Przetargi.pl
Przebudowa i remont pomieszczeń budynku administracyjnego w Biskupcu, ul. Armii Krajowej 1B

Zarząd Powiatu Olsztyńskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 10-516 Olsztyn, Plac Bema 5
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 5210500 , fax. 089 5210501
  • Data zamieszczenia: 2014-02-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Olsztyńskiego
    Plac Bema 5 5
    10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 5210500, fax. 089 5210501
    REGON: 51074266900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-olsztynski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i remont pomieszczeń budynku administracyjnego w Biskupcu, ul. Armii Krajowej 1B
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia realizowany w budynku administracyjnym w Biskupcu. Adres 11-300 Biskupiec ul. Armii Krajowej 1B, powiat olsztyński.2. Zakres robót obejmuje roboty budowlane wewnętrzne: 1) roboty rozbiórkowe - ściany działowe, wybicia otworów, belka na klatce schodowej K1, otwór w stropie i płytach kanałowych na klatce schodowej K2, demontaż stolarki drzwiowej, skucie glazury w sanitariatach, skucie tynków w piwnicy w miejscach zawilgoconych - przewiduje się wymianę 30% tynku, demontaż armatury sanitarnej, zdjęcie warstw wykończeniowych i skucie posadzek, zdjęcie warstw wykończeniowych (terakota, płyty PCV) na parterze i piętrze (roboty wykonać zgodnie z projektem budowlanym), 2) roboty budowlane: a) klatki schodowe (roboty wykonać zgodnie z projektem budowlanym): klatka schodowa główna (K1)-poszerzenie istniejących biegów do wymiarów zgodnych z obowiązującymi przepisami według projektu konstrukcji oraz klatka schodowa (K2) - przedłużyć spocznik na ostatniej kondygnacji według projektu konstrukcji, wystające płyty lastriko z biegu schodowego należy skuć w celu osadzenia nowoprojektowanej balustrady mocowanej z boku płyty biegu schodowego, b) uzupełnienie ścian lub zamurowanie otworów w ścianach - ściany wewnętrzne nośne -murowane z cegły pełnej ; ściany działowe - murowane z bloczków wapienno - piaskowych gr. 12 i 8 cm, kotwione prętami w ścianach nośnych; (roboty wykonać zgodnie z ustaleniami Zamawiającego - Zamawiający w uzgodnieniu z projektantem wprowadził zmiany nieistotne dotyczące lokalizacji otworów drzwiowych oraz podziału pomieszczeń), c) wykonanie nowych otworów w ścianach konstrukcyjnych i działowych (roboty wykonać zgodnie z projektem budowlanym), d) wykonanie nadproży nad nowo nowoprojektowanymi otworami drzwiowymi w ścianach konstrukcyjnych (roboty wykonać zgodnie z projektem budowlanym- według projektu konstrukcji), e) domurowanie z cegły pełnej do uzyskania REI 60 (piwnica) (roboty wykonać zgodnie z projektem budowlanym) oraz wykonanie ścianki z cegły (klatka schodowa K2) - (roboty wykonać zgodnie z projektem budowlanym), f) wykonanie gładzi na ścianach i sufitach (roboty wykonać zgodnie z projektem budowlanym) oraz glazury do wys. 2 m w pom. toalet i pom. socjalnych, w pozostałych pomieszczeniach wyznaczonych przez Zamawiającego - fartuchy szer. 50 cm przy umywalkach, g) malowanie ścian i sufitów farbą emulsyjną zmywalną (roboty wykonać zgodnie z projektem budowlanym), wybór kolorystyki dokona Zamawiający oraz malowanie lamperii farbą lateksową do wys. 1,5m w korytarzach i klatkach schodowych (piwnica, parter, piętro) o co najmniej II klasie odporności wg PN-EN 13300 lub PN 92/C-81517. Farba lateksowa o połysku: mat lub mat satynowy lub półmat, h) podłogi: gres mrozoodporny (schody zewn.) gres (korytarze, klatki schodowe, pom socjalne, pomieszczenia wyznaczone przez Zamawiającego - punkty obsługi klientów), terakota (toalety, pom porządkowe), panele podłogowe (pomieszczenia) na parterze i piętrze. Na stopniach schodowych zastosować płytki z zabezpieczeniem antypoślizgowym (R10 dla schodów, toalet, R9 dla pozostałych pomieszczeń), pomieszczenia piwnicy - miejscowe uzupełnienie posadzki, i) stolarka drzwiowa wewnętrzna: drzwi wewnętrzne płycinowe, do toalet drzwi z tulejami wentylacyjnymi, zastosowanie samozamykaczy w drzwiach do toalety dla niepełnosprawnych, drzwi do kotłowni EI 30, ścianka wc (przegrody z płyty laminowanej HPL z drzwiami, j) obsadzenie podokienników (parapety wewnętrzne), montaż narożników ochronnych zabezpieczających krawędzie ( korytarz na parterze i piętrze), obróbka okien i drzwi, montaż folii antywłamaniowej wewnętrznej, bezbarwnej - min. 300 ?m w oknach na parterze (okna parteru)- zgodnie z europejską normą EN 356 i spełniająca wymogi klasy P2A ( z pominięciem pom. 1/1, 1/2, 1/3, 1/18), k) drabinka stalowa (wejście na dach) - odstęp między szczeblami max 30 cm, odległość od ściany min 15cm, l) balustrady wykonane ze stali nierdzewnej (roboty wykonać zgodnie z projektem budowlanym), ł) przemurowanie przewodów kominowych - wykucie otworu wentylacyjnego (roboty wykonać zgodnie z projektem budowlanym), m) wykonanie wentylacji pomieszczenia K2 za pomocą kanału wykonanego z rury spiro zakończonej na dachu wywiewką wentylacyjna o przekroju 100 mm, wysokości min.40 cm z kołnierzem uszczelniającym pod papę, n) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej - ściany w strefach mokrych (przy zlewach, umywalkach) - folia płynna oraz izolacji cieplnej - płyta stropowa na zewnątrz nad wejściem głównym -5 cm styropianu frezowanego EPS80-036 od spodu, o) docieplenie odcinka ściany przy schodach głównych zewnętrznych styropianem wraz z pomalowaniem, 3) roboty sanitarne: biały montaż, wykonanie prób szczelności inst. wodociągowej i c.o. , udrożnienie kanałów wentylacyjnych, montaż kratek wentylacyjnych, 4) zakres robót wskazanych w projekcie budowlanym nie obejmuje: wykonania instalacji wod-kan, wykonania instalacji co., wykonania instalacji elektrycznej i odgromowej, wykonania płyty fundamentowej pod szyb windy, wykonania otworu na wyłaz dachowy, wykonania attyki, wykonania schodów zewnętrznych, remontu stropodachu (tj. pokrycia dachowego, obróbek blacharskich), docieplenia ścian zewnętrznych, izolacji ścian piwnic, wymiany stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej. 3. Wykonawca robót budowlanych zobowiązany jest do: 1) posiadania polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, obejmującej cały okres realizacji umowy, 2) wykonania prac w sposób zapewniający działanie istniejącego w budynku systemu alarmowego oraz umożliwiający obsługę interesantów (w godz. 7:00- 15:00). W przypadku wykonywania robót po godz.15:00, niezbędne jest uzgodnienie z Zamawiającym dotyczące zorganizowania ochrony budynku od godz.15:00 do godziny opuszczenia terenu budowy przez pracowników Wykonawcy, 3) organizacji robót budowlanych w sposób nie kolidujący z wykonywaniem w tym samym czasie, robót elektrycznych przez Wykonawcę T.I.G. Sp. z o.o., 4) sporządzenia harmonogramu rzeczowo- finansowego robót budowlanych, uwzględniającego kolejność wykonania i organizację prac na budowie- przed podpisaniem umowy, 5) prowadzenia robót pod stałym nadzorem technicznym, z zachowaniem obowiązujących przepisów, w tym: bhp i przeciwpożarowych oraz zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru, 6) zapewnienia kierownika budowy i kierownika robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, 7) realizacji zakresu obowiązków przez kierownika budowy, które zostały określone w ustawie z dnia 07 lipca 1994r.- Prawo budowlane (Dz.U. 2010r, Nr 243, poz.1623 z późn.zm.), w tym: prowadzenie dokumentacji budowy oraz sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 8) umożliwienia w każdym czasie przeprowadzenia kontroli miejsca realizacji budowy oraz zastosowanych materiałów, uczestniczenia w kontrolach przeprowadzanych przez PINB i inne jednostki administracji uprawnione do kontroli, wykonania zaleceń, ustaleń, postanowień i decyzji, wydanych podczas tych kontroli, 9) uczestniczenia w czynnościach odbiorowych i sporządzaniu protokółów odbiorów, wykonania oraz pokrycia kosztów związanych z odbiorami technicznymi, w tym: przygotowania dokumentacji odbiorowej, 10) zlecenia i pokrycia kosztów opracowania dokumentacji, w tym: dokumentacji powykonawczej, projektów zamiennych- w przypadku wystąpienia istotnych zmian od zatwierdzonego projektu budowlanego, 11) pokrycia kosztów poboru energii elektrycznej i wody, zużytych podczas prowadzonych robót budowlanych, 12) naprawy wszelkich uszkodzeń powstałych w obrębie terenu budowy w okresie od dnia przekazania terenu budowy Wykonawcy do dnia odbioru końcowego robót, a także wykonania robót pomocniczych i przygotowawczych, usunięcia usterek bądź ponownego wykonania robót wadliwie wykonanych, 13) zorganizowania zaplecza robót, utrzymania porządku i ochrony mienia znajdującego się na terenie budowy. Wykonawca zobowiązany jest utrzymać teren budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, usuwać na bieżąco zbędne materiały, gruz, odpady i śmieci oraz ponieść koszty z tym związane, 14) zabezpieczenia terenu budowy z zachowaniem najwyższej staranności, zabezpieczenia składowanych tymczasowo na placu budowy materiałów (do czasu ich wbudowania), przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą- jakości, właściwości i parametrów, 15) przedstawienia szczegółowego opisu warunków gwarancji i wykonywania napraw gwarancyjnych, 16) zawiadomienia Inspektora nadzoru inwestorskiego o zamiarze rozpoczęcia oraz zakończeniu wykonania robót zanikających lub ulegających zakryciu, 17) przedkładania Inspektorowi nadzoru inwestorskiego do akceptacji: a) dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania robót oraz stanowiących przedmiot odbioru, a w szczególności: dziennik budowy, protokół z wykonania próby szczelności instalacji wodociągowej i c.o., zaświadczenia właściwych jednostek i organów, protokóły techniczne odbiorów, niezbędne świadectwa kontroli jakości oraz dokumentację powykonawczą ze wszystkimi zmianami dokonanymi w toku budowy, b) zmian harmonogramu rzeczowo- finansowego robót budowlanych, c) faktur za wykonane roboty budowlane, d) wszelkich zmian w zatwierdzonym decyzją administracyjną- projekcie budowlanym, ewentualnych odstępstw od projektu budowlanego, opracowanych projektów zamiennych i dokumentacji powykonawczej, e) planu BIOZ, protokółów konieczności, protokółów różnicowych, f) kompletnej dokumentacji odbiorowej, 18) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wynikłe na terenie budowy na zasadach ogólnych od dnia protokólarnego przejęcia terenu budowy od Zamawiającego do chwili oddania obiektu, co wynika z art.652 Kodeksu cywilnego. 4. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca odpowiedzialny jest za całokształt, w tym: za przebieg i terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi- określonymi dla przedmiotu zamówienia, spełnienie wymagań wynikających z obowiązujących przepisów prawa. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za realizację robót, a w przypadku wykonania ich niezgodnie z ustawą Prawo budowlane lub uszkodzeniem obiektu- jest zobowiązany do przywrócenia stanu pierwotnego i usunięcia powstałych usterek na własny koszt, 2) przy wykonywaniu robót budowlanych należy stosować wyroby, które zostały dopuszczone do obrotu oraz powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz.U.2004, Nr 92 poz.881 z póżn.zm), oznakowane symbolem CE, umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie materiałów budowlanych, dla których producent wydał deklarację zgodności z Polskimi Normami, które uzyskały aprobatę techniczną oraz europejskimi aprobatami technicznymi. Wszystkie niezbędne elementy powinny być wykonane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa budowlanego, 3) w przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy opisem przedmiotu zamówienia w SIWZ, a stanem faktycznym, Wykonawca winien zgłosić ten fakt Zamawiającemu, w formie zapytania lub wyjaśnienia, o którym mowa w SIWZ, rozdział VII ust.6. Wskazanie przez Zamawiającego w SIWZ marki lub nazwy handlowej, określa klasę produktu będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, a nie wskazuje na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Oryginalne nazewnictwo lub symbolika podana została w celu prawidłowego określenia przedmiotu zamówienia. Ewentualne wskazane nazwy własne, stanowią przykładowe produkty, spełniające wymogi Zamawiającego, 4) wymagany minimalny okres udzielenia gwarancji- 36 miesięcy, liczonych od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 5. Szczegółowy zakres robót budowlanych został określony w dokumentacji projektowej, w skład, której wchodzą: wyciąg z projektu budowlanego, obejmujący zakres przedmiotu zamówienia- załącznik nr 6 do SIWZ, przedmiar robót- załącznik nr 7 do SIWZ, wyciąg ze specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, obejmujący zakres przedmiotu zamówienia- załącznik nr 8 do SIWZ. 6. Zamawiający informuje, że przedmiary robót stanowią jedynie materiał pomocniczy. Dokumentami w oparciu, o które należy skalkulować cenę oferty są: projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, projekt umowy oraz niniejsza SIWZ.7. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie ze złożoną ofertą, wymaganiami SIWZ Nr IR-I.272.55.5.2014 z dnia 30.01.2014r., zawartą umową, harmonogramem rzeczowo- finansowym robót budowlanych, w zgodności z projektem budowlanym, przedmiarem robót, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i obowiązującymi w tym zakresie normami budowlanymi, zasadami sztuki budowlanej, wiedzą techniczną oraz w sposób należyty Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem zamówienia.8. Zamawiający proponuje Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej, celem zapoznania się z zakresem przedmiotu zamówienia oraz uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych do oceny tego zakresu. Z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do realizacji umowy przez Wykonawcę, Zamawiający nie będzie dokonywał żadnych dodatkowych płatności i zamówień. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452131509
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 3.000,00 złotych (słownie: trzy tysiące złotych), w terminie do dnia 26.02.2014r , do godz. 10.00. 2. Wadium może być wnoszone w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej ( z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b, ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. 109, poz. 1158 z późn. zm. ), przy czym: 1) wadium wnoszone w formie pieniężnej powinno być wpłacone przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Olsztynie- Warmiński Bank Spółdzielczy w Jonkowie, nr konta 49 8857 0002 3001 0000 3900 0003. Na przelewie należy umieścić informację Wadium - przetarg na roboty budowlane w Biskupcu. Wymagane dołączenie kopii wpłaty do oferty. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania na rachunku Zamawiającego, 2) wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej i poręczeniach udzielanych przez podmioty, należy dołączyć do oferty w formie kopii, natomiast oryginał należy złożyć odrębnie w siedzibie Starostwa Powiatowego w Olsztynie, Pl. Bema 5- Biuro Obsługi Interesanta (parter), w terminie do dnia 26.02.2014r., do godz. 10.00, 3) w przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, termin ważności dokumentu stwierdzającego zabezpieczenie wadium nie może być krótszy niż termin związania z ofertą. Jeżeli termin ważności wadium będzie krótszy, to taka oferta podlega odrzuceniu ze względu na nieskutecznie wniesione wadium.3. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza oraz z wyjątkiem Wykonawcy, który w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy, nie złożył wymaganych dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 4. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5. Zgodnie z art. 46, ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 tej ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn niezależnych po jego stronie. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_olsztynski/- zakładka zamówienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach