Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie Kujawskim.

Miasto i Gmina Piotrków Kujawski ogłasza przetarg

  • Adres: 88230 Piotrków Kujawski, Kościelna
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 655 123, , fax. 542 655 112
  • Data zamieszczenia: 2017-12-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Piotrków Kujawski
    Kościelna 1
    88230 Piotrków Kujawski, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 655 123, , fax. 542 655 112
    REGON: 910866666
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.piotrkowkujawski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie Kujawskim.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7 – Roboty budowlane 45.10.00.00-8 – Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.00.00-1 – Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych, roboty ziemne 45.20.00.00-9 – Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.23.13.00-8 – Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.21.52-2 – Roboty budowlane w zakresie przepompowni 45.23.31.20-6 – Roboty w zakresie budowy dróg 45.25.21.27-4 – Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków 45.25.22.00-0 – Wyposażenie oczyszczalni ścieków 45.31.00.00-3– Roboty instalacyjne elektryczne 1.2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji projektu pn. Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie Kujawskim tj.; Budowa oczyszczalni ścieków Docelowa przepustowość oczyszczalni Qdśr.= 2 x 376m3/d = 752 m3/d, Qd max=2 x 476 m3/d =952 m3/d. Podstawowe elementy oczyszczalni: 1. Stacja przyjmowania ścieków dowożonych • Szybkozłącze do odbioru • Wstępne podczyszczenie ścieków dowożonych • Pomiar przepływu ścieków dowożonych • Moduł rejestracyjny z wydrukiem danych 2. Zbiorniki uśredniające ścieków dowożonych • Układ napowietrzania / mieszania • Porcjowe dozowanie ścieków 3. Wstępne podczyszczenie ścieków • Krata hakowa 4. Pompownia główna • Stacja pomp zatapialnych 5. Oczyszczanie mechaniczne ścieków • Automatyczny sito skratkowe z praską i płukaniem skratek • Automatyczny piaskownik poziomy z przenośnikiem śrubowym piasku • Separator zawiesiny łatwo opadalnej 6. Oczyszczanie biologiczne ścieków • Selektor (pięć komór) – warunki beztlenowe stosowane dla procesu. Dzięki temu osad odwodniony posiada znacznie lepsze parametry dla celów rolniczego wykorzystania • Komora denitryfikacji/nitryfikacji • Osadniki wtórne pionowe – separacja osadu od ścieków 7. Pomieszczenie dmuchaw • Stacja dmuchaw • Układ dystrybucji powietrza 8. Komora pomiarowa ścieków oczyszczonych • Przepływomierz elektromagnetyczny 9. Zbiornik magazynowy osadu nadmiernego • Układ napowietrzania osadu • Układ do zagęszczania osadu 10. Stacja mechanicznego odwadniania osadu • Prasa taśmowa z zagęszczaczem • Stacja flokulantu • Przenośnik śrubowy osadu 11. Stacja wapnowania osadu • Silos wapna • Przenośnik śrubowy wapna 12. Sterowanie procesem technologicznym - działanie oczyszczalni będzie całkowicie zautomatyzowane poprzez zastosowanie sterowania z możliwością zdalnej kontroli pracy poprzez złącze telefoniczne systemu SMS. Dodatkowo obiekt wyposażono w wizualizacje pracy urządzeń. 13. Wykonawca nie później niż na 30 dni przed upływem gwarancji jakości lub rękojmi prze-każe Zamawiającemu oprogramowanie oraz klucz dostępu lub hasła umożliwiające Zamawiającemu lub użytkownikowi oczyszczalni ścieków na wprowadzanie modyfikacji, zmiany parametrów pracujących lub wymienionych urządzeń w oprogramowaniu sterującym oczyszczalnią. 14. Wymiana odcinka kolektora doprowadzającego ścieki do oczyszczalni. 15. Roboty rozbiórkowe oraz zagospodarowanie terenu oraz drogi dojazdowej do oczyszczalni. 16. Sporządzenie oraz przekazanie Zamawiającemu inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej 17. Sporządzenie operatu wodnoprawnego oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiające-go Decyzji – pozwolenia wodnoprawnego na oczyszczalnię będącą przedmiotem zamówienia. Wykonawca PRZEKAŻE Zamawiającemu w/w decyzję najpóźniej w dniu przystąpienia do prac odbioru końcowego. 18. Przekazanie w najpóźniej w dniu przystąpienia do prac odbioru końcowego wszystkich nie-zbędnych dokumentów, prób, badań do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu. 19. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian kolorów elewacji budynku, koloru blachodachówki, kolorów ścian wewnątrz budynku, koloru płytek ściennych i podłogowych, koloru zakładanych podłóg, koloru stolarki okiennej i drzwiowej, koloru dostarczanych mebli w stosunku do projektu budowlanego i wykonawczego. 20. Wykonawca przed przystąpieniem do prac wykończeniowych i montażowych wystąpi do Zamawiającego z wnioskiem o ostateczne zatwierdzenie koloru montowanych materiałów i wyposażenia celem ich zatwierdzenia. 21. Zamawiający dokona ostatecznego zatwierdzenia montowanych materiałów i urządzeń w terminie 14 dni od dnia orzymania wniosku, o którym mowa w pkt. 20. 22. Przeprowadzenie badań, w tym akredytowanych, potwierdzających zgodność jakości ście-ków z obowiązującymi przepisami oraz pełne bezpieczeństwo jakości osadów, 23. Kompletne wyposażenie oczyszczalni ścieków w instrukcje i urządzenia BHP i P-poż., 24. Wykonanie kompletu wymaganych przepisami prawa budowlanego oraz warunkami eks-ploatacji oczyszczalni ścieków dokumentów, w tym: ◦ instrukcja BHP, ◦ instrukcja eksploatacji, ◦ instrukcja stanowiskowa, ◦ dokumentacja techniczno-rozruchowa urządzeń z zaznaczonymi konkretnymi ty-pami zastosowanych napędów, reduktorów, rozwiązań technicznych, itp., ◦ wypełnione karty gwarancyjne maszyn i urządzeń, ◦ karty eksploatacyjne maszyn i urządzeń prowadzone od momentu pierwszego ich uruchomienia, zawierające m.in. (dziennik rozruchu, sprawozdanie z rozruchu i próby eksploatacyjnej, protokoły przekazania do rozruchu mechanicznego, hydrau-licznego i technologicznego, protokoły szkoleń załogi, mierniki badań i pomiarów). 25. Przeszkolenie personelu Zamawiającego i Użytkownika obiektu, w zakresie zasad popraw-nej eksploatacji i działania urządzeń, przyjętych prób bezpieczeństwa oraz systemu kon-troli i pomiarów, w zakresie dozoru i eksploatacji, 26. Wykonanie na własny koszt czasowego przyłącza energetycznego a także montaż liczni-ków zużycia wody i energii oraz pokrycia kosztów dostawy wody i energii dla własnych po-trzeb w okresie realizacji robót. 27. W przypadku korzystania z innych usług Zamawiającego ich zakres i sposób rozliczenia będzie przedmiotem odrębnej umowy. 28. Zapewnienie dozoru mienia na terenie robót na własny koszt. 29. Opracowanie i uzyskanie wszelkich innych dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwo-lenia na użytkowanie obiektu, 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: 1) Projekt budowlano - wykonawczy - stanowiący Załącznik nr 8 do SIWZ. 2) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – stanowiące Załącznik nr 9 do SIWZ. 3) Opis i wykaz parametrów urządzeń i materiałów równoważnych - stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ. 4) Przedmiar robót - stanowiący Załącznik nr 11 do SIWZ. 5) Decyzja nr: 293/2016 z dnia 28.10.2016r. znak: GB.III.6740.1.293.2016 zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę – stanowiąca Załącznik nr 12 do SIWZ. 6) Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych z dnia 07 października 2016 roku – stano-wiące Załącznik nr 13 do SIWZ Przedmiot zamówienia obejmuje realizację projektu zgodnie z podanym zakresem. 3. Ponieważ zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego proce-su, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważny", to jeżeli w przedmiocie zamówienia występują takie przypadki, należy przyjąć do wyceny i realizacji przedmiot zamówienia taki sam lub równo-ważny. W ramach załącznika nr 9 (w STWIORB) zamieszczono tabele równoważności. Gdziekolwiek w dokumentach powołane są konkretne wytyczne, normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, będą obowiązywać posta-nowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów, z uwzględnieniem wykluczeń i zastrzeżeń wprowadzonych w STWiORB na etapie zamówienia pu-blicznego. W przypadku, gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kra-ju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy, przepisy, SST lub STWiORB, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego. Różnice pomiędzy powołanymi normami, a ich proponowanymi zamiennikami muszą być dokład-nie opisane przez Wykonawcę i przedłożone Inspektorowi Nadzoru i Zamawiającemu do zatwier-dzenia. Gdziekolwiek w dokumentacji projektowej wymienione są aprobaty techniczne, nie należy ich brać pod uwagę. Dla materiałów przewidzianych do wbudowania obowiązuje Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz.U. 2016 poz. 1570 ze zm.) Wszelkie nazwy własne użyte w STWiORB, dokumentacji projektowej winny być interpretowane jako definicje minimalnych standardów, a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań mających za-stosowanie w realizacji zadania. 4. UWAGA: Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków prowadzona będzie na czynnym obiek-cie, którego użytkownikiem i gospodarzem jest Zakład Komunalny w Piotrkowie Kujaw-skim mająca siedzibę w Piotrkowie Kujawskim, ul. Topolowa 9. Wykonawca jest zobowiązany do organizowania robót w sposób zapewniający ciągłą, nieprzerwaną pracę oczyszczalni, w warunkach jej normalnego i maksymalnego obcią-żenia, oraz gwarantujący utrzymanie wymaganego stopnia redukcji i stężenia zanie-czyszczeń w ściekach oczyszczonych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, na wszystkich etapach przebudowy i rozbudowy oczyszczalni. 5. Przedsięwzięcie pn. „Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie Kujawskim ” jest współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 4. Region przyjazny środowisku Działania 4.3. Rozwój infra-struktury wodno-ściekowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Ku-jawsko-Pomorskiego na lata 2014 – 2020”. 6. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wy-konujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamó-wienia stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP: 6.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę robót budowlanych na podstawie umowy o prace osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia: - roboty ziemne; - montaż rurociągów kanalizacji sanitarnej , rurociągów międzyobiektowych; - prace ziemne i roboty murarskie związane z budową budynku technologicznego oraz zbiorników , - obsługa sprzętów i maszyn budowlanych; - kierowcy pojazdów mechanicznych; - osoby nadzorujące nie uprawnione do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 6.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 6.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny; b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia ww. wymogów. 6.3. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający może żądać aby Wykonawca w wyznaczonym terminie, przedłożył Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia speł-nienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 6.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: - dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, - wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, - imiona i nazwiska tych osób, - rodzaj umowy o pracę i wymiaru etatu, - podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 6.4. Za niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt. 6.1., Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku za-płaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w spra-wie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez Za-mawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia speł-nienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt. 6.1. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 7. Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonane roboty użyte materiały, i urządzenia a także robociznę wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Gwarancja nie może przewidywać żadnych dodatkowych zobowiązań pieniężnych dla Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 200 000,00 zł – (słownie złotych: dwieście tysięcy złotych 00/100). Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 usta-wy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 oraz z 2015r. poz. 978 i 1240). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego: BS Piotrków Kujawski nr 07 9551 0002 0000 0101 2003 0011 z dopiskiem : „Wadium na: Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie Kujawskim. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w kasie Urzędu Miasta i Gminy Piotrków Kujawski a kopię dołączyć do oferty. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, o których mowa w pkt 7 nin. Rozdziału , w jakich Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami. Wadium w formach wymienionych w pkt 1 musi być wystawione na Miasto i Gminę Piotrków Kujawski. 5. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo. 6. Zwrot wadium: 6.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 7.1. niniejszego rozdziału. 6.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. Zatrzymanie wadium 7.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie zło-żył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Inne postanowienia dotyczące wadium 8.1. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ppkt.6.1. nin. Rozdziału, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstąpił od określenia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty, 2.Dowód wpłacenia wadium 3. Pełnomocnictwo ( jeśli dotyczy), 4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia(jeśli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach