Przetargi.pl
Przebudowa i remont dróg na terenie miasta Tarnowa - ETAP II

Gmina Miasta Tarnowa - Urząd Miasta Tarnowa, Biuro Gospodarki Komunalnej ogłasza przetarg

  • Adres: 33-100 Tarnów, ul. Mickiewicza 2
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 6882869 , fax. 14 6882876
  • Data zamieszczenia: 2013-06-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Tarnowa - Urząd Miasta Tarnowa, Biuro Gospodarki Komunalnej
    ul. Mickiewicza 2 2
    33-100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 14 6882869, fax. 14 6882876
    REGON: 00064811000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tarnow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i remont dróg na terenie miasta Tarnowa - ETAP II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    ul. Westerplatte Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe - jezdnia Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych Frezowanie nawierzchni asfaltowych przy użyciu frezarki z odwiezieniem kory asfaltowej na place składowe, frezowanie na głębokości śr. 6 cm Cięcie nawierzchni mechanicznie, z mas mineralno-asfaltowych, głębokość 5 cm Rozebranie podbudowy z płyt betonowych, grubość 15 cm, mechanicznie z wywiezieniem gruzu Roboty ziemne wykonywane koparkami wywiezieniem urobku koryto pod konstrukcję jezdni Obrzeża trawnikowe 8x30 cm na podsypce piaskowej - rozebranie - pas dzielący Rozebranie krawężników betonowych na podsypce cementowo-piaskowej Rozebranie ław pod krawężniki, ławy z betonu Rozebranie nawierzchni z kostki betonowej na podsypce piaskowej, ręcznie - pas dzielący Roboty ziemne mechaniczne z wywozem urobku - usunięcie humusu i koryto pod przejście w pasie dzielącym Rozebranie nawierzchni z kostki betonowe na podsypce cementowo-piaskowej, mechanicznie - progi zwalniające Rozebranie progu zwalniającego z tworzywa sztucznego Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki Odwodnienie Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych, włazy kanałowe Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych, kratki ściekowe uliczne Roboty ziemne wykonywane koparkami z wywozem urobku Umocnienie, odeskowanie wykopów, wykopy wąskoprzestrzenne lub jamiste, głębokość do 3,0 m Betonowanie konstrukcji niezbrojonych w deskowaniu tradycyjnym, ławy fundamentowe Zasypywanie piaskiem wykopów szerokości ok. 2,5 m o ścianach pionowych, głębokość do 3,0 m, z zagęszczaniem warstwami Roboty ziemne wykonywane koparkami z wywozem urobku - wykopy pod studzienki i przykanaliki Zasypywanie piaskiem wykopów z zagęszczaniem warstwami Studzienki ściekowe uliczne z kręgów betonowych Fi 500 mm, z osadnikiem bez syfonu, wpust klasy C-250 Przykanaliki z rur z tworzyw sztucznych, rury z PVC kielichowe, Dn 200 mm Krawężniki i jezdnia Ławy pod krawężniki, z gruzu betonowego kruszonego Krawężniki betonowe wykonywane na mokro wraz z wykonaniem dylatacji co 5m i wypełnieniem ich masą zalewową - krawężniki wykonywane w technologii betonowania ślizgowego z wibroprasowaniem Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie Wzmacnianie podłoża gruntowego geowłókninami, geowłóknina (min. wytrzymałość na rozciąganie 10 kN/m) - półmaterac Warstwy odcinające, zagęszczanie mechaniczne, warstwa po zagęszczeniu 10 cm, piasek - półmaterac Ułożenie drenażu z rur z tworzyw sztucznych, Dn 80 mm z wpięciem do studzienek ściekowych Podbudowa z kruszywa łamanego lub gruzu betonowego kruszonego (o wtórnym module odkształcenia E2 nie mniejszym niż 140MPa), grubość po zagęszczeniu 40 cm (dwie warstwy po 20cm) - półmaterac Nawierzchnia dróg kołowych stałych betonowa (beton C-30/37) grubości 20cm wykonywana w technologii betonowania ślizgowego z wibroprasowaniem i szczotkowana na ostro - zbrojenie siatką 15x15cm fi 8mm z impregnacją nawierzchniową (R= 0.955, M= 1.000, S= 1.000) Progi zwalniające z tworzyw sztucznych o wymiarach 0,90 x 5,50m - próg segmentowy lub listwowy wys. 7cm Humusowanie i obsianie pasa dzielącego, humus grubości 15 cm - przy skrzyżowaniu z al. Jana Pawła II Obrzeża betonowe, 30x8 cm, podsypka cementowo-piaskowa, wypełnienie spoin zaprawą cementową - pas dzielący Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa górna, po zagęszczeniu 15 cm - pas dzielący Chodniki z kostki betonowej szarej, grubość 6 cm, podsypka cementowo-piaskowa z wypełnieniem spoin piaskiem - pas dzielący Humusowanie i obsianie terenu przy krawężnikach, humus grubości 10 cm Zatoki parkingowe i pozostałe elementy Rozebranie nawierzchni z płyt betonowych, chodniki, na podsypce piaskowej, płyty 50x50x7 cm Rozebranie krawężników betonowych na podsypce cementowo-piaskowej Obrzeża trawnikowe 8x30 cm na podsypce piaskowej - rozebranie Rozebranie ław pod krawężniki, ławy z betonu Rozebranie nawierzchni z betonu grubość 15 cm, mechanicznie z wywiezieniem gruzu Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki Roboty ziemne wykonywane z wywozem urobku - koryto pod konstrukcję nawiezchni Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie Obrzeża betonowe, 30x8 cm, podsypka cementowo-piaskowa, wypełnienie spoin zaprawą cementową Ławy pod krawężniki, betonowa z oporem Krawężniki betonowe bez ław, wystające 15x30 cm, podsypka piaskowa wraz z przywróceniem nawierzchni chodnika, zniszczonej podczas rozbiórki Wzmacnianie podłoża gruntowego geowłókninami, geowłóknina (min. wytrzymałość na rozciąganie 10 kN/m) Podbudowy z kruszyw naturalnych, warstwa dolna, po zagęszczeniu 20 cm Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa górna, po zagęszczeniu 15 cm Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa górna, po zagęszczeniu 10 cm Chodniki z kostki brukowej betonowej, grubość 6 cm, podsypka cementowo-piaskowa z wypełnieniem spoin piaskiem, kostka szara Chodniki z kostki brukowej betonowej, grubość 8 cm, podsypka cementowo-piaskowa z wypełnieniem spoin piaskiem, kostka szara Chodnik przy bloku nr 14 Rozebranie nawierzchni z płyt betonowych, chodniki, na podsypce piaskowej, płyty 50x50x7 cm Obrzeża trawnikowe 8x30 cm na podsypce piaskowej - rozebranie Roboty ziemne wykonywane z wywozem urobku - koryto pod konstrukcję nawiezchni Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie Obrzeża betonowe, 30x8 cm, podsypka cementowo-piaskowa, wypełnienie spoin zaprawą cementową Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa górna, po zagęszczeniu 15 cm Chodniki z kostki brukowej betonowej, grubość 6 cm, podsypka cementowo-piaskowa z wypełnieniem spoin piaskiem, kostka szara Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki Chodnik przy bloku nr 15 Rozebranie nawierzchni z płyt betonowych, chodniki, na podsypce piaskowej, płyty 50x50x7 cm Obrzeża trawnikowe 8x30 cm na podsypce piaskowej - rozebranie Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych, właz kanałowy betonowy Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych, zawory wodociągowe i gazowe Roboty ziemne wykonywane z wywozem urobku - koryto pod konstrukcję nawierzchni Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie Obrzeża betonowe, 30x8 cm, podsypka cementowo-piaskowa, wypełnienie spoin zaprawą cementową Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa górna, po zagęszczeniu 15 cm Chodniki z kostki brukowej betonowej, grubość 6 cm, podsypka cementowo-piaskowa z wypełnieniem spoin piaskiem, kostka szara Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki - ul. Marynarki Wojennej Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe - jezdnia Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych Frezowanie nawierzchni asfaltowych przy użyciu frezarki z odwiezieniem kory asfaltowej na place składowe, frezowanie na głębokości śr. 6 cm Cięcie nawierzchni mechanicznie, z betonu, głębokość do 10 cm Rozebranie podbudowy z płyt betonowych, grubość 15-20 cm, mechanicznie z wywiezieniem gruzu Roboty ziemne wykonywane koparkami wywiezieniem urobku koryto pod konstrukcję jezdni Rozebranie krawężników betonowych na podsypce cementowo-piaskowej Rozebranie ław pod krawężniki, ławy z betonu Rozebranie progu zwalniającego z tworzywa sztucznego Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki Odwodnienie Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych, włazy kanałowe Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych, kratki ściekowe uliczne Krawężniki i jezdnia Ławy pod krawężniki, z gruzu betonowego kruszonego Krawężniki betonowe wykonywane na mokro wraz z wykonaniem dylatacji co 5m i wypełnieniem ich masą zalewową - krawężniki wykonywane w technologii betonowania ślizgowego z wibroprasowaniem Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie Wzmacnianie podłoża gruntowego geowłókninami, geowłóknina (min. wytrzymałość na rozciąganie 10 kN/m) Warstwy odcinające, zagęszczanie mechaniczne, warstwa po zagęszczeniu 10 cm, piasek - półmaterac Podbudowa z kruszywa łamanego lub gruzu betonowego kruszonego (o wtórnym module odkształcenia E2 nie mniejszym niż 140MPa), grubość po zagęszczeniu 40 cm (dwie warstwy po 20cm) - półmaterac Nawierzchnia dróg kołowych stałych betonowa (beton C-30/37) grubości 20cm wykonywana w technologii betonowania ślizgowego z wibroprasowaniem i szczotkowana na ostro - zbrojenie siatką 15x15cm fi 8mm z impregnacją nawierzchniową (R= 0.955, M= 1.000, S= 1.000) Progi zwalniające z tworzyw sztucznych o wymiarach 0,90 x 5,50m - próg segmentowy lub listwowy wys. 7cm Rozebranie nawierzchni z kostki kamiennej i klinkieru drogowego, kostka nieregularna na podsypce cementowo-piaskowej, ręcznie -na skrzyżowaniu z ul. Rydza-Śmigłego Nawierzchnie z kostki brukowej betonowej, grubość 8 cm, podsypka cementowo-piaskowa z wypełnieniem spoin piaskiem, kostka uprzednio rozebrana z uzupełnieniem nawierzchni nową kostką typu Behaton (na 10% powierzchni) Humusowanie i obsianie terenu przy krawężnikach, humus grubości 10 cm Zatoki parkingowe wzdłuż jezdni Rozebranie krawężników betonowych na podsypce cementowo-piaskowej Rozebranie ław pod krawężniki, ławy z betonu Rozebranie nawierzchni z betonu grubość 15 cm, mechanicznie z wywiezieniem gruzu Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki Roboty ziemne wykonywane z wywozem urobku - koryto pod konstrukcję nawiezchni Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie Ławy pod krawężniki, betonowa z oporem Krawężniki betonowe bez ław, wystające 15x30 cm, podsypka piaskowa wraz z przywróceniem nawierzchni chodnika, zniszczonej podczas rozbiórki Wzmacnianie podłoża gruntowego geowłókninami, geowłóknina (min. wytrzymałość na rozciąganie 10 kN/m) Podbudowy z kruszyw naturalnych, warstwa dolna, po zagęszczeniu 20 cm Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa górna, po zagęszczeniu 20 cm Nawierzchnie z kostki brukowej betonowej, grubość 8 cm, podsypka cementowo-piaskowa z wypełnieniem spoin piaskiem, kostka szara Chodnik do bud. nr 16 i 18 Rozebranie nawierzchni z płyt betonowych, chodniki, na podsypce piaskowej, płyty 50x50x7 cm Obrzeża trawnikowe 8x30 cm na podsypce piaskowej - rozebranie Roboty ziemne wykonywane z wywozem urobku - koryto pod konstrukcję nawiezchni Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie Obrzeża betonowe, 30x8 cm, podsypka cementowo-piaskowa, wypełnienie spoin zaprawą cementową Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa górna, po zagęszczeniu 15 cm Chodniki z kostki brukowej betonowej, grubość 6 cm, podsypka cementowo-piaskowa z wypełnieniem spoin piaskiem, kostka szara Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki - ul. Obrońców Poczty Gdańskiej Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe - jezdnia Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych Frezowanie nawierzchni asfaltowych przy użyciu frezarki z odwiezieniem kory asfaltowej na place składowe, frezowanie na głębokości śr. 6 cm Cięcie nawierzchni mechanicznie, z mas mineralno-asfaltowych, głębokość 5 cm Rozebranie podbudowy z płyt betonowych, grubość 15-20 cm, mechanicznie z wywiezieniem gruzu Roboty ziemne wykonywane koparkami wywiezieniem urobku koryto pod konstrukcję jezdni Rozebranie krawężników betonowych na podsypce cementowo-piaskowej Rozebranie ław pod krawężniki, ławy z betonu Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki Odwodnienie Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych, włazy kanałowe Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych, kratki ściekowe uliczne Roboty ziemne wykonywane koparkami z wywozem urobku - wykopy pod studzienkę i przykanalik Studzienki ściekowe uliczne z kręgów betonowych Fi 500 mm, z osadnikiem bez syfonu, wpust klasy C-250 Przykanaliki z rur z tworzyw sztucznych, rury z PVC kielichowe, Dn 200 mm Zasypywanie piaskiem wykopów z zagęszczaniem warstwami Krawężniki i jezdnia Ławy pod krawężniki, z gruzu betonowego kruszonego Krawężniki betonowe wykonywane na mokro wraz z wykonaniem dylatacji co 5m i wypełnieniem ich masą zalewową - krawężniki wykonywane w technologii betonowania ślizgowego z wibroprasowaniem Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie Wzmacnianie podłoża gruntowego geowłókninami, geowłóknina (min. wytrzymałość na rozciąganie 10 kN/m) - półmaterac Warstwy odcinające, zagęszczanie mechaniczne, warstwa po zagęszczeniu 10 cm, piasek - półmaterac Podbudowa z kruszywa łamanego lub gruzu betonowego kruszonego (o wtórnym module odkształcenia E2 nie mniejszym niż 140MPa), grubość po zagęszczeniu 40 cm (dwie warstwy po 20cm) - półmaterac Nawierzchnia dróg kołowych stałych betonowa (beton C-30/35) grubości 20cm wykonywana w technologii betonowania ślizgowego z wibroprasowaniem i zatarta na ostro - zbrojenie siatką 15x15cm fi 8mm z impregnacją nawierzchniową (R= 0.955, M= 1.000, S= 1.000 Humusowanie i obsianie terenu przy krawężnikach, humus grubości 10 cm Umocnienie skarpy Rozebranie płyt betonowych na umocnieniu skarpy, na podsypce piaskowej, płyty 50x50x7 cm Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki Usunięcie wierzchniej warstwy ziemi i darniny na skarpie Umocnienie skarp i dna kanałów płytami prefabrykowanymi (płyty betonowe ażurowe grub. 10cm) - płyty zakotwione w skarpie prętami stalowymi fi14 dł. 50cm (4 kotwy na 1 m2) z zasypaniem otworów ziemią urodzajną i obsianiem trawą Remont chodników w pasie drogowym: Ciąg pieszy od ul. Marynarki Wojennej do ul. A. Boryczki Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych Roboty ziemne mechaniczne z wywozem urobku - usunięcie humusu i koryto pod przejście w pasie dzielącym Rozebranie krawężników betonowych na podsypce cementowo-piaskowej Rozebranie ław pod krawężniki, ławy z betonu Ławy pod krawężniki, betonowa z oporem Krawężniki betonowe bez ław, wystające 15x30 cm, podsypka piaskowa wraz z przywróceniem nawierzchni, zniszczonej podczas rozbiórki Obrzeża betonowe, 30x8 cm, podsypka cementowo-piaskowa, wypełnienie spoin zaprawą cementową Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie Warstwy odcinające, zagęszczanie mechaniczne, warstwa po zagęszczeniu 10 cm, piasek Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa górna, po zagęszczeniu 15 cm Chodniki z kostki betonowej szarej, grubość 6 cm, podsypka cementowo-piaskowa z wypełnieniem spoin piaskiem Humusowanie i obsianie terenu, humus grubości 10 cm - pas dzielący Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki Remont chodnika przy ul. Westerplatte 14 Rozebranie nawierzchni z płyt betonowych, chodniki, na podsypce piaskowej, płyty 50x50x7 cm Obrzeża trawnikowe 8x30 cm na podsypce piaskowej - rozebranie Roboty ziemne wykonywane z wywozem urobku - koryto pod konstrukcję nawiezchni Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie Obrzeża betonowe, 30x8 cm, podsypka cementowo-piaskowa, wypełnienie spoin zaprawą cementową Rozebranie krawężników betonowych na podsypce cementowo-piaskowej Rozebranie ław pod krawężniki, ławy z betonu Ławy pod krawężniki, betonowa z oporem Krawężniki betonowe bez ław, wystające 15x30 cm, podsypka piaskowa wraz z przywróceniem nawierzchni, zniszczonej podczas rozbiórki Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa górna, po zagęszczeniu 15 cm Chodniki z kostki brukowej betonowej, grubość 6 cm, podsypka cementowo-piaskowa z wypełnieniem spoin piaskiem, kostka szara Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki Humusowanie i obsianie terenu przy krawężnikach, humus grubości 10 cm Uwaga do obowiązków wykonawcy należy: Przed przystąpieniem do robót, wykonawca ma obowiązek opracować i zatwierdzić projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas robót. Zadanie należy realizować etapami, tak, aby na bieżąco zapewniony był dostęp do każdego z budynków wielorodzinnych oraz, aby umożliwiona była dostawa towarów do sklepów znajdujących się na osiedlu. NIE JEST MOŻLIWE JEDNOCZESNE ZAMKNIĘCIE RUCHU KOŁOWEGO NA CAŁYM CIĄGU ULIC. Roboty w zakresie jezdni ulic na kolejnym etapie można zacząć dopiero, gdy możliwe będzie dopuszczenie do ruchu poprzedniego etapu. Etapowanie prac należy zaplanować w uzgodnieniu z Zamawiającym, mając na uwadze następujące priorytety: zapewnienie przez cały okres robót dostępu samochodów do osiedlowego parkingu zlokalizowanego przed blokiem nr 15. zapewnienie przez cały okres robót możliwości dostawy towarów do sklepów zlokalizowanych na osiedlu. zapewnienie przez cały okres robót dojazdu do ul. Rydza Śmigłego i ul. A. Boryczki. zapewnienie przez cały okres robót możliwości dojazdu do parkingów zlokalizowanych za blokami przy ul. Marynarki Wojennej 10, 12, 14. zapewnienie przez cały okres robót dojazdu do bloków przy ul. Marynarki Wojennej 16 i 18. Po zakończeniu robót, Wykonawca ma obowiązek opracować inwentaryzację geodezyjną powykonawczą dotyczącą całego zakresu robót. Koszt opracowania projektu organizacji ruchu oraz inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej należy wliczyć w cenę kontraktu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332520
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) w terminie wyznaczonym do składania ofert. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto: 76 1030 1250 0000 0000 8800 0099, z zaznaczeniem na dowodzie wpłaty: wadium - Przebudowa i remont dróg na terenie miasta Tarnowa - ETAP II Wadium musi znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego nie później niż w dniu i w godzinie składania ofert. Dowód potwierdzenia wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż przesądzającym o wniesieniu wadium jest zaksięgowanie kwoty wadium na koncie Zmawiającego, a nie dołączenie dowodu jego uiszczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji na roboty budowlane
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://portal.tarnow.bip-gov.info.pl/bip/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach