Przetargi.pl
Przebudowa i remont zabytkowego budynku usługowego „Jatki” (wpisanego do rejestru zabytków pod nr A-598) ze zmianą sposobu użytkowania na budynek użyteczności publicznej o charakterze wystawienniczo-wernisażowym na działce nr ew. 1692 z infrastrukturą techniczną na działkach nr ew. 1688/49 i 1702/4 w Ostrowi Mazowieckiej przy ul. Pocztowej wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (w zakresie dot. przedmiotu zamówienia).

Miasto Ostrów Mazowiecka ogłasza przetarg

  • Adres: 07300 Ostrów Mazowiecka, ul. 3-go Maja
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 296 795 433 , fax. 296 795 470
  • Data zamieszczenia: 2017-06-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Ostrów Mazowiecka
    ul. 3-go Maja 66
    07300 Ostrów Mazowiecka, woj. mazowieckie
    tel. 296 795 433, fax. 296 795 470
    REGON: 55066786000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i remont zabytkowego budynku usługowego „Jatki” (wpisanego do rejestru zabytków pod nr A-598) ze zmianą sposobu użytkowania na budynek użyteczności publicznej o charakterze wystawienniczo-wernisażowym na działce nr ew. 1692 z infrastrukturą techniczną na działkach nr ew. 1688/49 i 1702/4 w Ostrowi Mazowieckiej przy ul. Pocztowej wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (w zakresie dot. przedmiotu zamówienia).
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa i remont zabytkowego budynku usługowego „Jatki” (wpisanego do rejestru zabytków pod nr A-598) ze zmianą sposobu użytkowania na budynek użyteczności publicznej o charakterze wystawienniczo-wernisażowym na działce nr ew. 1692 z infrastrukturą techniczną na działkach nr ew. 1688/49 i 1702/4 w Ostrowi Mazowieckiej przy ul. Pocztowej wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (w zakresie dot. przedmiotu zamówienia). 2.Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: Przebudowę i remont zabytkowego budynku usługowego ze zmianą sposobu użytkowania na budynek użyteczności publicznej o charakterze wystawienniczo-wernisażowym wraz z instalacjami elektrycznymi i sanitarnymi (bez zagospodarowania terenu, wykonania elementów małej architektury oraz rozbiórki budynku, które będą przedmiotem odrębnych postepowań o udzielenie zamówienia) tj.: - roboty budowlano-konstrukcyjne, - roboty elektryczne, - roboty elektryczne niskoprądowe (instalacja monitoringu i alarmu), - roboty sanitarne, - wykonanie i wymiana przyłączy (wodno-kanalizacyjnego, elektroenergetycznego, ciepłowniczego). Projekt przewiduje zmianę przeznaczenia budynku „Jatki” z obiektu targowego na budynek użyteczności publicznej o charakterze: wystawienniczo – wernisażowym, do prezentacji historii miasta i organizowania spotkań prelekcyjnych. Remont budynku „Jatki” polega na odnowieniu i konserwacji całego budynku z uzupełnieniem ubytków ceglanych ścian oraz dostosowaniu obiektu do nowej funkcji oraz potrzeb osób niepełnosprawnych. Postanowiono zachować istniejącą, atrakcyjną formę zewnętrzną budynku. Zaprojektowano jedno dodatkowe wejście zewnętrzne w miejscu rytmicznie usytuowanego okna bocznej elewacji. Likwiduje się wejście od strony wąskiego chodnika przy ul. Pocztowej, a w jego miejsce zostanie wstawiony stylowy witraż podnoszący walory estetyczne wyeksponowanej elewacji. Wejście na kondygnację parteru jest dostępne z poziomu chodnika zewnętrznego, z podjazdem dla niepełnosprawnych, natomiast we wnętrzu zaprojektowano dźwig osobowy umożliwiający korzystanie z wszystkich kondygnacji. Na poziomie parteru zlikwidowano istniejące boksy handlowe co umożliwiło wyodrębnienie przestrzennej sali z antresolą i pomieszczeniami pomocniczymi. W piwnicy umieszczono pomieszczenie techniczne oraz zaprojektowano dużą salę dopełniającą funkcje użytkową budynku. Doświetlenie wnętrza odbywać się będzie istniejącymi otworami okiennymi w niezmienionej formie, oraz płaszczyznami naświetlonymi dachowymi wprowadzającymi dodatkowe rozproszone światło dzienne, uzupełniające oświetlenie boczne, ograniczone otaczającymi budynkami. Zaprojektowano nową instalację elektryczną, instalację wod.-kan. oraz instalację grzewczo-wentylacyjną. Parametry techniczne : Powierzchnia zabudowy budynku 250,60 m2 Powierzchnia użytkowa budynku 415,30 m2 Powierzchnia usług (użyteczności publicznej) 328,20 m2 Kubatura 1679,00 m3 Długość budynku 22,80 m Szerokość budynku 10,99 m Wysokość budynku 7,40 m Kąt nachylenia połaci dachowych 20° - 36 % Poziom położenia parteru 125,60 m.n.p.m 3.Po zrealizowaniu prac Wykonawca uzyska w imieniu Zamawiającego na przedmiot zamówienia ww. zakresie decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. 4.Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania robót budowlanych zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym lub innymi warunkami pozwolenia na budowę, obowiązującymi przepisami oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej. 5.Przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych (nie później niż na 7 dni przed rozpoczęciem robót) Wykonawca jest zobowiązany do przekazania wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków imienia, nazwiska i adresu osoby kierującej robotami budowlanymi oraz dokumentów potwierdzających spełnienie przez tę osobę wymaganych kwalifikacji (zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami - t.j.: Dz.U. z 2014 r. poz. 1446 z późn. zm.). 6.Przed przystąpieniem do robót budowlanych Wykonawca ma obowiązek odpowiednio zagospodarować, zabezpieczyć i oznakować teren budowy oraz utrzymywać w odpowiednim stanie do zakończenia budowy. 7.Przed przystąpieniem do robót Wykonawca winien zaopatrzyć się w aktualną mapę sytuacyjno-wysokościową terenu i zapoznać się z lokalizacją wszelkich urządzeń podziemnych na dzień rozpoczynania robót przygotowawczych i budowlanych. Wszelkie roboty w pobliżu istniejącego uzbrojenia podziemnego, takiego jak kable teletechniczne, miejsca zbliżeń do słupów teletechnicznych, kable energetyczne i elementy sieci wod.-kan. i gazowej, należy wykonywać ręcznie ze szczególną ostrożnością i pod nadzorem właściciela urządzeń. Prace ziemne w pobliżu punktów osnowy geodezyjnej należy prowadzić ze szczególną ostrożnością bez ich naruszenia. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia punktów Wykonawca prac będzie obciążony kosztami ich odtworzenia. 8.Przed przystąpieniem do robót budowlanych w pasie drogowym, Wykonawca ma obowiązek wprowadzić organizację ruchu na czas ich prowadzenia, zgodnie z odrębnym projektem zatwierdzonym przez Starostę Ostrowskiego. Oznakowanie należy utrzymywać w odpowiednim stanie przez cały czas prowadzenia robót. 9. Wszystkie roboty budowlane w zakresie umowy należy wykonać pod nadzorem: a) kierownika budowy posiadającego wymagane uprawnienia oraz kwalifikacje do prowadzenia robót w obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków (zgodnie z ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami), b)kierownika robót sanitarnych posiadającego wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, c)kierownika robót elektrycznych posiadającego wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, d)inspektora nadzoru inwestorskiego posiadającego wymagane uprawnienia i kwalifikacje do nadzorowania robót w obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków, wskazanego przez Zamawiającego, - wpisanymi do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa (lub równoważnej), posiadającymi aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. 10.Zamawiający wymaga stałej obecności na budowie kierownika budowy, w czasie wykonywania robót budowlanych. 11. Wykonawca po zakończeniu robót budowlanych jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej w trzech egzemplarzach (dokumentację budowy, pomiary geodezyjne powykonawcze, dokumenty wyrobów). 12. Wykonawca zobowiązany jest do składania comiesięcznych raportów z wykonanych prac (z danymi ilościowo-wartościowymi i procentowymi), sprawdzonego i potwierdzonego przez Inspektora Nadzoru. Raport należy dostarczyć Zamawiającemu do 5 dnia miesiąca następnego, za który jest sporządzony. 13. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia na bieżąco dokumentacji fotograficznej realizowanych robót i przekazywanie jej Zamawiającemu, a w szczególności udokumentuje: stan przed przystąpieniem do wykonywania robót, ważne etapy prac oraz stan po zakończeniu robót. 14. Wykonawca zobowiązany jest posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w tym za szkody i od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z prowadzonymi pracami, na kwotę nie niższą niż wartość kontraktu brutto. 15. Przed podpisaniem umowy Wykonawca opracuje i uzgodni z Zamawiającym harmonogram rzeczowo-finansowy. Harmonogram rzeczowo-finansowy winien być tak skonstruowany aby uwzględniał rozpoczęcie wykonywania robót oraz ich zakończenie zgodnie z postanowieniami SIWZ. Harmonogram powinien uwzględniać wymagania Zmawiającego określone w SIWZ oraz w umowie i zawierać w szczególności: a)opis elementów poszczególnych robót oraz usług, b)wartość elementów poszczególnych robót oraz usług, c)terminy realizacji kolejnych etapów przedmiotu umowy, 16.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego w zależności od konieczności wprowadzenia zmian w trakcie realizacji zamówienia 17.Rozliczenie Wykonawcy nastąpi fakturami częściowymi (do wysokości 90% wynagrodzenia umownego) za określony zakres zamówienia zrealizowany na podstawie harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz fakturą końcową (min. 10% wynagrodzenia umownego) na podstawie protokołu odbioru podpisanego przez nadzór obu stron. Pierwsza płatność nastąpi po wykonaniu i odebraniu minimum 30% przedmiotu zamówienia. 18.Poszczególne części wynagrodzenia Wykonawcy płatne będą na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę na kwotę ustaloną w sprawdzonym przez Inspektora Nadzoru oraz zatwierdzonym przez Zamawiającego, zestawieniu wartości wykonanych robót. 19.Szczegółowy zakres robót do realizacji określony jest w załączonym, zatwierdzonym projekcie budowlanym lub innymi warunkami pozwolenia na budowę. UWAGA!! Załączony projekt dotyczy całego zakresu prac związanych z przebudową i remontem zabytkowego budynku usługowego „Jatki”. Prace związane z zagospodarowaniem terenu, wykonaniem elementów małej architektury oraz rozbiórką budynku będą przedmiotem odrębnych postępowań o udzielenie zamówienia. Wykonawca przy obliczaniu ceny proszony jest o uwzględnienie ww. uwag. 20. Nazwy własne materiałów, produktów, urządzeń, usług, systemów lub procesów podanych w niniejszej specyfikacji lub złącznikach (w szczególności w projektach, opisach technicznych, rysunkach oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych lub przedmiarach) służą wyłącznie do podania minimalnych wymagań i parametrów jakościowych. Zamawiający dopuszcza możliwość zastąpienia ich innymi równoważnymi produktami, materiałami, urządzeniami, usługami, systemami lub procesami o cechach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych odpowiadającym cechom technicznym, jakościowym funkcjonalnym lub lepszych niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia. Jeśli Wykonawca skorzysta ww. możliwości, musi wykazać, że oferowane przez niego produkty, materiały, urządzeniami usługi, systemy lub procesy spełniają minimalne wymagania określone przez Zamawiającego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212350-4

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach