Przetargi.pl
Przebudowa drogi ul. Przewodników Tatrzańskich w Zakopanem

Gmina Miasta Zakopane ogłasza przetarg

  • Adres: 34500 Zakopane, ul. T. Kościuszki
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 020 448 , fax. 182 020 448
  • Data zamieszczenia: 2017-03-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Zakopane
    ul. T. Kościuszki 13
    34500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. 182 020 448, fax. 182 020 448
    REGON: 65494800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi ul. Przewodników Tatrzańskich w Zakopanem
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.Przedmiot zamówienia: wykonanie drogowych robót budowlanych polegających na przebudowie drogi gminnej ul. Przewodników Tatrzańskich (etap II) w granicach istniejącego pasa drogowego w km od 0+655,49 do km 1+703,35 w ramach zadania inwestycyjnego o nazwie nr 2015/11 „Przebudowa drogi ul. Przewodników Tatrzańskich” w Zakopanem. 3.1. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: 1) roboty pomiarowe geodezyjne, inwentaryzacja powykonawcza, 2) roboty rozbiórkowe elementów dróg (krawężników lub innych obramowań jezdni wraz z ławą betonową, nawierzchni chodników, zjazdów, słupków, tablic, znaków drogowych itp.) wraz z wywozem z terenu budowy, 3) wykonanie wszelkich prac przygotowawczych niezbędnych do realizacji obiektu, w tym wycinki drzew z wywozem materiału na miejsce wskazane przez Zamawiającego z następującymi zastrzeżeniami: a)drewno dłużycowe i użytkowe pozyskane z pozyskane z wycinki drzew na działkach Gminy Miasto Zakopane będzie podlegało ocenie i wycenie po ścięciu, zgodnie z Zarządzeniem nr 29/2016 Burmistrza Miasta Zakopane z dnia 22.02.2016 r., a jego wartość brutto zostanie odjęta od wartości wynagrodzenia brutto, określonego w § 20 ust. 1 zawartej umowy i będzie stanowiło własność Wykonawcy, b)drewno opałowe, trociny i gałęziówka powstałe w trakcie pozyskiwania drewna, stanowią odpad i podlegają zagospodarowaniu na własne potrzeby przez Wykonawcę, zgodnie z obowiązującym regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Zakopane, 4) karczowanie/frezowanie pni z uprzątnięciem trocin i fragmentów pni z terenu budowy, 5) frezowanie warstw bitumicznych nawierzchni jezdni wraz z wywozem na odległość do 10 km, na miejsce wskazane przez Zamawiającego, 6) rozbiórkę warstw bitumicznych nawierzchni jezdni wraz z wywozem z terenu budowy, 7) rozebranie nawierzchni z kostki kamiennej wraz z jej oczyszczeniem, wywozem na odległość do 10 km, na miejsce wskazane przez Zamawiającego, 8) rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego, podsypki cementowej, betonu, kamienia, gliny itp. wraz z wywozem z terenu budowy, 9) wszelkie roboty ziemne niezbędne do wykonania przedmiotu umowy wraz z wywozem urobku z terenu budowy, kształtowaniem niezbędnych skarp, korektą wysokości oraz nachylenia skarp, itp., 10) przebudowę istniejącej konstrukcji jezdni wraz ze ścieżką rowerową w granicach istniejącego pasa polegającą w szczególności na: a) wykonaniu podbudowy z kruszyw naturalnych i łamanych stabilizowanych mechanicznie z warstwą geowłókniny, b) wykonaniu oczyszczenia i skropienia emulsją asfaltową warstw konstrukcyjnych, c) wykonaniu warstwy wiążącej z betonu asfaltowego, d) wykonaniu warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, e) wykonaniu nawierzchni z kostki kamiennej granitowej na podsypce cementowo-piaskowej, warstwie betonu i podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechaniczne, wraz z transportem na odległość do 10 km kostki z odzysku jako materiału Zamawiającego. 11) obramowanie jezdni z krawężnika kamiennego granitowego na ławie betonowej z oporem, 12) obramowanie chodników i ścieżki rowerowej z kostki kamiennej granitowej z odzysku na ławie betonowej z oporem, 13) ściek uliczny przykrawężnikowy z dwóch rzędów kostki granitowej na ławie betonowej, wraz z transportem na odległość do 10 km kostki z odzysku jako materiału Zamawiającego, 14) nawierzchnie chodników z kostki betonowej na podsypce piaskowej i podbudowie z kruszywa łamanego, stabilizowanego mechanicznie, 15) nawierzchnie wodoprzepuszczalne wylewane na podbudowie z kruszywa łamanego i warstwie piasku, wokół rosnących drzew w pasie chodnika lub ścieżki rowerowej, 16) umocnienie korony drogi w formie budowli siatkowo-kamiennych, 17) urządzenia odwadniające kanalizacji deszczowej, 18) przebudowę instalacji oświetlenia ulicznego wraz z urządzeniami (oprawy energooszczędne typu LED); 19) przebudowę fragmentu sieci energetycznej, 20) kanał instalacyjny z rury PVC wraz ze studniami rewizyjnymi, 21) zabezpieczenia infrastruktury obcej (sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej, oświetleniowej, gazowej), 22) regulację wysokościową skrzynek, zasuw i hydrantów oraz wymianę i regulację wysokościową włazów i zwieńczeń studni na kanalizacji sanitarnej, sieci teletechnicznej, itp. 23) wykonanie przy przejściach dla pieszych nawierzchni z płyt ostrzegawczych typu „Brail” w kolorze żółtym z wypustkami wraz krawężnikiem granitowym, 24) wykonanie nowego oznakowania pionowego (wraz z naklejkami koloru żółtego na słupach i słupkach zlokalizowanych w ciągach dla pieszych), 25) wykonanie grubowarstwowego oznakowania poziomego, 26) dostosowanie elementów drogi do stanu istniejącego nieruchomości do niej przyległych, 27) demontaż istniejących ławek i montaż ławek parkowych wandaloodpornych, 28) plantowanie i humusowanie z obsianiem trawą terenu zieleńca przy krawężniku oraz rekultywację terenów zielonych w bezpośrednim sąsiedztwie elementów drogi. 29) opracowanie i dokonanie uzgodnień tymczasowej zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia robót drogowych, 30) Uwaga: Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z wymogami zawartymi w załączniku nr 1 do Zarządzenia nr 258/2016 Burmistrza Miasta Zakopane z dnia 15 grudnia 2016 r. w sprawie wymogów, jakim powinny odpowiadać przejścia dla pieszych, przejścia podziemne, przejścia nadziemne, pochylnie, schody zewnętrzne i wewnętrzne, windy, parkingi i chodniki z uwagi na potrzeby osób niepełnosprawnych. Ze względu na usytuowanie drogi w terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego na obszarze ścisłej ochrony przyrodniczej Natura 2000, prowadzenie robót w sąsiedztwie drzew będących pomnikiem przyrody oraz ze względu na bardzo duże natężenie ruchu turystycznego do Kuźnic, Wykonawca zobowiązany jest do: - wyznaczenia odseparowanego barierami typu U-14 pasa dla ruchu pieszych w istniejącej jezdni i wykonania odpowiedniego, zgodnego z przepisami oznakowania, uwzględnionych w tymczasowej organizacji ruchu, - wykonywania robót w obrębie korzeni, pni lub koron drzew (krzewów) w sposób najmniej szkodzący, - wykonywania w strefie korzeniowej drzew wyłącznie ręcznych robót ziemnych dla przeprowadzenia instalacji w otwartym wykopie, - zabezpieczenia pni drzew do wysokości 170 cm przed uszkodzeniami mechanicznymi za pomocą wygrodzenia lub poprzez owinięcie pni drzew matami słomianymi (materiałami jutowymi) opasanymi taśmą, - niedopuszczenia składowania materiałów budowlanych w odległości 4 m od drzewa pomnikowego oraz dowożenia systematycznego materiałów budowlanych stosownie do wykonywanego zakresu robót, - niedopuszczenia składowania w strefie do 10 m materiałów takich jak cement, kruszywo, oleje, paliwa i lepiszcza, - wykonywania robót ziemnych w przypadku odległości mniejszej niż 2 m od pnia drzewa ze zwróceniem szczególnej uwagi na zminimalizowanie uszkodzeń systemu korzeniowego i przełożeniem instalacji pod korzeniami, których średnica przekracza 5 cm bez ich naruszania, - wykonywania robót zgodnie z zaleceniami pracowników Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Zakopane. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urządzeń przedstawionych w dokumentacji technicznej pod warunkiem, że będą posiadały parametry techniczne, nie gorsze niż wymagane przez Zamawiającego. Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego. Wykonawca wykona roboty budowlane odpowiadające zakresem określonym w przedstawionym projekcie. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia, w trakcie realizacji przedmiotu umowy, konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru przepisami wykonania przedmiotu umowy. Roboty zamienne nie powodują zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość ograniczenia wykonania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego użytkowania, (tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania) przedmiotu umowy. Roboty te nazwane są zaniechanymi, a sposób potrącenia ich wartości z wynagrodzenia Wykonawcy określa Umowa. 3.2.UWAGA Zamawiający informuje, że dopuszcza zastosowanie metody wykonania ław pod elementy drogowe (krawężniki, obrzeża), zgodnej z normą DIN 18318, tj. na fundamencie o grubości co najmniej 20cm z podstawą z betonu C12/15, z oporem o parametrach 0,10 m3 betonu/mb ławy (który w trakcie montażu nie może być jeszcze związany, aby powstało dobre połączenie prefabrykowanego elementu i betonu), jako równoważnej do wymaganej w dokumentacji projektowej i STWiORB. UWAGA!!! Wykonawca z którym zostanie zawarta umowa ma w terminie do 5 dni od jej zawarcia przedstawić Zamawiającemu do akceptacji harmonogram rzeczowo-finansowy wykonywania robót, który ma uwzględniać jednoczesne prowadzenia robót w zakresie skrzyżowania oraz pozostałej części drogi zaczynając od Kuźnic. Zamawiający informuje że dopuszcza prowadzenie robót na dwie zmiany. 3.3.Zamawiający wymaga aby wykonawca udzielił co najmniej 60 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty i zainstalowane urządzenia. UWAGA!!! Zamawiający informuje ,że długość udzielonej gwarancji stanowi kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej o wadze 40 %. Wykonawca który zaproponuje najdłuższy okres gwarancji ale nie dłuższy niż 84 miesiące otrzyma maksymalnie 40 pkt. natomiast wykonawca który zaproponuje wymagany okres gwarancji ( 60 miesięcy ) otrzyma 0 pkt. 3.4.Stosownie do treści art.29 ust.3a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.-Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r. poz.1502 z późn.zm.) w pełnym wymiarze czasu pracy osób wykonujących czynności: opisane w pkt.3.1 siwz : pkt.5 do pkt. 28 oraz zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.-Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r. poz.1502 z późn.zm.) w pełnym wymiarze czasu pracy osób posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalnościach: drogowej, instalacyjnej sieci, instalacji i urządzeń teletechnicznych, elektrycznych i elektroenergetycznych, wodno-kanalizacyjnych. 3.4.1. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.4 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3.4.2.W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie nie krótszym niż 5 dni ,wykonawca przedłoży zamawiającemu wszystkie lub wybrane przez zamawiającego wymienione poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.7. czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 3.4.3.Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.4 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.4. czynności. 3.4.4.W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Uwaga !!! wymogi opisane w pkt.3.4 niniejszej siwz znajdują odniesienie także do dalszych podwykonawców. 3.5.Przedmiot zamówienia szczegółowo opisuje załącznik nr 1 do siwz na który składa się dokumentacja techniczna: 3.5.1. projekt wykonawczy(PW) 3.5.2. STWiOR 3.5.3.Przedmiary robót
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium przetargowe w wysokości 40 000,00 zł ( słownie: czterdzieści tysięcy złotych Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: -pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; -gwarancjach ubezpieczeniowych; -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 lit. b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz.1804 z późn.zm). Wadium przetargowe w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Urzędu Miasta Zakopane w PEKAO S.A. w Zakopanem nr: 85124047481111000048718666 z zaznaczeniem ,że dotyczy przetargu BZP.271.13.2017. Wadium ma znajdować się na koncie zamawiającego najpóźniej w terminie składania ofert tj. 10 kwietnia 2017 r. do godz. 12°° Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w postaci oryginału, najpóźniej w terminie składania ofert tj.10 kwietnia 2017 r. do godz. 12°° w Biurze ds. zamówień publicznych pok. nr 8 (parter).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach