Przetargi.pl
Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku Zespołu Szkół Mechanicznych przy ul. Świerkowej 10 w Poznaniu

Miasto Poznań ogłasza przetarg

  • Adres: 61841 Poznań, Plac Kolegiacki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 618 785 210 , fax. 61 878 50 85
  • Data zamieszczenia: 2017-02-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Poznań
    Plac Kolegiacki 17
    61841 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 618 785 210, fax. 61 878 50 85
    REGON: 63125782200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku Zespołu Szkół Mechanicznych przy ul. Świerkowej 10 w Poznaniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku Zespołu Szkół Mechanicznych na potrzeby archiwum zakładowego z zapleczem biurowo - socjalnym Urzędu Miasta Poznania i pomieszczeń szkolnych przy ul. Świerkowej 10 w Poznaniu wraz z termomodernizacją budynku, przebudową dróg wewnętrznych oraz infrastruktury technicznej. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje kompleksową i wielobranżową realizację zadania inwestycyjnego, w tym: a)wykonanie robót polegających na przebudowie, adaptacji i termomodernizacji budynku Zespołu Szkół Mechanicznych przy ul. Świerkowej 10 w Poznaniu wraz z zagospodarowaniem terenu i budową dróg dojazdowych i miejsc parkingowych, w tym: - wykonanie prac rozbiórkowych i demontażowych, - wykonanie prac w zakresie fundamentów, - wykonanie prac w zakresie elementów konstrukcyjnych budynku, - wykonanie prac remontowych w zakresie ścian, podłóg, sufitów, stolarki okiennej i drzwiowej, - wykonanie prac w zakresie instalacji sanitarnych, - wykonanie prac w zakresie instalacji wodociągowych, kanalizacji sanitarnej i instalacji wentylacyjno - klimatyzacyjnej, centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego, - wykonanie prac w zakresie instalacji elektrycznych i teletechnicznych, - wykonanie prac w zakresie instalacji sygnalizacji pożaru, - wykonanie prac w zakresie systemu telewizji dozorowej, kontroli dostępu i sygnalizacji włamania i napadu, - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie robót izolacyjnych, - wykonanie robót w zakresie elewacji, - wykonanie robót w zakresie przebudowy nawierzchni, budowy chodników i zagospodarowania terenu, - wykonanie robót w zakresie oświetlenia zewnętrznego. b)uzyskanie, w imieniu i na rzecz Zamawiającego, prawomocnego pozwolenia na użytkowanie dla części szkolnej i dla części archiwum zakładowego, będących wynikiem realizacji ww. zadania inwestycyjnego. Wykonawca realizując obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie, wskaże Zamawiającemu osobę, która będzie występowała przed właściwym organem administracyjnym jako pełnomocnik Zamawiającego i któremu Zamawiający zobowiązany jest udzielić pełnomocnictwa do reprezentowania go w postępowaniu o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Odpowiedzialność za skuteczne uzyskanie prawomocnego pozwolenia na użytkowanie ponosi Wykonawca. c)Wykonawca zobowiązuje się również do uczestnictwa w przeglądach rocznych w okresie trwania gwarancji jakości i rękojmi oraz odbiorach gwarancyjnych organizowanych przez Zamawiającego po upływie okresu gwarancji jakości i rękojmi. 3. Zakres przedmiotu umowy obejmuje także roboty towarzyszące w tym: a)doprowadzenie do należytego stanu i porządku terenu budowy, dróg, nieruchomości, urządzeń czy obiektów sąsiadujących, które Wykonawca naruszył w celu realizacji przedmiotu umowy; b)wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej z inwentaryzacją geodezyjną w wersji papierowej i elektronicznej; c)opracowanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku oraz instrukcji bezpieczeństwa pożarowego i instrukcji użytkowania obiektu (ramowa instrukcja eksploatacji i konserwacji). 4. Wykonawca zobligowany jest do wykonania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (zwanym dalej BIOZ), w 2 egz., tj.: 2 egzemplarze w wersji papierowej oraz 2 egzemplarze w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu planu BIOZ wraz z oświadczeniem o jego sporządzeniu przed rozpoczęciem robót budowanych nie później niż do dnia przekazania terenu budowy. 5.Roboty budowlane związane z realizacją zadania inwestycyjnego prowadzone będą w trakcie trwania roku szkolnego, na terenie czynnie działającej placówki oświatowej tj.: Zespołu Szkół Mechanicznych przy ul. Świerkowej 10 w Poznaniu. Przy organizacji robót budowlanych i dostaw Wykonawca zobowiązany jest, w porozumieniu z Dyrekcją Zespołu Szkół, do podejmowania wszelkich działań, które zapewnią zachowanie bezpieczeństwa uczniów i pracowników ww. placówki oświatowej. Informacje dotyczące szczegółowego zakresu zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy – załączniku nr 8 do SIWZ. Zakres realizacji przedmiotu zamówienia został określony w Harmonogramie rzeczowo - finansowym przedmiotu umowy stanowiącym załącznik nr 2 do umowy. Wykonawca w dniu podpisania umowy zobowiązany jest do przedłożenia uzgodnionego i zaakceptowanego przez Zamawiającego Harmonogramu terminowego realizacji umowy, który stanowił będzie załącznik nr 4 do umowy. W przypadku nie przedłożenia harmonogramu terminowego realizacji umowy Zamawiający ma prawo do naliczenia kar umownych (§ 3 ust. 3 wersja 2 wzoru umowy). Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi na podstawie udostępnionej przez Zamawiającego wielobranżowej dokumentacji projektowej obejmującej: a)Projekt budowlany – załącznik nr 9 do SIWZ; (pozwolenie na budowę: Decyzja nr 550/2016 z dnia 29.03.2016r.); b)Projekt wykonawczy – załącznik nr 10 do SIWZ; c)Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – załącznik nr 11 do SIWZ; d)Przedmiary robót (pomocnicze, orientacyjne) – załącznik nr 12 do SIWZ. ŚWIADCZENIE USŁUG KONSERWACJI I NAPRAW GWARANCYJNYCH W OKRESIE GWARANCJI: Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług serwisu i konserwacji w okresie gwarancji i rękojmi dla elementów systemów pożarowych, klimatyzacyjnych, teletechnicznych zgodnie z zapisami §13 wzoru umowy. PARAMETRY RÓWNOWAŻNE: Wszelkie nazwy własne producentów oraz znaki towarowe materiałów i urządzeń użyte w dokumentacji projektowej winny być interpretowane jako definicje standardów, a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań. Takie materiały i urządzenia można zastąpić materiałami/urządzeniami równoważnymi innych producentów. Dopuszcza się zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do przedstawionych w dokumentacji projektowej, w tym równoważnych zamienników materiałów i urządzeń pod warunkiem, że ich parametry techniczne, użytkowe i eksploatacyjne spełniają, co najmniej wymagania wymienione w dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. W przypadkach, gdy przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ilekroć w dokumentacji projektowej wskazuje się znak towarowy materiału, patent lub pochodzenie, Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny inny materiał spełniający wymogi techniczne wskazanego oraz posiadający właściwości użytkowe zgodne z wymogami określonymi w Polskich Normach przenoszących normy europejskie lub normach innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności: - europejskie aprobaty techniczne, - wspólne specyfikacje techniczne, - normy międzynarodowe, - inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa powyżej,uwzględnia się w kolejności: - Polskie Normy, - polskie aprobaty techniczne, - polskie specyfikacje techniczne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania Zamawiającego. Miejsce wykonania zamówienia: Zespół Szkół Mechanicznych im. Edukacji Narodowej, ul. Świerkowa 10, Poznań. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wymienione czynności w zakresie realizacji zamówienia: - roboty rozbiórkowe, - roboty zbrojeniowe, - betonowanie, - roboty dekarskie, - roboty w zakresie elewacji; -roboty tynkarskie, - roboty malarskie i wykończeniowe, - roboty w zakresie posadzek, - roboty w zakresie instalacji, - roboty ślusarskie, - roboty brukarskie. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak wyżej, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z pózn. zm.). Sposób dokumentowania: Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 10 dni kalendarzowych, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowę o pracę przez Wykonawcę/Podwykonawcę pracowników wykonujących czynności, o których mowa powyżej ( zgodnie z § 5 ust. 12,13,14 wzoru umowy). Powyższy wymóg dotyczy również podwykonawców wykonujących wskazane wyżej prace (art. 29 ust. 3a ustawy). W przypadku nieprzedłożenia we wskazanym przez Zamawiającego terminie oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowę o pracę przez Wykonawcę/Podwykonawcę pracowników, Zamawiający uprawniony jest do naliczenia kary umownej(zgodnie z § 5 ust. 14, § 11 ust.1lit. o wzoru umowy. Aspekt środowiskowy: Zgodnie z §5 ust. 10 wzoru umowy Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z Polityką Systemu Zarządzania oraz Wykazem Znaczących Aspektów Środowiskowych (http://bip.poznan.pl/bip/system-zarzadzania,doc,737/.) i zobowiązany jest do uwzględnienia treści tych zapisów przy realizacji przedmiotu umowy. Zgodnie z §5 ust. 11 wzoru umowy Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właściwego gospodarowania odpadami wytwarzanymi w czasie budowy, minimalizowania ich ilości, gromadzenia ich w sposób selektywny w wydzielonych przez siebie i przystosowanych do tego miejscach, w warunkach zabezpieczających przedostanie się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnienia ich sprawnego odbioru lub ponownego wykorzystania. Jeżeli w trakcie prowadzonych robót powstaną odpady niebezpieczne, to Wykonawca oddzieli je od odpadów obojętnych i przekaże je na własny koszt do firm specjalistycznych zajmujących się ich unieszkodliwieniem. Wszelkie konsekwencje niedopełnienia powyższego obowiązku będą obciążały Wykonawcę. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest przedłożyć dokumenty potwierdzające zgodne z przepisami wykonanie obowiązków w zakresie gospodarki odpadami. Na potwierdzenie spełnienia powyższego wymogu Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą oświadczenia o właściwym gospodarowaniu odpadami wytwarzanymi w czasie budowy, minimalizowaniu ich ilości, gromadzenia ich w sposób selektywny w wydzielonych przez siebie i przystosowanych do tego miejscach, w warunkach zabezpieczających przedostanie się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnienia ich sprawnego odbioru lub ponownego wykorzystania. Klauzula społeczna Realizowana poprzez kryterium wyboru ofert, promującym Wykonawców, którzy zatrudnią osoby bezrobotne w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 645, 691 i 868) na czas wykonywania robót budowlanych. Na etapie realizacji zamówienia następować będzie weryfikacja tego obowiązku zgodnie z zapisami § 5 ust. 15 lit. a, b, c, d, e wzoru umowy oraz §11 ust. 1 lit. p wzoru umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości: 177 640,00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: tak
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach