Przetargi.pl
Przebudowa i adaptacja Wielkiego Młyna w Gdańsku na Muzeum Bursztynu wraz z II etapem termomodernizacji w ramach projektu RPPM.10.01.00-22-0022/17-00 „Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków mieszkalnych i użytkowych zlokalizowanych na terenie Gminy Miasta Gdańska – w latach 2017-2020” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020

Muzeum Gdańska ogłasza przetarg

  • Adres: 80-831 Gdańsk, Długa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 573 31 28, , fax. 58 573 31 28 wew. 0
  • Data zamieszczenia: 2020-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Gdańska
    Długa 46/47
    80-831 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 58 573 31 28, , fax. 58 573 31 28 wew. 0
    REGON: 28339200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumgdansk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i adaptacja Wielkiego Młyna w Gdańsku na Muzeum Bursztynu wraz z II etapem termomodernizacji w ramach projektu RPPM.10.01.00-22-0022/17-00 „Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków mieszkalnych i użytkowych zlokalizowanych na terenie Gminy Miasta Gdańska – w latach 2017-2020” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot inwestycji. Docelowym przedmiotem inwestycji jest adaptacja budynku Wielkiego Młyna w Gdańsku do potrzeb Muzeum Bursztynu, będącego filią Muzeum Gdańska. Miasto W 2016 roku przekazało budynek w użytkowanie Muzeum Gdańska z przeznaczeniem na cele muzealne. Planowana inwestycja dotycząca zagospodarowania terenu, obejmuje zmiany ukształtowania placu wejściowego od ul. Wielkie Młyny i udrożnienie wejścia do obiektu od strony Placu Heweliusza istniejącym mostkiem zawieszonym nad Kanałem Raduni, które zostały opracowane na etapie Projektu budowlanego - branża architektoniczna. Muzeum Bursztynu w zabytkowym budynku Wielkiego Młyna w Gdańsku przy ul. Wielkie Młyny 16. Autorstwa arch. Kseni Piątkowskiej z grudnia 2016 roku. Zarówno projekt wykonawczy I-go i II-go etapu termomodernizacji budynku Wielkiego Młyna nie wprowadza zmian w istniejącym a także ujętym w projekcie budowlanym Muzeum Bursztynu w zabytkowym budynku Wielkiego Młyna w Gdańsku przy ul. Wielkie Młyny 16. z grudnia 2016 roku Planie Zagospodarowania Terenu. 2. Istniejący stan zagospodarowania terenu objętego opracowaniem. Szczegółowy opis zawarto w Projekcie budowlanym - branża architektoniczna. Muzeum Bursztynu w zabytkowym budynku Wielkiego Młyna w Gdańsku przy ul. Wielkie Młyny 16 z grudnia 2016 roku. 3. Projektowane zmiany w zagospodarowaniu terenu dotyczące adaptacji Wielkiego Młyna na Muzeum Bursztynu. Szczegółowy opis zawarto w Projekcie budowlanym - branża architektoniczna Muzeum Bursztynu w zabytkowym budynku Wielkiego Młyna w Gdańsku przy ul. Wielkie Młyny 16. z grudnia 2016 roku 4. Zestawienie powierzchni zagospodarowania terenu objętego opracowaniem adaptacji Wielkiego Młyna na Muzeum Bursztynu: a) Powierzchnia istniejącej zabudowy - 1130,0 m2 b) Powierzchnia istniejących placów wejściowych - 93,1m2 c) Powierzchnia projektowanych placów wejściowych -110,0m2 5. Układ urbanistyczny Starego i Głównego Miasta Gdańska wpisano do rejestru zabytków pod nr 8 (nowy 15) decyzją WKZ w Gdańsku z dnia 11.10.1947r.; decyzją Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 08.09.1994 r. uznany za Pomnik Historii. 6. Teren i obiekt nie znajduje się w granicach terenu górniczego. 7. Projektowana inwestycja nie stanowi zagrożenia dla środowiska oraz higieny i zdrowia użytkowników. Zakres realizacji: Przedmiotem realizacji jest adaptacja zabytkowego budynku Wielkiego Młyna do potrzeb wprowadzanej do w/w obiektu nowej instytucji, którą jest Muzeum Bursztynu. Jest to końcowy etap inwestycji obejmujący: • prace rozbiórkowe; • prace konserwatorskie zabytkowych ceglanych wewnętrznych i zewnętrznych ścian Młyna wg programu opracowanego przez mgr Macieja Szczepkowskiego i uzupełnionego przez dr Annę Kriegseisen; • wykonanie zabezpieczeń przeciwpożarowych głównej konstrukcji kondygnacji Młyna do R120, według opracowań branżowych (Projekt zabezpieczeń ppoż. i proj. architektury); • wykonanie mostka wraz z balustradami szklanymi na poziomie +2 wzdłuż wschodniej ściany szczytowej Młyna łączącego obie strony zlokalizowanej na tym poziomie wystawy stałej; • wykonanie zewnętrznych schodów wraz z podestami, murkami oporowymi, balustradami, pochwytami, systemowymi wycieraczkami zewnętrznymi, totemami informacyjnym i oświetleniem liniowym LED; • wykonanie zewnętrznej identyfikacji graficznej Muzeum w formie literowego logo mocowanego na wschodniej ścianie szczytowej Wielkiego Młyna; • zmniejszenie strefy istniejącej w Młynie ekspozycji archeologicznej poprzez przykrycie jej wydzielonych pól posadzką na płytce stropowej i zabezpieczenie szklanymi balustradami; • wprowadzenie windy osobowo-towarowej o udźwigu 1000kg i pojemności 13 osób do istniejącego, wykonanego na I etapie termomodernizacji szybu; • wymianę istniejącej hydraulicznej osobowej windy panoramicznej firmy Otis na nową, elektryczną, w nowym szybie o konstrukcji stalowej, obudowanym szkłem; • wykonanie i wykończenie schodów z pochwytem w strefie sali restauracyjnej umożliwiających połączenie restauracji niezależnym wejściem z Placu Heweliusza; • wykonanie i wykończenie ścian działowych przewidzianych układem funkcjonalnym Muzeum; • wykonanie posadzek we wszystkich pomieszczeniach przewidzianych układem funkcjonalnym; • wykonanie wykończenia wszystkich płaszczyzn biegów, spoczników i podestów obu klatek schodowych K1 i K2; • wykonanie wykończenia wszystkich płaszczyzn biegów, spoczników i podestów schodów występujących w poziomie "0"; • wykonanie wykończenia wszystkich płaszczyzn biegów, spoczników i podestów schodów wejściowych z balustradami/pochwytami do budynku od ul. Rajskiej/Wielkie Młyny; • wykonanie elementów identyfikacji wizualnej na wschodniej ścianie budynku według opracowań branżowych (architektura i elektryka); • wykonanie sufitów podwieszanych w strefach przewidzianych w projekcie; • wykonanie przedścianek wentylowanych zlokalizowanych przed licem zabytkowej ściany ceglanej przewidzianych układem funkcjonalnym; • wykonanie bram pożarowych wydzielających pas międzykondygnacyjny poziomu '0' i +1 w strefie sali restauracyjnej, zaplecza restauracji i sali edukacyjnej; • wykonanie parawanów szklanych ograniczających ze względów bezpieczeństwa dostęp do wskazanych okien na poziomie +1; • wykonanie blend zasłaniających wentylatory oddymiający oraz wyciągowy zlokalizowanego w górnej części atrium zgodnie z projektami branżowymi (architektura, konstrukcja i wentylacja); • wykonanie blend czerpni i wyrzutni w istniejących oknach zgodnie z projektami branżowymi (architektura i wentylacja); • wykonanie nowych szklanych, bezsłupkowych balustrad w miejscach przewidzianych projektem; • wykonanie nowych obudów okrągłych słupów w strefie atrium; • wykończenie poszczególnych płaszczyzn ścian nowoprojektowanych zgodnie z projektem architektonicznym; • wykonanie nowych obudów kanałów instalacyjnych, szybów windowych, elementów stałego wyposażenia wnętrza zgodnie z projektem architektonicznym; • wykończenie i aranżację wnętrz stref sanitarnych (wraz z „białym montażem” i wyposażeniem w osprzęt (m. in. suszarki, pojemniki na śmieci, papier toaletowy, dozowniki mydła itd.); • zamurowania istniejącego i wybicie nowego otworu drzwiowego w pomieszczeniu maszynowni istniejącego dźwigu panoramicznego; • wprowadzenie nowej stolarki wewnętrznej według zestawienia; • wykonanie lady głównej w strefie holu wejściowego; • wykonanie szafek ubraniowych w strefie holu wejściowego; • wykonanie podbitki dachu na przy ścianach północnej i południowej; • wykonanie częściowego demontażu i montażu płyt połaciowych GK wraz z izolacją termiczną w zakresie niezbędnym do realizacji podkonstrukcji stalowych; • odtworzenie zabezpieczenia p.poż. konstrukcji stalowej dachu po wykonaniu podkonstrukcji stalowych; • odtworzenie wszystkich wcześniej zdemontowanych warstw połaci dachowej (wełna, folia, płyty GK itp.) • wykonanie szpachlowania i malowania na kolor czarny płyt GK na połaci dachowej; • prace wykończeniowe „pod klucz” wszystkich ścian, sufitów i innych obróbek w niezbędnym zakresie (szpachlowanie, malowanie itp.); • malowanie na kolor czarny wiązarów dachowych; • kompleksowe wykonanie instalacji elektrycznych; • kompleksowe wykonanie instalacji teletechnicznych (wykonawca powinien posiadać aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia realizowanej w formie zabezpieczenia technicznego zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2019 r poz. 1495) – koncesja, o której mowa powyżej stanowić będzie załącznik nr 7 do umowy); • kompleksowe wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnych; • kompleksowe wykonanie instalacji centralnego ogrzewania (z podłączeniem do węzła CO dostarczanego przez GPEC); • kompleksowe wykonanie systemu wentylacyjno-klimatyzacyjnego wraz z automatyką oraz serwisowaniem i utrzymaniem w okresie gwarancji określonym w ofercie; • wykonanie prac izolacyjnych przecieku przez ścianę na poziomie „0” według załączonego opracowania. Wykonawca będzie zobowiązany do przestrzegania zasad i warunków prowadzenia prac wynikających z ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 r. poz. 282) oraz przepisów wykonawczych, a także zgodnie z pozwoleniem konserwatorskim posiadanym przez Zamawiającego. Szczegółowy zakres robót oraz parametry techniczne przedmiotu zamówienia określono w następujących dokumentach: 1) projekt budowlany – załącznik nr 1 do SIWZ 2) Projekt wykonawczy - załącznik nr 2 do SIWZ 3) Specyfikacja Techniczna Wykonania i odbioru Robót – załącznik nr 3 do SIWZ 4) Przedmiar robót (jako materiał pomocniczy)– załącznik nr 4 do SIWZ W przypadku, gdy Zamawiający użył w Opisie przedmiotu zamówienia (SIWZ wraz z załącznikami) nazw materiałów, urządzeń lub producentów, znaków towarowych i patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę należy je rozumieć jako przykładowe parametry minimalne oczekiwane przez zamawiającego. Zamawiający dopuszcza użycie rozwiązań równoważnych opisywanym. Zamawiający uzna za równoważne rozwiązania, których zastosowanie nie spowoduje zmiany projektu w zakresie przyjętej technologii wykonania. W przypadku, gdy Zamawiający użył oznaczeń, norm i specyfikacji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. Wykonawca, który na etapie realizacji umowy powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do wniesienia, przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości: 300 000,00 złotych (słownie: trzysta tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu (nie należy wpłacać w kasie Muzeum - art. 45 ust. 7 ustawy), b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 roku, poz. 1804 oraz z 2015 roku poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Muzeum Gdańska ul. Długa 46/47, 80-831 Gdańsk, w Banku PEKAO S.A. nr 90 1240 5400 1111 0010 4475 9512, przed terminem składania ofert, z oznaczeniem „Przebudowa i adaptacja Wielkiego Młyna w Gdańsku na Muzeum Bursztynu. 4. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz powinno być wystawione na Muzeum Gdańska ul. Długa 46/47; 80-831 Gdańsk. Oryginał dokumentu gwarancji/poręczenia należy złożyć wraz z ofertą. Zostanie on zdeponowany w kasie Muzeum Gdańska. UWAGA: Zamawiający zaleca, aby oryginał dokumentu gwarancji/poręczenia nie był w sposób trwały spięty z ofertą. 6. Dokument poręczenia/gwarancyjny powinien: a) przewidywać bezwarunkową utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w ust. 7 i 8; b) zawierać sformułowanie zobowiązania gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty wystawione przez Zamawiającego w przypadkach określonych w ust 7 i 8. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Ponadto Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Z chwilą zaistnienia przynajmniej jednego z wymienionych przypadków zamawiający wystąpi do gwaranta z pisemnym żądaniem zapłacenia kwoty stanowiącej wadium. Żądanie będzie zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. Gwarant nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji. Dopuszczalnym żądaniem gwaranta może być dokument potwierdzający, że osoba, która podpisała wezwanie do zapłaty w imieniu beneficjenta, upoważniona jest do jego reprezentowania lub przesłanie wezwania do zapłaty za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek beneficjenta. 10. Wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą, (termin związania określono w Rozdz. 7 ust. 3).
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015r. poz. 184, 1618 i 1634). Wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innymi nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (np. wspólników spółki cywilnej, konsorcjum), oświadczenie, o którym mowa powyżej składa osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach