Przetargi.pl
„Przebudowa i rozbudowa budynku Przedszkola Miejskiego w Wolinie wraz z zagospodarowaniem terenu oraz adaptacją części przedszkola na Żłobek”.

Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina ogłasza przetarg

  • Adres: 72-510 Wolin, Zamkowa
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 3261322, , fax. 91 3261429
  • Data zamieszczenia: 2020-06-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina
    Zamkowa 23
    72-510 Wolin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 3261322, , fax. 91 3261429
    REGON: 81168551000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminawolin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa i rozbudowa budynku Przedszkola Miejskiego w Wolinie wraz z zagospodarowaniem terenu oraz adaptacją części przedszkola na Żłobek”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn. „Przebudowa i rozbudowa budynku Przedszkola Miejskiego w Wolinie wraz z zagospodarowaniem terenu oraz adaptacją części przedszkola na Żłobek” 2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich prac prowadzących do osiągnięcia stanu zgodnego z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zapisami wzoru umowy. 1) Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa budynku przedszkola miejskiego wraz z budową kanalizacji deszczowej, hydrantu naziemnego, wykonaniem zewnętrznych i wewnętrznych instalacji elektrycznych, wykonaniem prac remontowych, zagospodarowaniem terenu , w tym wykonaniem elementów małej architektury oraz adaptacją części przedszkola na żłobek. 2) Zamówienie objęte jest dofinansowaniem z dwóch źródeł : a) adaptacja części Przedszkola Miejskiego w Wolinie na Żłobek, ze środków z Budżetu Państwa w ramach Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2020; b) adaptacja zdegradowanego budynku Przedszkola Miejskiego w Wolinie na cele edukacyjne wraz z zagospodarowaniem terenu przy przedszkolu na cele edukacyjne i rekreacyjne, z Funduszy Unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014 - 2020. 3) Zamawiający informuje o możliwości przeprowadzenia przez wykonawców wizji lokalnej na przyszłym placu robót. W celu udziału w wizji lokalnej wykonawcy zobowiązani są do zgłoszenia Zamawiającemu, w formie pisemnej, nazwisk osób, które wezmą udział w wizji lokalnej. Wizja lokalna zostanie przeprowadzona w dniu 29.06.2020 r., o godz. 10:00. Osoby, które przybędą na wizję lokalną zobowiązane są posiadać przy sobie dokument tożsamości. Zamawiający informuje, że nie przewiduje zebrania wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści SIWZ, a w trakcie wizji lokalnej nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania dotyczące treści SIWZ. 4) Zakres rzeczowy robót budowlanych stanowiących przedmiot umowy został określony w dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót i przedmiarach robót. W ww. dokumentacji zamówienia wyodrębniono zakresy prac dotyczące zadań, o których mowa w ust. 2 lit a i b. Zamawiający informuje, że dokumentem nadrzędnym nad pozostałymi jest dokumentacja projektowa autorstwa firmy CH2 ARCHITEKCI SP.Z O.O.SP.K. 4)a. Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje wyposażenia żłobka oraz kuchni poz. 97 d 1.1.13 - 98 d 1.1.13 Przedmiaru robót. Wym. zakresu Wykonawca nie uwzględnia w ofercie przetargowej . 5) Z uwagi na wytyczne instytucji współfinansujących przedsięwzięcie, jak również konieczność zachowania bezpieczeństwa użytkowników obiektu podczas prowadzenia prac budowlanych, ustalono następujący terminarz: a) Termin wykonania adaptacji części Przedszkola Miejskiego w Wolinie na Żłobek: od dnia przekazania placu budowy do dnia 16 listopada 2020r. - z wyznaczeniem terminu pośredniego (kamień milowy); b) Termin wykonania prac uznanych jako kamień milowy do dnia 1 października 2020r.; c) Termin wykonania adaptacji zdegradowanego budynku Przedszkola Miejskiego wraz z jego rozbudową w Wolinie na cele edukacyjne wraz z zagospodarowaniem terenu przy przedszkolu na cele edukacyjne i rekreacyjne do dnia 31 sierpnia 2021 roku. 6) Zakres prac uznanych jako Kamień milowy obejmuje roboty w części łączącej część przedszkolną i żłobkową, w dokumentacji projektowej oznaczonej jako Etap IB - Powyższy zakres robót /remontu/ wymaga zgłoszenia do PINB. 7) Wykonawca w ramach obowiązków związanych z adaptacją części Przedszkola Miejskiego w Wolinie na Żłobek na żądanie Zamawiającego przygotuje kompletny wniosek wraz z załącznikami o uzyskanie częściowego pozwolenia na użytkowanie (m.in. kompletna dokumentacja powykonawcza, np.: protokoły odbioru instalacji gazowej i próby szczelności tej instalacji, odbioru instalacji elektrycznej oraz wodno-kanalizacyjnej; odbiory wykonanych przyłączy przez dostawców mediów, oświadczenie o braku sprzeciwu lub uwag ze strony Państwowej Straży Pożarnej, Inspekcji Ochrony Środowiska, Państwowej Inspekcji Sanitarnej i Państwowej Inspekcji Pracy). 8) Zamawiający dopuszcza możliwość równoległego prowadzenia robót na części żłobkowej i przedszkolnej – Wykonawca uwzględni to w harmonogramie rzeczowo-finansowym, o którym mowa w ust. 7. 9) Po podpisaniu umowy strony określą teren jaki zostanie wydzielony na zaplecze budowy oraz wyznaczą obszar przeznaczony wyłącznie dla dzieci. Powyższe wymaga uwzględnienia w planie BIOZ. 10) Zamawiający wskazuje dojazd na teren budowy od strony żłobka, Wykonawca w ramach obowiązków umownych zobowiązany będzie do rozebrania części ogrodzenia, wycięcia tui i zorganizowania wjazdu. 11) Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi do akceptacji Inżynierowi Kontraktu plan prac wraz z organizacją ruchu i zaplecza budowy. W planie prac uwzględnione zostaną warunki funkcjonowania obiektu, zasady bezpieczeństwa osób przebywających na terenie obiektu, sposoby zabezpieczenia przed dostępem dzieci do zorganizowanego placu zabaw, zastosowane zabezpieczenia. 3. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca i podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy wszystkie osoby, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. Pracowników fizycznych, zgodnie z postanowieniami § 6 ust. 4 umowy. 4. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć zamawiającemu polisy lub inne dokumenty potwierdzające zawarcie umów ubezpieczenia, na zasadach określonych w § 13 i 14 umowy. 5. Organizacja budowy i warunki wykonawstwa: Zamawiający wymaga, aby miejsca sąsiadujące z terenem prowadzenia robót były codziennie porządkowane, a teren prowadzenia robót zabezpieczony i wygrodzony w sposób umożliwiający normalne użytkowanie terenów do niego przyległych przez dzieci i pracowników przedszkola. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu oraz uzyskanie akceptacji Zamawiającego w terminie najpóźniej do momentu podpisania umowy, kosztorysu ofertowego sporządzonego metodą kalkulacji szczegółowej. Kalkulacja szczegółowa polegać powinna na obliczeniu ceny kosztorysowej jako sumy iloczynów: ilości ustalonych jednostek przedmiarowych, jednostkowych nakładów rzeczowych i ich cen oraz doliczonych odpowiednio kosztów materiałów pomocniczych nieobjętych nakładami rzeczowymi, kosztów pośrednich i zysku, z uwzględnieniem podatku od towarów i usług W kalkulacji szczegółowej ujmuje się koszty wszystkich materiałów łącznie z kosztami zakupu. Wszelkie składniki dotyczące ustalania cen, przyjęte przez Wykonawcę do wyceny oferty są stałe i nie podlegają zmianom w trakcie obowiązywania umowy oraz będą stosowane do wyceny zamówień dodatkowych, zamiennych, które mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawca wykona wycenę robót wynikających ze zmiany sposobu prowadzenia robót, robót zamiennych czy dodatkowych w formie kosztorysu. Wykonawca zobowiązany jest wycenić i wykonać ww. zamówienia przy jednoczesnym zachowaniu tych samych norm, standardów i parametrów technicznych oraz składników cenotwórczych, co w zamówieniu podstawowym. Wycena wymaga uzyskania akceptacji przez Zamawiającego przy udziale przedstawicieli Inżyniera kontraktu lub osób przez niego wskazanych. Roboty wynikające z ograniczenia zakresu Wykonawca wyceni zgodnie z kosztorysem ofertowym. 6. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu oraz uzyskać akceptację Zamawiającego w terminie najpóźniej do momentu podpisania umowy harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy. Harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy powinien zostać sporządzony zgodnie ze wzorem harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego stanowiącym załącznik do SIWZ, w rozbiciu nie częściej niż miesięcznym, powinien także zawierać elementy robót, terminy ich wykonania i wartości – opisane i wyliczone w kosztorysie ofertowym. Harmonogram należy sporządzić w taki sposób, aby wszelkie prace uciążliwe, głośne, pylące i inne zaburzające normalne funkcjonowanie placówki oświatowej, prowadzone były w terminach każdorazowo uzgadnianych z dyrekcją placówki. 7. Nazwy własne zawarte w dokumentacji przetargowej są przykładowe. W przypadku wystąpienia w dokumentacji nazw własnych Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i produktów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane materiały i produkty będą odpowiadały pod względem parametrów równoważności materiałom i produktom wskazanym przez Zamawiającego. 8. W przypadku wystąpienia w dokumentacji przetargowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy PZP, dopuszcza się rozwiązania równoważne. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia występują odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dodaje się po ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego. 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Wolinie 67 9393 0000 0000 0156 2000 0050, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby np. w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika. 5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia: 1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, 2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory odnośnie gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich. 6. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia z treści tych gwarancji/poręczeń musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela (np. banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia – Gminy Wolin) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 9, bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 7. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli nie wniesie on wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 8. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 9. Zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 4a lub 5 ustawy. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 13. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium wniesione w pieniądzu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. 1. Dokumenty wymagane przez zamawiającego, które należy dołączyć do oferty: 1) formularz oferty zgodnie z Rozdziałem I pkt 2 SIWZ; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 2) oświadczenie, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 1) SIWZ; W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 3) oświadczenie, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 2) SIWZ; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z Rozdziałem V pkt 4 ppkt 2 SIWZ, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów; Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 5) odpowiednie pełnomocnictwa tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 4 zdanie 2 SIWZ lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 SIWZ); Ww. pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 6) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców) oraz firmy podwykonawców (jeżeli są znane); W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. II. 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 1.1. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w arf 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia j zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa wart. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa wart. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w Sekcji III. 3) Ogłoszenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt 2 powyżej składa każdy z Wykonawców. 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia o których mowa w Sekcji III. 5) Ogłoszenia, przy czym; 1) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w Sekcji III.5) Ogłoszenia składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w III. 1. Ogłoszenia , 2) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w III.4. Ogłoszenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach