Przetargi.pl
Przebudowa i remont drogi powiatowej nr 1343D w zakresie budowy chodnika ul. Chrobrego w miejscowości Trzebnica

Zarząd Dróg Powiatowych w Trzebnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 55-100 Trzebnica, Łączna 1c
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713870617
  • Data zamieszczenia: 2024-01-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Trzebnicy
    Łączna 1c
    55-100 Trzebnica, woj. dolnośląskie
    tel. 713870617
    REGON: 932712041
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.drogi.trzebnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i remont drogi powiatowej nr 1343D w zakresie budowy chodnika ul. Chrobrego w miejscowości Trzebnica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Przebudowa i remont drogi powiatowej nr 1343D w zakresie budowy chodnika ul. Chrobrego w miejscowości Trzebnica. Zakres: odcinek drogi powiatowej nr 1343D ul. Bolesława Chrobrego na odcinku od skrzyżowania z droga gminną ul. Mostowa na odcinku 920m. Początek zaplanowany jest na skrzyżowaniu z ul. Mostową z ul. Bolesława Chrobrego natomiast koniec zlokalizowany jest na wysokości na dz. nr 44/4 AM-31 obręb Trzebnica. Projekt budowy chodnika obejmuje roboty ziemne (wykonanie odwodnienia jezdni oraz chodnika, skrzyżowań z innymi drogami oraz zjazdami na posesję), wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni chodnika, zjazdów, wykonanie profilowania skarp i dna rowu przydrożnego oraz wykonanie terenów zielonych. 2. Plan sytuacyjnyW ramach opracowania od km 0+000 do km 0+108 po stronie prawej zaprojektowano remont odcinka drogi powiatowej 1343D polegający na wykonaniu pobocza gruntowego wzmocnionego kruszywem łamanym. Projektowany chodnik przy drodze powiatowej rozpoczyna się po stronie prawej drogi powiatowej nr 1343D w km 0+108 natomiast kończy się w km 0+920. W km 0+106 projektuje się przejście dla pieszych szerokości 4m. Od km 0+108 do km 0+920 po stronie lewej zaprojektowano chodnik przy krawędzi jezdni o szerokości 2m ograniczony od krawędzi jezdni krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x30x100cm ułożony na ławie betonowej z C12/15 grubości 15cm. W obrębie opracowania projektowany chodnik w ciągu drogi powiatowej nr 1343D krzyżuje się istniejącymi zjazdami z drogami gminnymi oraz indywidualnymi, z którymi zaprojektowano zjazdy o nawierzchni bitumicznej jako wzmocnienie konstrukcji na szerokości 2m : - zjazd z drogą gminną km 0+157 dz. nr 37 strona lewa - zjazd z drogą gminną km 0+466 dz. nr 15 strona lewa W miejscach zjazdów publicznych oraz indywidualnych krawężnik należy zatopić do wysokości 4cm nad jezdnię. W miejscu przejść dla pieszych krawężnik należy wynieść do wysokość 2cm od jezdni. 3. Rozwiązania konstrukcyjne Według wstępnych założeń zaprojektowano następujące rozwiązania konstrukcyjne: Chodnik z AC8S: - warstwa ścieralna z AC8 grubości 4cm - warstwa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 15cm - warstwa z piasku gr. 10cm Zjazd indywidualny: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S grubości 5cm - warstwa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20cm - warstwa z piasku gr. 10cm.4. Odwodnienie.4.3 Rozwiązania sytuacyjne odwodnienia.Odwodnienie jezdni oraz chodnika odbywać się będzie powierzchniowo przy projektowanym krawężniku i odprowadzane poprzez ścieki podchodnikowe do rowu przydrożnego. Istniejące rowy należy odmulić i dostosować wysokościowo do istniejących przepustów. Istniejące przepusty należy odmulić. Na wysokości drogi wewnętrznej ul. Na Wzgórzach dz. nr 32 projektuje się na całej długości zjazdu odwodnienie liniowe dla odbioru wody z dz. nr 32, gdzie występuje duży napływ wody opadowej. 5. Ochrona środowiskaRealizacja robót budowlanych nie wymaga uzyskania Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, gdyż przedsięwzięcie nie zalicza się do przedsięwzięć mogących znacząco lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z §3 ust. 1 pkt 60 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18.01.2016 r., poz. 71 w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, tj. drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia poniżej 1 km. Ze względu na charakter prac przewidzianych w projekcie przebudowy drogi nie zachodzi konieczność przeprowadzenia procedur związanych z oceną oddziaływania na środowisko. Przewidywana przebudowa drogi wojewódzkiej 339 nie wpłynie na otoczenia i środowisko przyległe do drogi, a wykonane prace wpłyną na poprawę komfortu jazdy oraz poruszających się pieszych, znacząco wpłyną na zmniejszenie poziomu hałasu i wibracji oraz stężenia substancji zanieczyszczających emitowanych do atmosfery. Nowa nawierzchnia chodnika poprawi estetykę drogi i nie wpłynie negatywnie na krajobraz w najbliższym otoczeniu drogi. Budowa chodnika zapewni bezpieczne poruszanie się pieszych wzdłuż drogi wojewódzkiej gdzie występuje duże natężenie ruchu pojazdów samochodowych.6. Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003r. Dz.U.03.120.1126 §2) 6.1. Zamierzenie budowlane obejmuje Do dokumentacji pn. „Przebudowa i remont drogi powiatowej nr 1343D w zakresie budowy chodnika ul. Chrobrego w miejscowości Trzebnica” Inwestor – Zarząd Dróg Powiatowych w Trzebnicy 6.2. Zakres robót:Roboty ziemne i rozbiórkowe: - roboty ziemne związane z wykonaniem odwonienia - roboty ziemne związane z wykonaniem konstrukcji chodnika i zjazdów Wykonanie konstrukcji drogi:- ułożenie krawężników betonowych na ławie betonowej z oporem; - ułożenie warstwy odsączającej z piasku; - wykonanie podbudowy z kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie; - wykonanie warstw konstrukcyjnych z betonu asfaltowego 6.3. Istniejące uzbrojenie terenu - kabel telekomunikacyjny - sieć wodociągowa - sieć gazowa - linia kablowa energetyczna napowietrzna i podziemna - sieć kanalizacji sanitarnej i deszczowej 6.4. Bezpieczeństwo pracy Roboty ziemne w miejscach występowania kabli elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych należy bezwzględnie wykonywać ręcznie. Dodatkowo należy przed rozpoczęciem robót wykonać przekopy kontrolne celem określenia głębokości ułożenia kabli. W miejscach gdzie kabel występuje na zbyt małej głębokości tj. w warstwie projektowanej podbudowy należy kabel obniżyć do głębokości minimum 70cm oraz zabezpieczyć rurą osłonową. W przypadku braku zapasu kabla konieczne może być wykonanie wstawki odcinka kabla oraz wykonanie muf (mufy nie mogą znajdować się pod jezdnią). Roboty należy prowadzić z zachowaniem przepisów określonych w: • Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 06.02.2003 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. nr 47/2003, poz. 401 (§55)); • Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 23.06.2003 w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. nr 120/2003, poz. 1126); Ze względu na roboty wykonywane w terenie uzbrojonym w sieci infrastruktury technicznej, kierownik budowy jest zobowiązany na podstawie Art.21 Prawa Budowlanego do sporządzenia Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233260-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 7 800,00 zł (słownie: siedem tysięcy osiemset złotych 00/100);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 18.01.2024 r. do godziny 10:00.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz.299).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku: Bank Spółdzielczy w Trzebnicy nr rachunku 95 9591 0004 2001 0000 4776 0001 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 18.01.2024 r. do godziny 10:00 i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 pzp.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą(z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Zamawiający.7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona . 7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawcy:Wykonawca musi wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę 600.000,00 zł.4) zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy:Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej 2 robót budowlanych, każda o wartości minimum 500.000,00 zł brutto za zadanie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.4. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-01-18

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach