Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1874B we wsi Supy: odcinek 1 dł. 527,82 m, odcinek 2 dł. 142,68 m, odcinek 3 dł. 69,37m.

Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży ogłasza przetarg

  • Adres: 18-400 Łomża, ul. Poligonowa 30
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 086 2184189
  • Data zamieszczenia: 2013-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży
    ul. Poligonowa 30 30
    18-400 Łomża, woj. podlaskie
    tel. 086 2184189
    REGON: 45067253800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1874B we wsi Supy: odcinek 1 dł. 527,82 m, odcinek 2 dł. 142,68 m, odcinek 3 dł. 69,37m.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1874B we wsi Supy, odcinek 1 dł. 527,82 m, odcinek 2 dł. 142,68 m, odcinek 3 dł. 69,37 m. 1. Dane techniczne. -klasa drogi - dojazdowa D, -prędkość projektowa - 30 km/h, -obciążenie ruchem - KR1, -przekrój poprzeczny - szlakowy, -min. promień łuku kołowego w planie - 50 m, -min. promień łuku kołowego niwelety: - łuk wypukły - 300 m, - łuk wklęsły - 300 m. - szerokość jezdni - 5,0 m, -szerokość poboczy - 2 x 0,75 m. 2. Rozwiązania sytuacyjne. Odcinek 1: W celu właściwego dowiązania projektowanej drogi do istniejącej nawierzchni bitumicznej początek trasy przyjęto w odległości 5,0 m przed krawędzią istniejącej nawierzchni bitumicznej (km rob. 0+000), a koniec w osi projektowanej nawierzchni drogi gminnej (km rob. 0+527,82). Drogę w planie zaprojektowano tak, aby maksymalnie wkomponować się w istniejący przebieg drogi. Korekty trasy występują jedynie w celu zwiększenia płynności drogi i dostosowania jej parametrów do obowiązujących przepisów. Skrzyżowania projektowanej ulicy z innymi drogami publicznymi zaprojektowano jako skrzyżowania zwykłe trójwlotowe. Odcinek 2: Początek trasy przyjęto w osi projektowanego odcinka 1 (km rob. 0+000), a koniec w osi projektowanej nawierzchni drogi powiatowej Nr 1834B (km rob. 0+142,68). Drogę w planie zaprojektowano tak, aby maksymalnie wkomponować się w istniejący przebieg drogi. Korekty trasy występują jedynie w celu zwiększenia płynności drogi i dostosowania jej parametrów do obowiązujących przepisów. Drogę w planie zaprojektowano jako odcinek prosty, bez załamań osi jezdni. Skrzyżowania projektowanej drogi z innymi drogami publicznymi zaprojektowano jako skrzyżowania zwykłe trójwlotowe. Odcinek 3: Początek trasy przyjęto w osi istniejącej nawierzchni brukowej na początku projektowanej prostej przejściowej (km rob. 0+000), a koniec w osi projektowanej nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej Nr 1834B w odległości ok. 2,25 m od krawędzi tej nawierzchni (km rob. 0+069,37). Drogę w planie zaprojektowano tak, aby maksymalnie wkomponować się w istniejący przebieg drogi. Korekty trasy występują jedynie w celu zwiększenia płynności drogi i dostosowania jej parametrów do obowiązujących przepisów. Ze względu na wąski pas drogowy oraz bezpośrednio przyległą do projektowanych poboczy zabudowę (budynki i ogrodzenia posesji) w ramach niniejszego opracowania nie przewiduje się przebudowy nawierzchni istniejących zjazdów na posesje. W pasie drogowym przewidziano wykonanie poboczy umocnionych pospółką lub płytami ażurowymi. Zewnętrzna krawędź projektowanych poboczy przebiega w poziomie przyległego terenu. 3. Rozwiązania wysokościowe. Niweletę projektowanych odcinków dróg zaprojektowano w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać istniejącą nawierzchnię brukową jako podbudowę. Odcinek 1: Ze względu na pochylenie poprzeczne istniejącej nawierzchni brukowej oraz projektowaną konstrukcję jezdni projektowana niweleta została w stosunku do niwelety istniejącej wyniesiona na wysokość ok. 8 - 18 cm. Płynność niwelety uzyskano przez nadanie jej spadków podłużnych od 0,300% do 3,324% gwarantujących prawidłowe odwodnienie jezdni. Odcinek 2: Ze względu na pochylenie poprzeczne istniejącej nawierzchni brukowej, projektowaną konstrukcję jezdni oraz zapewnienie spływu wód opadowych projektowana niweleta została w stosunku do niwelety istniejącej wyniesiona na wysokość ok. 8 - 36 cm. Płynność niwelety uzyskano przez nadanie jej spadków podłużnych od 0,300% do 1,420% gwarantujących prawidłowe odwodnienie jezdni. Odcinek 3: Ze względu na pochylenie poprzeczne istniejącej nawierzchni brukowej oraz projektowaną konstrukcję jezdni projektowana niweleta została w stosunku do niwelety istniejącej wyniesiona na wysokość ok. 8 - 19 cm. Płynność niwelety uzyskano przez nadanie jej spadków podłużnych od 0,054% do 2,996% gwarantujących prawidłowe odwodnienie jezdni. 4. Przekroje normalne. Zaprojektowano następujące przekroje normalne: Trasa 1 - km 0+000 - 0+481,50 Trasa 2 - km 0+096,10 - 0+126,56 Trasa 3 - km 0+0,00 - 0+069,37 - przekrój poprzeczny - szlakowy, - szerokość jezdni - 5,0 m, -spadek poprzeczny jezdni na prostej - 2% (daszkowy), -pobocza - 2 x 0,75 m, -spadek poboczy - 8% (od jezdni), -spadki poprzeczne i poszerzenia na łukach poziomych wg. wykazu łuków poziomych i załamań trasy oraz oznaczeń na planie sytuacyjnym Trasa 2 - km 0+041,10 - 0+076,10 - przekrój poprzeczny - szlakowy, - szerokość jezdni - 3,50 m, -spadek poprzeczny jezdni na prostej - 2% (daszkowy), -pobocza - brak (cieki betonowe trójkątne) Uwaga: Na odcinku: Trasa 1 km 0+501,50 - Trasa 2 km 0+015,30 nawierzchni jezdni należy nadać spadek jednostronny 2%. 5. Projektowane konstrukcje nawierzchni. Zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni jezdni: Na istniejącej nawierzchni brukowej: -warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8 S wg PN-EN 13108-1 - grub. 3 cm, -warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W wg PN-EN 13108-1- grub. 5 cm, -warstwa wyrównawcza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie wg PN-S-06102 - grub. 0-20 cm, -istniejąca nawierzchnia brukowa jako podbudowa, Na poszerzeniach jezdni: -warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8 S wg PN-EN 13108-1 - grub. 3 cm, -warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W wg PN-EN 13108-1- grub. 5 cm, -podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie wg PN-S-06102 - grub. 20 cm, Na odcinku km 0+200 - 0+288,60 trasa 1 nawierzchnię jezdni po stronie lewej należy ograniczyć krawężnikiem betonowym 15x30 cm wystającym 10 cm ponad nawierzchnię jezdni, na ławie betonowej z oporem. Na długości zjazdów na posesję w km 0+218,65 i 0+253,60 SL należy zastosować krawężnik najazdowy betonowy15x22 cm wystający 4 cm ponad nawierzchnię jezdni. Na odcinku km 0+300 - 0+510 trasa 1 oraz km 0,000 - 0+031,10 po stronie prawej w miejscu pobocza należy wykonać ciek trójkątny otwarty szerokości 0,8 m z płyt ażurowych gr. 8 cm na podbudowie z kruszywa łamanego gr. 15 cm. Na pozostałych odcinkach pobocza należy wykonać z mieszanki kruszyw (naturalne i łamane w stosunku 1:1) stabilizowanej mechanicznie gr. 10 cm. Nawierzchnię zjazdów na posesje i pola wykonywanych wg karty 03.82 lub 03.83 KPED należy wykonać z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie wg PN-S-06102 grubości 15 cm. 6. Odwodnienie projektowanych nawierzchni. Odprowadzenie wód opadowych z jezdni i poboczy przebudowywanego i rozbudowywanego odcinka drogi zaprojektowano powierzchniowo poprzez spadki poprzeczne i podłużne poza koronę drogi. W miejscu istniejących przepustów w km 0+334,10 i 0+462,05 trasa 1 zaprojektowano rowy zakryte z rur PEHD ?400 z wlotem poprzez studnie betonowe ?800 z wpustem żeliwnym. Studnie posiadały będą dodatkowy wlot z rur PEHD ?400 zbierający wody opadowe z terenu przyległych posesji. Wody opadowe z projektowanych rowów zakrytych odprowadzane będą w sposób dotychczasowy (istniejącymi zagłębieniami terenu przez działki odpowiednio: 34/1 oraz 20/3 i 20/4 do cieku bez nazwy). Na odcinku km 0+200 - 0+288,60 trasa 1 w celu zabezpieczenia działki 14/2 przed zalewaniem wodami opadowymi, nawierzchnię jezdni po stronie lewej należy ograniczyć krawężnikiem betonowym 15x30 cm wystającym 10 cm ponad nawierzchnię jezdni, wytwarzając w ten sposób ściek przykrawężnikowy płaski. Wody opadowe z ww ścieku odprowadzane są powierzchniowo do cieku bez nazwy. Na odcinku km 0+300 - 0+510 trasa 1 oraz km 0,000 - 0+031,10 trasa 2 po stronie prawej w miejscu pobocza zaprojektowano wykonanie ścieku trójkątnego otwartego szerokości 0,8 m z płyt ażurowych gr. 8 cm na podbudowie z kruszywa łamanego gr. 15 cm. Wody opadowe z projektowanego cieku odbierane będą poprzez projektowane wpusty kd. Na odcinku km 0+031,10 - 0,076 trasa 2 zaprojektowano ułożenie obustronnie ścieków przykrawędziowych z prefabrykatów betonowych wg KPED 01.05 (płyta ściekowa betonowa - typ trójkątny). Na odcinku km 0+076,03 - 0+137,48 trasa 2 po prawej stronie drogi oraz km 0+019,98 - 0+057,98 trasa 3 po lewej stronie drogi zaprojektowano rów odkryty. W km 0+137,48 trasa 2 w celu odprowadzenia wód opadowych z projektowanego rowu odkrytego po prawej stronie drogi pod koroną drogi zaprojektowano rów zakryty z wylotem do projektowanego rowu po lewej stronie drogi powiatowej Nr 1834B. Na wlotach rowów odkrytych do studni ?1200 obustronnie należy wykonać osadniki wg KPED 01.14. Wylot rowu zakrytego należy umocnić wg KPED 01.34. 7.Urządzenia obce. Wzdłuż projektowanej drogi (w pasie drogowym i poza nim) przebiegają kablowe linie telekomunikacyjna, wodociągi rozdzielcze oraz napowietrzne linie energetyczne. Spośród w/w sieci z projektowaną nawierzchnią koliduje kablowa linia telekomunikacyjne na odcinku km 0+462 - 0+465 trasa 1. Przebieg projektowanej drogi został uzgodniony z właścicielami lub zarządcami w/w urządzeń UWAGA: W koszty przebudowy i rozbudowy drogi powiatowej należy wkalkulować koszt wykonania inwentaryzacji powykonawczej, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera kompletna dokumentacja projektowa tj: Projekt budowlany i wykonawczy, Przedmiar robót oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (stanowiące załączniki do SIWZ), które dostępne są również w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, ani wariantowych. 3. Wymagania jakościowe i materiałowe: 1). Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 2) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3). Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 4). Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno -użytkowym tych materiałów i urządzeń. 4. Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (kod CPV): 45.23.31.40-2 Roboty drogowe 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 8.000,00 PLN (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100), które ma być wniesione przed upływem terminu składania ofert i jest warunkiem udziału w przetargu. 1.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej (poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym) lub gwarancjach bankowych, zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez poręczyciela/gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 3)gwarancjach ubezpieczeniowych zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp, 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 2.W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy zamawiającego prowadzony przez Hexabank Spółdzielczy w Piątnicy nr 84 8762 0009 0003 2753 2000 0030 przed upływem terminu składania ofert z dopiskiem wadium i tytułem postępowania. 3.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4.W przypadku wnoszenia wadium w formach innych niż pieniądz, należy je złożyć w pokoju nr 11 - (oryginał) przed upływem terminu składania ofert, a kopię należy zamieścić w ofercie. 5.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, jeżeli: 1)Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem ust. 4a. 1a) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 2)Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. 3)Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 5 pkt. 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 4)Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 4a) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca , którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2)wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy ( w przypadku gdy jest wymagane); 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatlomzynski.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach