Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa stacji uzdatniania wody w Smólniku

Gmina Włocławek ogłasza przetarg

  • Adres: 87-800 Włocławek, Królewiecka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-54 230 53 00; 230 53 37, , fax. 054 230 53 53
  • Data zamieszczenia: 2020-12-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Włocławek
    Królewiecka 7
    87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 0-54 230 53 00; 230 53 37, , fax. 054 230 53 53
    REGON: 91086690400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gmna .wloclawek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa stacji uzdatniania wody w Smólniku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.2. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i przebudowa stacji uzdatniania wody (SUW) w Smólniku na działkach nr 111/9, 111/14, 111/10 obręb ewidencyjny Smólnik, gmina Włocławek. 3.3. Zakres robót związanych z rozbudową i przebudową (SUW) w szczególności obejmuje.: 1) montaż nowych obudów istniejących studni głębinowych; 2) remont i przebudowę budynku technicznego wraz z montażem nowego ciągu technologicznego uzdatniania wody i podawania do sieci wodociągowej; 3) montaż dwóch zbiorników retencyjnych wody uzdatnionej; 4) montaż nowego odstojnika popłuczyn; 5) montaż zewnętrznego agregatu prądotwórczego; 6) budowę nowej drogi wewnętrznej i placu manewrowego; 7) wykonanie opasek izolacyjnych obiektów z kostki betonowej; 8) montaż rurociągów technologicznych; 9) montaż tuneli retencyjno – rozsączających. 3.4. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga: 1) zorganizowania zaplecza socjalno-technicznego budowy w rozmiarach koniecznych do realizacji robót na terenie przekazanym Wykonawcy; 2) zapewnienia bezpieczeństwa ppoż. oraz bezpiecznych warunków realizacji robót i przestrzegania przepisów BHP na terenie budowy; 3) wykonywania robót zgodnie z wymogami Prawa budowlanego jak również z obowiązującymi Polskimi Normami i zasadami wiedzy technicznej oraz należytą starannością w ich wykonaniu, dobrą jakością i z zachowaniem obowiązujących wymagań i przepisów BHP i ppoż; 4) wykonania prób, badań i pomiarów odbiorowych przewidzianych w specyfikacjach technicznych, warunkach technicznych wykonania i odbioru robót oraz Polskich Normach; 5) zabezpieczenia terenu robót w sposób pewny i trwały zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego i aktów wykonawczych; 6) wyznaczenia przez Wykonawcę kierownika robót – spełniającego wymagania kwalifikacyjne dla osób zatrudnionych na tym stanowisku – do nadzorowania prac i współpracy z Zamawiającym; 7) uczestniczenia w naradach dotyczących postępu robót, zwoływanych przez Zamawiającego. 3.5. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia: 1) wykona dokumentację powykonawczą w 2 egz. zawierająca wszystkie atesty i certyfikaty wbudowanych urządzeń i materiałów, protokoły badań , pomiarów, sprawdzeń; 2) wykona dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub terenu lub odstępstwach od tego projektu, sporządzoną przez osobę wykonującą samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii oraz posiadającą odpowiednie uprawnienia zawodowe w 2 egzemplarzach; 3) przekaże Zamawiającemu przedmiot zamówienia w stanie gotowym do przystąpienia do użytkowania oraz wystąpi z zawiadomieniem o zakończeniu budowy obiektów do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego razem z niezbędnymi załącznikami w celu uzyskania pozwolenia na użytkowania; 4) wykona wszelkie niezbędne roboty przygotowawcze i zabezpieczające, w szczególności dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. W szczególności kierownik budowy sporządzi Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia i w terminie nie późniejszym niż w dniu przekazania placu budowy przedłoży go do wglądu inspektorowi nadzoru; 8) przeprowadzi przeszkolenie pracowników Zamawiającego obsługujących stację uzdatniania wody i wykona kompletną instrukcję obsługi SUW. 3.6. Wykonawca jest odpowiedziany: 1) za stworzenie właściwych i bezpiecznych warunków pracy dla zatrudnionych osób; 2) za podjęcie środków zabezpieczających obszar wykonywania robót i zabezpieczenia przed ewentualnymi szkodami osób trzecich; 3) za wykonanie na własny koszt wszelkie tablice informacyjne budowy; 4) za zagospodarowania odpadów powstałych z robót i jako wytwórca odpadów jest zobowiązany postępować zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w zakresie gospodarki odpadami; UWAGA! 1. Wykonawca zobowiązany jest zachować ciągła dostawę wody dla mieszkańców poprzez budowę tymczasowej stacji uzdatniania wody. 2. Parametry wody uzdatnianej podczas przebudowy układu technologicznego powinny być poddawane kontroli i uzgodnione z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym we Włocławku. 3.7.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym technologie i zakres prac, zostały określone w dokumentacji projektowej i opisach technicznych stanowiących załącznik do SIWZ, zatwierdzonym pozwoleniem na budowę, wydanym przez Starostę Włocławskiego (decyzja nr 867/2020 z dnia 12 -11-2020 r. 3.7.1. Gdziekolwiek w dokumentacji projektowej powołane są konkretne przepisy, normy, wytyczne i katalogi, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych przepisów, norm, wytycznych i katalogów. 3.7.2. Przedstawiony przedmiar robót jest tylko materiałem pomocniczym. Roboty nie ujęte w przedmiarze robót, a występujące w projekcie budowlanym nie są robotami dodatkowymi. W przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem robót , a projektem budowlanym, decydującym dla ustalenia robót jest projekt budowlany. Wykonawca ma przedstawić własny kosztorys ofertowy obejmujący realizację zamówienia zgodnie z projektem budowlanym. 3.7.2. Wykonawca nie może żądać zapłaty dodatkowego wynagrodzenia, jeżeli na etapie realizacji okaże się, iż nie uwzględnił on elementów opisanych w projekcie budowlanym. 3.7.3. Zaleca się, aby Wykonawca przed przygotowaniem oferty, zapoznał się z miejscem robót budowlanych tj.: poprzez dokonanie wizji lokalnej, zadaniem wszelkich pytań związanych z realizacją zamówienia. 3.7.4. Zamawiający na odbiorze końcowym robót wymagać będzie od Wykonawcy stację uzdatniania wody sprawną pod względem hydraulicznym, elektrycznym, po próbach ciśnienia, z wypłukanymi złożami po badaniach mikrobiologicznych gotową do rozruchu technologicznego. Roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik do SIWZ, sztuką budowlaną i ogólną charakterystyką robót. Podstawą do określenia ceny, ryczałtowej za przedmiot zamówienia jest dokumentacja projektowa oraz ilości robót wynikające z tej dokumentacji. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Roboty nie ujęte w przedmiarze robót, a występujące w projekcie budowlanym nie są robotami dodatkowymi. W przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem robót , a projektem budowlanym, decydującym dla ustalenia robót jest projekt budowlany. Wykonawca ma przedstawić własny kosztorys ofertowy obejmujący realizację zamówienia zgodnie z projektem budowlanym UWAGA. Tam, gdzie w, dokumentacji projektowej zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 – 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.), a w treści SIWZ nie zostały określone wymagania Zamawiającego względem parametrów materiałów równoważnych, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z projektem budowlanym oraz zapewnią uzyskanie parametrów techniczno–eksploatacyjnych - pod względem funkcjonalnym nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. 3.9.3. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp., Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. 3.9.4 Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320) osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie realizacji zamówienia, wskazane w szczególności w przedmiarze robót i dokumentacji projektowej z wyłączeniem czynności wykonywanych przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, takich jak: kierowanie robotami budowlanymi, zarządzanie budową, obsługa budowy, dokumentowanie przebiegu budowy, organizowanie pracy na budowie, nadzór nad realizacją robót budowlanych, oraz z wyłączeniem czynności związanych z obsługą budowy, takich jak: obsługa geodezyjna, obsługa administracyjna. 3.9.5. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.9.6. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami RODO. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3.9.7. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.9.4. czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.9.4. czynności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustala szczegółowych kryteriów weryfikacji predyspozycji Wykonawcy ani poziomu minimalnego uznawania zdolności wykonawców do realizacji zamówienia w zakresie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1b pkt 1 ustawy Pzp (w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy; 2) pełnomocnictwo ( jeżeli dotyczy); 3) zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych – zgodnie z treścią załącznika nr 5 do SIWZ (jeżeli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach