że wykonał należycie co najmniej• jedną robotę budowlaną polegające na budowie sieci wodociągowej o długości co najmniej 2 km oraz o wartości minimum 300 000,00 zł brutto.Uwaga ! Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli powyższe zadanie jest zakończone. Za zakończenie robót budowlanych Zamawiający uważa roboty, w których obiekt budowlany został ukończony w taki sposób, że stanowi on całość techniczno- użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami oraz został oddany do użytkowania.b) skierowanie do realizacji zamówienia publicznego następujące osoby:• kierownika budowy – minimalna liczba osób: 1, kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, doświadczenie: kierował w okresie ostatnich 3 lat co najmniej dwiema robotami budowlanymi w branży sanitarnej – sieci wodociągowej;• kierownika robót branży elektrycznej – minimalna liczba osób:1, kwalifikacje: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymiw zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, doświadczenie: kierował w okresie ostatnich 3 lat co najmniej jedną robotą budowlaną branży eklektycznej;• kierownika robót branży konstrukcyjno budowlanej – minimalna liczba osób: 1, kwalifikacje: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń, doświadczenie: kierował w okresie ostatnich 3 lat co najmniej jedną robotą budowlaną w branży konstrukcyjno-budowlanej;• projektanta - minimalna liczba osób: 1, kwalifikacje: uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń uprawniające do projektowania robót doświadczenie: wykonał w okresie ostatnich 5 lat co najmniej dwa projekty inwestycji w zakresie sieci instalacji wodociągowych.Uwaga! Zamawiający dopuszcza łączenie stanowisk dla w/w osób pod warunkiem łącznego spełnia wymagań Zamawiającego dla tych osób. Przez minimalne doświadczenie zawodowe dla stanowisk, o których mowa powyżej, dla których wymagane jest posiadanie uprawnień budowlanych, Zamawiający rozumie lata czynne zawodowo przepracowane na danym stanowisku w łącznym okresie.Przez uprawnia budowlane należy rozumieć: uprawnienia, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (dz. U. 2019 r., poz. 831). Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień dopuszcza odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniejszych obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawienia wydane obywatelom państw Europejskiego obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy i zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646 z późń. zm.)2) Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-02-03

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach