Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa budynku administracji publicznej w związku z montażem windy osobowej w ramach projektu pod nazwą „Winda dla Urzędu Miejskiego w Tucholi” oraz budowa szybu i montaż dźwigu osobo-wego wraz z przebudową części budynku dydaktycznego – Szkoły Podstawowej Nr 2 w Tucholi

Gmina Tuchola ogłasza przetarg

  • Adres: 89-500 Tuchola, pl. Zamkowy
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 56 42 500 , fax. 52 334 21 38
  • Data zamieszczenia: 2020-07-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuchola
    pl. Zamkowy 1
    89-500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 56 42 500, fax. 52 334 21 38
    REGON: 92351156000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.miasto.tuchola.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa budynku administracji publicznej w związku z montażem windy osobowej w ramach projektu pod nazwą „Winda dla Urzędu Miejskiego w Tucholi” oraz budowa szybu i montaż dźwigu osobo-wego wraz z przebudową części budynku dydaktycznego – Szkoły Podstawowej Nr 2 w Tucholi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: a) przebudowa i rozbudowa budynku administracji publicznej w związku z montażem windy osobowej w ramach projektu „Winda dla Urzędu Miejskiego w Tucholi” na terenie działki nr ewid. 676 w Tucholi wraz z wewnętrzną i zewnętrzną instalacją elektroenergetyczną, przebudową zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej i deszczowej z wyjątkiem zaprojektowanego wyprofilowania placów i chodnika asfaltem. Wyprofilowanie placów i chodnika należy wykonać z kostki granitowej 9/11 ciętej o gładkiej nawierzchni. W ramach przebudowy przewiduje się rozbiórkę fragmentów ściany zewnętrznej istniejącego budynku wraz z demontażem istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej. Rozbudowa budynku Urzędu Miejskiego o windę od strony elewacji tylnej. Projekt przewiduje budowę windy elektrycznej o ścianach murowanych z bloczków betonowych. b) budowa szybu i montaż dźwigu osobowego wraz z przebudową części budynku dydaktycznego z wewnętrzną instalacją elektryczną zasilającą dźwig na części działki o nr ewid. 2184/60 w miejscowości Tuchola (budynek Szkoły Podstawowej nr 2 w Tucholi). Zamierzenie budowlane obejmuje:  budowę szybu,  montaż dźwigu osobowego wraz z wewnętrzną instalacją elektryczną zasilającą dźwig,  przebudowę części budynku dydaktycznego. kod podstawowy CPV: CPV 45000000-7 roboty budowlane kody uzupełniające CPV: CPV 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej CPV 45300000-0 roboty instalacyjne w budynkach CPV 45313100-5 instalowanie wind CPV 45111200-0 roboty zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne CPV 45400000-1 roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają niżej wymienione dokumenty:  Decyzja nr TUCH.29.2020 Starosty Tucholskiego z dnia 27 marca 2020 r., znak BD.6740.TUCH.29.2020.MŚ – zatwierdzenie projektu budowlanego i udzielenie pozwolenia na budowę obejmującą przebudowę i rozbudowę istniejącego budynku administracji publicznej usytuowanego na terenie działki nr ewid. 676 położonej przy placu Zamkowym 1 w Tucholi – w związku z montażem windy osobowej w ramach projektu pod nazwą „Winda dla Urzędu Miejskiego w Tucholi” wraz z wewnętrzną i zewnętrzną instalacją elektroenergetyczną, przebudową zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz wyprofilowaniem placów i chodnika  Projekt budowlany przebudowy i rozbudowy budynku administracji publicznej w związku z montażem windy osobowej w ramach projektu pod nazwą „Winda dla Urzędu Miejskiego w Tucholi” na terenie działki nr ewid. 676 w Tucholi wraz z wewnętrzną i zewnętrzną instalacją elektroenergetyczną, przebudową zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz wyprofilowaniem placów i chodnika;  Geotechniczne warunki posadowienia – Opinia geotechniczna dla rozpoznania warunków gruntowo-wodnych na potrzeby planowanej inwestycji – Montaż zewnętrznej windy na potrzeby budynku Urzędu Miejskiego w Tucholi, pl. Zamkowy 1, 89-500 Tuchola, dz. nr: 676, gm. Tuchola, powiat tucholski, woj. kujawsko-pomorskie  Specyfikacja techniczna (wymagania ogólne) wykonania i odbioru robót – „Winda dla Urzędu Miejskiego w Tucholi”;  Decyzja nr TUCH.8.2020 Starosty Tucholskiego z dnia 12 lutego 2020 r., znak BD.6740.TUCH.8.2020.MŚ – zatwierdzenie projektu budowlanego i udzielenie pozwolenia na budowę szybu i montaż dźwigu osobowego wraz z przebudową części budynku dydaktycznego, usytuowanego na terenie działki nr ewid 2184/60 położonej przy ul. Piastowskiej 23 w Tucholi wraz z wewnętrzną instalacją elektryczną zasilającą dźwig.  Projekt budowlany – Budowa szybu i montaż dźwigu osobowego wraz z przebudową części budynku dydaktycznego  Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych – Budowa szybu i montaż dźwigu osobowego wraz z przebudową części budynku dydaktycznego w Tucholi, działka o nr ewid. 2184/60 (Szkoła Podstawowa nr 2 w Tucholi)  Pomocniczo Zamawiający zamieszcza przedmiary robót, z tym że nie zawierają one wszystkich elementów projektu budowlanego (np. brak pozycji dotyczącej wyprofilowania placów i chodnika – w projekcie dot. windy dla Urzędu Miejskiego w Tucholi). Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie dostarczyć (w 3 egz. papierowych) dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub trenu, lub odstępstwach od tego projektu i ponieść wszelkie koszty z tym związane. Zamawiający wymaga, by czynności bezpośrednio związane z realizacją robót budowlanych wykonywane były przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, ze zm.), o ile nie są one wykonywane przez dane osoby osobiście w ramach prowadzonej przez nie na podstawie wpisu do CEIDG działalności gospodarczej. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób kierujących budową i robotami, osób wykonujących usługi projektowe, geodezyjne oraz osób świadczących usługi transportowe i sprzętowe. Zatrudnienie na podstawie umowy o prace wyżej wymienionych osób powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu w terminie określonym zapisami umowy i aktualizowania na bieżąco, tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej, wykazu osób biorących udział w realizacji zamówienia zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę biorących udział w realizacji zamówienia musi zawierać pełny skład pracowników wraz z określeniem pełnionych przez nich funkcji i wskazaniem okresu obowiązywania umowy o pracę. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót:  najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy, złoży wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę;  wskaże osoby funkcyjne budowy, wraz ze złożonymi przez nie oświadczeniami o podjęciu obowiązków kierownika budowy i robót;  przedstawi Zamawiającemu szczegółową specyfikację materiałową wraz informacjami o wyrobach (deklaracjami zgodności) w celu zatwierdzenia przez inspektora nadzoru. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, który będzie realizował przedmiotową inwestycję, zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane. Mimo, iż rozliczenie zadania jest ryczałtowe, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu dostarczył kosztorys ofertowy i powykonawczy – na potrzeby rozliczenia inwestycji przez Zamawiającego. Ewentualne zmiany, które wystąpią w kosztorysie powykonawczym, w stosunku do kosztorysu ofertowego, należy szczegółowo opisać w zakresie merytorycznym, obmiarowym i kosztowym. Niniejsze zadanie jest dofinansowane ze środków PFRON w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III”. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają niżej wymienione dokumenty:  załącznik nr 1 - dokumentacja techniczna winda UM;  załącznik nr 2 - dokumentacja techniczna winda SP2;  załącznik nr 3 – ustawa z dnia 2 marca 2020 r. (fragment) o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Wszelkie zaistniałe wątpliwości Wykonawca powinien konsultować z Zamawiającym. Wykonawca ma obowiązek zapoznania się z pełną dokumentacją techniczną, która stanowi część niniejszej specyfikacji. Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej placu budowy, w celu zapoznania się z warunkami wykonania robót oraz zdobycie wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz należytego wykonania zamówienia, w szczególności w zakresie sprawdzenia kompletności i poprawności dokumentacji przetargowej. Koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca. Zamawiający umożliwi Wykonawcy wstęp na teren planowanej inwestycji, w uzgodnionym terminie. Każdy Wykonawca ponosi również wyłączną odpowiedzialność za treść uzyskanej informacji oraz za wszelkie straty lub szkody powstałe jako następstwo wizji lokalnej terenu inwestycji. Zamawiający wymaga, aby ekipa remontowa charakteryzowała się wysoką kulturą osobistą ze względu na prowadzenie prac w budynkach użyteczności publicznej. Ponadto zabrania się palenia papierosów na terenie budowy oraz niewłaściwego użytkowania urządzeń lub maszyn niezbędnych do wykonania robót, co groziłoby ewentualnym zaprószeniem ognia. W czasie wykonywania robót miejsce prowadzenia prac należy tak zabezpieczyć aby uniknąć wszelkich przypadkowych uszkodzeń ludzi i mienia. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SIWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany przez Zamawiającego. Wykonawca wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania stawiane wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Materiały te muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym art. 10 ustawy Prawo budowlane. Potwierdzeniem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest podpisanie przez Zamawiającego protokołu odbioru robót. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania podczas realizacji robót objętych niniejszą umową wyłącznie wyrobów i materiałów nowych w stanie kompletnym i nieuszkodzonym dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 – Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 266 ze zm.). Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie dostarczyć (w 3 egz. papierowych) dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub trenu, lub odstępstwach od tego projektu i ponieść wszelkie koszty z tym związane. Mimo, iż rozliczenie zadania jest ryczałtowe, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu dostarczył kosztorys ofertowy (najpóźniej w dniu podpisania umowy) i powykonawczy – na potrzeby rozliczenia inwestycji przez Zamawiającego. Mimo przyjęcia rozliczenia ryczałtowego inwestycji, kosztorys ofertowy jest niezbędny do późniejszych rozliczeń Zamawiającego z Wykonawcą. Podstawą do zawarcia umowy jest cena wskazana przez Wykonawcę w formularzu oferty. Ewentualne zmiany, które wystąpią w kosztorysie powykonawczym, w stosunku do kosztorysu ofertowego, należy szczegółowo opisać w zakresie merytorycznym, obmiarowym i kosztowym. Przed rozpoczęciem robót wyłoniony Wykonawca przedstawi Zamawiającemu szczegółową specyfikację materiałową wraz informacjami o wyrobach (deklaracjami zgodności) w celu zatwierdzenia przez inspektora nadzoru. Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej: www.bip.miasto.tuchola.pl.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł, (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100), z podaniem tytułu: „wadium, nr postępowania ZP.271.2.7.2020.AS – Przebudowa i rozbudowa budynku administracji publicznej w związku z montażem windy osobowej w ramach projektu pod nazwą „Winda dla Urzędu Miejskiego w Tucholi” oraz budowa szybu i montaż dźwigu osobowego wraz z przebudową części budynku dydaktycznego – Szkoły Podstawowej Nr 2 w Tucholi” 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tucholi Nr 15 8174 0004 0000 2163 2000 0005 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Tucholi, w Punkcie Obsługi Klienta, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp. UWAGA: Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 4 a). Zgodnie z art.46 ust. 4a Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 19. Ponadto Wykonawca w ofercie składa: a) wypełniony formularz oferty (załącznik nr 4 do SIWZ); b) w przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty dołączone powinno być pełnomocnictwo w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza – przykładowy wzór załącznik 11, c) dowód potwierdzający wniesienie wadium; d) zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów (zdolność techniczna lub zawodowa) na potrzeby realizacji zamówienia, gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, polega na zasobach innych podmiotów (załącznik 9 do SIWZ); e) pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach