Przetargi.pl
Przebudowa i remont budynku przy ul. Armii Krajowej 1B w Biskupcu - etap I w ramach zadania inwestycyjnego Termomodernizacja oświatowych obiektów użyteczności publicznej Powiatu olsztyńskiego

Zarząd Powiatu Olsztyńskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 10-516 Olsztyn, Plac Bema 5
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 5210500 , fax. 089 5210501
  • Data zamieszczenia: 2011-06-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Olsztyńskiego
    Plac Bema 5 5
    10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 5210500, fax. 089 5210501
    REGON: 51074266900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-olsztynski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i remont budynku przy ul. Armii Krajowej 1B w Biskupcu - etap I w ramach zadania inwestycyjnego Termomodernizacja oświatowych obiektów użyteczności publicznej Powiatu olsztyńskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie robót budowlanych polegających na Przebudowie i remoncie budynku przy ul. Armii Krajowej 1B w Biskupcu - etap I w ramach zadania inwestycyjnego Termomodernizacja oświatowych obiektów użyteczności publicznej Powiatu olsztyńskiego. 2.Lokalizacja inwestycji: 11-300 Biskupiec, ul. Armii Krajowej 1B, działka nr 217-17, obręb 4 3.Przedmiot zamówienia w szczególności obejmuje wykonanie robót zewnętrznych. Zakres robót obejmuje: 1)robóty rozbiórkowe polegające na: a)demontażu podokienników wewnętrznych, b)demontażu krat okiennych, c)demontażu okien, d)demontażu drzwi, e)demontażu luksferów, f)rozbiórce istniejących schodów zewnętrznych, g)rozebraniu łącznika pomiędzy budynkiem administracyjnym a przychodnią lekarską, h)rozebraniu elementów dachowych wraz z obróbkami blacharskimi, i)wywozie i utylizacji gruzu, złomu i innych materiałów porozbiórkowych 2)wykonanie izolacji i ocieplenia ścian piwnic budynku folią kubełkową oraz styropianem gr 8 mm, 3)przebudowę wejścia głównego do budynku umożliwiającą dostęp dla osób niepełnosprawnych bez zakupu i instalacji platformy dźwigu dla osób niepełnosprawnych oraz wykonanie płyty fundamentowej o gr 15 cm z betonu B-20 zbrojoną konstrukcyjnie siatką z prętówpod szyb windy 4)przebudowę wejścia bocznego do budynku wraz z wykonaniem nowych schodów zewnętrznych opartych na nowo projektowanej ścianie piwnic 5)roboty murowe, 6)naprawy pokrycia dachowego poprzez wyreperowanie zniszczonego pokrycia dachowego oraz pokrycie całości dachu papą termozgrzewalną, 7)wykonanie w konstrukcji dachu wyłazu 100x100 cm na dach w klatce schodowej bocznej, 8)wykonanie obróbek blacharskich kominów, wykonanie obróbek pasa okapowego (fartuchy nadrynnowe), 9)remont i właściwie wyprofilowanie oraz zamocowanie haków utrzymujących rynny 10)wymianę rynien i rur spustowych na nowe z blachy ocynkowanej gr. 0,5 mm 11)wymianę fartuchów podokiennych 12)zakup i montaż elementów zewnętrznych ślusarsko-kowalskich (wycieraczki do obuwia, balustrady schodowe, pochwyty ze stali nierdzewnej), 13)wymianę jednego grzejnika C 11-30-0,6 m (znajdującego się na parterze przy wejściu głównym do budynku), 14)zamurowanie otworu po luksferach, 15)wykonanie elewacji budynku styropianem o gr. 15 cm w systemie STOPER , 16)wykonanie opaski wokół budynku, 17)wykonanie drenażu opaskowego od północnej strony budynku, 18)wymianę stolarki okiennej na stolarkę PCV, 19)wymianę stolarki drzwiowej zewnętrznej aluminiowej i stalowej, 20)zakup i montaż folii antywłamaniowej (ok. 12m2) na oknach wskazanych przez Zamawiającego, 21)wykonanie instalacji odgromowej, 22)wymianę nowej podtynkowej z drzwiami pełnymi i zamkiem, rozdzielnicy głównej T0 oraz wymianę nowych tablic rozdzielczych piętrowych w skrzynkach modułowych podtynkowych, zgodnie z rysunkami i schematem załączonym do projektu wykonawczego. Szczegółowy zakres robót budowlanych został określony w dokumentacji projektowej, w skład, której wchodzi projekt budowlany, stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ, oraz załącznik nr 7 do SIWZ - pozwolenie na budowę nr Bc-92-2010 z dn. 27.12.2010r. 4.Roboty budowlane obejmują również: 1)sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Planu BIOZ), dokonywanie przy udziale lub z upoważnienia Zamawiającego niezbędnych zawiadomień i zgłoszeń; 2)przejęcie od Zamawiającego przy udziale Inspektora Nadzoru terenu budowy; 3)wykonanie robót pomocniczych, przygotowawczych i porządkowych oraz naprawę ewentualnych uszkodzeń powstałych z winy Wykonawcy; 4)zapewnienie kierownika budowy, kierowników robót wymaganych branż przez osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane; 5)pokrycie przez Wykonawcę kosztów poboru energii elektrycznej i wody, zużytych podczas prowadzonych robót budowlanych; 6)zapewnienie i prowadzenie obsługi geodezyjnej terenu budowy; 7)prowadzenie dokumentacji budowy; 8)montaż maszyn, instalacji i wyposażenia w urządzenia i obiekty niezbędne do funkcjonowania placówki zgodnie z rozwiązaniami przewidzianymi w dokumentacji projektowej; 9)wykonanie niezbędnych pomiarów, badań, prób i sprawdzeń; 10)zagospodarowanie terenu, Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu po wykonywanych pracach i co najmniej przywrócenia stanu pierwotnego; 5.Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia: 1)przy wykonywaniu robót budowlanych należy stosować wyroby, które zostały dopuszczone do obrotu oraz powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, zgodnie z przepisami ustawy z 16 kwietnia 2004r. (Dz.U.04.92.881 z późn. zm.) o wyrobach budowlanych. Wszystkie niezbędne elementy powinny być wykonane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa budowlanego; 2)roboty należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi normami, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, z warunkami określonymi w pozwoleniu na budowę oraz poleceniami inspektora nadzoru, pod stałym nadzorem technicznym, z zachowaniem obowiązujących przepisów bhp i przeciwpożarowych dla tego rodzaju robót. Wykonawca jest zobowiązany przy realizacji robót do zachowania szczególnej ostrożności z uwagi na konieczność zapewnienia ciągłości pracy urzędników w remontowanym obiekcie oraz ruch interesantów w obiekcie w godzinach urzędowania. Zdaniem Zamawiającego obiekt klasyfikuje się według PKOB: 1220 (budynku użyteczności publicznej o charakterze administracyjnym); 3)wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z dokumentacją projektową i umową oraz za jakość zastosowanych materiałów i jakość wykonanych robót. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy; 4)przy wykonywaniu robót należy stosować materiały i urządzenia dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie, posiadające stosowne aprobaty, certyfikaty i atesty; 5)użyte nazwy handlowe w dokumentacji technicznej i przedmiarach należy traktować jako formę określenia rodzaju i jakości oraz standardu zastosowanych materiałów, osprzętu, urządzeń; 6)wszystkie wskazania z nazwy wyrobów użyte w dokumentacji technicznej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych; 7)obowiązkiem Wykonawcy jest utrzymanie porządku i ochrony mienia znajdującego się na placu budowy i terenach przyległych. Wykonawca zobowiązany jest utrzymać plac budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwać na bieżąco zbędne materiały, odpady i śmieci oraz ponieść koszty z tym związane. Wykonawca jest zobowiązany do naprawy wszelkich uszkodzeń powstałych w obrębie placu budowy w okresie od dnia jego przekazania Wykonawcy do dnia odbioru końcowego robót; 8)Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały, do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości parametrów. 6.Zamawiający zaleca Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej celem zapoznania się z zakresem niniejszego zamówienia publicznego oraz uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych do oceny zakresu realizowanych prac. Z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do realizacji umowy przez Wykonawcę Zamawiający nie będzie dokonywał żadnych dodatkowych płatności i zamówień. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 7.W celu zapoznania się z przedmiotem zamówienia oferent ma możliwość dokonania oględzin miejsca budowy i rozpoznania wszelkich uwarunkowań, które mogą mieć wpływ na przyszły proces realizacji zadania i podaną w ofercie cenę. 8.Przedmiar robót, stanowiący załącznik do dokumentacji technicznej, jest opracowaniem wtórnym w stosunku do projektu i specyfikacji technicznych. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia obrazują skalę robót budowlanych i pomoc Wykonawcy w oszacowaniu kosztów inwestycji. Przedmiar robót ma charakter dokumentu pomocniczego. 9.Użycie w SIWZ określeń przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia itp. uzasadnia specyfika przedmiotu zamówienia, którego Zamawiający nie jest w stanie opisać w inny sposób. Należy podkreślić, iż intencją Zamawiającego było jedynie opisanie przedmiotu zamówienia zgodnie z art. 29 Ustawy. Wykonawca może zastosować rozwiązania równoważne opisanym, gwarantujące utrzymanie wymaganych norm, parametrów, standardów techniczno-jakościowych i funkcjonalnych określonych przez Zamawiającego. Wykazanie równoważności zastosowanych rozwiązań z przedmiotem zamówienia (zgodnie z art. 30 ust 5 Ustawy) spoczywa na Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451110008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 7.000,00 złotych (słownie: siedem tysięcy złotych), w terminie do dnia 27.06.2011r., do godz. 13.30. 2.Wadium może być wnoszone w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej ( z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b, ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. 109, poz. 1158 z późn. zm. ), przy czym: 1)wadium wnoszone w formie pieniężnej powinno być wpłacone przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Olsztynie- Warmiński Bank Spółdzielczy w Jonkowie, nr konta 49 8857 0002 3001 0000 3900 0003. Na przelewie należy umieścić informację -Wadium - przetarg na Przebudowę i remont budynku przy ul. Armii Krajowej 1B w Biskupcu- etap I. Wymagane dołączenie kopii wpłaty do oferty. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania na rachunku Zamawiającego. 2)wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej i poręczeniach udzielanych przez podmioty, należy dołączyć do oferty w formie kopii, natomiast oryginał należy złożyć odrębnie w siedzibie Starostwa Powiatowego w Olsztynie, Pl. Bema 5- Biuro Obsługi Interesanta (na parterze), w terminie do dnia 27.06. do godz. 13.30, 3)w przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, termin ważności dokumentu stwierdzającego zabezpieczenie wadium nie może być krótszy niż termin związania z ofertą. Jeżeli termin ważności wadium będzie krótszy, to taka oferta podlega odrzuceniu ze względu na nieskutecznie wniesione wadium. 3.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza oraz z wyjątkiem Wykonawcy, który w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy, nie złożył wymaganych dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 4.Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.Zgodnie z art. 46, ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_olsztynski/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach