Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1889B Turośl - Cieciory - Poredy - Dębniki w m. Poredy - odcinek długości 800,27 m

Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży ogłasza przetarg

  • Adres: 18-400 Łomża, ul. Poligonowa 30
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 086 2184189
  • Data zamieszczenia: 2015-10-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży
    ul. Poligonowa 30 30
    18-400 Łomża, woj. podlaskie
    tel. 086 2184189
    REGON: 45067253800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1889B Turośl - Cieciory - Poredy - Dębniki w m. Poredy - odcinek długości 800,27 m
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1)Opis przedmiotu zamówienia 1.PRZEDMIOT INWESTYCJI. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej Nr 1889B na odcinku: od granicy działek o nr ewid. 28/4 i 28/3 w obrębie Siwiki położonych po lewej stronie pasa drogowego (km rob. 0+000,00) do skrzyżowania z drogami gminnymi na działkach nr ewid. 105 i 94 w obrębie Poredy - wraz z tym skrzyżowaniem (km rob. 0+800,27). Zakres planowanej inwestycji obejmuje: - przebudowę i rozbudowę istniejącej nawierzchni jezdni, - przebudowę istniejących przepustów pod koroną drogi, - przebudowę istniejących zjazdów na posesje i pola, - budowę rowów odkrytych odprowadzających wody opadowe. 2.ISTNIEJĄCE ZAGOSPODAROWANIE TERENU. 2.1. Położenie terenu i ogólna charakterystyka. Teren objęty opracowaniem położony jest na terenie gruntów wsi Siwiki i Poredy, gmina Zbójna i obejmuje pas drogowy drogi powiatowej Nr 1889B, od granicy działek o nr ewid. 28/4 i 28/3 w obrębie Siwiki położonych po lewej stronie pasa drogowego (km rob. 0+000,00) do skrzyżowania z drogami gminnymi na działkach nr ewid. 105 i 94 w obrębie Poredy - wraz z tym skrzyżowaniem (km rob. 0+800,27). 2.2. Istniejące zagospodarowanie terenu Na całej długości odcinka objętego opracowaniem droga posiada nawierzchnię wykonaną w technologii potrójnego powierzchniowego utrwalenia o szerokości zmiennej od 4,30 m do 5,10 m w dość dobrym stanie technicznym. Nawierzchnia posiada nieliczne odkształcenia oraz spękania siatkowe. Korona drogi na terenach zabudowanych przebiega w poziomie przyległego terenu (wyniesienie do 15 cm). Na odcinku km 0+600 - 0+800,27 korona drogi wyniesiona jest na wysokość ok. 0,6 - 1,0 m ponad przyległy teren. Na odcinku objętym opracowaniem droga powiatowa krzyżuje się z drogami gminnymi w km 0+425,27 SL (skrzyżowanie zwykłe trójwlotowe) i km 0+792 (skrzyżowanie zwykłe czterowlotowe). W obrębie w/w skrzyżowań drogi gminne posiadają nawierzchnię gruntową. Wody opadowe z korony drogi spływają powierzchniowo na przyległe tereny położone w pasie drogowym. Tam wsiąkają w grunt lub odprowadzane są wzdłuż korony drogi do istniejących pod koroną przepustów: - w km 0+275,40 - istniejący przepust z rur bet. fi 500, L=9,0m - zamulony 70 proc., rury przesunięte, ścianki czołowe pokruszone, - w km 0+648,75 - istniejący przepust z rur bet. fi 500, L=9,9m - spadek dna przepustu -3 proc., wylot poniżej dna rowu, ścianki czołowe pokruszone, - w km 0+787,45 - istniejący przepust z rur bet. fi 500, L=13,0m - przepust w ciągu rowu; W pasie drogowym występują następujące sieci infrastruktury technicznej: sieć wodociągowa - przejścia poprzeczne; sieci energetyczne napowietrzne i kablowe komunalne - przejścia poprzeczne. Szerokość pasa drogowego w terenie zabudowanym jest zmienna i waha się w granicach 10,00 - 17,30 m. 3.PROJEKTOWANE ZAGOSPODAROWANIE TERENU. 3.1. Rozwiązania drogowe. -klasa drogi - lokalna L, -prędkość projektowa - 30 km/h, -obciążenie ruchem - KR2, Zaprojektowano następujący przekrój normalny: -przekrój poprzeczny - szlakowy, -szerokość jezdni - 5,0 m, -spadek poprzeczny jezdni na prostej - 2 proc. (daszkowy), -pobocza - 2 x 1,00 m. Drogę w planie zaprojektowano tak, aby maksymalnie wkomponować się w istniejący przebieg drogi. Korekty trasy występują jedynie w celu zwiększenia płynności drogi i dostosowania jej parametrów do obowiązujących przepisów. Początek trasy przyjęto na wysokości granicy działek o nr ewid. 28/4 i 28/3 w obrębie Siwiki położonych po lewej stronie pasa drogowego (km rob. 0+000,00), a koniec na końcu łuków wyokrąglających krawędź jezdni na skrzyżowaniu z drogami gminnymi położonych na działkach nr ewid. 105 i 94 w obrębie Poredy (km rob. 0+800,27). Na łukach o promieniach R mniejsze,równe 150m wprowadzono poszerzenia nawierzchni w wysokości 30/R m na jeden pas ruchu. Zmianę szerokości jezdni wprowadzono na długości projektowanych prostych przejściowych. Skrzyżowanie z drogą gminną w km 0+425,27 SL zaprojektowano jako skrzyżowanie zwykłe trójwlotowe. Krawędzie jezdni na tym skrzyżowaniu wyokrąglono łukami kołowymi o promieniach R=6,0 m. Skrzyżowanie z drogami gminnymi w km 0+792 zaprojektowano jako skrzyżowanie zwykłe czterowlotowe. Krawędzie jezdni na tym skrzyżowaniu wyokrąglono łukami kołowymi o promieniach R=6,0 m. W ramach niniejszego opracowania przewiduje się przebudowę istniejących zjazdów na posesje. Projektowaną niweletę drogi na odcinku km 0+000 - 0+455,87 oraz na odcinku 0+662,85 - 0+800,27 wyniesiono w stosunku do niwelety istniejącej na wysokość 0-22 cm. Na pozostałym odcinku (km 0+455,87 - 0+662,85) obniżono w stosunku do niwelety istniejącej o 0-41 cm. Wprowadzone niewielkie korekty mają na celu zachowanie płynności niwelety oraz zapewnienie właściwego odwodnienia korony drogi. Płynność niwelety uzyskano przez nadanie jej spadków podłużnych od 0,307 proc. do 2,386 proc. gwarantujących prawidłowe odwodnienie jezdni. Na podstawie prognozy ruchu (ruch KR2) oraz badań podłoża gruntowego zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni jezdni: od km 0+000,00 do km 0+455,87, od km 0+662,85 do km 0+800,27 -warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8 S - grub. 5 cm, -warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W - grub. 7 cm, -podbudowa zasadnicza wytworzona w procesie recyklingu z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 C90/3 oraz istniejącej konstrukcji nawierzchni stabilizowanego mechanicznie - grub. 20 cm, od km 0+455,87 do km 0+662,85 -warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8 S - grub. 5 cm, -warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W - grub. 7 cm, -podbudowa zasadnicza z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 stabilizowanego mechanicznie - grub. 20 cm, Nawierzchnię zjazdów indywidualnych na posesje oraz zjazdów publicznych o nawierzchni gruntowej należy wykonać z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 C50/30 stabilizowanego mechanicznie - grub. 15 cm. Nawierzchnię istn. zjazdów z kostki betonowej należy dostosować do nowych rzędnych nawierzchni drogi powiatowej (rozbiórka i odbudowa nawierzchni o konstrukcji jak zjazdy KPED 03.90). Nawierzchnię zjazdów indywidualnych na posesje wg KPED 03.90 należy wykonać o następującej konstrukcji: -kostka betonowa wibroprasowana - grub. 8 cm, -podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - grub. 5 cm, -podbudowa zasadnicza z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 stabilizowanego mechanicznie - grub. 20 cm. Zjazdy wg KPED 03.90 od strony jezdni należy ograniczyć opornikiem betonowym 15x22 cm na ławie betonowej z oporem, od strony bocznej i posesji - obrzeżem betonowym 8x30 cm. Ze względu na zły stan przepustów i niewielką skuteczność istniejących rozwiązań w ramach niniejszego opracowania zaprojektowano: - w km 0+275,40 - przebudowę istniejącego przepustu z rur bet. fi 500, L=9,0m na przepust z rur PEHD fi 500, L=9,0m z obudową wlotu i wylotu kamieniem polnym na zaprawie betonowej, - w km 0+648,75 - przebudowę istniejącego przepustu z rur bet. fi 500, L=9,9m na przepust z rur PEHD fi 500, L=9,9m z obudową wlotu i wylotu kamieniem polnym na zaprawie betonowej, - oznaczony do rozbiórki na projekcie zagospodarowania terenu rów zakryty (w km 0+552,70 - 0+643,20 SL z rur PCV fi 200, wpust kd fi 500 - szt. 1, studnia rewizyjna z kręgów bet. fi 1000, h=1,50 m) zostanie przebudowany na rów otwarty zgodnie z pozwoleniem wodno-prawnym; - wykonanie na odcinku km 0+430,90-0+561,68 wzdłuż lewej krawędzi pasa drogowego cieku korytkowego z prefabrykatów betonowych wg KPED 01.03 (na szerokości wjazdów na posesje prefabrykaty betonowe należy zastąpić odwodnieniem liniowym klasy C250). - wykonanie na odcinku km 0+561,68 - 0+574,21 SL cieku korytkowego z prefabrykatów betonowych typu Gara, - na odcinku km 0+564,35 - 0+787,45 SL oraz 0+563,50 - 0+686,61 SP wykonanie rowów odkrytych. Pod zjazdem wg KPED 03.83 (km 0+602,40 SL) zaprojektowano rów zakryty z rur PEHD fi 400 mm z umocnieniem wlotu i wylotu poprzez obrukowanie kamieniem polnym na zaprawie cementowej. 3.2. Zieleń. W związku z planowaną budową drogi zachodzi konieczność usunięcia 6 drzew. Poniżej załączono zestawienie drzew do usunięcia. 3.3. Urządzenia obce W pasie drogowym występują następujące sieci infrastruktury technicznej: sieć wodociągowa - przejścia poprzeczne; sieci energetyczne napowietrzne i kablowe komunalne - przejścia poprzeczne. Przed przystąpieniem do remiksu podbudowy należy zlokalizować przejścia poprzeczne kabli energetycznych i ustalić ich odległość od spodu wykonywanej podbudowy. W przypadku niewłaściwej głębokości ich ułożenia (głębokość mniejsza niż 70 cm) - należy to zgłosić właścicielowi sieci. W ramach wykonywanych robót należy wyregulować zasuwy sieci wodociągowej do poziomu projektowanych nawierzchni (pobocza). Projektowany przebieg drogi został pozytywnie zaopiniowany przez właścicieli lub zarządców w/w sieci. 4.ORGANIZACJA RUCHU Droga powiatowa na odcinku objętym opracowaniem posiada jako droga twarda wprowadzoną organizację ruchu. W ramach istniejącej organizacji ruchu wyznaczona jest granica terenu zabudowanego oraz wprowadzono na terenie zabudowanym ograniczenie prędkości do 40 km/h. W ramach niniejszego opracowania nie wprowadza się zmian w istniejącej organizacji ruchu. W związku z tym, że droga powiatowa służy do bezpośredniej obsługi przyległych posesji i nie ma możliwości zamknięcia jej dla ruchu, roboty należy prowadzić etapami przy dopuszczeniu ruchu lokalnego. Uwagi: Przed przystąpieniem do robót Wykonawca winien opracować harmonogram robót i projekt organizacji ruchu na czas robót, który podlega zatwierdzeniu przez zarządzającego ruchem. Należy zwrócić szczególną uwagę na punkty osnowy geodezyjnej. W przypadku ich uszkodzenia, obowiązkiem Wykonawcy jest ich wznowienie na własny koszt. 2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4) Wymagania jakościowe i materiałowe: 1. Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 2. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3. Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 4.Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno -użytkowym tych materiałów i urządzeń.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 10.000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100), które ma być wniesione przed upływem terminu składania ofert i jest warunkiem udziału w postępowaniu. 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej (poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym) lub gwarancjach bankowych, zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez poręczyciela/gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 3) gwarancjach ubezpieczeniowych zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp; 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 2. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy zamawiającego prowadzony przez Hexabank Spółdzielczy w Piątnicy nr 84 8762 0009 0003 2753 2000 0030 przed upływem terminu składania ofert z dopiskiem wadium i tytułem postępowania. 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formach innych niż pieniądz, należy je złożyć w pokoju nr 11 - (oryginał) przed upływem terminu składania ofert, a kopię należy zamieścić w ofercie. 5. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt. 6. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3).Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4).Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5).Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca , którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2) wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy ( w przypadku gdy jest wymagane); 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Przedłużenie gwarancji na przedmiot umowy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatlomzynski.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach