Przetargi.pl
"PRZEBUDOWA I TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU SZKOŁY PRZY UL. SZARYCH SZEREGÓW 6 W SUCHEDNIOWIE"

Gmina Suchedniów ogłasza przetarg

  • Adres: 26130 Suchedniów, ul. Fabryczna
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 2543002, 2543485 , fax. 412 543 485
  • Data zamieszczenia: 2017-07-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Suchedniów
    ul. Fabryczna 5
    26130 Suchedniów, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 2543002, 2543485, fax. 412 543 485
    REGON: 29100991700
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "PRZEBUDOWA I TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU SZKOŁY PRZY UL. SZARYCH SZEREGÓW 6 W SUCHEDNIOWIE"
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: „Przebudowa i termomodernizacja budynku szkoły przy ul. Szarych Szeregów 6”. Przedmiot zamówienia planowany jest do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego 2014 - 2020. Zakres przebudowy i termomodernizacji budynku szkoły mieści się w granicach działek nr ewid. geod. 3185/5, 3185/3 w obrębie 001 jednostka ewidencyjna Suchedniów, oznaczonych w : - pozwoleniu na budowę znak: AB.6740.1.123.2017.KK z dnia 30-05-2017 r. wydanego przez Starostę Skarżyskiego, -zgłoszeniu wykonania robót z dnia 05-04-2017 r. zarejestrowanego pod numerem PP.4966.2017 w Starostwie Powiatowym w Skarżysku – Kamiennej. W zakres robót wchodzi kompletna realizacja całego przedsięwzięcia (wraz z dostawami i montażem urządzeń, przeprowadzeniem prób instalacji) zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) oraz zapisami niniejszej SIWZ. Do zadań Wykonawcy należy również wykonanie dokumentacji powykonawczej, w tym między innymi instrukcji bhp, instrukcji ppoż, prowadzenie bieżącej obsługi geodezyjnej zadania oraz wykonanie wszystkich innych prac koniecznych do użytkowania szkoły, zgodnie z obowiązującym prawem, a także określonym przez Zamawiającego przeznaczeniem budynku. Zakres obejmuje wykonanie wszelkich robót budowlanych niezbędnych do zrealizowania w/w zadania. W ramach zadania przewiduje się IV etapy prac: Etap I: Zakres rzeczowy obejmujący: • kompleksową przebudowę kuchni: - wymiana instalacji elektrycznej zgodnie z projektem instalacji elektrycznych, wymiana instalacji CO zgodnie z projektem instalacji sanitarnych, wymiana instalacji wodnokanalizacyjnej zgodnie z projektem instalacji sanitarnych w przebudowywanym pomieszczeniu, - adaptacja i przebudowa wentylacji z wykorzystaniem istniejących kanałów kominowych i wymianą zużytych kanałów mechanicznych, - wymiana posadzek w przebudowywanym pomieszczeniu na posadzki zgodnie z zestawieniem, nowe posadzki kładzione będą na wylewce samopoziomującej po demontaży starych nawierzchni oraz wykonaniu podłoża tak, aby uzyskać wejścia bezprogowe do pomieszczeń, wymiana i ułożenie posadzek gressowych w pomieszczeniach mokrych, - wymiana stolarki drzwiowej i okiennej na zapleczu kuchni zgodnie z wykazem stolarki, - malowanie ścian i sufitów po uprzednim ich oczyszczeniu z warstw istniejących i przygotowaniu do malowania poprzez skucie części spękanych tynków i zagruntowaniu podłoża, - dostawa i montaż niezbędnego wyposażenia zgodnie z kartą pomieszczeń, a także montaż urządzeń i wposażenia będących w posiadaniu Zamawiającego. • kompleksową przebudowę stołówki i świetlicy: - wymiana instalacji elektrycznej zgodnie z projektem instalacji elektrycznych, wymiana instalacji CO zgodnie z projektem instalacji sanitarnych, wymiana instalacji wodnokanalizacyjnej zgodnie z projektem instalacji sanitarnych w przebudowywanym pomieszczeniu, - adaptacja i przebudowa wentylacji z wykorzystaniem istniejących kanałów kominowych i wymianą zużytych kanałów mechanicznych, - wymiana posadzek w przebudowywanym pomieszczeniu na posadzki zgodnie z zestawieniem, nowe posadzki kładzione będą na wylewce samopoziomującej po demontaży starych nawierzchni oraz wykonaniu podłoża tak, aby uzyskać wejścia bezprogowe do pomieszczeń, - wymiana stolarki drzwiowej i okiennej zgodnie z wykazem stolarki, - malowanie ścian i sufitów po uprzednim ich oczyszczeniu z warstw istniejących i przygotowaniu do malowania poprzez skucie części spękanych tynków i zagruntowaniu podłoża, - dostawa i montaż niezbędnego wyposażenia zgodnie z kartą pomieszczeń. • przygotowanie oddziału klasy "0" wraz z szatniami i sanitariatami : - wykonanie kompleksowych sanitariatów wraz z dostawą i montażem wyposażenia oraz wykonaniem odpowiednich instalacji sanitarnych zgodnie z projektem instalacji sanitarnych, oraz wentylacji sanitariatów, wymiana instalacji elektrycznych zgodnie z projektem instalacji elektrycznych, wymiana instalacji CO, - wymiana stolarki drzwiowej i okiennej zgodnie z wykazem stolarki, wymiana posadzek wraz z wypoziomowaniem i uzyskaniem bez progowych wnętrz, zgodnie z wykazem posadzek, - malowanie ścian i sufitów po uprzednim ich oczyszczeniu z warstw istniejących i przygotowaniu do malowania poprzez skucie części spękanych tynków i zagruntowaniu podłoża, - dostawa i montaż niezbędnego wyposażenia zgodnie z kartą pomieszczeń. • wymianę istniejących hydrantów wnękowych DN 52 w pobliżu remontowanych sanitariatów i stołówki na nowe hydranty wnękowe DN 25 z wężem półsztywnym, oprawione 2 szafkach z miejscami na gaśnice. • kompleksowa przebudowa sanitariatów w pawilonach szkolnych wraz z przystosowaniem ich dla osób niepełnosprawnych, obejmująca również wymianę stolarki drzwiowej i okiennej zgodnie z wykazem stolarki, wymiana instalacji elektrycznych i sanitarnych zgodnie z projektem instalacji elektrycznych i sanitarnych, • wymiana wszystkich projektowanych instalacji wewnętrznych w przebudowywanych pomieszczeniach łącznie z instalacją oświetleniową poprzez wymianę opraw na energooszczędne oprawy z źródłami ledowymi, • wymiana wentylacji oraz adaptacja istniejącej instalacji wentylacyjnej. • wykonanie termomodernizacji dachu nad przebudowywanymi pomieszczeniami wraz z wszelkimi pracami przygotowawczymi, • ustawienie istniejących stalowych szafek szatniowych jako tymczasowej lokalizacji W ramach etapu I należy uwzględnić nowy podział funkcjonalny pomieszczeń zgodnie z dokumentacja projektową (tj. należy przeprowadzić wszelkie prace wyburzeniowe ścian oraz ponowne ich wykonanie w nowych, projektowanych miejscach). Wykonawca w ramach etapu I może wykonywać wszelkie roboty budowlane od godziny 06:00 do godziny 22:00. Etap II Zakres rzeczowy obejmujący: • kompleksowa wymiana instalacji centralnego ogrzewania w całej szkole (z wyłączeniem pomieszczeń z I etapu), • przeprowadzenie prób instalacji centralnego ogrzewania, • wykonanie termomodernizacji dachu na całym budynku szkoły (z wyłączeniem elementów dachu wykonanych w I etapie), wykonanie nowego pokrycia dachowego wraz z instalacją dachową, montaż nowych wyłazów dachowych, • naprawa powierzchni kominów, • wyprowadzenie obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, • wykonanie instalacji odgromowej zgodnie z projektami branżowymi. Wykonawca w ramach etapu II będzie realizował zadania przy czynnym obiekcie, możliwe godziny pracy (po wcześniejszym uzgodnieniu z Dyrekcją Szkoły) od godziny 15:00 do 06:00. Etap III Zakres rzeczowy obejmujący: • wykonanie prac z zakresu przeciwpożarowego (przegrody przeciwpożarowe, instalacje przeciwpożarowe, stolarka ewakuacyjna, chodniki ewakuacyjne, wykonanie ścianek działowych wewnętrznych, • odtworzenie drzwi z klatki schodowej na zewnątrz budynku, • remont istniejących ścianek wnęk zewnętrznych do piwnic, • doświetlenie piwnic, • wymiana oświetlenia w całym budynku (z wyłączeniem pomieszczeń etapu I), • kompleksowa wymiana stolarki drzwiowej i okiennej wraz z parapetami zgodnie z wykazem stolarki (z wyłączeniem pomieszczeń I etapu), • wymiana posadzek wraz z wypoziomowaniem i uzyskaniem bez progowych wnętrz, zgodnie z wykazem posadzek, • malowanie ścian i sufitów po uprzednim ich oczyszczeniu z warstw istniejących i przygotowaniu do malowania poprzez skucie części spękanych tynków i zagruntowaniu podłoża (z wyłączeniem pomieszczeń I etapu), • dostarczenie i montaż niezbędnego wyposażenia i mebli według kart pomieszczeń (z wyłączeniem pomieszczeń I etapu) Wykonawca w ramach III etapu będzie realizował zadania przy czynnym obiekcie. ETAP IV • Wykonanie kompleksowej izolacji oraz ocieplenia budynku wraz z fundamentami, elewacją oraz opaskami wokół budynku, przed przystąpieniem do prac termomodernizacyjnych należy uzupełnić wszelkie ubytki w tynku oraz przygotować odpowiednio podłoże, • wykonanie ciągów komunikacyjnych. Zakres rzeczowy prac zrealizowany musi zostać w oparciu o załączoną dokumentacje projektową. Zamawiający nie ingeruje w technologię czy ilość prac przedstawionych w projekcie budowlanym, a także w sposób ich wykonywania, a jedynie wskazuje na kolejność etapów prac, zgodnie, z którymi realizowane ma być zadanie. W ramach każdego z wyżej wymienionych etapów należy wykonać wszelkie prace związane z przystosowaniem obiektu dla osób niepełnosprawnych. 2.2. Poza zakresem prac określonym dokumentacją projektową oraz STWiORB, Wykonawca zobowiązany jest ująć w cenie oferty: 1) przeprowadzenie wszelkich prób branżowych wymienianej instalacji, 2) bieżącą obsługa geodezyjna zadania, 3) sporządzenie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej, wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą zgodnie z zakresem wykonanych prac, 4) uzyskanie wszelkich opinii i zgód niezbędnych do należytego wykonania robót i użytkowaniu obiektu przez Zamawiającego, pozwoleń związanych z obsługa budowy oraz terenów sąsiadujących, poniesienie kosztów z tytułu przeprowadzenia wszelkich uzgodnień, uzyskanie zgody na dojazd ciężkim sprzętem, jeżeli w trakcie realizacji zadania powstanie taka konieczność. 5) w przypadku wykonywania prac termomodernizacyjnych należy dostosować terminy prac do terminów rozrodu ptaków ewentualnie gniazdujących w budynkach. Elementem podstawowym przed przystąpieniem do prac jest wykonanie ekspertyzy ornitologa i chiropterologa stwierdzająca obecność ptaków i nietoperzy lub ich brak w danym obiekcie, 6) zorganizowania zaplecza budowy wraz z instalacją elektryczną i sanitarną, a także dokonania rozliczenia z dostawcami mediów kosztów powyższych usług we własnym zakresie, 7) opracowania planu ewakuacyjnego w trwałym formacie ściennym, zgodnie z dokumentacja projektową, 8) oznakowania i instrukcji stanowisk pracy, 2.3. Do obowiązków Wykonawcy należy także: 1) utrzymanie w należytym stanie terenu budowy oraz wywóz nieczystości, gruzu, odwóz do PSZOK lub ich utylizacja, z zastrzeżeniem, że materiały pochodzące z rozbiórki, które mogą być wykorzystane należy protokolarnie przekazać Gminie Suchedniów (na terenie Szkoły przy ul. szarych Szeregów 6), wszelkie materiały pochodzące z rozbiórki, które mogą przedstawiać wartość finansową, np. złom z wymiany centralnego ogrzewania stanowią własność zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przekazania ich Zmawiającemu. 2) zapoznanie się i stosowanie do regulaminów przedstawionych przez zamawiającego, 3) zgłaszanie w formie pisemnej zamawiającemu, a także Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego konieczności wykonania robót zamiennych, zanikających lub ulegających zakryciu minimum 3 dni przed planowanym terminem ich wykonania. Każde zgłoszenie wykonania robót zamiennych musi zawierać dokładny opis tych robót oraz uzasadnienie ich wykonania. Wykonawca może przystąpić do wykonania robót zamiennych jedynie po uzgodnieniu ich z Zamawiającym i wyrażeniu zgody przez Zamawiającego oraz Inspektora nadzoru Inwestorskiego. Zgoda na przeprowadzenie robót zamiennych nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy. Roboty zamienne Wykonawca będzie wykonywał ramach wynagrodzenia, o którym mowa w umowie i z tytułu ich wykonania, nie przysługuje Wykonawcy dodatkowe wynagrodzenie. 4) informowanie Zamawiającego o wykonaniu robót określonych w Harmonogramie Rzeczowo - Finansowych, objętych częściowymi odbiorami robót, z uwzględnieniem robót zanikających lub ulegających zakryciu, wykonaniu robót w ramach każdego z czterech etapów robót, oraz o wykonaniu robót w całości, 5) wykonania na własny koszt wszystkich niezbędnych badań instalacji, prób branżowych umożliwiających należyte wykonanie umowy, oraz użytkowanie obiektu przez zamawiającego, 6) umożliwienie na każdym etapie przedstawicielom Zamawiającego wgląd w roboty, wstępu na plac budowy, przeprowadzanie oględzin prac, materiałów i instalacji dostarczanych na plac budowy, zapewnienie możliwości uczestnictwa przy próbach branżowych, badaniach, testach itp., 7) sporządzenie dokumentacji fotograficznej placu budowy przed rozpoczęciem robót oraz po zakończeniu robót, 8) zapewnienie wykonania montażu wszelkich maszyn i urządzeń przez serwis producenta lub serwis autoryzowany przez producenta, 9) utrzymania w czystości terenu szkoły oraz placu budowy, dążenie do minimalizacji przeszkód komunikacyjnych, bieżące usuwanie zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. Wykonawca musi posiadać dokumenty potwierdzające przyjęcie odpadów przez składowiska oraz dowody dokonania stosownych opłat. 10) jeżeli w toku realizacji zadania wystąpią jakiekolwiek zalecenia pokontrolne organów państwowych takich jak Państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Inspekcja Pracy czy Państwowa Straż Pożarna, wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia będzie zobowiązany do wykonania zaleceń pokontrolnych. 2.4. Zamawiający określa poniższe wymagania co do zasad realizacji zadania: 1) do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest używać wyłącznie materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, odpowiadającym wszelkim wymaganiom wynikającym z przepisów prawa, dopuszczonych do użytkowania, 2) z uwagi na wykonywanie części robót na czynnym obiekcie, w którym prowadzone będą zajęcia szkolne, terminy i zakres wykonywania prac w ramach poszczególnych etapów należy każdorazowo uzgodnić z Dyrekcją Szkoły, przy ul. Szarych Szeregów 6 w Suchedniowie. 3) budynek zostanie udostępniony w całości jedynie w dni wolne od pracy, w okresie wakacyjnym, oraz w czasie przerwy na ferie zimowe. Dopuszcza się możliwość sukcesywnego udostępniania pomieszczeń szkolnych w dniach roboczych w godzinach po wcześniejszym uzgodnieniu planu prac z Dyrekcją szkoły, pod warunkiem nie wykonywania w tym czasie robót uciążliwych akustycznie. 4) we wszystkie pozostałe dni prace mogą być wykonywane od godziny 15:00 do 22:00 oraz w porze nocnej, w taki sposób, aby zapewnione zostało prawidłowe funkcjonowanie obiektu w godzinach zajęć szkolnych. 5) ponadto Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia oraz przenoszenia sprzętu, wyposażenia oraz mebli, każdorazowo jeżeli będzie to niezbędne do prawidłowego wykonywania zamówienia. 6) z uwagi na wykonywanie prac przy czynnym obiekcie, zabrania się magazynowania jakichkolwiek odpadów budowlanych na terenie budowy. 7) w związku z koniecznością utrzymania czynnego obiektu, należy przewidzieć konieczność wykonywania częściowych rozruchów np. instalacji CO, w trakcie realizacji zadania. 2.5. Przedmiot zamówienia opisano szczegółowo w:  ”Projekt przebudowy (modernizacji) pomieszczeń kuchni i remont pomieszczeń szkolnych z instalacjami wod.-kan., CO, wentylacji i elektrycznymi” – wraz z projektami branżowymi – wykonawczymi,  „Projekt budowlany termomodernizacji szkoły z przebudową (modernizacją) instalacji wod-kan., CO, wentylacji i elektrycznych”, wraz z projektami branżowymi (konstrukcja, instalacje sanitarne, instalacja wod.-kan., instalacja centralnego ogrzewania, zewnętrzna instalacja odgromowa, wewnętrznymi instalacjami eektrycznymi,  STWiORB projektu modernizacji wnętrz i przebudowy kuchni szkolnej,  STWiORB projektu budowlanego termomodernizacji szkoły z przebudową instalacji wod-kan., CO, wentylacji i elektrycznych. Dokumentacja projektowa została opracowana przez jednostkę projektową „OKO architekci” Andrzej Starachowski, Plac Wolności 4/9 A, 25 – 367 Kielce. Załączone do SIWZ przedmiary robót mają jedynie charakter pomocniczy i informacyjny. Wykonawca po zapoznaniu się z dokumentacja projektową i innymi dokumentami jest zobowiązany do ustalenia zakresu zgodnie z kolejnością wykonywania etapów robót budowlanych niezbędnych do osiągnięcia rezultatu jakim jest kompleksowe wykonanie całego zadania. 2.6. Jeżeli w trakcie realizacji zadania, okaże się, że w dokumentacji projektowej pojawiają się wady, których nie można było stwierdzić przed zawarciem umowy, a ich istnienie wiąże się z niemożliwością wykonania robót w sposób prawidłowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, to przedmiot umowy może ulec modyfikacji. W w/w sytuacji, Zamawiający wraz z Wykonawcą przy udziale Nadzoru Inwestorskiego oraz Jednostki Projektującej ustalą zakres robót zaniechanych, zamiennych, a sposób świadczenia, który ulegnie zmianie, określony zostanie w aneksie do umowy. 2.7. Jeżeli użyte w SIWZ, lub w załącznikach do niej parametry lub normy mogą wskazywać na konkretnych producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to oznacza to, że mają takie znaczenie, że parametry tych wskazanych produktów określają minimalne wymagani stawiane przez Zamawiającego co do jakości produktów, które mają służyć do wykonania przedmiotu umowy. Dopuszcza się zastosowanie przez Wykonawcę produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry nie gorsze od tych wskazanych w SIWZ i w załącznikach do niej. To na Wykonawcy spoczywa ciężar wskazania równoważności. 2.8. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania przedmiotu umowy z materiałów własnych, przy użyciu własnych narzędzi. 2.9. na Wykonawcy spoczywa obowiązek wydzielenie terenu prowadzonych prac w obiekcie oraz zabezpieczenia go. 2.10. Wszelkie roboty wykonywane w obiekcie oraz organizacja pracy muszą uwzględniać przepisy BHP, ppoż.) 2.11. Zakres robót musi być wykonany w sposób zgodny z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej wraz z obowiązującymi przepisami i aktualnymi normami, przy dołożeniu należytej staranności. 2.12. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie zgodnie z zapisami niniejszej SIWZ oraz na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. 2.13. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji zamówienia Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a. osoby wykonujące prace fizyczne bezpośrednio związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. Liczbę pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia przy uwzględnieniu terminu wykonania zamówienia oraz dokumentacji projektowej określa Wykonawca. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 2.14. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.13. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262700-8

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach