Przetargi.pl
Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku magazynowo – biurowego zlokalizowanego przy ul. Stalmacha 7 w Zabrzu na budynek usługowy CUS w ramach programu Rewitalizacja społeczna na terenie miasta Zabrze ze szczególnym uwzględnieniem obszarów wskazanych w LPROM – dokończenie robót przerwanych

Miasto Zabrze ogłasza przetarg

  • Adres: 41-800 Zabrze, Powstańców Śląskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323733537 , fax. 323733516
  • Data zamieszczenia: 2020-02-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Zabrze
    Powstańców Śląskich 5-7
    41-800 Zabrze, woj. śląskie
    tel. 323733537, fax. 323733516
    REGON: 27625552000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabrze.magistrat.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku magazynowo – biurowego zlokalizowanego przy ul. Stalmacha 7 w Zabrzu na budynek usługowy CUS w ramach programu Rewitalizacja społeczna na terenie miasta Zabrze ze szczególnym uwzględnieniem obszarów wskazanych w LPROM – dokończenie robót przerwanych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót koniecznych do zakończenia przebudowy budynku CUS przy ul. Stalmacha 7 w Zabrzu wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie po przerwaniu robót na skutek wypowiedzenia przez Zamawiającego umowy z pierwszym Wykonawcą robót. Zakres robót do wykonania i do dokończenia: a) Roboty w zakresie zagospodarowania terenu:  Roboty rozbiórkowe wraz z wywozem i utylizacją materiałów z rozbiórki – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Ścinanie drzew i karczowanie pni po wycince drzew i krzewów wraz z wywozem i zdaniem drewna za potwierdzeniem odbioru do leśniczówki przy ul. Matejki 68 w Zabrzu – po uzyskaniu zgody na wycinkę – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Dobudowę pomieszczeń sanitarno-higienicznych po stronie wschodniej budynku – do dokończenia pozostaje elewacja i wykończenie schodów.  Niwelację terenu – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Wymianę gruntu do głębokości 120cm – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Budowę parkingu naziemnego – na 26 samochodów osobowych + 3 miejsca rezerwy w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych – roboty do dokończenia w zakresie nawierzchni i infrastruktury.  Budowę zjazdu z drogi publicznej - ul. Cmentarnej – roboty do wykonania.  Budowę dojść i dojazdów oraz opaski wokół budynku – roboty do dokończenia w zakresie nawierzchni i infrastruktury.  Małą architekturę – schody zewnętrzne z balustradami, ławki, stojaki na rowery, tablice informacyjne – do dokończenia wykończenie schodów, do wykonania infrastruktura.  Wykonanie nowych murów oporowych oraz czyszczenie, impregnację i malowanie istniejących żelbetowych murów oporowych – nowe mury wykonane przez pierwszego Wykonawcę do dokończenia roboty w zakresie ich wykończenia.  Wykonanie ogrodzenia terenu od strony frontowej wraz z furtką wejściową i bramą wjazdowa – do dokończenia w zakresie montażu napędów bram i wymiany starego ogrodzenia wzdłuż ul. Cmentarnej.  Wykonanie pomieszczenia na pojemniki na odpady –do dokończenia.  Wykonanie drenażu wzdłuż ściany zachodniej po wykonanej rozbiórce z podłączeniem do kanalizacji – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Wykonanie izolacji przeciwwodnej ścian zewnętrznych po stronie zachodniej po wykonanej rozbiórce – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Nasadzenia zieleni niskiej (trawniki) oraz zieleni wysokiej – nasadzenia zastępcze – do wykonania.  Przyłącze kanalizacji sanitarnej i deszczowej – do dokończenia w zakresie dokończenia montażu studni, wykonania kamerowania rurociągów oraz odbiorów z ZPWiK i MZDiII.  Przyłącze wodociągowe – do dokończenia w zakresie wykonania pkt. wodomierzowego i odbiorów z ZPWiK.  Instalacje niskoprądowe – do dokończenia.  Instalacje elektryczne zewnętrzne – od złącza kablowo pomiarowego do rozdzielni głównej oraz instalacja oświetlenia zewnętrznego i podświetlenie w obrębie kamienia – do dokończenia. b) Roboty związane z częścią architektoniczno – budowlaną  Roboty rozbiórkowe budynku – demontaże balustrad, rozbiórki schodów, zadaszeń, ścian, stropów, konstrukcji i elementów dachów (dokładny zakres zostanie uzgodniony z Nadzorem Autorskim i Inwestorskim w trakcie realizacji na budowie po wykonaniu przez Wykonawcę ekspertyzy mykologicznej stwierdzającej stan techniczny więźby), rozebranie ścianek, wykucie otworów, demontaż elementów wykończeniowych i wyposażenia – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Hydroizolacja ścian piwnicznych – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Osuszenie i odgrzybienie pomieszczeń – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Szachty oświetleniowe – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Fundamenty – nowe pod projektowane ściany ceramiczne – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Konstrukcje żelbetowe nadziemne – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Konstrukcje stalowe – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Roboty murowe – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Dachy i stropodachy – wykonanie nowej drewnianej, modułowej z nowym pokryciem z blachy tytanowo-cynkowej. Ocieplenie stropodachu. Wykonanie obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych – do dokończenia w zakresie obróbek blacharskich segmentu B.  Fasady aluminiowe – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Stolarka i ślusarka okienna – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Witryny aluminiowe – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Stolarka i ślusarka drzwiowa – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Remont elewacji – renowacja zewnętrznych ścian ceglanych, wątku kamiennego i detali kamiennych, renowacja elementów żelbetowych i stalowych – do wykonania obłożenie cegłą klinkierową segmentu z sanitariatami, do dokończenia roboty w zakresie impregnacji i zabezpieczenia elewacji.  Docieplenie ścian zewnętrznych od wewnątrz oraz docieplenie stropodachu – roboty wykonane przez pierwszego Wykonawcę.  Dźwig osobowy – do dokończenia, wykonano szyb windy.  Roboty wykończeniowe – sufity, ścianki działowe, posadzki, kładki stalowe, balustrady i poręcze – do dokończenia.  Instalacje elektryczne – główna linia zasilająca, rozdzielnica główna, rozdzielnice obiektowe, wewnętrzne linie zasilające, instalacja oświetlenia podstawowego i awaryjnego, instalacja gniazd wtykowych, instalacja zasilania odbiorników technologicznych, instalacja uziemienia, instalacja odgromowa, instalacja połączeń wyrównawczych, ochrona przeciwprzepięciowa, ochrona przeciwporażeniowa – do dokończenia.  Instalacje niskoprądowe – system sygnalizacji pożaru, system sterowania oddymianiem, system telewizji dozorowej, sygnalizacji włamań i napadu oraz kontroli dostępu, okablowanie strukturalnego, przyłącze teletechniczne – do dokończenia.  Instalacja wodno – kanalizacyjna, c.w.u i cyrkulacji oraz instalacja hydrantowa – do dokończenia montaż osprzętu hydrantów wewnętrznych.  Instalacja gazowa wraz z kotłownią wyposażona w automatykę pogodową – do dokończenia instalacja wraz z wykonaniem prób.  Instalacja c.o.i c.t. – do dokończenia w zakresie montażu grzejników.  Instalacja wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej – do dokończenia w zakresie montażu i elektroniki.  Klimatyzacja – pomieszczenie serwerowni – do dokończenia w zakresie montażu i elektroniki. c) obsługa geodezyjna wraz z wykonaniem operatu geodezyjnego powykonawczego z naniesieniem na mapy w zasobie geodezyjnym, d) wykonanie na własny koszt wymaganych przepisami prób i sprawdzeń, odbiorów z właścicielami infrastruktury do której następuje włączenie instalacji oraz obiorów UDT dźwigu osobowego i urządzeń ciśnieniowych. Szczegółowy zakres robót do wykonania i do dokończenia zawarty jest w załączonych przedmiarach robót i dokumentacji projektowej. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: • Złożenie w imieniu i na rzecz Zamawiającego) wniosku i uzyskanie decyzję o pozwoleniu na użytkowanie budynku CUS. • Przejęcie terenu robót od Zamawiającego oraz wykonanie dokumentacji zdjęciowej od momentu przekazania placu budowy do dokonania odbioru końcowego robót obejmującego cały przedmiot umowy. Dokumentacja będzie stanowiła odniesienie przy odbiorze obiektu i terenu budowy od Wykonawcy oraz będzie stanowiła materiał pomocniczy w przypadku roszczeń osób trzecich. • Zabezpieczenie i wygrodzenie terenu robót. • Zapewnienie dozoru mienia na obiekcie na własny koszt. • Uzyskanie wymaganych zezwoleń, w tym również jeśli zajdzie konieczność uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego, przeprowadzenie wymaganych prób, badań i odbiorów. • Zlecenie nadzoru właścicielom sieci nad pracami prowadzonymi w pobliżu ich uzbrojenia. • Zapewnienie na własny koszt transportu odpadów oraz ziemi z wykopów do miejsc ich wykorzystania, składowania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji i stosowanymi opłatami. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest: • W przypadku braku atestu lub certyfikatu na elementy, które zostały wykonane lub zabudowane przez poprzedniego Wykonawcę robót, Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania odpowiedniego certyfikatu lub atestu, lub przeprowadzenia odpowiednich badań potwierdzających możliwość zastosowania danego wyrobu w budownictwie. • W przypadku braku protokołu z badań i odbiorów częściowych na elementy, które zostały wykonane lub zabudowane przez poprzedniego Wykonawcę robót, Wykonawca zobowiązany jest do ich uzyskania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część IV SIWZ oraz n/w dokumentacja projektowa opracowana przez PROJEKT PLUS ARCHITEKCI S.C. Grzegorz Tkacz, Tomasz Borkowski , 41-800 Zabrze, Pl. Krakowski 10, obejmująca n/w pozycje:  Przedmiar robót obejmujący zakres robót do dokończenia,  Projekt budowlany zamienny zatwierdzony zamiennym pozwoleniem na budowę nr 124/2019 WB.6740.138.2017.PG z dn. 15.02.2017 r. pn. „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku magazynowo – biurowego zlokalizowanego przy ul. Stalmacha 7 w Zabrzu na budynek usługowy CUS z przeznaczeniem na cele gospodarcze, edukacyjne i kulturalne, dobudowa pomieszczeń sanitarno – higienicznych oraz budowa parkingu naziemnego dla samochodów osobowych wraz z zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórka istniejącego budynku parterowego przylegającego do ww. budynku – na potrzeby CUS.”  Projekt budowy zjazdu publicznego z ul. Cmentarnej – zatwierdzony Decyzją nr 406/2014 z dn. 09.05.2014r. przeniesioną na rzecz Miasta Zabrze decyzją z dn. 17.02.2017r.  Projekt przyłączy wod.-kan. i sieci deszczowej wraz z Przyjęciem zgłoszenia z dn. 14.04.2014r.– przeniesionym na rzecz Miasta Zabrze decyzją z dn. 17.02.2017r.  Projekty wykonawcze w n/w branżach opracowane w 2017r. • Tom Ia - Architektura – Zagospodarowanie terenu • Tom Ib – Architektura – ogólnobudowlany • Tom II – Konstrukcja • Tom III – Instalacje elektryczne • Tom IV – Instalacje niskoprądowe • Tom V – Instalacje wod.-kan., c.o. i gazowe • Tom VI – Instalacje wentylacji mechanicznej  STWiOR wszystkie branże  Rewizje rysunków po inwentaryzacji.  Dokumentacja powykonawcza z wykonanego zakresu robót przez pierwszego Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 120.000,00 PLN (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych 0/00) zabezpieczającego ofertę na okres 30 dni
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty lub oświadczenia o których mowa wyżej, składane są w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. Za oryginał uważa się oświadczenie lub dokument złożone w formie pisemnej lub w formie elektronicznej podpisane odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot , na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, albo Podwykonawca - w zakresie dokumentów, lub oświadczeń , które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem elektronicznej kopii dokumentu lub oświadczenia, o której mowa powyżej, następuje przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca musi wykazać np. w zobowiązaniu (dokument ten należy złożyć wraz z ofertą): - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; -czy inne podmioty, na zdolności których Wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 13–22 i ust.5 pkt 1,2,4 p.z.p. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu trzeciego, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami; 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, jakie Zamawiający określił w postępowaniu. 5.2.4 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o spełnianiu warunków i braku podstaw do wykluczenia stwierdzającym spełnienie przez niego wymogów określonych w pkt 5.1 – 5.2.1. Informacje dotyczące wszystkich oświadczeń i dokumentów: 1.Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570), 2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 3. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 4. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozporządzeniu w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U z 2016 r. poz.1126) składa: A) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: – nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, składane na potwierdzenie, że wobec Wykonawcy nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 5.4.5 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, odpowiednio Wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeniem tych osób, złożonym przed notariuszem lub przed właściwym - ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tych osób - organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Ważność dokumentu jak wyżej. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika - do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, albo - reprezentowania w postępowaniu - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, w sytuacji gdy postępowanie nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 p.z.p. składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. Oferta musi być podpisana przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, tj.: 1) osoby uprawnione zgodnie z aktualnym odpisem z właściwego rejestru lub wpisem do ewidencji działalności gospodarczej, lub 2) osoby posiadające ważne pełnomocnictwo, którego oryginał, lub kopię poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem, lub odpis albo wyciąg z dokumentu sporządzony przez notariusza -należy załączyć w ofercie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach