Przetargi.pl
Przebudowa i adaptacja części istniejących pomieszczeń na oddział przedszkolny w budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Będzinie przy ul. 11 Listopada 7 – etap I, II, III, w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój edukacji przedszkolnej w Powiecie Będzińskim – przebudowa i adaptacja części istniejących pomieszczeń na oddział przedszkolny w budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Będzinie.

Powiat Będziński ogłasza przetarg

  • Adres: 42-500 Będzin, ul. Sączewskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 368 07 00 , fax. 32 267 79 33
  • Data zamieszczenia: 2017-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Będziński
    ul. Sączewskiego 6
    42-500 Będzin, woj. śląskie
    tel. 32 368 07 00, fax. 32 267 79 33
    REGON: 276254940
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat.bedzin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i adaptacja części istniejących pomieszczeń na oddział przedszkolny w budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Będzinie przy ul. 11 Listopada 7 – etap I, II, III, w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój edukacji przedszkolnej w Powiecie Będzińskim – przebudowa i adaptacja części istniejących pomieszczeń na oddział przedszkolny w budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Będzinie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmować będzie przebudowę i rozbudowę północno-wschodniego skrzydła budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Będzinie tj. istniejących pomieszczeń piwnicy (w ograniczonym zakresie, zgodnie z projektem), przyziemia, parteru i pierwszego piętra w celu adaptacji obiektu na oddział przedszkolny przystosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych. 2. Zakres inwestycji obejmować będzie m.in.: - Wykonanie wewnętrznych prac remontowo-budowlanych, w tym między innymi prace demontażowe, rozbiórkowe, murarskie, wykończeniowe mające na celu dostosowanie obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych. - Wykonanie instalacji wodnej, kanalizacyjnej, wentylacyjnej, centralnego ogrzewania i elektrycznej. - Wykonanie zewnętrznej sieci wodociągowej wraz z dodatkowym przyłączeniem hydrantu. - Na zewnątrz przedmiotowego budynku planuje się wykonanie m.in.: dobudowy klatki schodowej, drogi przeciwpożarowej i hydrantów, podjazdów dla osób niepełnosprawnych: 1) od strony wschodniej tj. przy głównym wejściu do budynku, 2) od strony zachodniej przy wyjściu ewakuacyjnym (w kierunku m.in. placu zabaw), windy, miejsc parkingowych, łącznika chodników. - Wykonanie I etapu sygnalizacji przeciwpożarowej. - Dostawę wraz z montażem części wyposażenia do przebudowanych pomieszczeń podlegających trwałemu zamontowaniu. - Obsługa geodezyjna inwestycji. Z uwagi na fakt, iż inwestycja będzie realizowana w czasie roku szkolnego, wszelkie roboty budowlane, które mogą zakłócić tok nauczania wymagają wcześniejszego uzgodnienia z Dyrektorem SOSW w Będzinie. Roboty budowlane do rozpoczęcia w 2017 roku to: - dobudowa klatki schodowej, - budowa chodników i drogi pożarowej, - budowa miejsc postojowych, - budowa podjazdu dla niepełnosprawnych, - budowa podszybia pod windę zewnętrzną, - budowa przyłącza wodociągowego wraz z zewnętrzną instalacją hydrantową. Roboty budowlane do rozpoczęcia od 12.02.2018r. to: - montaż szybu windowego, - likwidacja wewnętrznej klatki schodowej w przebudowywanej części budynku, - przebudowa segmentu północno-zachodniego obejmująca roboty rozbiórkowe, murarskie, wykończeniowe i instalacyjne, - roboty wykończeniowe i instalacyjne w dobudowanej klatce schodowej, - wykonanie I etapu sygnalizacji przeciwpożarowej, - pozostałe prace, zgodnie z dokumentacją przetargową. 3. Pierwsze płatności za wykonane prace nastąpią w nowym roku budżetowym 2018r. 4. Opis przedmiotu zamówienia sporządzony został z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. Wskazane zostały udogodnienia w zakresie rozwiązań architektonicznych wewnątrz budynku np.: stworzenie przestrzeni manewrowych dla wózków inwalidzkich, dostosowanie węzła sanitarnego, instalacji elektrycznych, zastosowanie powierzchni antypoślizgowych. Wprowadzono udogodnienia komunikacyjne np.: wykonanie windy, podjazdu oraz pochylni dla osób niepełnosprawnych (2), odrębnej klatki schodowej, miejsc parkingowych, chodników. Efektem inwestycji będzie funkcjonowanie obiektu dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych. DODATKOWE WYMAGANIA ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZAMÓWIENIA – KLAUZULA SPOŁECZNA Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający będzie wymagał, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu zamówienia zatrudniona była co najmniej 1 osoba bezrobotna na podstawie skierowania Powiatowego Urzędu Pracy, zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub na postawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnych do pracodawcy, wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do: - zatrudnienia co najmniej 1 osoby bezrobotnej, zgodnie z wymaganiami wskazanymi w niniejszym punkcie specyfikacji – klauzula społeczna – w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty rozpoczęcia realizacji robót budowlanych określonych w harmonogramie rzeczowo-terminowo-finansowym, w pełnym wymiarze czasu pracy, na umowę o pracę, nieprzerwanie przez cały okres wykonywania robót budowlanych; - przedłożenia zamawiającemu zgłoszenia ofert pracy przedstawionego Powiatowemu Urzędowi Pracy, odpisu skierowania osoby bezrobotnej przez Powiatowy Urząd Pracy do pracodawcy oraz umowy o pracę – w terminie do 21 dni od daty rozpoczęcia realizacji robót budowlanych. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego lub przez pracodawcę (z winy bezrobotnego), wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego bezrobotnego w terminie do 14 dni od ustania stosunku pracy ze zwolnionym bezrobotnym. Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania w/w osoby. Na żądanie zamawiającego, wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania w/w osoby. W przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wymaganej przez zamawiającego liczby osób bezrobotnych, wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia zamawiającemu kary umownej, w wysokości iloczynu kwoty przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres bezpośrednio poprzedzający moment zakończenia umowy oraz liczby miesięcy w okresie realizacji zamówienia – za każdego niezatrudnionego bezrobotnego poniżej liczby wymaganej przez zamawiającego, chyba że wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie oferty pracy Powiatowemu Urzędowi Pracy albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnienie osób bezrobotnych nastąpiło z przyczyn nie leżących po jego stronie. Za przyczynę nieleżącą po stronie wykonawcy będzie w szczególności uznany brak osób bezrobotnych zdolnych do wykonania zamówienia na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). 1.1. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2016, poz. 359 ze zm.). 1.2. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 26.10.2017 r. o godzinie 10:00. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: 59 8438 0001 0020 0656 2000 0120 - Bank Spółdzielczy w Będzinie 3. Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 3.1. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 3.2. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 3.6. lit. a) niniejszego rozdziału SIWZ. 3.3. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3.4. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 3.5. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 3.2. niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 3.6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (załącznik nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; Oświadczenie należy przekazać w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach