Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa budynku usług publicznych z przeznaczeniem na usługi rehabilitacji wraz z instalacjami wewnętrznymi elektryczną, gazową, centralnego ogrzewania, wod kan i infrastrukturą towarzyszącą tj. instalacją oświetlenia zewnętrznego, zewnętrzną instalacją kanalizacji opadowej, przebudową sieci wodociągowej polegającej na budowie hydrantu nadziemnego i przebudową przyłącza gazowego, likwidacją istniejącego utwardzenia terenu, utwardzeniem dojścia i dojazdu oraz budową dziesięciu miejsc postojowych na działce nr 565 2 w miejscowości Rzezawa

Gmina Rzezawa ogłasza przetarg

  • Adres: 32-765 Rzezawa, ul. Długa 21
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 014 6858600, 6858100, 6858120 , fax. 014 6858601
  • Data zamieszczenia: 2016-06-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rzezawa
    ul. Długa 21 21
    32-765 Rzezawa, woj. małopolskie
    tel. 014 6858600, 6858100, 6858120, fax. 014 6858601
    REGON: 00054996700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rzezawa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa budynku usług publicznych z przeznaczeniem na usługi rehabilitacji wraz z instalacjami wewnętrznymi elektryczną, gazową, centralnego ogrzewania, wod kan i infrastrukturą towarzyszącą tj. instalacją oświetlenia zewnętrznego, zewnętrzną instalacją kanalizacji opadowej, przebudową sieci wodociągowej polegającej na budowie hydrantu nadziemnego i przebudową przyłącza gazowego, likwidacją istniejącego utwardzenia terenu, utwardzeniem dojścia i dojazdu oraz budową dziesięciu miejsc postojowych na działce nr 565 2 w miejscowości Rzezawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa budynku usług publicznych z przeznaczeniem na usługi rehabilitacji wraz z instalacjami wewnętrznymi (elektryczną, gazową, centralnego ogrzewania, wodociągowo kanalizacyjną) i infrastrukturą towarzyszącą tj. instalacją oświetlenia zewnętrznego, zewnętrzną instalacją kanalizacji opadowej, przebudową sieci wodociągowej polegającej na budowie hydrantu nadziemnego i przebudową przyłącza gazowego, likwidacją istniejącego utwardzenia terenu, utwardzeniem dojścia i dojazdu oraz budową dziesięciu miejsc postojowych na działce nr 565 2 w miejscowości Rzezawa w ramach zadania pn. Dofinansowanie robót budowlanych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, dotyczących obiektów służących rehabilitacji, w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych z wyjątkiem rozbiórki tych obiektów wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie obiektu. Charakterystyczne parametry techniczne budynku Liczba kondygnacji 2 nadziemne 1 podziemna, Wysokość 11,87 m, Długość 19,97 m, Szerokość 15,05 m, Kubatura 2997,82 m3, Zestawienie powierzchni Powierzchnia użytkowa 604,37 m2, Powierzchnia zabudowy projektowanego budynku 237,91 m2, Powierzchnia całkowita projektowanego budynku 789,43 m2. Projektowany obiekt to przebudowywany i rozbudowywany budynek komunalny na usługi rehabilitacji o następującym programie strefa wejściowa, komunikacja pionowa i pozioma, sanitariaty, strefa przyjęć wraz z poczekalnią, szatnie, gabinety lekarskie, pomieszczenia rehabilitacji (kinezyterapia, elektroterapia, światłolecznictwo, krioterapia, hydroterapia, laseroterapia, magnetoterapia, masaż, pomieszczenie przewidziane na gabinet RTG oraz pomieszczenia techniczne i obsługujące, przeznaczone dla pracowników. Roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, przedmiarem robót i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, w sposób pozwalający na użytkowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z jego przeznaczeniem wraz uzyskaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki Załącznik nr 8 Projekt umowy, Załącznik nr 11 Przedmiary robót, Załącznik nr 12 Dokumentacja projektowa, Załącznik nr 13 Specyfikacją techniczna wykonania i odbioru robót (STWiORB). Wykonawca w ramach wynagrodzenia umownego m.in. zobowiązuje się do 1 opracowania szczegółowych projektów wykonawczych dla poszczególnych branż jeżeli będzie to konieczne do wykonania robót budowlanych, projekty wykonawcze będą podlegały zatwierdzeniu przez Zamawiającego, 2 dostarczenia oświadczenia kierownika o podjęciu obowiązków kierownika budowy, 3 wykonania przedmiotu umowy zgodnie ze złożoną ofertą, dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, warunkami pozwolenia na budowę nr 672 2015 z dnia 14.12.2015 r., specyfikacją istotnych warunków zamówienia, przepisami ustawy Prawo budowlane, oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa, zasadami rzetelnej wiedzy techniczno budowlanej, w terminach określonych w harmonogramie rzeczowo finansowym, 4 wykonania prac przygotowawczych, zorganizowania zaplecza techniczno socjalnego i terenu budowy, wykonania wszystkich robót towarzyszących niezbędnych do kompleksowej realizacji przedmiotu umowy, 5 urządzenia terenu budowy, wykonania przyłączeń wodociągowych, kanalizacyjnych i energetycznych dla potrzeb terenu budowy oraz ponoszenia kosztów ich zużycia, a nadto do jego zabezpieczenia przed dostępem osób nieupoważnionych, 6 sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu umowy, 7 poniesienia ewentualnych kosztów przerw w dostawie mediów (energii elektrycznej, gazu, wody), zaopatrzenia placu budowy w konieczne media w tym energię elektryczną, wodę, 8 poniesienia kosztów zajęcia pasa drogowego i innych działek, 9 naprawy urządzeń melioracji wodnych, które zostały uszkodzone lub zniszczone przez Wykonawcę w trakcie realizacji inwestycji, 10 podczas realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zapewni na swój własny koszt dostęp do terenów położonych w pobliżu terenu budowy, 11 poniesienia kosztów nadzorów związanych z realizacją inwestycji, wynikających z uzgodnień i decyzji (np. nadzór nad urządzeniami istniejącej infrastruktury), 12 prowadzenia dokumentacji budowy, 13 zorganizowania i kierowania budową w sposób zgodny z umową, obowiązującymi przepisami w tym przepisami bhp, planem bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), przepisami p.poż., 14 utrzymania ładu i porządku na terenie budowy, a po zakończeniu robót usunięcia poza teren budowy wszelkich maszyn, urządzeń i materiałów, a także tymczasowego zaplecza oraz pozostawienia całego terenu budowy i robót oraz terenów przyległych w stanie uporządkowanym, 15 realizacji zaleceń Zamawiającego wpisanych do dziennika budowy, 16 ochrony mienia znajdującego się na terenie budowy w terminie od dnia przejęcia terenu budowy do dnia przekazania przedmiotu umowy Zamawiającemu, 17 wywozu wszelkich odpadów pochodzących z budowy w sposób wynikający z obowiązujących przepisów wraz z ponoszeniem kosztów z tym związanych, 18 zakupu i dostarczenia materiałów, konstrukcji, i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy, 19 wykonania badań, prób i rozruchów, jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających, 20 zapewnienia obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne obejmującej wytyczenie inwestycji, bieżącą obsługą oraz inwentaryzację powykonawczą, 21 odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy, 22 dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytkowania, 23 umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego, 24 uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego. 25 W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia wykonanych elementów robót, ich części bądź innego majątku Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub Podwykonawców, jak również mienia osób trzecich w związku z prowadzonymi robotami Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia stanu poprzedniego i naprawienia wynikłej szkody. 26 Wykonawca oznaczy we własnym zakresie i na swój koszt miejsca realizowanego zadania umieszczając stosowne tablice informacyjne zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. 27 Wykonawca dostarczy ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w tym odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej na zadanie objęte niniejszą umową z tytułu realizacji umowy w stosunku do osób trzecich i ich mienia oraz od następstw nieszczęśliwych wypadków w okresie wykonywania Umowy do dnia upływu okresu rękojmi za wady i gwarancji jakości na kwotę nie mniejszą niż złotych (wartość ofertowa brutto złożonej oferty) w zakresie odpowiedzialności cywilnej kontraktowej oraz na kwotę nie mniejszą niż 100 000 zł w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej deliktowej w następującym zakresie a) Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, b) Ubezpieczenie od ryzyk budowlano montażowych bez wyłączeń (ubezpieczenie CAR), c) Ubezpieczenie ryzyka przerwy w wykonaniu robót albo niemożności ich kontynuowania (utraty mocy produkcyjnej), d) Przedmiotem ubezpieczenia będzie odpowiedzialność cywilna za szkody rzeczowe i osobowe oraz następstwa tych szkód wynikłe ze zdarzeń powstałych w czasie i lub w związku z wykonywaniem umowy. Ubezpieczone będą szkody rzeczowe i osobowe wyrządzone osobom trzecim oraz następstwa tych szkód wynikłe ze zdarzeń powstałych w czasie i lub w związku z wykonywaniem u niniejszej mowy. 28 Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej deliktowej pokrywać będzie w szczególności: uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia lub śmierć oraz stratę lub uszkodzenie mienia osób trzecich powstałe w związku z realizacją Umowy, w tym także w odniesieniu do pracowników (OC pracodawcy) w tym zakresie wymagana jest polisa na kwotę nie niższą niż 100 000 złotych. 29 Ubezpieczonym będzie Zamawiający. Wykonawca obowiązany jest przedstawić Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, dowód zawarcia wymaganych umów ubezpieczenia. Jeżeli Wykonawca nie wywiąże się z powyższego obowiązku, Zamawiający może dokonać ubezpieczenia na koszt Wykonawcy oraz potrącić koszty z wynagrodzenia Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża zgodę lub podjąć inne działania, przewidziane niniejszą umową. 30 Zakres i warunki umów ubezpieczeniowych, o których mowa w ust. 26 i 27 powyżej, podlegają akceptacji Zamawiającego w terminie 7 dni roboczych od dnia przedstawienia Zamawiającemu tego zakresu i warunków umowy ubezpieczeniowej. Brak akceptacji przez Zamawiającego warunków umowy ubezpieczenia z powodu ich sprzeczności z postanowieniami niniejszej umowy lub niewystarczającego zakresu ubezpieczenia będzie zobowiązywał Wykonawcę do przedstawienia nowych warunków umowy ubezpieczenia, zgodnej z tymi wymogami. Nie przedstawienie umowy ubezpieczenia zgodnej z postanowieniami niniejszej umowy uprawnia Zamawiającego do podjęcia działań określonych w umowie. 31 Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem wyżej wymienionych polis wraz z wszelkimi dowodami wpłaty wymaganych składek w terminie 14 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy. Wykonawca obowiązany jest zapewnić w razie konieczności przedłużenie okresu, na jaki zawarto ww ubezpieczenia w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej deliktowej nie krócej, niż do dnia dokonania odbioru końcowego przedmiotu umowy w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności kontraktowej nie krócej niż do upływu okresu gwarancji jakości oraz rękojmi. 32 Wykonawca nie może dokonać żadnej zmiany zawartych umów ubezpieczenia bez zgody Zamawiającego. 33 Jeżeli Wykonawca nie zawrze umów ubezpieczeń, o których mowa w ust. 1 lub nie będzie kontynuował wyżej wymienionych ubezpieczeń, Zamawiający może zawrzeć takie ubezpieczenie lub przedłużyć je na koszt Wykonawcy, a nadto może skorzystać z innych uprawnień określonych w umowie. W takim przypadku Zamawiający może potrącić wydatki związane z zawarciem lub przedłużeniem ubezpieczenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy w ramach niniejszej umowy.34 Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania miesięcznych sprawozdań z wykonywania robót w toku zawierających opis wykonywanych robót w odniesieniu do dokumentacji projektowej i harmonogramu rzeczowo finansowego wraz z fotografiami cyfrowymi zawierającymi udokumentowanie w danym miesiącu wszystkich wykonywanych robót w szczególności dotyczących konstrukcji, zbrojenia oraz robót ulegających zakryciu przed i po ich wykonaniu. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku, Wykonawca pokryje koszty przygotowania, zorganizowania i przeprowadzenia odkrywek. Dokumentacja zdjęciowa na nośnikach CD lub DVD stanowi załącznik do przedkładanych sprawozdań. 35 Wykonawca zobowiązany jest po zakończeniu robót do wykonania świadectwa charakterystyki energetycznej. 36 Wykonawca jest zobowiązany do stosowania w czasie realizacji przedmiotu Umowy wszystkich przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego i utylizacji odpadów. Ewentualne opłaty i kary za naruszenie w trakcie realizacji robót norm i przepisów dotyczących ochrony środowiska obciążają Wykonawcę. 37 Wykonawca jest odpowiedzialny za bezpieczne prowadzenie prac, w tym w zgodzie z zasadami BHP i ponosi odpowiedzialność za swoich pracowników, kontrahentów, Podwykonawców, itp. w zakresie zdarzeń i ich skutków w związku z realizacją niniejszej umowy. 38 Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i uzgodnienia projektu organizacji ruchu na czas wykonywania budowy (jeżeli dotyczy). 39 Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć i oznakować prowadzone roboty oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji robót budowlanych, zapewnić, w bezpieczny sposób ciągłość ruchu drogowego na wszystkich drogach, chodnikach i parkingach zlokalizowanych wokół terenu przeznaczonego pod budowę. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przejęcia placu budowy. 40 Wykonawca jest zobowiązany prowadzić i uzupełniać na bieżąco Dziennik budowy i udostępniać go Inspektorowi Nadzoru i Zamawiającemu oraz innym upoważnionym osobom lub organom celem dokonywania wpisów i potwierdzeń. 41 Wykonawca jest zobowiązany prowadzić na bieżąco książkę obmiarów robót, która będzie podstawą do sporządzenia kosztorysu powykonawczego. 42 Wykonawca zobowiązany jest do zawiadamiania Inspektora Nadzoru (z informacją do wiadomości Zamawiającego) na piśmie oraz poprzez wpis do Dziennika Budowy o każdym przypadku wstrzymania robót, najpóźniej następnego dnia od dnia wstrzymania, spowodowanego przyczynami niezależnymi od Wykonawcy. 43 Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia stałego, uprawnionego nadzoru technicznego nad prowadzonymi robotami. 44 Wykonawca jest zobowiązany zapewnić sprzęt spełniający wymagania norm technicznych. 45 Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia wszystkich kosztów i opłat koniecznych do wykonania przedmiotu Umowy (w tym w koszty zużycia mediów, zajęcie chodnika jeżeli dotyczy, pasa drogowego jeżeli dotyczy, wszelkie próby, badania, pomiary). 46 Wykonawca jest zobowiązany zapewnić na swój koszt pełną obsługę archeologiczną, geologiczną, geotechniczną i geodezyjną (w tym wytyczenie nowych obiektów) wraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz innych wymaganych opracowań. 47 Wykonawca jest zobowiązany współpracować ze służbami Zamawiającego, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest wykonywać wszystkie polecenia Inspektora Nadzoru i Zamawiającego, wydawane zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami Umowy. 48 Wykonawca jest zobowiązany koordynować prace realizowane przez Podwykonawców. 49 Wykonawca jest zobowiązany do stosowania materiałów i wyrobów budowlanych zgodnych z wymogami określonymi w STWiORB i dokumentacji projektowej i innych dokumentach wskazanych przez Zamawiającego, wprowadzonych do obrotu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Zastosowane materiały powinny być I gatunku (najwyższej jakości), a zamontowane urządzenia wyprodukowane w roku wbudowania (lub ostatnim kwartale roku poprzedzającego wbudowanie), o udokumentowanym pochodzeniu. Wbudowane materiały, urządzenia, maszyny i sprzęt muszą posiadać dostęp do autoryzowanego serwisu (jeżeli taki jest wymagany) na terenie Polski. Wszystkie materiały przed ich zastosowaniem powinny zostać zaakceptowane przez Inspektora Nadzoru i przedłożone do akceptacji Zamawiającego wraz z atestami i świadectwami jakości na co najmniej 7 dni roboczych przed planowanym terminem ich zastosowania. Inspektor Nadzoru ma prawo w każdym momencie realizacji przedmiotu umowy odrzucić zaproponowane do użycia materiały, wyroby, urządzenia, jeżeli nie będą one zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, wymaganiami STWiORB, szczegółowego opisu przedmiotu umowy oraz projektu, a także te części robót, których one dotyczą. Takie odrzucenie nastąpi niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności w formie pisemnej odpowiednim wpisem do Dziennika Budowy. 50 Wykonawca zobowiązany jest przed montażem urządzeń elektrycznych, sanitarnych uzyskać pozwolenie Inspektor Nadzoru na ich montaż ( jeżeli dotyczy). 51 Wykonawca zobowiązany jest do przedstawiania do akceptacji Zamawiającego przed wbudowaniem próbek i wzorów wszystkich materiałów wykończeniowych oraz wyposażenia, na co najmniej 7 dni roboczych przed terminem ich wbudowania. 52 Wykonawca jest zobowiązany utrzymywać porządek na placu budowy, a po zakończeniu całości robót zobowiązany jest bezzwłocznie doprowadzić teren realizacji robót do stanu pełnego uporządkowania i przekazać go Zamawiającemu. 53 Wykonawca jest zobowiązany zgłaszać roboty do odbioru. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i przekazania przy każdym odbiorze Inspektorowi Nadzoru dokumentów stanowiących dowód należytego wykonania robót budowlanych oraz zastosowania i wbudowania materiałów najwyższej jakości (atesty, aprobaty techniczne, karty gwarancyjne, protokoły badań i sprawdzeń, świadectwa jakości, itd). 54 W ramach zaoferowanego wynagrodzenia Wykonawca jest zobowiązany podejmować wszelkie inne czynności, choćby w sposób bezpośredni nie określonych umową, a mających na celu prawidłowe i terminowe wykonanie robót objętych zamówieniem, z dbałością o przestrzeganie przepisów prawa (w tym opracowywania niezbędnych do wykonania robót budowlanych projektów i rysunków wykonawczych, technologicznych, warsztatowych, roboczych wraz z uzyskiwaniem wszelkich niezbędnych opinii i uzgodnień zewnętrznych instytucji, m.in. dot. p. poż, sanitarne, BHP, ergonomii pracy, oraz przedłożenia ich celem sprawdzenia i uzyskania akceptacji Inspektora Nadzoru, Projektanta sprawującego nadzór autorski i Zamawiającego, wszelkie uzgodnienia i akceptacje projektów warsztatowych, wykonawczych, technologicznych i roboczych, nie mogą mieć wpływu na wydłużenie terminu realizacji robót budowlanych(jeżeli wymagane), zagospodarowanie terenu, niwelacja gruntów, wykonanie infrastruktury drogowej, itp.). Projekty wykonawcze, rysunki i inne opracowania powinny być wykonane przez uprawnionych projektantów. 55 Wykonawca jest zobowiązany sporządzić i przekazać Zamawiającemu kompletną dokumentację powykonawczą robót wraz z wszystkimi niezbędnymi atestami, certyfikatami, aprobatami technicznymi, itp. oraz instrukcją konserwacji wykonanych obiektów. Dokumentacja powykonawcza winna być sporządzana systematycznie na bieżąco w trakcie realizacji przedmiotu Umowy, a szczegółową formę i zakres oraz sposób jej sprawdzania i przekazywania należy uzgodnić z Inspektorem Nadzoru. 56 Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie przedmiotu Umowy, zapewnienie warunków bezpieczeństwa oraz za metody organizacyjno techniczne stosowane na miejscu realizacji robót. Odpowiedzialności tej nie wyłącza ani nie ogranicza wykonanie części robót przez Podwykonawców lub inne podmioty. Dokumentacja powinna być zatwierdzona przez Inspektora nadzoru. 57 Od dnia przejęcia terenu realizacji robót Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone na tym terenie Zamawiającemu lub osobom trzecim, w tym w szczególności za szkody na zdrowiu lub życiu Wykonawca raz jeszcze potwierdza, iż ma wiedzę, że prace składające się na przedmiot Umowy prowadzone będą na czynnym obiekcie, na terenie którego przebywają dzieci, ich opiekunowie prawni, goście, pracownicy szkoły, itp. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne zdarzenia i ich skutki, a wynikłe z prowadzenia przez Wykonawcę prac składających się na przedmiot Umowy. 58 Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność oraz strzeże przed uszkodzeniem i kradzieżą terenu realizacji robót, mienia oraz materiałów przeznaczonych do wykonania robót od chwili przekazania terenu realizacji robót do podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego (m. in. utrzymanie ich w należytym stanie i podjęcie wszelkich środków zapobiegawczych, aby nie zostały zniszczone lub skradzione). 59 Wykonawca odpowiedzialny jest za naprawienie strat lub uszkodzeń w obiektach, robotach i materiałach powstałych w okresie, w którym był za nie odpowiedzialny, niezależnie od przyczyn ich powstania. 60 W przypadku konieczności skorzystania z cudzej nieruchomości do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych, Wykonawca obowiązany jest przed ich rozpoczęciem uzgodnić przewidywany sposób, zakres, terminy i warunki korzystania z sąsiedniej nieruchomości z jej właścicielem. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości. 61 Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania na żądanie Zamawiającego informacji odnośnie postępu prac związanych z realizacją przedmiotu Umowy, niezależnie od zapisu pkt 34. 62 Przez cały okres trwania prac Wykonawca zobowiązany jest zapewnić bezpieczne dojście do ośrodka zdrowia interesantom, opiekunom prawnym, gościom, itp Wszelkie użyte w dokumentacji przetargowej nazwy materiałów i ich producentów należy stosować jako wyznaczniki minimalnych wymagań jakie stawia Zamawiający tym materiałom. Użyte przez oferenta materiały muszą mieć parametry nie gorsze niż opisane w dokumentacji przetargowej. Zamawiający dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W razie zaistnienia takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających parametry jakościowe, bądź użytkowe tych materiałów lub urządzeń. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji równoważników lub odrzucenia oferty z powodu zastosowania nierównoważnych materiałów. Zaleca się aby Wykonawca przed złożeniem oferty przeprowadził wizję lokalną terenu budowy oraz najbliższego otoczenia budowy. Termin wizji lokalnej i szczegóły techniczne jej przeprowadzenia wymagają uzgodnienia z Zamawiającym. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452151008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 27 000,00 zł. 2 Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Za dotrzymanie tego terminu uważa się datę wpływu wadium na konto Zamawiającego. 3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Gminę Rzezawa nr 35 8591 0007 0080 0000 0042 0024 z dopiskiem Wpłata wadium Przebudowa i rozbudowa budynku usług publicznych z przeznaczeniem na usługi rehabilitacji wraz z instalacjami wewnętrznymi i infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Rzezawa 5 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6 Gwarancje lub poręczenia należy wystawić na: Gmina Rzezawa, ul. Długa 21, 32 765 Rzezawa i załączyć w oryginale do oferty. 7 W przypadku przesyłania poręczenia lub gwarancji pocztą - oryginał należy przesłać na adres: Urząd Gminy Rzezawa, ul. Długa 21, 32 765 Rzezawa z dopiskiem Wpłata wadium Przebudowa i rozbudowa budynku usług publicznych z przeznaczeniem na usługi rehabilitacji wraz z instalacjami wewnętrznymi i infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Rzezawa 8 Potwierdzenie wpłaty wadium wnoszone w pieniądzu (przelewem na konto Zamawiającego) należy dołączyć do oferty. 9 Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w przepisie art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 10 Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem Wykonawców, o których mowa w art. 46 ust. 4a uPZP. 11 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej , lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10. Jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 16 Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunek bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 17 Zamawiający dopuszcza możliwość zaliczenia wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rzezawa.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach