Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Nekli

Gmina Nekla ogłasza przetarg

  • Adres: 62-330 Nekla, ul. Dworcowa 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 4386011 , fax. 061 4386490
  • Data zamieszczenia: 2009-10-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nekla
    ul. Dworcowa 10 10
    62-330 Nekla, woj. wielkopolskie
    tel. 061 4386011, fax. 061 4386490
    REGON: 00053869100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nekla.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Nekli
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Nekli na podstawie opracowanej Uproszczonej koncepcji rozbudowy oczyszczalni ścieków w Nekli wykonanej przez dr inż. Tymoteusza Jaroszyńskiego i dr inż. Marzennę Podgórniakową. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do dokonania w imieniu Zamawiającego koniecznych uzgodnień formalnych i technicznych oraz opracowania - o ile zajdzie taka potrzeba - wszelkich innych dodatkowych dokumentów i opracowań niezbędnych do uzyskanie od właściwego organu decyzji pozwolenia na budowę dla zaprojektowanego zakresu robót. W szczególności, w ramach zawartej umowy Wykonawca zobowiązany będzie do: a)wykonania badań gruntowo-wodnych na terenie inwestycji dla potrzeb opracowania posadowienia obiektów; b)opracowania projektu budowlanego - w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę, c)opracowania projektów wykonawczych w następujących branżach: -technologicznej; -konstrukcyjno-budowlanej; -architektonicznej; -elektrycznej; -instalacji wewnętrznych wod-kan, co i wentylacji; -drogowej; -AKPiA. d)opracowania przedmiaru robót oraz kosztorysu inwestorskiego i ofertowego; e)przygotowania informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; f)sporządzenia Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót; g)sporządzenia inwentaryzacji aktualnego stanu zieleni na terenie obiektu; a także: a)opracowania wniosku o wydanie i uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego; b)opracowania wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (tzw. decyzji środowiskowej); c)opracowania raportu oddziaływania na środowisko - jeśli będzie wymagany; d)uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji środowiskowej; e)opracowania wniosku o wydanie pozwolenia na budowę; f)uzyskania w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę dla zaprojektowanego zakresu robót; g)opracowania operatu wodnoprawnego na odprowadzanie ścieków oczyszczonych do odbiornika; h)przygotowania lub uzyskania innych, niewymienionych powyżej opracowań, dokumentów lub uzgodnień, o ile ich wykonanie okaże się niezbędne na którymkolwiek etapie uzyskiwania ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę. 2.Wymogi dotyczące formy i zakresu dokumentacji Projekt budowlany należy sporządzić w zakresie i formie zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego ((Dz. U. Nr 120 poz. 1133). Zakres i forma dokumentacji projektowej wykonawczej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót będących przedmiotem zamówienia winny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202 poz. 2072). Kosztorysy inwestorskie winny być wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a.pieniądzu - na konto bankowe: Bank Spółdzielczy w Kostrzynie Wlkp. o/ Nekla Nr 58 9075 0009 1100 0101 0012 1370 z dopiskiem projekt oczyszczalni ścieków b.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c.gwarancjach bankowych; d.gwarancjach ubezpieczeniowych; e.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 4.Zamawiający prosi o dołączenie do oferty potwierdzenia dokonania przelewu. 5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6.W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca załączy do oferty oryginał dokumentu. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium spowoduje wykluczenie oferenta. 8.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: a.upłynął termin związania ofertą, b.zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy c.Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 9.Z zastrzeżeniem pkt 12, Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy: a.który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, b.który został wykluczony z postępowania, c.którego oferta została odrzucona. 10.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie wykluczenia z postępowania lub którego oferta została odrzucona, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictwa, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a.Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b.Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c.Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis warunków O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełnią następujące warunki: 1.nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych; 2.posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 3.posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj.: a.wykonali należycie w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej pięciu zamówień w zakresie: -wykonania projektu budowlanego oraz wykonawczego mechaniczno - biologicznej oczyszczalni ścieków z przeróbką, przygotowaniem lub odwadnianiem osadu o przepustowości min. 500 m3/dobę, w tym min. dwie oczyszczalnie oddane do użytkowania. b.dysponują osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia projektowe, wpisanymi na listę członków Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, ubezpieczonych od odpowiedzialności cywilnej - tj. min. 1 osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, która posiada uprawnienia projektowe w zakresie wymaganym przez przedmiot zamówienia, 4.znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, w tym: a.posiadają aktualną polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zawartą na okres co najmniej od dnia podpisania Umowy do dnia 13.08.2010 r. W przypadku, gdy Wykonawca posiada polisę ubezpieczeniową, której ważność upływa przed wyznaczonym przez Zamawiającego terminem, to dołącza do oferty oświadczenie, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się do przedłużenia polisy na okres wskazany przez Zamawiającego i przedłoży ją Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. 5.spełniają wymogi Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Opis oceny Zamawiający dokona oceny spełnienia w/w warunków na podstawie dokumentów załączonych przez wykonawcę do oferty. Przed oceną ofert, zamawiający sprawdzi formalną stronę uczestnictwa wykonawcy w postępowaniu i określi czy każda z ofert spełnia wymagane warunki wyżej określone w punktach 1 - 5, czy została ona prawidłowo podpisana oraz czy jest zgodna z wymaganiami przedstawionymi w materiałach przetargowych. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się: -wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych; -wykonawców, którzy wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; -wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; -wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków; -wykonawców, którzy nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą; Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. Ofertę wykonawcy, który zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24. ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - uznaje się za odrzuconą. Zamawiający odrzuca ofertę (na podst. art. 89 ustawy), która: -jest niezgodna z ustawą, -jej treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt.3; -jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; -zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; -została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; -zawiera błędy w obliczeniu ceny; -wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3; -jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy powinni złożyć następujące dokumenty: 1.Dokumenty ogólne: a.podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik 2 do siwz; b.oświadczenie do postępowania o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 oraz art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik 3 do siwz; c.koncesja, zezwolenie lub licencja, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym niniejszym zamówieniem; d.aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; e.dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych; f.oświadczenie Wykonawcy, że nie zalega z opłacaniem podatków i opłat (załącznik 4 do siwz); g.oświadczenie Wykonawcy, że nie zalega ze składkami na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne (załącznik 5 do siwz); h.wykaz wykonanych w ostatnich trzech latach przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej pięciu projektów budowlanych i wykonawczych mechaniczno - biologicznej oczyszczalni ścieków z przeróbką, przygotowaniem lub odwadnianiem osadu o przepustowości min. 500 m3/dobę, w tym min. dwie oczyszczalnie oddane do użytkowania (załącznik 6 do siwz). Z załączonymi dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie prac projektowych (referencje), podaną datą, miejscem, zakresem oraz wartością wykonanych usług. Potwierdzeniem oddania do użytkowania oczyszczalni ścieków będzie protokół odbioru lub decyzja na użytkowego. i.oświadczenie Wykonawcy, że posiada min. 1 osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę, która posiada uprawnienia projektowe w zakresie wymaganym przez przedmiot zamówienia (załącznik 7 do siwz). Do oświadczenia winno być załączone zaświadczenie o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. j.aktualna polisa ubezpieczeniowa od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zawarta na okres co najmniej od dnia podpisania Umowy do dnia 13.08.2010roku. W przypadku, gdy Wykonawca posiada polisę ubezpieczeniową, której ważność upływa przed wyznaczonym przez Zamawiającego terminem, to dołącza do oferty oświadczenie, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się do przedłużenia polisy na okres wskazany przez Zamawiającego i przedłoży ją Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. k.wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia z podaniem specjalizacji, nr uprawnień (załącznik 8 do siwz), l.dokument potwierdzający dokonanie oględzin terenu i obiektów poprzez wizytę w istniejącej oczyszczalni, m.dokument potwierdzający wniesienie wadium. Powyższe dokumenty powinny zostać złożone w postaci oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 2.Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej składa: a.dokument lub dokumenty wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: -nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, -nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, -nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, b.zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt. 4 -8 ustawy. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3.Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej -umowa o wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia (tzw. umowa konsorcjum); -dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, o ile ustanowienie pełnomocnika nie jest zawarte w umowie konsorcjum; -dokumenty potwierdzające, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności oraz że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę/osoby/ uprawnioną/e/ do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nekla.nowoczesnagmina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach