Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu

BIBLIOTEKA PUBLICZNA GMINY GRODZISK MAZOWIECKI ogłasza przetarg

  • Adres: 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. 3 Maja 57
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 22 120 29 00 , fax. 48 22 120 29 00
  • Data zamieszczenia: 2024-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: BIBLIOTEKA PUBLICZNA GMINY GRODZISK MAZOWIECKI
    ul. 3 Maja 57
    05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 48 22 120 29 00, fax. 48 22 120 29 00
    REGON: 140170179
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biblioteka.grodzisk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu” realizowanego w ramach umowy nr 8/3/2024/NPRCz/IB/IK z dnia 12.02.2024 r. realizowanego w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa Priorytet 2 Kierunek Interwencji 2.1 Infrastruktura Bibliotek 2021-2025” ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa NarodowegoRodzaj i kategoria obiektu budowlanego Przedmiotem opracowania jest przebudowa i rozbudowa budynku filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim " Pawilonu Kultury", wraz z najbliższym otoczeniem, na działce w Gminie Grodzisk Mazowiecki, dz. Nr 24/34 obręb 0033 przy ul. Westfala 3. Budynek zaliczany do kategorii IX obiektu budowlanego.Zamierzony sposób użytkowania - układ funkcjonalny Budynek użytkowany będzie jako filia miejskiej biblioteki (zachowanie obecnej funkcji obiektu).Po rozbudowie obiekt zapewni przestrzeń dla dorosłych i dzieci oraz młodzieży. Obiekt będzie w pełni dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. Zgodnie z tym budynek wyposażony został w szereg udogodnień dla osób - dzieci z różnymi niepełnosprawnościami.Główne wejście do budynku pozostaje od strony południowej (poprzez nową przestrzeń holu). Budynek będzie parterowy, tak jak jest to obecnie. Obecnie w jednej z sal znajduje się antresola (to rozwiązanie pozostaje), w rozbudowanej części budynku także w jednej z sal znajdzie się antresola. Obecnie budynek jest niepodpiwniczony. Fragment rozbudowywany nie będzie także podpiwniczony.Na parterze znajdują się wejścia/wyjścia:- wejście główne prowadzące w strefę holu (od strony południowej),- wyjście ewakuacyjne z sali bibliotecznej dla osób dorosłych ( od strony zachodniej ),- wyjściem ewakuacyjnym z sali wielofunkcyjnej (od strony wschodniej ),- wejściem do pomieszczenia technicznego istniejącego węzła centralnego ogrzewania (od strony północnej ).Na parterze znajdzie się po rozbudowie 5 dużych sal:- sala biblioteki młodzieży (0.02) - z antresolą,- sala telewizyjna (0.03),- sala wielofunkcyjna (0.04),- sala biblioteki dorosłych (0.06) - z antresolą,- box dziecięcy (0.07).Sale telewizyjna i wielofunkcyjna mogą być łączone ze sobą w jedną dużą salę audytoryjną.W ramach rozbudowy powstaną: box dziecięcy, sala biblioteki dla młodzieży, powiększona zostanie sala wielofunkcyjna i telewizyjna. Pozostała część budynku nie ulegnie zmianie poza korektą układu funkcjonalnego.Po korekcie układu funkcjonalnego na zapleczu sal powstaną:- dwie nowe toalety męska i damska (0.17, 0.18), - toaleta dla niepełnosprawnych (0.19),- toaleta personelu (0.14),- toaleta dla dzieci (0.09) i magazyn boksu dziecięcego (0.08) - jako uzupełnienie programu boxu dziecięcego- magazyn sali wielofunkcyjnej (0.05) - dostępny z tej sali- biuro (0.15) - uległo powiększeniu- zaplecze (0.13) - pełni funkcje strefy socjalnej z aneksem kuchennym dla pracowników- węzeł cieplny (0.16), rozdzielnia elektryczna (0.19) - pozostają bez zmian zachowując swoją funkcję- serwerownia (0.10), pomieszczenie gospodarcze (0.11) i pomieszczenie techniczne (0.20) - stanowią uzupełnienie zaplecza technicznego budynku.Na antresole prowadzić będą proste biegi schodowe o szerokości min 120cm.W budynku na stałe pracować będzie do 3 osób.Szacuje się, że maksymalnie w budynku może przebywać 60 osób, przy organizacji dużych spotkań w połączonej sali audytoryjnej maksymalnie 100 osób (sytuacja sporadyczna).Codziennie liczba osób w budynku nie będzie przekraczała 60 osób.Układ przestrzenny oraz forma architektoniczna budynkuBudynek filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim " Pawilonu Kultury" jest obiektem wybudowanym po 2000 roku, jako parterowy pawilon z przewyższeniem nad jedną z sal. Budynek wybudowany w konstrukcji tradycyjnej murowanej ze stropami żelbetowymi monolitycznymi z dachem płaskim. Elewacja budynku pokryta panelami aluminiowymi w kolorze szarym i akcentami żółtymi. Od strony południowej szerokie przeszklenie elewacji. Budynek zasilany w ciepło z węzła cieplnego zlokalizowanego w budynku z dostępem zewnętrznym od strony północnej. Budynek przyłączony do instalacji elektrycznej od stacji transformatorowej na działce sąsiedniej od strony południowej budynku. Woda deszczowa i ścieki odprowadzane odpowiednio do kanalizacji deszczowej i sanitarnej miejskiej. Pobór wody z sieci miejskiej.Ze względów funkcjonalnych i gabarytowych, budynek nie spełnia w chwili obecnej założeń inwestora. Rozwijająca się infrastruktura biblioteczna w mieście i inwestycje w nią pociąga konieczność przebudowy obiektu.W ramach rozbudowy budynek zostanie:- powiększony w kierunku południowym i wschodnim,- zmianie ulegnie strefa wejścia do budynku,- zmieni się układ okien - przestrzeni szklanych elewacji,- wymieniona zostanie izolacja na ścianach, dachu i w posadzce, na materiał o lepszym parametrze technicznym,- zmienione zostaną elewacje budynku,- przebudowie ulegnie układ funkcjonalny wewnątrz.W ramach rozbudowy nie ulegnie zmianie:- przyłącza do budynku- struktura placu przed budynkiem- lokalizacja miejsc parkingowych dla budynku i lokalizacja altany śmietnikowejPonadto rozbudowa obejmie tylko przestrzeń w poziomie parteru.Po rozbudowie obiekt całkowicie zmieni swój wizualny charakter. Obecne przewyższenie nad salą biblioteki, zostanie skontrowane podobnym przewyższeniem nad salą dla młodzieży. Elewacja pokryta zostanie stalowym panelem układanym w pionowe pasy z łączeniem na rąbek stojący. Wystające ponad dach bryły od strony połaci dachowych obłożone zostaną panelem imitującym drewno, podobnie obudowane zostaną podcienia od południa i ramy wokół okien. Na dachu staną panele fotowoltaiczne, a nad holem powstanie wysunięty ponad dach szklany świetlik. Po rozbudowie obiekt uzyska wymiary: 21,51 x 28,41m i wysokość 7,5m.Pomieszczenia zostaną mocno doświetlone poprzez panoramiczne okna. Teren zielony przed budynkiem wzbogaci się o nowe nasadzenia w szczególności zieleni wysokiej.Charakterystyczne parametry obiektu budowlanegoKubatura - 3157,45 m3Powierzchnia zabudowy istniejącej - 373,71 m²Powierzchnia zabudowy projektowanej - 185,39m²Łącznie powierzchnia zabudowy - 559,10m²Powierzchnia użytkowa - 528,11 m²Wymiary budynku - 21,51 x 28,41m Wysokość maksymalna budynku - 7,50 mLiczba kondygnacji podziemnych - 0Liczba kondygnacji nadziemnych - 1 + antresola Szczegółowy zakres robót objętych umową określony jest w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowi załącznik nr 9 do SWZRoboty będą realizowane na podstawie dokumentacji projektowej wykonanej przez biuro projektowe: ENONE Architektura Rafał Sokołowski, ul. Mokra 20/22 m. 59, 95-200 Pabianice.Poniżej zestawiono wykaz elementów dokumentacji projektowej z podziałem na poszczególne tomy oraz branże. Wersja papierowa dokumentacji zostanie przekazana Wykonawcy robót za protokołem wraz z umową:  Projekt budowlany (Projekt zagospodarowania terenu; Projekt architektoniczno-budowlany; Załączniki) Projekt wykonawczy (Architektura) Projekt wykonawczy (Drogi) Projekt wykonawczy (Konstrukcja) Projekt wykonawczy (Instalacje elektryczne) Projekt wykonawczy (Instalacje sanitarne) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Roboty Ogólnobudowlane) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Zagospodarowanie terenu) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Instalacje elektryczne) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Instalacje sanitarne) Przedmiar inwestorski (Roboty Ogólnobudowlane) Przedmiar inwestorski (Instalacje elektryczne) Przedmiar inwestorski (Instalacje sanitarne) Decyzja nr 838/24 z dnia 17.06.2024 r. zatwierdzająca projekt zagospodarowania działki i projekt architektoniczno-budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę UWAGA 1:. Uznaje się, iż pojęcia, którymi posłużono się w dokumentacji projektowej i specyfikacjach i opisie przedmiotu zamówienia, takie jak „należy” lub „powinny” lub „winny” lub „wymaga się”, „będą” lub „zaleca się”, są tożsame i mogą być używane zamiennie, a zwroty, w których zostały użyte, uznaje się za stanowiące zobowiązanie Wykonawcy. Uznaje się iż pojęcia którymi posłużono się w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych: „Inwestor” i „Zamawiający” są tożsame.Wszystkie strony procesu inwestycyjnego zobowiązują się do działania w dobrej wierze, w związku z powyższym Wykonawca nie może wykorzystywać rozbieżności i/lub opuszczeń w Dokumentacji Projektowej, specyfikacji technicznej, czy innych Dokumentach Kontraktowych, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Nadzór Inwestorski, który wyda Wykonawcy stosowne instrukcje do dalszego postępowania. W Dokumentacji Projektowej, rozwiązano wszystkie podstawowe problemy. Jeżeli jednak w trakcie wykonywania Robót okaże się koniecznym uzupełnienie Dokumentacji Projektowej przekazanej przez Zamawiającego, Wykonawca sporządzi brakujące rysunki i specyfikacje techniczne na własny koszt i przedłoży je Inspektorowi Nadzoru do zatwierdzenia. Jeżeli w trakcie wykonywania robót stwierdzona zostanie potrzeba uzyskania bądź aktualizacji decyzji / pozwoleń /uzgodnień Wykonawca dokona ich we własnym zakresie po otrzymaniu od Zamawiającego upoważnienia do występowania w sprawie. Wszelkie koszty z tym związane ponosi Wykonawca w ramach ceny ofertowej.UWAGA 2: Jeżeli zostaną znalezione dwuznaczności lub rozbieżności w dokumentacji projektowej to Zamawiający po uzyskaniu opinii Inspektora Nadzoru inwestorskiego oraz Projektanta udzieli w tym zakresie niezbędnych wyjaśnień i wyda Wykonawcy stosowne wiążące polecenia. Wykonawca nie jest uprawniony do rozstrzygania tych dwuznaczności i rozbieżności przeciwko Zamawiającemu.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Rozdział IV w SWZ , załącznik nr 5 do SWZ i załącznik nr 9 do SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).5. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy w Banku PEKAO S.A. nr 09 1240 6348 1111 0010 8361 5684 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.;2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Biblioteka Publiczna Gminy Grodzisk Mazowiecki7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawi warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) Zdolność techniczna:Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej:- jedną robotę budowlaną polegającą na budowie minimum jednego budynku wraz z wewnętrznymi instalacjami sanitarnymi i elektrycznymi, o powierzchni użytkowej co najmniej 500 m2 i wartości robót minimum 4 000 000,00 zł brutto (słownie: cztery miliony złotych) w ramach jednej umowy.b) Zdolność zawodowa:Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia t.j.:Kierownik Budowy (Przedstawiciel Wykonawcy) posiadający:• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,• co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej2-letnie doświadczenie zawodowe jako Kierownik Budowy,Kierownik robót sanitarnych posiadający:• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,• co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Kierownika robót sanitarnych.Kierownik robót drogowych posiadający:• Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,• co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe jako Kierownik robót drogowych.Kierownik robót elektrycznych i elektroenergetycznych posiadający:• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,• co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Kierownika robót elektrycznych i elektroenergetycznych.Kierownik robót telekomunikacyjnych posiadający:• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,• co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Kierownika robót telekomunikacyjnych.Uprawnienia posiadane przez osoby wskazane powyżej, w wymaganym zakresie, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 88 ze zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. poz. 1278) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych, przez osobę wskazaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:- uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub:- uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 220 ze zm.) lub:- uprawnień równoważnych względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA),- stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. a) musi być spełniony w całości min. przez jednego z Wykonawców, warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. b) może być spełniony łącznie przez Wykonawców.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Oświadczenie, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy składane wg załącznika nr 8 do SWZ.Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-30

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach