Przetargi.pl
Przebudowa i modernizacja energetyczna prosektorium Powiatowego Szpitala Specjalistycznego w Stalowej Woli

Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej Powiatowy Szpital Specjalistyczny ogłasza przetarg

  • Adres: 37-450 Stalowa Wola, ul. Staszica
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8433201, , fax. 15 8433397
  • Data zamieszczenia: 2019-03-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej Powiatowy Szpital Specjalistyczny
    ul. Staszica 4
    37-450 Stalowa Wola, woj. podkarpackie
    tel. 15 8433201,, fax. 15 8433397
    REGON: 00031256700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-stw.com
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej Powiatowy Szpital Specjalistyczny w Stalowej Woli

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i modernizacja energetyczna prosektorium Powiatowego Szpitala Specjalistycznego w Stalowej Woli
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa i modernizacja energetyczna prosektorium Powiatowego Szpitala Specjalistycznego w Stalowej Woli zgodnie z formularzem cenowym, opisem przedmiotu zamówienia oraz wymaganiami zawartymi w specyfikacji. 2. Pozostałe warunki określa projekt umowy, stanowiący Załącznik nr 10 do Specyfikacji 3. Okres rękojmi za wady przedmiotu umowy wynosi 5 lat od daty odbioru końcowego zgodnie z zasadami określonymi w Kodeksie Cywilnym. 4. Zamawiający informuje, że tam, gdzie w SIWZ opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, co mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne opisywanym pod warunkiem, że będą one o nie gorszych właściwościach i jakości. Tam, gdzie Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa wart. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający wskazuje, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w ramach złożonej oferty, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego 5. Przedmiotem przetargu jest wybór Wykonawcy, który wykona na rzecz Zamawiającego roboty budowlane określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) jako: główny przedmiot zamówienia: 45215220-5 Roboty budowlane w zakresie budowy innych obiektów budowlanych niż ośrodki pobytowe przedmiot pomocniczy zamówienia Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45262690-4 Remont starych budynków 45261000-4 Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45262660-5 Usuwanie azbestu 45262522-6 Roboty murarskie 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45410000-4 Tynkowanie 45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45432130-4 Pokrywanie podłóg 45431000-7 Kładzenie płytek 45440000-3 Roboty malarskie i szklarskie 45321000-3 Izolacja cieplna Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45261215-4 Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych 45311000-0 Roboty w zakresie przewodów instalacji oraz opraw elektrycznych 45316000-5 Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45312311-0 Montaż instalacji piorunochronnej 45317000-2 Inne instalacje elektryczne Hydraulika i roboty sanitarne 45331000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45330000-9 Hydraulika i roboty sanitarne 45331000-6 Instalacje cieplne, wentylacyjne i konfekcjonowania powietrza 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45320000-6 Roboty izolacyjne Zadanie jest dofinansowane z programu RPO. Dokumentacja oraz przedmiary robót są rozdzielone dla części kwalifikowanej oraz niekwalifikowanej. Dla osiągnięcia celu należy wykonać łącznie całość zadania. W szczególności należy wykonać: Roboty budowlane: 1) demontaż pokrycia dachowego z płyt azbestowo-cementowych wraz z utylizacją, 2) wykonanie nowego pokrycia dachowego z blachy tytan-cynk na nowym deskowaniu oraz nowe obróbki blacharskie i orynnowanie, 3) wymiana kompleksowa stolarki okiennej i drzwiowej wraz z wykonaniem niektórych nowych otworów i zamurowaniem zbędnych, 4) kompleksowe docieplenie budynku (stropu wełną mineralną, ścian styropianem), 5) rozbiórka zbędnych ścianek, skucie płytek, nowe ścianki zgodnie z nowymi potrzebami, nowe tynki po skutych tynkach i płytkach, 6) wymiana posadzek w całym budynku (PCV, gres, kamień) 7) nowe okładziny ścienne z płytek glazurowanych i kamiennych, 8) obudowa stelaży narażonych na zawilgocenie płytą wodoodporną, 9) wymiana nawierzchni na placu przed budynkiem z asfaltu na trylince na kostkę brukową oraz nowe krawężniki, 10) rozbiórka istniejącego chodnika z asfaltu oraz wykonanie nowego dojścia do budynku z kostki brukowej obramowanej obrzeżem 8x30, 11) wykonanie osłon kontenerów na śmieci w formie obrotowo-składanych bram umożliwiające po otwarciu wymianę kontenerów oraz furtek dla dostarczania odpadów, 12) wykonanie konstrukcji pod centrale wentylacyjne oraz wykonanie osłon w formie wygrodzeń, 13) dostawa i montaż elementów małej architektury. Roboty instalacyjne: a) wykonanie nowego węzła cieplnego oraz nowej instalacji centralnego ogrzewania z rozdzielaczami i grzejnikami, b) dla potrzeb przygotowania ciepłej wody użytkowej zamontowanie nowej pompy cieplnej, c) wykonanie nowej instalacji wody zimnej, ciepłej i cyrkulacji z nowymi urządzeniami. W punktach istotnych dla technologii medycznej zamontowanie bezdotykowych baterii z regulowaną temperaturą, d) wykonanie nowej instalacji kanalizacji sanitarnej z nowymi odbiornikami. W sali sekcyjnej wyposażenie specjalistyczne, e) poprowadzić nowy odcinek kanalizacji sanitarnej od budynku do studni w terenie wraz z zamontowaniem nowej studni na połączeniu nowego i starego odcinka, f) montaż nowych klimatyzatorów z jednostką zewnętrzną, g) wykonanie całościowe wentylacji mechanicznej nawiewno – wywiewnej wraz z 2 centralami zewnętrznymi, rurociągami i automatyką. Instalacje elektryczne: a) na istniejącym zasilaniu do budynku zainstalować nową tablicę, b) wykonanie nowej instalacji elektrycznej dla potrzeb oświetlenia, zasilania gniazd, zasilania wentylacji mechanicznej i technologicznej (pompa cieplna, komora chłodnicza na zwłoki, klimatyzatory itp.), c) montaż paneli fotowoltaicznych wraz z całą instalacją dla magazynowania energii elektrycznej i jej podawanie do instalacji w formie prądu zmiennego. Wytworzona energia elektryczna nie będzie podawana do państwowej sieci, d) w przebudowywanych pomieszczeniach wszystkie przewody prowadzić pod tynkiem lub w tynku. Instalacje teletechniczne: a) z budynku technicznego Szpitala doprowadzić w kanalizacji teletechnicznej skrętkę komputerową dla nowych punktów instalacji LAN zakończone gniazdem RJ45, b) z istniejącej linii telefonicznej rozprowadzić zasilanie telefonów do nowych lokalizacji opisanych w przedmiarze robót. Informacje ogólne: Zakres obejmuje roboty zadania związanego z przebudową pomieszczeń i kompleksową termomodernizacją budynku Prosektorium Szpitala, objętych projektem budowlanym opracowanym w 2017 roku przez Biuro Projektowe GEO PROJEKT INWEST Sp. z o.o. Z Kraśnika pt. „Przebudowa i modernizacja energetyczna budynku Prosektorium w Powiatowym Szpitalu Specjalistycznym w Stalowej Woli”. Powierzchnia użytkowa budynku wynosi 117,91 m2. Jest to budynek parterowy, niepodpiwniczony z nieużytkowym poddaszem. Jest i będzie użytkowany przez prosekturę szpitalną. Przebudowa jest konieczna z uwagi na niespełnianie wielu przepisów sanitarnych i budowlanych istniejących pomieszczeń oraz bardzo nieefektywnymi instalacjami i przegrodami pod względem zużycia energii elektrycznej. Do budynku doprowadzono wszystkie media. Jednak z uwagi na nieefektywność energetyczną przyłącz ciepłej wody zostanie zlikwidowany całkowicie, natomiast przyłącz CO zostanie zastąpiony nowym krótkim z sieci zewnętrznej PEC. Przyłącz ten nie jest przedmiotem zadania. Zagospodarowanie terenu również zostanie przebudowane tak w zakresie placów i chodników jak i osłony śmietnika. Informacje o zakresie robót: Na planowanej powierzchni Zamawiający przewiduje wykonanie pomieszczeń dla przetrzymywania zwłok i ich wydawania rodzinie oraz salę sekcyjną wraz z pomieszczeniami pomocniczymi dla spełnienia funkcji. Uwaga : zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w dniu 15.03.2019 o godz. 10:00 terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. W sprawie wizji lokalnej proszę o kontakt z P. Pawłem Stagunem tel. 15 843-32-84.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45215220-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM: 1. Przystępując do przetargu i składając ofertę przetargową Wykonawcy są zobowiązani wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium wynosi 20 000,00 zł (słownie dwadzieścia tysięcy złotych PLN): 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) Pieniądzu, 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) Gwarancjach bankowych, 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. 2019 poz. 310) 4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Warszawie Nr konta 84 1020 4391 0000 6102 0175 7293 z dopiskiem „wadium przetargowe – 130 ZP / 2019 Prosektorium” . 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w punkcie 4 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Zamawiający zaleca aby Wykonawca dołączył do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. 7. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy dołączyć do oferty przetargowej. W przypadku gdy Wykonawca po upływie ważności odpowiednio poręczenia lub gwarancji będzie oczekiwał od Zamawiającego zwrotu oryginału tego dokumentu, Zamawiający wymaga aby do treści składanej oferty dołączono uwierzytelnioną kserokopię odpowiednio poręczenia lub gwarancji (w celu braku konieczności późniejszego rozszywania złożonej oferty) natomiast oryginał tego dokumentu umieścić w koszulce i umieścić w kopercie łącznie z ofertą przetargową. 8. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy PZP. 9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 10. Zwrot wadium odbywać się będzie zgodnie z zapisami zapisanymi w art. 46 ustawy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. I. PODSTAWY WYKLUCZENIA WYKONAWCY Z POSTĘPOWANIA 1. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę na podstawie przepisów art. 24 ust.1 pkt 12-23 ustawy Pzp. 2. Zamawiający, na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, wykluczy również z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę: - w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. 2019 poz 243 z póź. zmianami) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe ( Dz. U. 2017 poz. 2344 zpóź. zmianami) 3. Wykluczenie wykonawcy następuje jeśli okoliczności, o których mowa w przepisach wskazanych w ust. 1, wystąpiły w terminach wskazanych w art. 24 ust. 7 ustawy Pzp. 4. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16–20 lub ust. 5 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 5. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna przedstawione dowody za wystarczające. 6. W przypadkach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 19, przed wykluczeniem wykonawcy, zamawiający zapewnia temu wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji. Zamawiający wskazuje w protokole sposób zapewnienia konkurencji. 7. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania, ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. II. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Zamawiający wymaga, złożenia wraz z ofertą : 1 oświadczenia dotyczącego przesłanek wykluczenia z postępowania – wypełnione i podpisane odpowiednio przez osobę (osoby) upoważnioną (upoważnione) do reprezentowania Wykonawcy. Załącznik nr 4 do SIWZ 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w punkcie 1 niniejszej SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 3. Zamawiający żąda aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie 1 niniejszej SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie 1 niniejszej SIWZ. III. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień oświadczeń lub dokumentów 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 2) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności - Załącznik nr 8 do SIWZ 3) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne - Załącznik nr 8 do SIWZ 4) oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu - Załącznik nr 5 do SIWZ. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. DOKUMENTY PODMIOTÓW ZAGRANICZNYCH 1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 3.1) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2) Dokumenty o których mowa w pkt. 1 , powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 2 stosuje się. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach