Przetargi.pl
Przebudowa drogi p.poż. nr 1223 w leśnictwie Ząbkowice

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Siewierz ogłasza przetarg

  • Adres: 42-470 Siewierz, Łysa Góra 6
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 6742957, 6742958 , fax. 032 6741160
  • Data zamieszczenia: 2010-07-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Siewierz
    Łysa Góra 6 6
    42-470 Siewierz, woj. śląskie
    tel. 032 6742957, 6742958, fax. 032 6741160
    REGON: 27253593100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice.lasy.gov.pl/siewierz
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi p.poż. nr 1223 w leśnictwie Ząbkowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest naprawa i wykonanie drogi leśnej wewnątrzzakładowej oznaczonej na mapach numerem 1223 o długości 2243,22 mb położonej w Nadleśnictwie Siewierz , Leśnictwie Ząbkowice w oddziałach 39, 38, 38A, 37, 36 wraz z wykonaniem zjazdu do drogi publicznej. Administracyjnie teren ten znajduje się w gminie Dąbrowa Górnicza , powiat Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie. W wyniku intensywnej eksploatacji w poprzednich latach oraz czynników atmosferycznych przedmiotowa droga całkowicie utraciła nośność i uległa zniszczeniu poprzez powstanie kolein jak również częściowo stała się całkowicie nieprzejezdna. Należy zaznaczyć, że stanowi ona jedyny dojazd do kompleksów leśnych znajdujących się w tym rejonie. Biorąc pod uwagę zabezpieczenie przeciwpożarowe Nadleśnictwo Siewierz podjęło decyzję o doprowadzeniu tej drogi do standardów leśnych i wymogów prawnych związanych z zabezpieczeniem przeciwpożarowym lasów poprzez wykonanie drogi o odpowiednich parametrach. Realizacja tego zamierzenia pozwoli na osiągnięcie wymiernych efektów m.in.: - umożliwienie dojazdu do gaszenia pożaru, - poprawa ekonomiki i bezpieczeństwa ruchu drogowego, - osiągnięcie przejezdności w ciągu całego roku, W chwili obecnej po większej części projektowanej drogi znajduje się istniejąca droga, w części utwardzona, w części gruntowa. Droga w swoim obecnym stanie nie spełnia wymogów dla dróg pożarowych, jest za wąska, rozjeżdżona, oraz miejscami zatarasowana poprzez pochylające się nad drogę pnie drzew czy też wrastające krzewy. Ponadto istniejąca droga jest bardzo kręta, oraz posiada zakręty o promieniu niemożliwym do pokonania przez wóz straży pożarnej. Teren objęty opracowaniem znajduje się poza zasięgiem obszaru eksploatacji górniczej. Chociaż istnieją informacje oraz ślady wskazujące na odkrywkowe wydobywanie złóż rudy w dawnych czasach w miejscu projektowanego przebiegu drogi. Przedmiotowy teren nie jest wpisany do rejestru zabytków. Teren ( a właściwie jego część) objęty opracowaniem znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie terenu objętego DYREKTYWĄ SIEDLISKOWĄ NATURA 2000. Z uwagi na konieczność dojazdu przy realizacji budowy drogi leśnej drogą gminną utwardzoną która jest jedyną drogą dojazdową do kompleksu leśnego w którym ma być prowadzona inwestycja, należy przewidzieć konieczność przywrócenia tej drogi do stanu sprzed rozpoczęcia inwestycji. PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE -założenia do projektowania 1. Długość całkowita drogi - 2243,22 mb 2. Szerokość pasa drogowego - 4,5 m 3. Szerokość jezdni - 3,5 m 4. Szerokość poboczy - 0,5 m 5. Pochylenie poprzeczne jezdni - 3 % 6. Maksymalne pochylenie niwelety - 10,7 % 7. Łuki poziome ( min , max ) - 100m, 150 m 8. Łuki pionowe ( min ,max ) - 450m, 500m 9. Rodzaj nawierzchni - twarda nie ulepszona ( tłuczniowa ) 10. Założona konstrukcja nawierzchni: warstwa dolna tłuczeń 31.5 - 63 ( 80 ) mm warstwa górna kliniec 20 - 31.5 mm warstwa jezdna miał kamienny 0 - 20 mm 11. Prędkość projektowa - max 30 km/h 12. Kategoria gruntu podłoża - G1 13. Warunki wodne - przeciętne 14. . Obciążenie ruchem - ruch lekki 15. Nośność nawierzchni - 16 ton Istniejąca droga nie spełnia wymogów drogi pożarowej w związku, z czym podjęto decyzję o jej poszerzeniu oraz wykarczowaniu drzew w pasie o szerokości 6 m ( zgodne z założeniami dla dróg pożarowych). Teren ogólnie płaski z niewielkimi pochyleniami ( w zasadzie z jednym większym zagłębieniem) w swojej większej części suchy, lub lekko mokry - jedynie we wspomnianym zagłębieniu teren mokry. Na podstawie dokonanych w terenie odkrywek stwierdzono występowanie następujących rodzajów gruntów stanowiących podłoże budowlane projektowanej drogi: piasek i glina. Na podstawie oględzin w wykonanych wykopach próbnych oraz norm dotyczących gruntów budowlanych stwierdzono, że parametry geotechniczne gruntu wynoszą powyżej 0,15 MPa. Teren nadaje się do planowanej przebudowy drogi. W celu umożliwienia równoczesnego przejazdu pojazdom w dwóch różnych kierunkach na trasie projektowanej drogi przewidziano mijanki. W miejscach skrzyżowań projektowanej drogi z drogami innymi ( bocznymi ) zaprojektowano wykonanie utwardzenia. Mijanki i zjazdy zostały zaprojektowane zgodnie z wymaganiami przeciwpożarowymi przewidzianymi dla terenów leśnych, oraz zgodnie z obowiązującymi standardami w jednostkach Lasów Państwowych. Konstrukcję nawierzchni na rozjazdach i mijankach należy wykonać jak zasadniczą część korpusu drogowego. W km 02+ 211,04 projektowanej drogi należy wykonać plac manewrowy w celu swobodnego zawracania samochodów straży pożarnej. Plac manewrowy będzie też jednym z nieodzownych elementów zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów wymaganych dla dróg tzw. bez przejazdu. Wymiary placu manewrowego dostosowano do warunków lokalnych ( spełniają one wymogi zabezpieczenia przeciwpożarowego ). Konstrukcję nawierzchni na placu manewrowym należy wykonać jak korpus drogowy. Wymiary oraz kształty w/w elementów przedstawiono na rysunkach szczegółowych. Lokalizację mijanek i rozjazdów naniesiono na plany sytuacyjne. Szczegóły dotyczące wykonania drogi 1223 zawiera dokumentacja techniczna wykonania zamówienia stanowiąca załączniki do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 10 000,00 zł. 2.Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 06 sierpnia 2010 r. do godz. 9:00. 3.Pozostałe postanowienia dotyczące wadium zawiera SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.katowice.lasy.gov.pl/web/siewierz w zakładce przetargi
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach