Przetargi.pl
PRZEBUDOWA GARAŻY NA ZESPÓŁ POMIESZCZEŃ ADMINISTRACYJNO-BIUROWYCH Z ZAPLECZEM SOCJALNYM W LESZNIE PRZY UL. BERWIŃSKICH

Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna ogłasza przetarg

  • Adres: 64-100 Leszno, ul. Kazimierza Karasia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 5298100 , fax. 65 5298131
  • Data zamieszczenia: 2017-04-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna
    ul. Kazimierza Karasia 15
    64-100 Leszno, woj. wielkopolskie
    tel. 65 5298100, fax. 65 5298131
    REGON: 000660995
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA GARAŻY NA ZESPÓŁ POMIESZCZEŃ ADMINISTRACYJNO-BIUROWYCH Z ZAPLECZEM SOCJALNYM W LESZNIE PRZY UL. BERWIŃSKICH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest przebudowa istniejącego budynku garażowego na zespół pomieszczeń administracyjno –biurowych z zapleczem socjalnym. Planowana robota budowlana obejmuje przebudowę istniejącego budynku garażowego, zlokalizowanego na działkach nr geod. 62/6, 73/2, przy ul. Berwińskich w Lesznie, na zespół pomieszczeń administracyjno-biurowych z zapleczem socjalnym, na potrzeby Urzędu Miasta Leszna. Przedmiot zamówienia obejmuje wprowadzenie zmian w zagospodarowaniu terenu poprzez: - wykonanie 2 podestów wejściowych do budynku, - wygospodarowanie nowego terenu zielonego (w miejsce istniejącej powierzchni utwardzonej) - wykonanie nowej infrastruktury podziemnej, tj.: - podejścia kanalizacji sanitarnej, - podejścia wodociągu, - zasilania energetycznego, - kanalizacji teletechnicznej. Uwaga: Zamawiający informuje, iż z zakresu przedmiotu niniejszego zamówienia wyłączone zostają prace związane z wykonaniem przyłączenia do sieci ciepłowniczej oraz wykonaniem węzła cieplnego, który będzie zlokalizowany w wydzielonym pomieszczeniu technicznym nr 16 przebudowywanego budynku i który będzie zasilał przedmiotowy budynek w energię cieplną. Węzeł cieplny zostanie zamontowany przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie, ul. Spółdzielcza 12. 2.Szczegółowy zakres robót i sposób ich wykonania jest opisany w projekcie budowlano-wykonawczym, Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) oraz w przedmiarach robót. Wymienione dokumenty są załącznikami niniejszej SIWZ (Załącznik Nr 8, 9, 10 do SIWZ) i wraz z nią są zamieszczone na stronie internetowej www.bip.leszno.pl oraz są dostępne w biurze prowadzącego postępowanie (Wydział Organizacyjny, Referat Administracyjno-Gospodarczy Urzędu Miasta Leszna, ul. K. Karasia 15, 64 – 100 Leszno, pok. Nr 1b). 3.Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania określone w: 1)projekcie budowlano-wykonawczym, 2)Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, 3)obowiązujących normach, 4)przedmiarach robót z uwzględnieniem poniższych warunków do w/w dokumentów: 1)wszystkie użyte materiały oraz technologie robót muszą odpowiadać wymaganiom stawianym w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz obowiązujących normach, 2)przed wbudowaniem jakichkolwiek materiałów Wykonawca okaże Inspektorom Nadzoru świadectwo dopuszczenia tego materiału do stosowania w budownictwie i spełnienia wymogów określonych w Specyfikacjach Technicznych i Polskich Normach, w celu uzyskania zgody na jego stosowanie, 4.Załączone do niniejszej SIWZ przedmiary robót mają jedynie charakter orientacyjny. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego zakresu robót w oparciu o opracowaną dokumentację i wizję lokalną. 5.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót wykonywanych u Zamawiającego. 6.Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawca do wykonania zamówienia będzie stosował wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1570).Transport materiałów na teren budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 7.Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń technicznych oraz elementów wyposażenia równoważnych opisywanym w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót. 8.Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w przedmiarze robót jest obowiązany złożyć oświadczenie i wykazać przez porównanie, że oferowane przez niego materiały, urządzenia techniczne i elementy wyposażenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz obowiązany jest uzyskać na ich zastosowanie akceptację Zamawiającego i Inspektorom Nadzoru. 9.W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych lub przedmiarach robót wskazana została nazwa handlowa lub znak towarowy materiału, urządzenia technicznego lub elementu wyposażenia, to charakteryzujące tak opisany materiał, urządzenie techniczne lub element wyposażenia, parametry i cechy techniczne oraz posiadane atesty i certyfikaty stanowią warunek równoważności dla rozwiązań zamiennych. Należy przyjąć, że wszystkim wskazanym znakom towarowym lub nazwom pochodzenia materiałów zaproponowanych i występujących w dokumentacji przetargowej towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, co oznacza, że dopuszcza się zastosowanie urządzeń i materiałów o cechach nie gorszych niż opisywane w niniejszym dokumencie, tj. spełniających wymagania techniczne, funkcjonalne i jakościowe co najmniej takie jak wskazane w specyfikacji materiałowej lub lepsze. 10.Powstałe podczas prowadzenia robót odpady zagospodaruje Wykonawca. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1987) i jej koszt uwzględnić w cenie ofertowej. 11.Zakres robót oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ryczałtową obejmuje także: 1)organizację i zagospodarowanie terenu budowy oraz zaplecza budowy zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r., nr 47, poz. 401), 2) ustanowienie Kierownika Budowy i Kierowników Robót dla poszczególnych branż, posiadających niezbędne uprawnienia budowlane, zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego oraz wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1126). Do obowiązków Kierownika Budowy należeć będzie koordynowanie prac wszystkich branż oraz sporządzanie we współpracy z Inspektorami Nadzoru i Zamawiającym protokołów z rad budowy. Kierownik Budowy zobowiązany będzie zapewnić plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zwany planem BIOZ, na podstawie „Informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia”, sporządzonej przez projektanta. 3)wykonywanie robót budowlanych przy ograniczonym terenie budowy; 4)ewentualne koszty transportu łamanego; 5)wykonanie projektu zagospodarowania teren budowy i obsługi terenu budowy obejmującego w szczególności sposób dostawy materiałów na teren budowy, opracowanie czasowej organizacji ruchu na czas dostawy materiałów na teren budowy. Plan zagospodarowania terenu budowy Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu w terminie do 5 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy, celem uzyskania akceptacji; 6)stały nadzór i obsługę geodezyjną, zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, pomiarów, badań i odbiorów oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej, łącznie z dokumentacją geodezyjną; 7)ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej z sumą ubezpieczenia nie niższą niż cena ofertowa brutto. Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć kopię w/w ubezpieczenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy wraz z dowodem uiszczenia wymaganych składek; 8)właściwe zabezpieczenie i oznakowanie terenu budowy w okresie realizacji przedmiotu zamówienia aż do zakończenia i odbioru końcowego; 9)bieżące utrzymanie czystości na terenie prowadzonych robót; 10)szkolenie osób zatrudnionych przy wykonywaniu zamówienia w zakresie przepisów BHP; 11)odtworzenie i przywrócenie do stanu pierwotnego utwardzeń terenu i zieleni; 12)po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu; 13)organizację posiedzeń koordynacyjnych - tzw. rad budowy wraz z udziałem w nich upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, przedstawiciela Zamawiającego, Kierownika Budowy i Kierowników Robót, Inspektorów Nadzoru. Rady budowy będą odbywać się raz na tydzień. Ponadto Przedstawiciele Wykonawcy są zobowiązani do uczestniczenia w tzw. naradach technicznych na każde żądanie Zamawiającego; 14)wykonywanie wszelkich wymaganych w trakcie realizacji i do odbioru badań laboratoryjnych potwierdzających uzyskanie dla badanych elementów parametrów technicznych wymaganych dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi. Badania laboratoryjne muszą być wykonywane przez uprawnione laboratoria niezależne w stosunku do Wykonawcy; 15)dokonywanie na bieżąco zapisów w dzienniku budowy; 16)ewentualne inne koszty, które zdaniem Wykonawcy trzeba ponieść w związku z realizacją zamówienia. 12.Do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: 1)Protokolarne przejęcie terenu budowy od Zamawiającego. 2)Usuwanie w określonym przez Zamawiającego i Inspektorów Nadzoru terminie wszelkich stwierdzonych nieprawidłowości. 3)Wykonywanie poleceń i wskazówek Inspektorów Nadzoru. 4)Organizowanie robót w uzgodnieniu z Inspektorami Nadzoru tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót. 5)Rozpoczęcie prac niezwłocznie od dnia przekazania terenu budowy. 6)Przestrzeganie zasad BHP oraz planu BIOZ. 7)Przestrzeganie przepisów ochrony przeciwpożarowej. 8)Najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłożenie Zamawiającemu dokumentów potwierdzających uprawnienia osób uczestniczących w realizacji zamówienia, o których mowa w Rozdziale 5 pkt 6 ppkt 3) lit. b) niniejszej SIWZ. 9)Zgłoszenie rozpoczęcia robót – przygotowanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia w PINB o terminie rozpoczęcia robót. 10)Przygotowanie oraz złożenie, w razie potrzeby, zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych do właściwego inspektora pracy, zgodnie z §3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003r. Nr 47, poz. 401). 11)Opracowanie harmonogramu realizacji robót oraz jego przedłożenie, do akceptacji Zamawiającego, w terminie do 5 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Wykonawca zobowiązany będzie do aktualizacji przedłożonego harmonogramu na każde polecenie Zamawiającego. Aktualizację należy składać w terminie 7 dni kalendarzowych od wezwania przez przedstawiciela Zamawiającego. 12)Usuwanie z terenu budowy osób i sprzętu niezwiązanych z realizacją zadania. 13)Dokonanie poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót w terminach określonych przez Inspektorów Nadzoru. 14)Wykonanie na polecenie Inspektorów Nadzoru prac niezbędnych ze względu na zagrożenie życia i bezpieczeństwa osób lub zabezpieczenie przed awarią, zawiadamiając o tym niezwłocznie Zamawiającego. 15)Uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych (planuje się jeden przegląd rocznie). Nieobecność Wykonawcy nie wstrzymuje przeprowadzenia przeglądu, a Zamawiający jest wówczas zobowiązany przesłać Wykonawcy protokół przeglądu gwarancyjnego wraz z wezwaniem do usunięcia stwierdzonych wad gwarancyjnych w określonym przez Zamawiającego terminie. 16)Usuwanie wad stwierdzonych w czasie przeglądów gwarancyjnych w terminie określonym przez Zamawiającego. 17)Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. 13.Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę minimum 36 miesięcznej gwarancji jakości i rękojmi na wykonane roboty i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia na zasadach opisanych w Rozdziale 13 pkt 1 ppkt 3) SIWZ. 14.W przypadku, gdy termin ważności polisy, o której mowa w Rozdziale 6 pkt 7 ppkt 1) lit. a) SIWZ upływa przed terminem zakończenia robót objętych niniejszym zamówieniem, wówczas wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu nowej polisy przed upływem ważności polisy poprzedniej. Nie dokonanie powyższego będzie stanowiło podstawę do wstrzymania robót z dniem upływu ważności polisy i naliczania kar umownych za spowodowanie przerwy w realizacji zamówienia z przyczyn zależnych od Wykonawcy do czasu przedstawienia Zamawiającemu nowej polisy. 15.Przekazanie terenu budowy nastąpi w terminie do 10 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy. Za ewentualne opóźnienia w przekazaniu terenu budowy wynikłe z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego wybranemu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia. 16.Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu w terminie do 5 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy, celem uzyskania akceptacji, projektu zagospodarowania terenu budowy i obsługi terenu budowy obejmującego w szczególności sposób dostawy materiałów na teren budowy, opracowanie czasowej organizacji ruchu na czas dostawy materiałów na teren budowy. 17.Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu budowy w okresie trwania realizacji inwestycji, aż do jej ukończenia i przejęcia przez Zamawiającego. Wykonawca zabezpiecza teren budowy, mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zabezpieczyć sprzęt oraz materiały. Wykonawca jest odpowiedzialny za stosowanie wszystkich środków bezpieczeństwa i zabezpieczeń przed kradzieżą i atakami wandalizmu przez cały okres trwania robót. 18.Wykonawca odpowiada za ochronę budowli, sieci, instalacji i urządzeń podziemnych i nadziemnych znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie terenu budowy i w obrębie drogi dojazdowej do placu budowy. 19.W zakresie Wykonawcy leży organizacja zaplecza budowy. Zaplecze budowy powinno spełniać wymagania polskiego prawa w tym zakresie. Lokalizacja zaplecza budowy powinna być uzgodniona z Zamawiającym. Wykonawca poniesie wszelkie koszty budowy zaplecza, utrzymania go przez cały czas trwania robót oraz koszty rozbiórki i usunięcia zaplecza i obiektów z nim związanych. 20.Wykonawca zabezpieczy teren budowy w media (energia elektryczna oraz woda) oraz w pomieszczenia higieniczno-sanitarne i socjalne, na czas prowadzenia robót, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r., nr 47, poz. 401). Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót, stanowiących przedmiot zamówienia, zainstaluje liczniki zużycia wody i liczniki zużycia energii. Rozliczenie Wykonawcy z tytułu zużycia wody i energii nastąpi po odbiorze robót na podstawie wskazań zainstalowanych liczników. 21.Zamawiający zastrzega, że Wykonawca nie będzie wykonywał robót związanych z realizacją zamówienia w godzinach tzw. „ciszy nocnej” tj. od godz. 22:00 do godz. 06:00. 22.Teren budowy, zgodnie z ustaleniami zawartymi w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, znajduje się w strefie „W” ochrony archeologicznej. Wszelkie prace ziemne na tym terenie muszą być prowadzone pod nadzorem archeologicznym, którego zapewnienie należy do obowiązków Wykonawcy. Koszt nadzoru archeologicznego oraz ewentualnych badań leży po stronie Wykonawcy. 23.Wykonawca w trakcie realizacji robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego terenu budowy z tytułu prowadzonych robót. 24.Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia Wykonawcy zaliczki. 25.Zamawiający nie dopuszcza możliwość częściowego fakturowania robót. 26.Podstawą do wystawienia faktury jest podpisany przez Zamawiającego i wyznaczonych przez niego przedstawicieli, Inspektorów Nadzoru, Kierownika Budowy, Kierowników Robót, Wykonawcy, podwykonawcy protokół końcowego odbioru robót. 27.Odbioru końcowego przedmiotu zamówienia dokona Zamawiający i wyznaczeni przez Zamawiającego przedstawiciele w obecności Wykonawcy, podwykonawców, Kierownika Budowy, Kierowników Robót i Inspektorów Nadzoru, w ciągu 14 dni od daty pisemnego zgłoszenia ich do odbioru, przy czym zgłoszenie to musi być potwierdzone przez Inspektorów Nadzoru, iż roboty zostały wykonane zgodnie z dokumentacją budowy, umową oraz, że obiekt nadaje się do użytkowania. Do zgłoszenia zakończenia robót Wykonawca załącza dokumenty wymagane ustawami i wydanymi na ich podstawie przepisami wykonawczymi, w szczególności: 1)pozwolenie na użytkowanie obiektu; 2)dokumentację powykonawczą tj. dokumentację budowy z naniesionymi zmianami dokonanymi w toku wykonania robót oraz geodezyjnymi pomiarami powykonawczymi, potwierdzone przez Kierownika Budowy oraz Inspektorów Nadzoru; 3)oświadczenie Kierownika Budowy o zakończeniu robót ; 4)protokoły odbiorów robót ulegających zakryciu i zanikających, 5)recepty i ustalenia technologiczne; 6)wypełniony dziennik budowy i książki obmiarów (oryginały); 7)wyniki pomiarów kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, zgodnie z SST i programem zapewnienia jakości (PZJ); 8)deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności wbudowanych materiałów, certyfikaty na znak bezpieczeństwa zgodnie z SST i programem zabezpieczenia jakości (PZJ)- zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 listopada 2016r. w sprawie sposobu deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym (Dz. U. z 2016r., poz. 1966); 9)rysunki (dokumentacje) na wykonanie robót towarzyszących (np.: na przełożenie linii telefonicznej, energetycznej, gazowej, oświetlenia itp.) oraz protokoły odbioru i przekazania tych robót właścicielom urządzeń; 10)geodezyjną inwentaryzację powykonawczą robót i sieci uzbrojenia terenu; 11)kopię mapy zasadniczej powstałej w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej; 12) pisemną gwarancję jakości na wykonane roboty i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia; 13)oraz inne dokumenty nie wymienione a wymagane obowiązującymi przepisami prawa, normami w tym zakresie. Dzień skutecznego zgłoszenia zakończenia robót traktowany będzie jako zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia. Zgłoszenia zakończenia robót uznaje się za skuteczne, jeżeli spełnia ono wszystkie wymagania opisane powyżej i umożliwia Zamawiającemu dokonanie odbioru końcowego. 28.Brak jakiegokolwiek z dokumentów wymienionych w pkt 27 powyżej lub też brak potwierdzenia przez Inspektorów Nadzoru, że przedmiot zamówienia został wykonany zgodnie z dokumentacją budowy i umową oraz obiekt nadaje się do użytkowania, spowoduje nie przystąpienie przez Zamawiającego do odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu; 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016r., poz. 359). 2.Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku: PKO BP S.A. o/Leszno nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 3.Wadium wnoszone w innych, dopuszczonych przez Zamawiającego formach, należy złożyć wraz z Ofertą, w oryginale, w osobnej kopercie opisanej w następujący sposób: Urząd Miasta Leszna, Wydział Organizacyjny Referat Administracyjno - Gospodarczy, ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno, „Wadium – przetarg na: Przebudowę garaży na zespół pomieszczeń administracyjno – biurowych z zapleczem socjalnym w Lesznie przy ul. Berwińskich. Znak sprawy: OR-A.271.01.2017” wraz z kserokopią poświadczoną „za zgodność z oryginałem”. 4.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: 1)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; 3)kwotę gwarancji/poręczenia; 4)termin ważności gwarancji/poręczenia; 5)bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie, zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj.: •jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. •jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6)gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe; 7)gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 8)wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego; 9)jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. 5.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdziale 11 pkt 1 niniejszej SIWZ. 6.Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa powyżej, przed upływem terminu składania ofert tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert. 7.Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8.Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 9.Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w pkt 1 ppkt 2) -5) niniejszego Rozdziału SIWZ (w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy Pzp) i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10.Zmawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 14 niniejszego Rozdziału SIWZ. 11.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10 powyżej, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach